بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

ژل رویال عسل که به نام های ژل سلطنتی، ژل ملکه زنبور عسل در میان مردم شناخته شده است، یک ماده شیری رنگ است که فقط غذای ملکه زنبور ها یا زنبور سلطنتی از آن بعنوان غذا استفاده می کند پس یک ماده بسیار قوی و محدود و با قیمت بالا می باشد.ژل سلطنتی عسل یک ماده بسیار پر انرژی و جزو مواد گرم بوده که دارای خواص درمانی و فواید زیاد است که برای برطرف کردن بسیاری از بیماری ها در طب ایرانی سنتی استفاده می گردد.

ژل رویال هانی ژل چیست؟

در این مقاله سعی خواهیم کرد فواید و مزایای استفاده از ژل رویال را شرح دهیم و در نهایت در صورت نیاز به تهیه می توانید از فواید ژل رویال هانی ژل مطلع گردید و آنرا بصورت آنلاین از طریق شبکه دارویی و داروخانه های آنلاین معرفی شده تهیه نمایید.

ژل رویال خالص طبیعی دارای شرایط نگهداری خاصی می باشد و تمامی خواص درمان آن در ماندگاری محصول و نگهداری صحیح از آن می باشد. ژل رویال هانی ژل را می توان یک معجزه طبیعی نام برد که کمک بزرگی به اقزایش سیستم ایمنی بدن و محافظ بدن در مقابل بیماری ها انجام میدهد.

ژل سلطنتی رویال عسل در واقع ماده ای بود که در آن علاوه بر وجود شهد گیاهان مختلف، ترشح غدد زنبورهای عسل نیز وجود دارد لذا دارای ترکیب گیاهی و حیوانی بوده و خاصیت و فواید درمانی آن از عسل بسیار بیشتر و شگفت انگیز تر است.

ژل رویال یک ماده واقعا معجزه آسا است که علاوه بر بالابردن قدرت ملکه زنبور ها در انسان نیز قدرت و توانایی جسمی را بسیار زیاد می کند. این ژل حاوی 60 الی 70 درصد آب (ترشح غدد زنبور عسل)، 10 تا 16 درصد قند، 3 تا 6 درصد چربی، 2 الی 3 درصد ویتامین، املاح و اسیدهای آمینه است. این ماده به منظور رشد و نمو زنبور ملکه تولیدمی گردد.

مکمل ژل رویال دارای فواید و مزایای بسیار زیادی است، به طوری که امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از دانشگاه های بزرگ در سرتاسر جهان در حال تحقیق و بررسی دقیق ترکیبات معجزه گر این ماده ی شفابخش هستند.

بسیاری از افرادی که از مکمل ژل رویال استفاده کرده بودند، بیان کردند که با مصرف این مکمل شاهد افزایش بسیار زیاد در سطح انرژی و بهبود کارایی بدن خود بودند. همچنین این افراد بیان کردند که مصرف مکمل ژل رویال به تنظیم بهتر ریتم خواب آن ها نیز کمک کرد. مکمل ژل رویال به طور چشمگیری شفافیت و زیبایی پوست آن ها را نیز افزایش داد.

 

هانی ژل رویال ترکیبی مغذی است که از غدد بزاقی زنبور عسل کارگر ترشح می شود و به عنوان غذای ملکه زنبورها موجب باروری فوق العاده و عمر طولانی او می گردد. این ماده انرژی زا محتوای ویژه ای از قندها، چربی ها و پروتئین ها دارد و همچنین ویتامین ها و مواد معدنی موثری را در خود جای داده است.

تمام اسید های آمینه ضروری برای انسان، انواع ویتامین های گروه B و مواد معدنی چون پتاسیم، کلسیم، آهن و روی به همراه سایر مواد مغذی و مورد نیاز برای انسان که در ترکیب عسل موجود است، باعث می شود تا مجموعه ژل رویال هانی ژل و عسل، غذایی حافظ سلامتی و شفابخش قلمداد شود.

در عین حال مطالعات معتبر، اثرات آنتی اکسیدانی، ایمونو مدولاتوری، ضد توموری، افزایش باروری، کاهش کلسترول، کاهش پرفشاری خون و افزایش حافظه آن را بازگو می کند و تحقیقات در این زمینه و سایر موارد در حال گسترش است.

ژل رویال هانی ژل چیست؟

مهمترین فرآورده زنبور عسل که توسط زنبورهای کارگر تولید همان عسل می باشد. اما فعالیت زنبورهای کارگر منحصر به تولید عسل نبوده و محصولاتی همچون ژل رویال و موم را نیز تولید می کنند. به ژل رویال (royal jelly) ، شیره زنبور عسل، شهد شاهانه و غذای ملکه هم می گویند. این ماده بسیار مغذی و نیرو بخش است. در واقع به عنوان غنی ترین ماده مغذی بیولوژیک شناخته شده و از گذشته های دور به عنوان اکسیر جوانی و مایه حیات در طب باستان استفاده می شده و اکنون نیز در کشورهای پیشرفته جهان استفاده طبی از آن بر پایه تحقیقات دانشمندان در دانشگاه ها و موسسه های تحقیقاتی معتبر رایج است.

 

ژل رویال

ژل رویال ترشح زنبور عسل است که در تغذیه لاروها و ملکه های بالغ استفاده می شود و برای موارد زیر می تواند بسیار مفید باشد:

تقویت سیستم ایمنی

اثرات آنتی بیوتیکی

بسیار مفید برای کلیه ، لوزالمعده و بیماری های کبدی

پوست سالم

انرژی و نشاط

زخم ها را شفا می دهد

مبارزه با سرطان

باروری

تنظیم کننده هورمون ها

کمک به هضم بهتر

جلوگیری از پوکی از استخوان

کمک به درمان دیابت

 

عسل

عسل مایعی شیرین است، که توسط زنبورها از شهد گلها ساخته می شود. عسل از لحاظ رنگ و شفافیت طبقه بندی می شود، مانند عسل کهربایی طلایی رنگ که اغلب مقداری قیمت بیشتری از انواع تیر طرح خود دارد. عطر و طعم خاص عسل، با توجه به نوع گل هایی که از آن شهد به دست آمده است، متفاوت است.عسل برای این موارد شناخته شده است:

شیرین کننده طبیعی

کمک به کاهش وزن

به تنظیم انسولین کمک می کند

ضد التهاب

قدرت ضد باکتریایی برای پوست

درمان گلو درد

اثرات آنتی اکسیدانی

زخم ها را شفا می دهد

 

در اینجا چند واقعیت جالب دیگر درباره این دو محصول زنبور عسل آورده شده است:

 

زنبور ملکه از ژل رویال تغذیه می کند

آیا می دانید ژل رویال در واقع یک گام مهم برای تبدیل شدن به زنبور عسل است؟ به طور خاص ، این تنها عامل تعیین کننده در ایجاد زنبور ملکه از یک زنبور عادی است. کندو ملکه بعدی خود را هنگامی که فقط چند روز بیشتر است انتخاب می کند. پس از انتخاب ، ملکه زنبور عسل شروع به تغذیه از ژل رویال می کند و آن را تا آخر عمر می خورد. و تمام این مواد مغذی همان چیزی است که او را به بزرگترین زنبور عسل تبدیل می کند که بیشتر از زنبورهای دیگر زندگی می کند.

 

موارد استفاده هانی ژل:

هانی ژل کمک به بهبود ضعف و خستگی ناشی از بیماری ها مثل سرطان، ام اس، ورزش شدید و حرفه ای

  • افزایش توانایی دفاعی بدن در مقابله با سرماخوردگی، آنفلوانزا خصوصا در سالمندان و کودکان
  • بهبود خونسازی و تامین انرژی در دوران نقاهت بیماری
  • کمک به رشد کودکان
  • افزایش قدرت باروری
  • افزایش حافظه

هانی ژل ، ژل رویال سبب افزایش توانايي دفاعي بدن در فعاليت هاي ضد ويروسي است، به همين دليل است که در زمان يک بيماري همه گير و يا در پيشگيري از آنفلوانزا و درمان آن نیز توصيه مي شود.

عصاره عناب به دلایلی مانند اثرات آنتی اکسیدانی، بهبود هضم و جذب، فعالیت ضد رادیکالهای آزاد ناشی از سموم (آلودگی هوا، کشاورزی و...)، منع نفوذپذیری و شکنندگی عروق، افزایش ترشح اریتروپویتین و... باعث بهبود خونسازی و خونرسانی، افزایش توان جسمی و کمک به تعدیل سیستم ایمنی می شود.

Activeidea.net



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: