بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

آیا به دنبال بهترین و مجرب‎ترین وکیل در مشهد هستید؟ آیا انواع با انواع موضوعات وکالت و وظایف وکلا آشنا هستید؟ ما در این مقاله از تیم یسنا وکیل در مشهد، شما را با انواع وکالت و همچنین انتخاب بهترین وکیل در مشهد کمک خواهیم کرد. آشنا خواهیم کرد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با وکیل در مشهد

وکیل در مشهد

امروزه با توجه به گسترش ارتباطات میان افراد، اختلافات بیشتری نیز آشکار خواهد شد که اکثر این اختلافات منجر به تشکیل پرونده‌هایی از قبیل حقوقی، کیفری و... در محاکم دادگستری می‌گردد. این امر از آمار روز افرون قوه قضاییه در خصوص پرونده‌های قضایی نیز مشخص می‎شود که نشان دهنده آن است که افراد بیشتری درگیر پرونده‌های مختلف قضایی بوده و در پی حل و فصل آن می‌باشند.

افردا در اجتماع، برای دریافت خدمات مشاوره‎ای همیشه در جستجوی بهترین‎ها هستند، که وکالت نیز از این قاعده مستثنی نمی‎باشد.

وکیل در مشهد به شخصی گفته می‎شود که همراه یا به جای موکل، اقداماتی را که خود شخص توانایی انجام آن را ندارد، را بر عهده خواهد گرفت. در صورتی که وکالت با سند عادی و یا سند رسمی واگذار شود، برای انجام امور اداری و یا انجام معاملات می‎توان از آن کمک گرفت. ولی در نظر داشته باشید که با وکالت تنظیمی در دفترهای اسناد رسمی نمی‎توان از سوی فرد حقیقی و یا حقوقی به طور مستقیم به دادسراها و دادگاه‎ها رجوع و موضوع وکالت را انجام داد. ولی این امکان وجود دارد که در وکالت رسمی حق انتخاب وکیل دادگستری را اضافه کرد.

آشنایی با وکیل در مشهد

مهم‎ترین و اصلی‎ترین ویژگی یک وکیل در مشهد، مورد اعتماد بودن وی می‎باشد، که این امر مستلزم وجود صداقت، امانت و احساس مسئولیت پذیری در وکیلخواهد بود. یک وکیل دادگستری حرفه‎ای و متعهد، همواره و به طور جدی مسئله و مشکل موکل خود را پیگیری کرده و تمام تلاش خود را برای احقاق حق او به کار خواهد گرفت و باعث اطمینان خاطر موکل خود خواهد بود.

انتخاب بهترین وکیل در مشهد

برای انتخاب وکیل در مشهد قبل از هر چیزی باید بدانید که پرونده شما از نوع دعوی حقوقی است یا شکایت کیفری، که در ادامه به برسسی این دو خواهیم پرداخت.

در دعاوی حقوقی شخص مدعی دریافت حقی می‎باشد که در نهایت قاضی یا آن شخص را محق دانسته و یا به بی‌ حقی او رای خواهد داد. در حالی‌که در شکایات کیفری فرد یا به مجازات محکوم و یا از آن اتهام تبرئه خواهد شد.

هزینه طرح دعاوی حقوقی به عهده فردی می‎باشد که دعوی را مطرح نموده و معمولا این هزینه با توجه به میزان خواسته فرد متغیر خواهد بود. در حالی که در شکایت کیفری هزینه طرح شکایت ثابت می‎باشد.

همچنین در دعاوی حقوقی تنها شخص ذی‌نفع می‌تواند دعوی را مطرح کند، در حالی‌که در شکایت کیفری این امکان وجود دارد که در برخی موارد شکایت از سوی دادستان مطرح شود.

در دعاوی کیفری زمانی که فردی که حقوق او ضایع شده، یا اختلافی با شخص دیگری داشته است و از همین رو خواستار شکایت علیه او داشته باشد، و یا حتی به جرمی مرتکب شده باشد، در نهایت بررسی تمامی این امور در بخش دادگاه کیفری انجام خواهد گرفت و دادگاه کیفری موظف می‎باشد که به مواردی از این قبیل رسیدگی کامل نماید.

آشنایی با وکیل در مشهد

وکیل حقوقی کیست

وکیل حقوقی، در موارد حقوقی مانند قانون جدید اعسار که در آن تخصص کامل دارد مشاوره خواهد داد. در کشورهای پیشرفته مشاوره حقوقی تخصصی بوده، و این به این به این معنی است که بعضی از وکلا در زمینه تجارت تخصص خواهند داشت که مشتری با توجه به نوع موضوع پرونده خود به آن‎ها مراجعه می‎نماید. اما در ایران ، هیچگونه الزام رسمی برای سیستم تخصصی وکلا وجود نخواهد داشت.

وکیل حقوقی وظایف مختلفی دارد. وظیفه‌ اصلی او ارائه مشاوره و راهنمایی‎های حقوقی خواهد بود.

وکیل در مشهد در زمینه حقوقی، باید اطلاعات حقوقی مورد نیاز را در اختیار موکلانش قرار داده، به تنظیم قراردادها پرداخته و بر روند عقد آن‌ها نظارت کامل داشته باشد.

یک وکیل حقوقی موظف است اطلاعات دقیق درباره موضوع و استفاده صحیح از قوانین را جمع آوری کند. مشاوره حقوقی در امور کیفری و در امور حقوقی مربوط به روابط خصوصی اشخاص نقش مهمی را خواهد داشت و از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

تعهدات وکیل در برابر مشتری، همان محدودیت‎هایی است که وکیل می‎تواند مطابق با وکالت قانونی تنظیم شده با مشتری خود در نظر گرفته و به آن عمل کند.

همچنین لازم به ذکر است که حدود اختیارات وکیل در وکالت نامه رسمی صادره از دفاتر اسناد رسمی یا وکالت نامه قضایی بین وکیل و موکل، کاملا مشخص و معین شده است.

وکیل کیفری کیست

وکیل در مشهد در امور کیفری، در موضوعاتی از قبیل سرقت، فروش مال غیر، توهین، تجاوز به عنف، قتل، تبدیل حبس تعزیری به تعلیقی ، ضرب و جرح، آدم ربایی، اختلاس، تهدید، توهین و فحاشی، مزاحمت تلفنی، نزاع(خصوصا نزاع دسته جمعی)، فوت و جراحات در اثر تصادفات رانندگی، جرائم مواد مخدر و مشروبات الکلی، جعل اسناد و ... اقدام به فعالیت خواهد کرد.

وکیل کیفری، به تمامی امور دادگاهی مسلط بوده و آگاهی کامل دارد، و قبل از انجام هرگونه دعوی یا شکایت آن موضوع را تحلیل و مورد بررسی قرار خواهد داد، و این موضوعات را با موکلینش در میان خواهد گذاشت.

بعد از آن نسبت به گرفتن حکم جلب کیفری متهم اقدام به عمل خواهد کرد. وکیل کیفری می‎تواند خود پیگیر پرونده موکلینش باشد و در تلاش خواهد بود تا بهترین دفاع برای پرونده افراد را داشته باشد.

همانطور که قبلا دکر شد وکیل در مشهد در امور کیفری، حتی بدون نیاز به حضور موکل خود نیز می‎تواند تمامی کارهای او را انجام داده و سبب آسودگی خاطر وی شود.

استراتژی دفاع، خط و محور اصلی است که وکیل کیفری بر روی آن تمرکز خواهد کرد. این استراتژی به وسیله یکی از روش‎های چهارگانه دفاع در دادگاه‎های جنایی معین خواهد شد، و به صورت زیر خواهد بود:

  • نفی کلی اتهام
  • پذیرش ارتکاب اصل عمل و مناقشه در عنوان اتهام
  • تمسک به عوامل منتفی کننده مسئولیت کیفری
  • استناد به موجبات منتفی کننده مجازات.


به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز