بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

بازار کار رشته پزشکی کانادا

از مزایای تحصیل پزشکی در کانادا این است که شما بعد از اتمام تحصیل در کانادا مجاز به کارکردن هستید. کانادا نیز مانند سایر کشورهای مطرح، خواهان پزشکان با‌ سواد و با تجربه است. از این رو شرایط و درآمد قابل توجه‌ای برای پزشکان در نظر گرفته است.

بازار کار برای پزشکانی که در کانادا تحصیل کرده‌اند

همان طور که گفته شده دانشجویان بعد از اتمام تحصیل در کانادا می‌توانند وارد باز کار شوند. همچنین شما می‌توانید بعد دو سال کار کردن، اقامت دائم این کشور را بدست آورید. از طرفی حقوق و مزایای شما در مقایسه با پزشکانی که در خارج از کانادا تحصیل کرده‌اند، فرق آنچنانی ندارد. البته ممکن است پزشکان خارجی تا سال‌ها مجبور باشند به عنوان تکنسین مشغول به کار شوند.

معادل سازی برای شروع کار پزشکان در کانادا

پزشکان خارجی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند و می‌خواهند در کانادا مشغول به کار شوند، قبل از هر چیزی اول باید معادل‌سازی دروس انجام دهند. پزشک داوطلب باید در دو آزمون شرکت کند. همچنین نمره‌ قبولی کسب کند، تا اجازه کار به او داده شود. پس از قبولی در این آزمون‌ها، شرکت در آزمون ایالت مورد نظر الزامی است. پس قبل از هر چیزی بهتر است شما ایالتی که می‌خواهید در آن زندگی کنید را انتخاب کنید. ممکن است یک ایالت دو آزمون ورودی داشته باشد و ایالت دیگر 5 آزمون وروی.

آزمون‌های پزشکی برای ورود به بازار کار کانادا

آزمونMCEE : اولین آزمونی که شما باید در آن شرکت کنید این آزمون است. این آزمون 175 سوال دارد و از 700 نمره است. شما باید حداقل نمره 250 را کسب کنید. همچنین هزینه آن 1000 دلار کانادا می‌باشد.

آزمونMCQ : شما پس آزمون قبلی باید در امتحان MCQ شرکت کنید. هزینه این امتحان 700 دلار کانادا می‌باشد و مرحله دوم این آزمون به صورت عملی است. یک نفر نقش بیمار را بازی می‌کند. شما باید به عنوان پزشک با او ارتباط بگیرید و بیماری او را تشخیص دهید. هزینه مرحله دوم این آزمون 1500 دلار است.

بعد از قبولی در دو آزمون بالا، شما باید مدارک خودتان را به دانشگاه مربوطه ارسال کنید. قبل اقدام به این کار، مدرک آیلتس و تافل خود را در دست داشته باشید تا مشکلی پیش نیاید.

وظایف پزشکان در کانادا

پزشکان در کانادا وظایف بخصوصی دارند از جمله :

  • معاینه بیمار و بررسی سوابق و بیمارهای پیشین بیمار
  • ارزیابی بیمار از نظر جسمی و روانی
  • نظارت بر روند بهبودی بیمار در بیمارستان و خانه
  • تجویز دارو
  • مشورت با دیگر پزشکان در مورد بیماری مریض
  • مشاوره دادن به بیمار و توضیح روشنی از بیماری و درجه حاد بودن آن

بازار کار رشته پزشکی کانادا

عنوان پزشکان در کانادا

در کانادا پزشکان در کانادا در عنوان‌های زیر می‌توانند مشغول به کار شوند:

  • پزشک
  • پزشک عمومی
  • پزشک خانواده

وضعیت رشته پزشکی در کانادا در آینده

کانادا اکنون با کمبود پزشک مواجه است. پس می‌توان به آینده بازار کار رشته پزشکی در این کشور امیدوار بود. این که شما در کدام ایالت و استان زندگی کنید، بسیار مهم است. مثلا آینده آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، نیوبرونزویک و نیوفاندلند بسیار روشن‌تر از آینده رشته پزشکی در ایالت نوناووت است.

درآمد پزشکان در کانادا

دانشجو بعد از تحصیل راحت در کانادا می‌توانند در بیمارستان‌ها یا در مطب خصوصی مشغول به کار شوند. میزان درآمد پزشکان در کانادا بسیار متغیر است. بیشتر به این بستگی دارد که شما در کدام شهر شاغل هستید.

جالب است که بدانید برخلاف ایران در کانادا تفاوت چندانی بین درآمد پزشکان عمومی و پزشکان متخصص نیست. این دلیلی است که اکثر پزشکان تمایلی به گرفتن مدرک تخصص ندارند.

به عنوان مثال شما در ایالت بریتیش کلمبیا سالانه به طور میانگین 161،838 دلار کانادا در آمد دارید. این در حالی است که میانگین درآمد شما در جزیره پرنس ادوارد 232،006 دلار کانادا خواهد بود.

درآمدها پزشکان در کانادا متغیر است. مشاوران خبره موسسه میرداماد اطلاعات جدید و دقیق و کاربردی‌تری در اختیار شما می‌گذارند. در این صورت شما می‌توانید تصمیم بهتری با توجه به شرایط خودتان بگیرید.

کلام آخر

با توجه به نکات ذکر شده، کانادا می‌تواند جزء یکی از کشورهای رو به رشد در 10 سال آینده باشد. همچنین این کشور اکنون با کمبود پزشک روبه رو است. پس بازار کار رشته پزشکی کانادا می‌تواند خوب و پرسود باشد. در حال حاضر درآمد پزشکی در کانادا خوب است. حتی شما میتوانید با مدرک پزشکی در ایران بدون نیاز به حضور اقامت کانادا را بدست آورید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هزینه و شرایط تحصیل پزشکی در کانادا می‌توانید با موسسه میرداماد در ارتباط باشید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: