بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

اگر از کاندوم برای جلوگیری از بارداری استفاده می‌کنید این موارد را باید بدانید

کاندوم معمولاً در جلوگیری از بارداری کاملاً مؤثر است. اما برای اینکه احتمال بارداری خود یا شریک زندگی خود را کم کنید، باید از آنها به درستی استفاده کنید.

استفاده صحیح از کاندوم از پاره شدن و خراب شدن آن جلوگیری می‌کند. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کارکرد کاندوم، میزان کارایی و موارد دیگر ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

چقدر احتمال جلوگیری از بارداری وجود دارد؟

اگر از کاندوم در انواع مختلف حتی برند های معتبر و پر فروش کاندوم استفاده می‌کنید و اگر آن را درست قرار دهید - طبق برنامه ریزی حدود 98 درصد می‌توانید از بارداری جلوگیری کنید.

اما در واقعیت، هنگامی که مردم از آنها به عنوان تنها روش پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنند، گفته می‌شود که تنها 85 درصد امکان پیشگیری دارندو دلیل آن نیز این است، که ممکن است کاندوم به اشتباه استفاده شود.

اگر از روش دیگری به طور همزمان از کاندوم، برای پیشگیری از بارداری استفاده کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر با توجه به آشنایی با انواع کاندوم، بهترین کاندوم را انتخاب و استفاده کنید و همچنین نوع دیگری از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنید، احتمال باردار شدن شما یا همسرتان کمتر می‌شود. به خاطر داشته باشید که هر نوع روش پیشگیری از بارداری می‌تواند تا اندازه‌ای از این موضوع جلوگیری کند و ممکن است درصد پیشگیری در روش‌های مختلف، متفاوت باشد.

همانند کاندوم، سایر روش‌های جلوگیری از بارداری نیز باید به درستی استفاده شوند تا در حد امکان مؤثر واقع شوند. اگر شما یا همسرتان نمی‌خواهید باردار شوید، بهتر است از دو کاندوم و نوع دیگری از روش‌های پیشگیری از بارداری - مانند داروهای ضد بارداری خوراکی یا IUD - استفاده کنید تا خطر بارداری را کاهش دهید.

آیا هیچ وقت پیش آمده است که به کاندوم یا نوع دیگری از روش‌های پیشگیری از بارداری نیاز نداشته باشید؟

اگر در طی مراحل خاصی از چرخه قاعدگی رابطه جنسی برقرار کنید، احتمالاً شما یا همسرتان باردار می‌شوید. با این حال، برای داشتن امنیت کافی، باید هر زمان که قصد برقراری رابطه جنسی ار طریق آلت تناسلی مرد دارید، از کاندوم استفاده کنید.

خانم‌ها فقط در طی مرحله تخمک گذاری باردار می‌شوند، یعنی در این زمان تخمدان تخمک آزاد می‌کند. تخمک می‌تواند 24 تا 48 ساعت پس از تخمک گذاری بارور شود.

تخمک گذاری به طور کلی در نیمه راه سیکل قاعدگی اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال فردی که سیکل قاعدگی 28 روزه دارد، احتمالاً حدود 14 روز پس از شروع قاعدگی تخمک گذاری می‌کند.

اسپرم تا 5 روز در بدن زنده می‌ماند. این به این معنی است که اگر 5 روز قبل از تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید، بارداری همچنان امکان پذیر است.

با این حال، تخمک گذاری ممکن است زود یا دیر اتفاق بیفتد و اگر خانم در زمان تخمک گذاری چرخه قاعدگی نامنظمی داشته باشد، پیش بینی دقیق روز تخمک گذاری دشوار خواهد بود.

بنابراین، برای اینکه در امنیت باشید، شما و همسرتان باید همیشه در حین رابطه جنسی، از کاندوم استفاده کنید.

چگونه می‌فهمید که به درستی از کاندوم استفاده می‌کنید؟

اگر از کاندوم برای جلوگیری از بارداری استفاده می‌کنید این موارد را باید بدانید

همان‌طور که گفته شد، استفاده صحیح از کاندوم خطر بارداری را کاهش می‌دهد. البته اینکه از کجا بخریم؟ و اینکه چه برندی نیز استفاده می‌کنید نیز، در استفاده درست از کاندوم نیز بسیار اثر می‌گذارد. در اینجا مواردی است که باید در مورد استفاده صحیح از کاندوم بدانید.

اندازه

در مورد استفاده از کاندوم، سایز و اندازه بسیار مهم است. اما از کجا می‌دانید از چه اندازه کاندوم استفاده کنید؟

تولید کنندگان برخی کاندوم‌ها اغلب از اصطلاحات مبهمی مانند "snug fit" یا "XXL" استفاده می‌کنند. بر اساس این عبارات و نشانه‌ها بسیار سخت است که بتوانید سایز مناسب را تشخیص دهید.

طبق آنچه در بلاگ لوکس ایرانا آمده:

سازمان‌های استاندارد جهانی، حداقل طول کاندوم را در حدود ۱۶ سانتی‌متر تعیین کرده است. معمولا بیشتر کاندوم‌ها در حدود ۱۸ سانتی‌متر طول دارند و بسیاری از آنها فضای اضافی در نوک “مخزن” برای قرار گرفتن منی دارند. اگر کاندوم شما این اندازه را ندارد و کمی کوچک است، توصیه می‌کنیم که یک نیم سانتی از نوک کاندوم را به سمت جلو بکشید تا به اندازه یک سانتی‌متر به طول آن اضافه شود.

بهتر است که هنگام خرید کاندوم چند سایز کاندوم را بخرید و آنها را امتحان کنید تا بتوانید به سایز مناسب خود دست پیدا کنید. در هنگام امتحان کردن کاندوم‌ها موارد پیشگیرانه دیگر را نیز لحاظ کنید تا اگر احیانا پارگی به وجود آمد، احتیاط را رعایت کرده باشید.

نگهداری

اگرچه ممکن است قرار دادن کاندوم در کیف راحت باشد، اما نگه داشتن آن برای طولانی مدت در این وسیله به هیچ عنوان خوب نیست. گرمای بدن و اصطکاک (ناشی از قرار دادن کاندوم در کیف پول) می‌تواند به کاندوم آسیب برساند. شما باید این محصول را در جایی خشک و خنک قرار دهید و معمولا بهترین مکان برای آن می‌تواند کمد باشد.

تاریخ انقضاء

بله، کاندوم‌ها تاریخ انقضا دارند! اگر از کاندوم منقضی شده استفاده کنید، احتمال پاره شدن و خراب شدن آن بسیار زیاد است.

هنگام خرید کاندوم بسته را بخوانید، چرا که تاریخ انقضاء باید روی بسته باشد. قبل از باز کردن بسته، تاریخ را جستجو کرده و اطمینان حاصل کنید که کاندوم منقضی نشده است.

اگر منقضی نشده باشد، مرحله بعدی شما باید بررسی دقیق بسته بندی از نظر آسیب یا سوراخ باشد. اگر بسته سالم بود و تاریخ آن نگذشته بود، می‌توانید آن را باز و استفاده کنید.

همان‌طور که آن را روی آلت قرار می‌دهید، به دنبال سوراخ یا پارگی باشید. در صورت بروز هرگونه آسیب در کاندوم، حتی یک سوراخ کوچک یا پاره شدن، آن را برداشته و از یک کاندوم دیگر استفاده کنید.

استفاده از کاندوم

اگر از کاندوم برای جلوگیری از بارداری استفاده می‌کنید این موارد را باید بدانید

پس از خارج کردن کاندوم از بسته می‌توانید آن را روی آلت قرار دهید. کاندوم باید کل آلت تناسلی مرد را از سر تا انتها بپوشاند و نباید هیچ حباب هوا داخل آن وجود داشته باشد. محفظه نوک کاندوم نیز نباید هوا داشته باشد، چرا که این فضا برای مایع منی است.

بیرون آوردن کاندوم

بعد از انزال، کاندوم را باید بردارید. اگر می‌خواهید بعد از انزال به رابطه ادامه دهید باید آن را از آلت خارج کنید و از کاندومی جدید استفاده کنید.

مراقب باشید که چیزی از کاندوم بیرون نریزد و در انتهای کاندوم را گره بزنید تا از نشت منی جلوگیری کنید. آن را دور بیندازید و به یاد داشته باشید که نباید آن را بشویید و دوباره استفاده کنید.

اگر همه کارها را درست انجام دهید و کاندوم آسیب ببیند چه اتفاقی می‌افتد؟

حتی اگر کاملاً درست از کاندوم استفاده کنید، خطر پاره شدن آن وجود دارد. اگر متوجه پارگی آن شدید، بلافاصله باید همه چیز را متوقف کنید، آلت تناسلی مرد را از واژن خارج کنید و کاندوم را بردارید.

اگر شما یا همسرتان از روش‌های دیگر پیشگیری از بارداری مانند آی یو دی یا قرص نیز استفاده می‌کنید، احتمال حاملگی برای شما وجود ندارد. هنگامی که کاندوم پاره می‌شود، برای شما و همسرتان نیز امکان انتقال عفونت مقاربتی (STI) به یکدیگر وجود دارد. به همین خاطر قبل از هر چیز باید در مورد این بیماری‌ها آزمایشات مختلف را انجام دهید تا از همه جوانب مطمئن باشید.

سخن پایانی

هنگامی که کاندوم به درستی استفاده شود در جلوگیری از بارداری می‌تواند بسیار مؤثر عمل کند. برای کاهش بیشتر احتمال بارداری شما یا همسرتان، می‌توانید از روش‌های دیگر پیشگیری در کنار کاندوم استفاده کنید تا احتمال را به صفر برسانید و از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی نیز پیشگیری کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز