بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

چه نوع شامپویی مناسب است و استفاده کنیم؟

از آنجایی که مو نقش بسیارتاثیرگذاری در روز‏های خاص زندگی از جمله عروسی، نامزدی و مراسم‏های مهم دارد، بسیاری از ما حاضریم هزینه‏ی زیادی برای رنگ و شینیون یک شب بپردازیم. اما متاسفانه از سلامت موها در سایر دوران زندگی غافل هستیم و در اغلب موارد با استفاده از شوینده‏های نامناسب و عدم رسیدگی به مو، سلامت آن را به‏خطر می‏اندازیم. در این مقاله برای انتخاب مناسب‌ترین شامپو مو به‎عنوان یکی از پرمصرف‌ترین محصولات مراقبت از مو، به شما کمک می‎کنیم تا زیبایی و جذابیت خود را در تمام طول زندگی حفظ کنید.

شامپو مخصوص، اولین قدم مراقبت از مو

شامپو، پرمصرف‏ترین محصول برای مو است و نباید با حذف چربی و آلودگی‏های پوست و موی سر، باعث آسیب به آن شود. وظیفه پاکسازی در شامپو به‏عهده سورفاکتانت‏ها است که درکنار ترکیبات موثر مختلف قرارمی‏گیرد تا انواع شامپوها را برای مشکلات مختلف مو تولید کند.

یکی از مهمترین اولویت‏های مصرف‏کنندگان برای خرید محصولات مراقبت از مو، عدم وجود سولفات به‏عنوان سورفاکتانت آنیونی در ترکیبات شوینده‌هایی مانند شامپو مو است. هرچند این نوع سورفاکتانت خاصیت تمیزکنندگی و کف بالایی دارد اما گاهی سبب تحریک پوست و موی سر می‏شود. اما مهم‎تر از مسئله عدم وجود سولفات، فرمولاسیون به‏روز و سازگاری بالای شامپو با نوع موی شما و مشکلات آن است. برای آن‏که بتوانید بهترین محصول را انتخاب کنید، قدم اول مشخص‎شدن نوع مو است.

نحوه تعیین نوع مو:

برای آن‏که بدانید جنس موهای شما چگونه است، یک راه ساده وجود دارد. ابتدا موهای خود را با یک شوینده معمولی بشویید. سعی کنید کف سر را زیاد ماساژ ندهید و از محصولات مراقبت از مو نیز استفاده نکنید. بعد از آبکشی موها را به‎آرامی خشک کنید. خشک‎کردن باید با فشار ملایم حوله به مو انجام شود. توجه کنید در این مرحله نیز نباید سر را ماساژ دهید. بعد از گذشت 1-2 روز موهای خود را بررسی کنید. فرق سر را کنار بزنید و با انگشت به کف سر بکشید. اگر نوک انگشت چرب شد، پوست شما چرب است. اگر احساس زبری می‏کنید موهای شما خشک است و درغیر این‏صورت، موهای معمولی دارید.

  1. انتخاب شامپو مناسب موهای چرب

    اگر ترشح غدد چربی در پوست سر زیاد باشد، موها حالت براق و چرب به‏خود می‏گیرد و چربی و آلودگی بیشتر به آن جذب می‏شود. در این مدل مو، تغذیه‏رسانی به ریشه مو مختل می‎شود و آن را کم‎حجم‎تر به‎نظرمی‏رساند. شامپو مو مناسب موهای چرب باید چند ویژگی داشته‏باشد. اولا قدرت پاک‏کنندگی بالا داشته‏باشد و ترشح چربی پوست را کنترل کند. دوما ترکیبات تشکیل‏دهنده آن کمتر بوده و حاوی درصد بالای نرم‏کننده نباشد. همین‌طور محصولات مراقبت از مو چرب مانند شامپو باید مناسب برای شستشوی روزانه این نوع مو باشد.

  2. انتخاب شامپو مناسب موهای خشک

    موهای خشک معمولا شکننده، وز و زبر هستند و وزن کمتری نسبت به موهای چرب دارند. این افراد باید به دنبال شامپویی باشند که دارای ترکیبات آبرسان و مرطوب‏کننده مانند ویتامین‏های Aو E است. به‌علاوه ترکیبات سولفاتی مانند SLS و SLES در آن به‏کار نرود چرا که باعث خشکی بیشتر موها می‏شود. همین‌طور قدرت تسکین‏دهندگی توسط ترکیبات گیاهی مانند درخت چای داشته‌باشد. بعد از مصرف شامپو مو ، استفاده از ماسک مو و سرم مو دارای خواص نرم‌کننده برای این مدل مو توصیه می‌شود.

  3. انتخاب شامپو مخصوص موهای دارای شوره

    هرچند موهای شوره‌دار معمولا با مشکل چربی مو نیز دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اما موهای خشک نیز می‌توانند دچار شوره باشند. بهترین محصولات مراقبت از مو برای این افراد، شامپوهای دارای سالیسیلیک است که بتواند با لایه‌یرداری از سطح پوست سر، شوره را کاهش دهد. به‌علاوه با اثر ضدعفونی‌کنندگی خود از رشد قارچ‌های مولد شوره جلوگیری کند. وجود سولفید در محصولات مراقبت از مو نیز می‌تواند التهاب، خارش و پوسته‌شدن پوست سر را در این افراد کم کند.

  4. انتخاب شامپو برای ریزش مو

    ریزش مو علت‌های مختلفی دارد که از مسائل مربوط به تغذیه تا ژنتیک و مشکلات هورمونی را شامل می‌شود.

    چه نوع شامپویی مناسب است و استفاده کنیم؟

    اگر ریزش مو شما به‌صورت ناگهانی شدید شد، درکنار بررسی‌های پزشکی، از شامپوهای تخصصی استفاده کنید که چند ویژگی دارد. وجود ویتامین‌های گروه B و E در کنار آمینواسیدهایی مانند بیوتین، کافئین و رزماری به جلوگیری از ریزش مو تا حد زیادی کمک می‌کند. استفاده از سرم مو که گردش خون در پوست سر را افزایش و باعث تغذیه فولیکول‌های مو شود نیز برای این افراد مفید است. بسیاری از این سرم‌ها حجم مو را نیز بیشتر نشان می‌دهد.

  5. شامپو مو مخصوص موهای موخوره

    موخوره مشکل بسیار شایع است که در اثر نگهداری نامناسب از موها ایجاد می‌شود. موخوره اشکال مختلفی دارد اما انواع محصولات مراقبت از مو که بتواند آن را رفع کند چند ویژگی دارد. اول از همه وجود کلاژن و بیوتین در فرمولاسیون آن است.

    چه نوع شامپویی مناسب است و استفاده کنیم؟

    این دو ماده آمینواسیدی باعث ترمیم بافت مو و کاهش موخوره می‌شود. همین‌طور عدم وجود سولفات به‌عنوان سورفاکتانت تحریک‌کننده خشکی مو، از بروز موخوره جدید نیز جلوگیری می‌کند.

  6. انتخاب شامپو برای موهای معمولی

    افرادی که موهای معمولی دارند، برای انتخاب شامپو بسیار خوش‌شانس هستند. اگر موهای شما معمولی است می‌توانید از محصولات دارای ترکیبات آبرسان، تقویت‌کننده و حجم‌دهنده استفاده کنید. به‌خصوص اگر موهای خود را رنگ کرده‌اید باید حتما از محصولات مراقبت از مو مانند شامپوهای ملایم و دارای خواص تقویتی استفاده کنید. در کنار شامپو مو، انواع سرم مو نیز می‌تواند در حفظ سلامتی و افزایش شادابی موهای شما موثر باشد.

  7. شامپو مخصوص موهای فر

    موهای فر و مجعد به خودی خود مستعد خشکی، بدحالت‌شدن و وزشدگی هستند. اگر به این مدل مو رسیدگی نشود، احتمال بروز موخوره، ریزش و آسیب به موها افزایش می‌یابد. بهترین محصولات مراقبت از مو برای این افراد، محصولات دارای خاصیت آبرسانی و مرطوب‌کنندگی است. وجود ویتامین E و روغن‌های گیاهی نرم‌کننده در شامپوهای مخصوص موی فر، به بازشدن گره‌ها و درهم فرورفتگی آن کمک می‌کند. درحال حاضر برندهای معتبر جهان شامپوهای تخصصی را برای این مشکل مو تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

    چه نوع شامپویی مناسب است و استفاده کنیم؟

از ماسک مو و سرم مو غافل نشوید!

هرچند شامپوها نقش مهمی در سلامت مو ایفا می‏کنند اما اغلب به‏تنهایی کافی نیستند. ماسک مو و سرم از انواع محصولات مراقبت از مو هستند که بسته به نیاز خود می‏توانید از آن استفاده کنید. مهمترین تفاوت ماسک و سرم مو، نوع استفاده آن‏ها است. ماسک‏ مو را میتوان قبل، بعد یا حین حمام استفاده کرد و در بیشتر موارد نیاز به آبکشی دارد. اما سرم‏ها معمولا بعد از حمام روی کف سر یا ابتدای موها زده می‏شود و لزومی به آبکشی آن نیست.

سخن پایانی

فروشگاه سوراو که یک فروشگاه اینترنتی واردکننده محصولات تخصصی پوست، مو و لوازم آرایشی است، این افتخار را دارد که انواع سرم مو، ماسک مو و شامپو مو اصل و تخصصی از برندهای اروپایی و آمریکایی را در اختیار شما قرار دهد. این محصولات اورجینال مو، با کمترین قیمت و ضمانت اصالت کالا به‎دست شما می‏رسد و در کنار همه این موارد، می‏توانید از مشاوره رایگان متخصصان فروشگاه سوراو نیز برای انتخاب مناسب‏ترین محصولات مراقبت از مو خود کمک بگیرید.

همچنین فروشگاه اینترنتی سوراو نمایندگی شامپو آلمانی نیچرز پارادایس را دارد. این برند شامپو در سال 2020 تولید شده و 98% طبیعی است که میتوانید لینک ذیل را بزنید و محصولات این برند که مصحلوات آن معجزه می کند را مشاهده کنید.

https://suraw.com/brand/natures-paradise/

همچنین شامپوی نیچرز پارادایس - Nature’s Paradise رضایت بالای 80 درصد را در بین مصرف کنندگان کشور آلمان داشته است و قیمت آن نیز به نسبت مارک های خارجی بسیار مناسب است.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز