بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

انتخاب بهترین تالار عروسی

هنگام برنامه‌ریزی عروسی باید به موارد زیادی توجه کرد. تاریخ، لیست مهمانان، لباس، ساقدوش و ...، تنها بخشی از مهم‌ترین کارهای شما محسوب می‌شوند. با این حال، یکی از مواردی که شما نباید آن را دست کم بگیرید، انتخاب بهترین تالار عروسی است. این مکان فضایی است که میهمانان می‌نشینند، شام صرف می‌کنند، پس زمینه‌ای برای عکس‌های عروسی شما است و خاطرات یک عمر شما در آن ایجاد می‌شود. بنابراین، باید راهنمای انتخاب تالار را به دقت بررسی کنید.

ما در این مقاله به شما می‌گوییم بهترین تالار عروسی باید چگونه باشد و فروشگاه آوازک را به شما معرفی می‌کنیم تا در صورت نیاز، تجهیزات خود را از این فروشگاه تهیه کنید.

سیستم صوتی تالار عروسی

وقتی صحبت از عروسی می‌شود، اولین چیزی که در ذهن ما می‌آ‌ید، یک سیستم صوتی خوب است. صدای با کیفیت، مراسم بی نظیری را به وجود می‌آورد و تا سالیان طولانی در خاطره‌ها می‌ماند. سیستم صوتی تالار عروسی به مکان برگزاری و نوع ساختمان بستگی دارد. ما در ادامه برخی از مهم‌ترین تجهیزاتی که در فضاهای مختلف به کار می‌روند را به شما معرفی می‌کنیم:

1. بلندگو:

برای همه ما پیش آمده که در مراسم عروسی به خاطر بلندی صدا یا قطع و وصل شدن آن، اذیت شده باشیم و دلمان بخواهد زودتر فضا را ترک کنیم. اگر بهترین باندها به شکلی اصولی به کار بروند، این مشکلات از بین می‌روند. پس هنگام انتخاب تالار عروسی، به کیفیت اسپیکرهای آن دقت کنید. برخی از تالارها ممکن است در سرویس‌های بهداشتی از باند سقفی استفاده کنند.

انتخاب بهترین تالار عروسی

باندها در دو نوع اسپیکر پسیو و اسپیکر اکتیو به فروش می‌رسند. باند اکتیو دارای آمپلی فایر داخلی است و برای آن به تقویت‌کننده نیازی ندارید. ولی باند پسیو آمپلی فایر ندارد و باید آن را جداگانه تهیه کنید. برای فضاهای باز و باغ تالارها، باندهای پسیو استفاده می‌شوند. شما هنگام انتخاب تالار باید مطمئن شوید که این باندها به خوبی در فضای باغ قرار گرفته‌اند و جلوه‌ی بصری فضا را به هم نزده‌اند. امروزه ترفندهای خوبی برای تغییر نکردن چشم‌انداز فضا نیز به کار می‌روند، مثلا در باغ‌ها می‌توان اسپیکرها را درون سنگ و درختان قرار داد تا به مخفی شدن باند هم کمک کند. شما می‌توانید در سایت avazac.com بلندگوهای مختلف را ببینید و پس از مقایسه، مدل مورد نظرتان را خریداری کنید.

2. میکروفون:

میکروفون یکی دیگر از موارد مهم در تجهیزات صوتی تالار عروسی است. خرید میکروفون به نیاز تالار و افراد حاضر بستگی دارد. مثلا برای زمانی که سخنران یا خواننده نیاز به حرکت زیادی ندارد، یک میکروفون دستی سیمی مناسب است. زیرا این‌ها با تجهیزات دیگر تداخل صوتی ندارند و در صورت خراب شدن خیلی سریع تعمیر می‌شوند.

ولی برای زمان‌های دیگر که باید خواننده جنب و جوش داشته باشد یا حتی میکروفون بین چند نفر دست به دست شود، یک میکروفون بی سیم بخرید. البته میکروفون های هدمیک و یقه ای هم جزو اصلی تالارها هستند. زیرا خوانندگان گاهی باید از دو دست خود استفاده کنند یا حین خواندن، ساز هم بزنند. البته در این‌جور مواقع پایه میکروفون هم کاربرد دارد و برای ساز نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نورپردازی تالار عروسی

بعد از سیستم صوتی، نور و روشنایی سالن است که باعث می‌شود شبی رویایی را به وجود بیاورید. یکی از بهترین و کاربردی‌ترین لوازم، رقص نور است. رقص نورها از چندین بخش تشکیل می‌شوند و هر کدام ویژگی‌های خودشان را دارند. مثلا لیزر یکی از آن‌ها است که به صورت خطی نور را بر روی دیوار می‌اندازد. در هنگام شب و وقتی فضا تاریک است، جلوه‌ای جذاب را به مراسم می‌بخشند.

انتخاب بهترین تالار عروسی

این جذابیت با خرید دستگاه مه ساز کامل می‌شود. در این دستگاه مخزنی وجود دارد که با ریختن مایع مخصوص در آن کار می‌کند. هنگام شب، بخار برای زیباتر کردن جلوه‌های ویژه‌ای مثل لیزر و رقص نور به کار می‌رود. در هنگام انتخاب تالار عروسی، یک فلاشر هم توصیه می‌شود. فلاشرها در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند، مدل ساده و چشمک‌زن کار می‌کند. البته فلاشرهای افکت‌دار هم وجود دارند و زیبایی بیشتری را به نمایش می‌گذارند.

طراحی و گل‌آرایی

تمامی این موارد ضروری هستند، ولی طراحی و گل‌آرایی مواردی هستند که در نگاه اول به چشم میهمانان می‌خورند و اصلا آن‌ها را از یاد نمی‎برند. طراحی سالن به سلیقه شما بستگی دارد و باید به دنبال معیارهای خود باشد. این روزها سالن‌های عروسی به اشکال مختلفی تقسیم می‌شوند و شما باید انتخاب کنید که مدل مدرن یا کلاسیک را دوست دارید.

مکان شما باید با نحوه تصور شما از عروسی مطابقت داشته باشد. اگر سبک کلاسیک یا خاص‌تر را دوست دارید، می‌توانید یک ویلا یا خانه روستایی را در نظر بگیرید. در حالی که اگر می‌خواهید یک جشن فوق مدرن داشته باشید، یک سالنِ در شهر بیشتر به سبک مورد علاقه شما نزدیک خواهد بود.

گل‌آرایی و میز و صندلی‌ها هم با توجه به طراحی سالن انتخاب می‌شوند. هنگام دقت به میز و صندلی باید به ارتفاع آن‌ها دقت کنید، زیرا ارتفاع زیاد باعث خستگی میهمانان می‌شود. از طرفی، پشت صندلی‌ها باید راحت باشند تا افراد چندین ساعت بدون کوچک‌ترین اذیتی بنشینند. صندلی‌ها نباید زیاد به یکدگیر نزدیک باشند، زیرا در صورت نزدیکی پاهای میهمانان به هم می‌خورد و راحت نیستند.

ظرفیت تالار

محدودیت ظرفیت می‌تواند باعث نارضایتی میهمانان شود و کار پذیرایی را سخت‌تر هم کند. بدیهی است که شما نمی‌توانید 300 نفر را در فضایی که برای قرار دادن 150 نفر طراحی شده است، جایگذاری کنید. البته بر عکس آن نیز به همان اندازه مشکل‌ساز است. بزرگترین اشتباهی که اکثرا دیده می‌شود این است که مشتریان یک فضای بزرگ را برای تعداد کمی از مهمانان انتخاب می‌کنند. آن‌ها پول بیشتری خرج می‌کنند، ولی بزرگی فضا صمیمیت مراسم را از بین می‌برد. پس اطمینان حاصل کنید که تعداد میهمنان با مساحت فضا مطابقت داشته باشد.

انتخاب بهترین تالار عروسی

خرید و نصب تجهیزات صوتی و نورپردازی

چنانچه به دنبال تجهیز کردن تالار عروسی هستید، باید این کار را با دقت زیادی انجام دهید تا متحمل هزینه‌های بیشتر نشوید. فروشگاه آوازک بهترین و معتبرترین تجهیزات صوتی و نورپردازی را عرضه می‌کند. تمامی محصولات دارای گارانتی چندین ساله هستند و می‌توانید آن‌ها را به صورت اقساط هم خریداری کنید. به علاوه، جهت نصب تجهیزات می‌توانید پروژه خود را به کارشناسان ما بسپارید تا بهترین‌ها را برایتان رقم بزنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر، همین حالا با شماره 02191016050 تماس بگیرید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز