بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
کاپ قاعدگی یا فنجان قاعدگی جهت جمع آوری ترشحات قاعدگی استفاده می‌شود و این روزها، بین خانم‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است.

کاپ قاعدگی چیست؟ به همراه مزایا و معایب استفاده از آن

پریود در خانم‌ها از سنین بلوغ تا یائسگی (پساقاعدگی) اتفاق می‌افتد. در این بازه زمانی محصولاتی که خانم‌ها برای پریود خود استفاده می‌کنند، با توجه به میزان و شدت خونریزی انتخاب می‌شود. محصولات پریود دو دسته هستند: یا مایع پریود را جذب کرده و یا ترشحات پریود را جمع‌آوری می‌کنند. از پر استفاده ترین محصولات پریود نواربهداشتی و تامپون هستند که ترشحات پریود را جذب می‌کنند.

از آنجایی که هر خانم در دوران پریود خود به طور متوسط از ۱۵ عدد نواربهداشتی استفاده می‌کند و این موضوع بسیار به محیط زیست آسیب می‌زند، باعث شده تا کارشناسان محصولات بهداشتی‌ جایگزین و دوستدار محیط زیست همچون کاپ قاعدگی تولید کنند.

کاپ قاعدگی یا فنجان قاعدگی جهت جمع آوری ترشحات قاعدگی استفاده می‌شود و این روزها، بین خانم‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است.

کاپ قاعدگی چیست؟ به همراه مزایا و معایب استفاده از آن

روش استفاده از کاپ قاعدگی چگونه است؟

کاپ قاعدگی با قرار گرفتن درون کانال واژن، خون قاعدگی را جمع‌آوری می‌کند. مدت زمان قرارگیری کاپ درون بدن بستگی به میزان خونریزی هر شخص دارد، اما کاپ نباید بیشتر از ۸ ساعت داخل بدن قرار بگیرد. برای استفاده از کاپ قاعدگی، باید از تمامی دستورالعمل‌های ارائه شده توسط شرکت سازنده پیروی کنید. معمولا به همراه کاپ قاعدگی دفترچه راهنما ارسال شده و در آن تمامی نکات مهم قید شده است. کاپ قاعدگی به وسیله آب جوش استریل می‌شود و در طول دوره پریود فقط با آب سرد نیاز به شستشو دارد.

کاپ قاعدگی چیست؟ به همراه مزایا و معایب استفاده از آن

چه کسانی نباید از کاپ قاعدگی استفاده کنند؟

افرادی که دارای هرگونه عفونت واژینال هستند، باید قبل از استفاده، عفونت خود را به طور کامل درمان کنند. همچنین درصورت داشتن هرگونه بیماری مانند اندومتریوز ، زخم دهانه رحم و افتادگی رحم ، قبل از استفاده باید با پزشک زنان مشورت کرد. استفاده از کاپ قاعدگی برای همه خانم‌هایی که پریود را تجربه می‌کنند مناسب است. .کاپ قاعدگی وارد واژن می‌شود و از هایمن رد می‌شود بنابراین به هایمن آسیب می‌زند.

عوارض استفاده از کاپ قاعدگی چیست؟

درصورت استفاده صحیح از کاپ قاعدگی و ضد عفونی کردن آن، هیچ گونه عوارضی برای فرد استفاده کننده ایجاد نمی‌شود. سیلیکون پزشکی استفاده شده در کاپ قاعدگی نیز با محیط داخل واژن کاملا سازگار بوده و هیچگونه خطری برای سلامتی ایجاد نمی‌کند. خانم‌هایی که تجربه استفاده از کاپ قاعدگی را دارند، علاوه بر رضایت از کاپ قاعدگی، از بهبود تجربه پریود و حتی کاهش درد پریود ابراز رضایت می‌کنند.

در خرید کاپ قاعدگی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

مجوز بهداشتی: کاپ قاعدگی محصولی پزشکی و بهداشتی است و دارا بودن مجوز از اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی در مورد این محصول حساس بسیار حائز اهمیت است. دارا بودن مجوز اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی به این منظور است که محصول از نظر بیماری‌زا نبودن و عدم ایجاد حساسیت مورد بررسی قرار گرفته و استفاده از آن کاملا ایمن و بی خطر است.

کمپانی سازنده: کاپ قاعدگی باید توسط کمپانی‌های معتبر و دارای مجوز تولید شده باشد: از آنجایی که این محصول برای بسیاری از افراد جدید است، خرید آن از یک شرکت معتبر بسیار حائز اهمیت است چرا که پشتیبانی و پاسخگویی در مورد این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است.

ایزو 13485: وجود این استاندارد برای تمام ملزومات پزشکی الزامی است و دارا بودن آن توسط یک شرکت به معنای عبور از بازرسی های سخت گیرانه و نظارت های شدید است.

سایز مناسب: کاپ قاعدگی در سایز‌های مختلف عرضه می‌شود؛ پس در هنگام خرید کاپ قاعدگی به سایز آن توجه کنید و همچنین برای انتخاب سایز بهتر می‌توانید تست انتخاب سایز کاپ قاعدگی را در اینترنت جستجو کنید.

بهترین برند کاپ قاعدگی چیست؟

توجه داشته باشید که کاپ قاعدگی درون واژن قرار می گیرد و یادتان باشد محصولی را خریداری می کنید که قرار است سالها از آن استفاده کنید. پس در انتخاب و خرید فنجان قاعدگی مناسب خود به چند نکته زیر حتما توجه کنید. در غیر این صورت باید در انتظار عواقب آن بر روی سلامتی خود باشید!

کاپ قاعدگی چیست؟ به همراه مزایا و معایب استفاده از آن

برای تهیه کاپ قاعدگی باید از برند‌های دارای مجوز و معتبر خرید کنید. پیشنهاد می‌کنیم در مورد برند لیوا فارما که اولین عرضه کننده کاپ قاعدگی در ایران است، تحقیق کنید. کاپ قاعدگی لیوا فارما علاوه بر دارا بودن مجوز و استاندارد‌های وزارت بهداشت، دارای گواهی ایزو ۱۳۴۸۵ نیز می‌باشد. این برند برای تولید کاپ قاعدگی از سیلیکون پزشکی واکر شیمی آلمان استفاده می‌کند. در کنار محصول با کیفیت، این کمپانی دارای تیم پشتیبانی قوی تشکیل شده از پزشک و کارشناسان است تا به تمامی سوالات و مشکلات استفاده کنندگان پاسخ تخصصی و درست ارائه کنند. همچنین تیم تولید محتوای این برند معتبر، همواره در حال انتشار مطالب به روز درباره سلامت زنان هستند که به بهبود سطح دانش و آگاهی خانم‌ها کمک می‌کنند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: