بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

شرایط زندگی در هلند

هلند در شمال غربی اروپا واقع شده و معنی تحت اللفظی آن "سرزمین چوب" است. دولت هلند توسط یک دموکراسی پارلمانی تحت سلطنت یک پادشاه مشروطه اداره می شود و آمستردام پایتخت این کشور و لاهه به عنوان مقر دولت شناخته می شود. این کشور از شمال و غرب به دریای شمال و از شرق به آلمان و از جنوب به بلژیک محدود شده و آب و هوای معتدلی دارد.

زمستان های آن ملایم است و تابستان های خنکی دارد و بزرگترین صنعت هلند همان طور که می دانید، پرورش لاله است. با وجود اقتصاد رو به رشد و سرزمین های پهناور، زندگی در هلند سرشار از آرامش و آسایش خواهد بود. اگر از تجربیات زندگی در هلند از متقاضیان خارجی دیگر بپرسید، قطعاً داستان های زیادی برای گفتن به شما دارند. به غیر از مزایا و معایب زندگی در هلند باید هزینه زندگی در هلند را نیز مورد ارزیابی قرار دهید، چون قرار است زندگی طولانی مدت در این کشور را تجربه کنید پس ارزیابی تمام جوانب آن امری ضروری است.

تجربیات زندگی در هلند

تجربیات زندگی در هلند در مزایا و معایب خلاصه خواهد شد، بنابراین برای اینکه ببینید هر شخص خارجی چه تجربه ای از زندگی در این کشور داشته، باید با مزایا و معایب زندگی وی در هلند آشنا شوید. از جمله مهم ترین مزایای زندگی در هلند می توان به سطح بالای رفاه اجتماعی اشاره کرد که در آن افراد آرامش و آسایش را در زندگی تجربه خواهند کرد.

علاوه بر این، وجود دانشگاه های برتر و عالی در رشته های مختلف باعث شده تا این کشور پذیرای دانشجویان بین المللی بسیاری باشد که خود باعث ایجاد تنوع قومیتی در هلند شده است. با توجه به پذیرش بالای دانشگاه های هلند، شما به عنوان متقاضیان تحصیل در این کشور نیز می توانید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید.

نرخ بیکاری در هلند پایین است که عامل مهمی در یافتن شغلی مناسب با درآمد بالاست. هر چقدر که نرخ بیکاری در یک کشور پایین تر باشد، به منزله رشد اقتصادی بهتر کشور خواهد بود چرا که توانایی و نیروی افراد جوان در راستای رشد کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این موضوع عامل مهمی در پیشرفت اقتصادی و اجتماعی یک کشور خارجی است. هلند آب و هوای معتدلی دارد و در نتیجه زندگی در این کشور برای دوران بازنشستگی انتخاب فوق العاده ای خواهد بود.

شرایط زندگی در هلند

اقتصاد پیشرفته، رو به رشد و شکوفا باعث شده تا این کشور انتخابی عالی برای سرمایه گذاری به روش های مختلف باشد. ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار، روش بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در هلند است که به اقامت دائم و دریافت پاسپورت هلند نیز منجر خواهد شد. بنابراین در کنار زندگی در هلند می توانید کسب و کار خود را نیز راه اندازی کرده و به کسب درآمد بپردازید.

هزینه های پرورش فرزندان تا سن ۱۸ سالگی توسط دولت پرداخت می شود، بنابراین می توان گفت که این کشور برای ساختن جامعه ای پویا، تحصیل کرده و با اطلاعات بالا، تلاش های بسیاری کرده است که خود نویدی بر پیشرفت روز افزون فرزندان شما در این کشور خواهد بود.

رفاه اجتماعی و فرهنگی و امنیت در این کشور در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. میزان جرم و جنایت در هلند بسیار پایین است که خود عامل مهمی در تامین امنیت متقاضیان خارجی است. نرخ مصادره اموال در هلند 1 است که به مفهوم کمترین ریسک سرمایه گذاری است. بنابراین زندگی در هلند برای شما امنیت مالی را نیز به همراه خواهد داشت.

از جمله مهم ترین معایب زندگی در هلند می توان به هزینه های بالای زندگی اشاره کرد. هزینه زندگی برای یک فرد مجرد ماهانه 1۰۲0 آمریکا خواهد بود که این مبلغ بدون در نظر گرفتن اجاره خانه است. هزینه زندگی برای یک خانواده ۴ نفره در هلند به طور متوسط ۳۶۶۵ دلار آمریکا خواهد بود، این مبلغ نیز بدون در نظر گرفتن اجاره خانه است.

لازم به ذکر است که هزینه زندگی در هلند به طور متوسط ۹6.27 درصد بالاتر از ایران است و هزینه اجاره خانه در هلند نیز به طور متوسط ۱۳3.21 درصد بالاتر از ایران است. بنابراین زمانی که می خواهید برای زندگی در هلند برنامه ریزی کنید باید هزینه زندگی در هلند را نیز در نظر داشته باشید. چرا که قرار است هزینه بالاتری برای زندگی روزمره پرداخت کنید اما در مقابل مبلغ بالاتری نیز به عنوان درآمد ماهانه کسب خواهید کرد.

یکی دیگر از معایب زندگی در هلند، نرخ بالای مالیات است. بخشی از درآمد دولت این کشور از طریق مالیات بر درآمد اشخاص و مالیات بر شرکت ها تأمین می شود. بنابراین ممکن است بخشی زیادی از حقوق و درآمد بالای شما صرف مالیات های مختلف شود.

شرایط زندگی در هلند

اجاره ملک در کشور هلند کار بسیار دشواری است، بنابراین کسانی که قصد مهاجرت و اقامت دائم در کشور هلند را دارند. پیش از اقدام برای مهاجرت باید برای یافتن ملک و اجاره آن اقدام کنند. چون متاسفانه تضمینی برای یافتن ملک بلافاصله پس از ورود به خاک کشور هلند وجود نخواهد داشت و این پروسه ممکن است اندکی زمان بر باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم پیش از ورود به خاک این کشور برای اقامت خود اقدام کنید.

یکی دیگر از معایب عجیب هلند، هزینه بالای داشتن خودروی شخصی است. در برخی از کشورها، مانند ایران خرید یک خودروی شخصی به عنوان نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود. اما با توجه به اینکه قیمت سوخت و بیمه خودرو در کشور هلند بالاست، هزینه نگهداری از اتومبیل مقرون به صرفه نخواهد بود.

تجربیات زندگی در هلند بسیار گسترده است و برای هر فرد متفاوت خواهند بود، ما تلاش کردیم تا مهمترین مزایا و معایب زندگی در هلند را در اختیار شما قرار دهیم تا پیش از مهاجرت، برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار گرفت، چکیده ای از مطالب جامع و کامل موسسه حقوقی سروش فردا زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری است. بنابراین اگر نیازمند اطلاعات تکمیلی در خصوص زندگی در هلند و مزایا و معایب و همینطور بررسی و ارزیابی هزینه زندگی در هلند هستید، کارشناسان و وکلای سروش فردا می توانند راهنمای شما باشند کافیست با آنها از طریق بخش تماس با ما در ارتباط باشید.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز