بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

جهت کنترل آفات مزارع کشاورزی، استفاده از سمپاش می‌تواند بسیار مؤثر باشد. در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی، ادوات کشاورزی نیز دچار تغییرات شده است. بسیاری از سمپا‌ش‌های امروزی بدون نیاز به نیروی انسانی می‌توانند عملکرد مناسبی را از خود نشان دهند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی انواع سمپاش کشاورزی بپردازیم. دو مدل از سمپاش‌های محبوب و کاربردی برای زمین‌های کشاورزی، سمپاش فرغونی و توربینی است که دارای تفاوت‌های مختلفی با یکدیگر هستند. در این مقاله مقایسه کلی بین این دو سمپاش نیز خواهیم داشت لذا در صورت تمایل می‌توانید تا پایان همراه ما باشید.

فرق بین سمپاش فرغونی و توربینی چیست؟

لزوم استفاده از سمپاش در کشاورزی

استفاده از سمپاش در کشاورزی مدرن باعث خواهد شد تا بتوانید بازدهی مناسبی دریافت کنید. شناخت انواع سمپاش کشاورزی به شما این امکان را می‌دهد که متناسب با زمین زراعی خود بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. استفاده از سمپاش باکیفیت می‌تواند آفات را به خوبی کنترل نماید که این امر باعث دریافت محصول نهایی درجه یک خواهد شد. استفاده از سمپاش می‌تواند دفع حشرات و آفات را با بهترین کیفیت انجام دهد. به مانند گذشته برای دفع آفات، نیازی به استفاده از نیروی انسانی نیست و با انتخاب یک سمپاش مناسب می‌توان به صورت مکانیزه مراحل سمپاشی را انجام داد. این موضوع زمانی می‌تواند مؤثر باشد که بخواهید باغات و مزارع با حجم وسیع را سمپاشی کنید.

شناخت انواع سمپاش کشاورزی

استفاده از محصولات و ادوات کشاورزی مدرن باعث افزایش کیفیت محصول و افزایش طول عمر گیاهان می‌شود. هر یک از سمپاش‌های موجود در بازار دارای قابلیت و ویژگی‌های مختلف هستند که می‌توانند مورد استفاده کشاورزان قرار بگیرند. از مهم‌ترین سمپاش‌های قابل استفاده در زمین‌های زراعی و کشاورزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  سمپاش فرغونی

سمپاش مدل فرغونی یا سمپاش موتوری چرخدار، یکی از ادوات کشاورزی است که برای دفع و از بین رفتن حشرات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل از سمپاش‌ها دارای ابعاد نسبتا بزرگی هستند که برای مزارع و باغات بزرگ کاربردی‌اند. با استفاده از سمپاش فرغونی می‌توان سرعت سمپاشی را افزایش داد. افرادی که به دنبال خرید انواع سمپاش کشاورزی هستند، اگر بخواهند یک سمپاش کاربردی و بزرگ خریداری کنند، انتخاب این مدل مناسب است.

از اجزای تشکیل دهنده سمپاش فرغونی می‌توان به مخزن، پمپ، موتور 4 زمانه، لوله‌های تامین سوخت موتور و لوله انتقال سموم، انواع اتصالات و صافی برای جدا کردن ناخالصی‌ها اشاره کرد. این سمپاش به گونه‌ای است که قابل حمل نبوده و ظاهری شبیه به فرغون دارد. سمپاش فرغونی قادر است تا با پاشش یکنواخت سم با قدرت بالا، بسیاری از آفت‌های زمین‌های کشاورزی را نابود نماید. سمپاش فرغونی خود به دو نوع برقی و بنزینی تقسیم بندی می‌شود که هر کدام متناسب با نیاز کشاورزان قابل خریداری است. قیمت انواع سمپاش فرغون با توجه به کیفیت محصول و ظرفیت مخزن آن متفاوت است.

فرق بین سمپاش فرغونی و توربینی چیست؟

  • سمپاش توربینی

یکی دیگر از انواع سمپاش کشاورزی، سمپاش توربینی است که برای مبارزه با آفات و اسپری کردن انواع محلول‌های شیمایی مورد استفاده بسیاری از افراد قرار دارد. این گونه سمپاش‌ها دارای ظرفیت‌های مختلف هستند که به صورت سوار شونده و کششی قابل خریداریند. از بخش‌های اصلی سمپاش‌ توربینی می‌توان به مخزن اصلی، صافی فشار، گیربکس دو سرعته، همزن هیدرولیکی و غیره اشاره کرد. استفاده از این سمپاش می‌تواند فواید بیشتری به نسبت سمپاش‌های دیگر داشته باشد. بهره‌گیری از سمپاش توربینی خطای انسانی را کاهش داده و باعث صرفه جویی در مصرف سم تا 50 درصد خواهد شد. استفاده از این سمپاش می‌تواند تا حدود زیادی باعث حفظ محیط زیست شود چرا که این دستگاه می‌تواند از انتقال آلودگی خاک به گیاه جلوگیری نماید. قیمت سمپاش توربینی متناسب با کیفیت محصول و ظرفیت انتخابی هر فرد متفاوت است.

فرق بین سمپاش فرغونی و توربینی چیست

حال که با انواع سمپاش کشاورزی آشنا شدید، اگر بخواهید از میان سمپاش فرغونی و توربینی یک مدل مناسب را برای زمین کشاورزی خود انتخاب کنید، باید ابتدا نیاز خود را در نظر بگیرید. سمپاش فرغونی دارای یک پمپ است که بر روی یک شاسی شبیه فرغون قرار گرفته است. شاسی چرخ‌دار باعث می‌شود تا بتوانید این سمپاش را جا به جا کنید. در زمین‌های کشاورزی که تردد محصولات بزرگ مشکل است، می‌توان از سمپاش فرغونی استفاده کرد. این سمپاش‌ها بالاترین میزان قدرت مانور را در بین انواع سمپاش کشاورزی دارند.

در مقابل، سمپاش توربینی قرار داشته که مناسب برای پاشش سموم کشاورزی در مزارع وسیع است. راندمان و بهره‌وری این دستگاه به گونه‌ای است که با کاهش مصرف سم می‌تواند به کشاورزان این امکان را بدهد که در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند. استفاده از سمپاش توربینی بدون نیاز به نیروی کار بوده و تنها به یک راننده تراکتور نیاز است. قابلیت تنظیم زاویه فن و پخش یکنواخت سم باعث می‌شود تا اثربخشی سموم افزایش پیدا نماید. کشاورزان متناسب با مقیاس زمین کشاورزی خود می‌توانند از هر یک از سمپاش‌های معرفی شده استفاده کنند.

اهمیت خرید سمپاش از فروشگاه معتبر

فرق بین سمپاش فرغونی و توربینی چیست؟

 

با توجه به این که در سال‌های اخیر، فروشگاه‌های زیادی اقدام به فروش ادوات کشاورزی می‌کنند، اگر بخواهید به بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات دسترسی پیدا کنید، باید به دنبال شناخت بهترین فروشگاه باشید. خرید از یک فروشگاه معتبر باعث می‌شود تا کشاورزان بتوانند بدون واسطه، محصولات خود را خریداری کنند. برای افراد مهم است که در یک فروشگاه جامع به انواع سمپاش کشاورزی با تضمین کیفیت دسترسی پیدا کنند.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: