بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

مهمترین جاذبه های گردشگری بندرعباس

مگر می‌شود به استان هرمزگان سفر کرد و از دیدنی‌های بندرعباس مرکز این خطه بازدید نکرد؟ شناختن جاذبه‌های این شهر کمک می‌کند تا در زمان سفر به این شهر با خرید بلیط هواپیما بندرعباس، وقتتان کمتر تلف شده و با برنامه ریزی دقیق به گشت و گذار در بندرعباس بپردازید. اگر مشتاقید تا در این باره بیشتر بدانید، این مقاله از سفرمارکت حسابی برایتان جالب است.

شهر بندرعباس

قبل از اینکه در مورد جاذبه های گردشگری بندرعباس اطلاعات کسب کنیم بد نیست تا کمی درباره این شهر ساحلی بیشتر بدانیم. بندرعباس یکی از قطب‌های اقتصادی کشور است که به عنوان بزرگ‌ترین بندر کانتینری ایران شناخته می‌شود. همه روزه کشتی‌های زیادی در آنجا پهلو می‌گیرند و اقلام مختلف از آنجا به کشور وارد شده و یا صادر می‌شوند. در گذشته بندرعباس به بندر گمبرون معروف بود ولی پس از ورود شاه عباس یکم و خروج پرتغالی‌ها از آن نامش به بندرعباس تغییر پیدا کرد. از آنجایی که قدمت سکونت انسان‌ها از ملیت‌های گوناگون در بندرعباس زیاد است جاذبه‌های تاریخی متنوعی نیز در آن وجود دارد که ارزش بازدید دارند.

دیدنی های بندرعباس

در ادامه به معرفی معروف‌ ترین جاذبه های دیدنی بندرعباس می‌پردازیم. فراموش نکنید که از قبل از عزیمت در مورد قابل بازدید بودن آن‌ها مطمئن شده و با اطلاعات دقیق برنامه ریزی نمایید.

معبد هندوها

همانگونه که گفتیم بندرعباس به دلیل موقعیت استراتژیک خاص خود میزبان اقوام و ملیت‌های متعددی بوده است. افرادی از کشورهای اروپایی، آفریقایی، آسیای غربی و غیره که هرکدام و دین و مذهب خود را داشتند. به همین دلیل از مشهورترین جاهایی که در این باره ساخته شده است معبد هندوها نام دارد. این مکان مقدس بیش از یک قرن قدمت دارد و با حمایت مالی تجار هندی برای عبادت هندی‌های مقیم ساخته شد. معبد هندوها در زمان حاکم وقت یعنی محمد حسن خان سعدالملک احداث شد و تاکنون با معماری منحصر به فرد خود توانسته به عنوان یکی از اصلی‌ترین دیدنی های بندرعباس مورد توجه مسافران قرار گیرد. نقشه این بنا به صورت چهارگوش کشیده شده و یک گنبد جالب در بالای آن قرار گرفته است. علاوه بر این‌ها نقاشی‌های جذاب موجود در معبد هندوها، برجک‌‍‌ها و تالار اجتماعات باشکوه به جذابیت آن افزوده است و حسابی گردشگران را مات و مبهوت خود می‌کند.

پارک ساحلی سورو

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی بندرعباس که مورد بازدید مسافران تور بندرعباس قرار می‌گیرد، پارک ساحلی سورو نامیده می‌شود. این منطقه وسیع که دید خوبی به دریا دارد امکان دوچرخه سواری، عکاسی، شنا، اسب سواری، پیک نیک و غیره را برای گردشگران مهیا کرده است. در آنجا می‌توانید زیر درختان خرما، ختمی و غیره نشسته و از هوای دلپذیر لذت ببرید. پارک ساحلی سورو مکانی دنج برای لذت بردن از دریا، نسیم و هوای تازه است و حسابس شما را به وجد می‌آورد.

مهمترین جاذبه های گردشگری بندرعباس

مسجد ناصری

در زمان قاجار شخصی به نام علی حیدرآبادی مسجدی بنا نهاد که بخشی از مصالح آن از هند آورده شده بود. این مسجد که امروزه به مسجد ناصری معروف است، با طراحی باشکوه و جذاب خود به یکی از اصلی‌ترین دیدنی های بندرعباس تبدیل شده است. کاشی کاری‌های رنگارنگ، خطوط قرآنی، معماری چشم نواز و حال و هوای دلنواز همگی به جذابیت مسجد ناصری افزوده است و آن را به مکانی رویایی تبدیل کرده است. پیشنهاد ما به شما این است که اگر رزرو بلیط هواپیما تهران بندرعباس خود را انجام داده‌اید و قصد سفر دارید بازدید از مسجد ناصری را در برنامه سفر خود قرار دهید.

حمام گله داری

یکی دیگر از دیدنی های بندرعباس که متعلق به دوره قاجار است حمام گله داری نام دارد. این حمام توسط شخصی به نام حاج شیخ احمد گله داری در زمان قاجار احداث شده است و در زمان خود یکی ار پرترددترین مکان‌های شهر به شمار می‌آمد. امروزه این حمام به موزه تبدیل شده و به آسانی می‌توان از آن دیدن کرد.

آبگرم گنو

دوست دارید تا در شهر ساحلی بندرعباس به یک چشمه آبگرم بروید؟ ما به شما آبگرم گنو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این چشمه در ۳۴ کیلومتری شهر قرار دارد و با داشتن تجهیزاتی مانند جکوزی و وان انفرادی مورد استفاده افراد قرار می‌‌گیرد. در حوالی آبگرم گنو نیز نخلستان‌های سرسبز، نهرها و پیست دوچرخه سواری واقع شده که لحظاتی خاطره‌انگیز را برایتان رقم می‌زنند.

سیتی سنتر بندرعباس

مگر می‌شود به بندرعباس سفر کرد و از پاساژهای آنجا دیدن نکرد؟ سیتی سنتر این شهر با وسعت زیاد و تنوع اجناس جایی عالی برای خرید و گشت و گذار است. در آنجا می‌توانید بهترین اقلام را به نازل‌ترین قیمت خریداری کرده و راضی به منزل برگردید. از جمله محبوب‌ترین اجناسی که در سیتی سنتر بندرعباس به فروش می‌رسد می‌توان به پوشاک، لوازم خانگی، لوازم بهداشتی و آرایشی و غیره اشاره کرد که از تنوع و قیمت خوبی برخوردارند.

مهمترین جاذبه های گردشگری بندرعباس

عمارت کلاه فرنگی

از دیگر جاذبه های گردشگری بندرعباس می‌توان به عمارت کلاه فرنگی اشاره کرد که در دوره صفوی ساخته شده است. این عمارت که کاربری تجاری داشته است به عنوان ساختمان گمرک مورد استفاده قرار می‌گرفت. از طبقه اول برای کارهای اداری و از طبقه دوم به عنوان انبار کالا مورد استفاده قرار می‌گرفت. این بنای هشت ضلعی در گذشته محلی پرتردد برای تجار بوده است، ولی امروزه تنها به عنوان یک اثر تاریخی مورد بازدید قرار می‌گیرد.

موزه آب

اگر تمایل دارید تا بدانید مردم شهرهای ساحلی چگونه آب شرب مورد نیازشان را در گذشته تامین می‌کردند حتما به موزه آب بروید. این موزه همه چیز در حوزه حفر چاه، قنات، وسایل کاربردی، خمره و غیره را در خود جای داده و حسابی اطلاعاتی کامل در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

دیگر دیدنی های بندرعباس

-    خانه احمدی
-    باغ پرندگان
-    بازار ماهی فروشان
-    پارک ساحلی غدیر
-    حمام بزرگ
-    قلعه فین
-    آب انبار

کلام پایانی

در این مقاله از سفرمارکت تلاش کردیم تا معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بندرعباس را به شما معرفی کنیم. اگر رزرو بلیط هواپیما خود را قطعی کرده و قصد سفر دارید می‌توانید موارد گفته شده را در اولویت خود قرار داده و سفری فراموش نشدنی را رقم بزنید. به یاد داشته باشید که برای رزرو بلیط قطار و یا هواپیمای خود می‌توانید روی کمک سفرمارکت حساب کرده و بدون دغدغه راهی سفر شوید.
اواخر پاییز و اوایل بهار و خود فصل زمستان بهترین زمان برای سفر به بندرعباس است. پس اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی یا یک سفر زمستانی هستید، بندرعباس گزینه خوبی برای چنین سفری خواهد بود.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز