بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

شغل طراحی لباس یک کسب و کار امروزی و درآمد زا

شغل طراحی لباس یکی از محبوب‌ترین و پردرآمدترین مشاغل مدرن است. انسان‌ها همواره به اینکه چه لباسی بر تن دارند و از چه طرح‌ها، پارچه‌ها و نقش و نگارهایی برای تولید آن لباس‌ها استفاده شده است توجه می‌کنند. این مسئله اهمیت هنر و هنرآموزی در دنیای مدرن را به خوبی نمایان می‌سازد. امروزه طراحی لباس صرفاً از آن جهت که می‌تواند یک پاسخ مناسب به نیاز غریزی انسان به پوشیدن لباس‌های زیبا و جذاب می‌باشد مورد توجه واقع نمی‌شود بلکه به عنوان یک کسب و کار امروزی و درآمد زا در دسته بندی مشاغل مدرن نیز مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار گرفته است.

بازار کار طراحی لباس در ایران و جهان

ایران نیز روز بروز در حال پیوستن به پیشرفت‌های جهانی و بین المللی است. خوشبختانه تکنولوژی و فناوری ارتباطات باعث گردید تا کمبودهایی که در این زمینه وجود دارد جبران شده و توجه به مشاغلی که در همه دنیا از اهمیت زیادی برخوردار هستند در ایران نیز رونق فراوانی بگیرد. یکی از این مشاغل همین شغل طراحی لباس است. طراحی لباس هم اکنون یکی از درآمدزاترین مشاغل در سطح جهان است و بسیاری از سرمایه گذاران غربی در این زمینه به سرمایه گذاری و کسب سود و منفعت پرداخته اند.

شغل طراحی لباس در ایران نیز روزهای خوب و روشنی را پشت سر می‌گذارد با این حال به نظر می‌رسد همچنان راه برای پیشرفت باز است و آینده ای که در این مسیر مشاهده می‌شود بسیار روشن‌تر و پر رونق تر از زمان حال می‌باشد. امروزه تعداد کسانی که در زمینه طراحی لباس در ایران فعالیت می‌کنند بسیار محدود هستند و هزاران استعداد کشف نشده در این زمینه وجود دارد. خوش بختانه هنر یکی از مهم‌ترین استعدادهایی است که مرزها را می‌شکند و حتی باعث حضور هنرمند (طراح لباس) در آن سوی مرزها و شرکت در جشنواره‌های بین المللی می‌شود.

فرصت‌های شغلی برای طراحان لباس در ایران

شما برای اینکه به یک طراح لباس در ایران تبدیل شوید باید در وهله اول مدرک تحصیلی یا فنی متناسب با آن را دریافت کنید. امروزه کلاس طراحی لباس در ایران همانند سایر کشورها به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود و در نهایت به کسانی که موفق به اخذ واحدها و ترم های مربوطه شوند مدرک طراحی لباس اهدا می گردد. اکنون زمان آن رسیده تا وارد بازار کار شوید.

برای ورود به بازار کار راه‌های مختلفی پیش روی شماست. می‌توانید از طریق واحدهای تولید لباس که در زمینه دوخت و دوز لباس فعالیت می‌کنند یا همان کارگاه‌های تولید پوشاک اقدام نمایید. می‌توانید خودتان هم صاحب یکی از این کارگاه باشید تا همه چیز طبق مدیریت شما پیش برود. شما می‌توانید به صورت حضوری یا به صورت دورکاری، طرح‌های خودتان را به این کارگاه‌ها بفروشید.

نوع دیگر کسب درآمد در زمینه طراحی لباس، جذب شدن در مجموعه‌هایی است که شو لباس برگزار می‌کنند. برخی از این ها به عنوان شرکت عمل کرده و یک مجموعه گسترده هستند. شما می‌توانید به عنوان یکی از اعضای رسمی یا قراردادی شرکت شناخته شوید. به هر حال مهم این است که بدانید در همان ابتدای کار شاید فرصت چندانی وجود نداشته باشد و این مهارت شماست که اگر تجلی پیدا کند قطعاً با پیشنهادات شغلی فراوان و مطلوبی مواجه خواهد بود.

شغل طراحی لباس یک کسب و کار امروزی و درآمد زا

درآمد طراحان لباس در ایران و جهان

تعداد محدودی از طراحان لباس در سراسر جهان توانسته اند به یک زندگی ایده آل و شکوه مند و درآمدهای میلیاردی و کلان دست یابند. البته ما هرگز نمی‌توانیم ادعا کنیم که بخش قابل توجهی از طراحان لباس قادر به کسب چنین درآمدهایی هستند. این طراحان اصولاً کسانی هستند که طرح‌های ماندگار و متفاوتی را به صنعت طراحی لباس و تولید پوشاک عرضه کرده و با استقبال جهانی و بین المللی مواجه شده اند.

در مقابل می‌توان به درآمد قشر قابل توجهی از طراحان لباس اشاره کرد که با توجه به استعداد، ذوق و قریحه آن‌ها از یک درآمد پایین تا بالا متفاوت می‌باشد با این حال درآمد آن‌ها نه آنقدر زیاد است که مرزهای کسب درآمد در خانواده خود را جا به جا کنند و نه آنقدر درآمد پایینی دارند که بتوانند از خیر این شغل و آینده آن بگذرند. البته تعداد محدودی نیز در این عرصه با شکست مواجه می‌شوند و نمی‌توانند به درآمد معقولی در این زمینه برسند.

نکته مهم در خصوص درآمد شغل طراحی لباس این است که باید یک استعداد ذاتی در زمینه هنر و طراحی داشته باشید. اصولاً کار برای کسانی که هیچ استعداد ذاتی در این زمینه ندارند بسیار دشوار است با این حال این افراد نیز می‌توانند با شرکت در دوره‌های آموزش طراحی لباس و پشتکار فراوان به مهارت کافی در این زمینه دست پیدا کنند. نکته دوم اینکه هرگز تصور نکنید در همان روزهای اول قرار است طرح‌های خارق العاده ای را ارائه کرده و درآمد زیادی کسب کنید. پیشرفت تدریجی و افزایش درآمد در گذر زمان شرط اصلی موفقیت در این شغل می‌باشد.

شغل طراحی لباس یک کسب و کار امروزی و درآمد زا

ترفندهایی برای افزایش درآمد در طراحی لباس

کلاس طراحی لباس یک ضرورت غیر قابل انکار در رشته طراحی لباس است و بدون گذراندن یک آموزش طراحی لباس جامع نمی‌توانید مجوز ورود به این عرصه پرهیجان را به دست آورید. اگر دوره طراحی لباس را گذرانده اید و اکنون نمی دانید چگونه یک آینده درخشان را برای خود ترسیم کنید بهتر است تا ترفندهای افزایش درآمد در شغل طراحی لباس را مطالعه نمایید. ما بخشی از این ترفندها را به شما آموزش می دهیم.

  • اگر پیشنهاد فوق العاده ای دریافت نمی‌کنید ناامید نشوید و کار خود را از یک شغل ساده و برای شرکت‌های کوچک‌تر آغاز کنید.
  • کار خود را برپایه ذوق و قریحه انجام دهید. طراحی لباس صرفاً برپایه کسب درآمد موفقیت و محبوبیت چندانی را به دنبال ندارد.
  • در همان ابتدای کار مبلغی را برای تبلیغات کنار بگذارید. اجازه دهید شرکت‌ها، مجموعه‌ها و کارگاه‌ها کارهای شما را ببینند و تصمیم بگیرند.
  • مدرک خود را از واحدهایی اخذ کنید که اعتبار زیادی دارند. در این خصوص کلاس‌های طراحی لباس دانش هنر یکی از پیشنهادات ایده آل می‌باشد که به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شوند.
  • طراحی لباس با مداد، طراحی لباس مجلسی و طراحی لباس عروس از محبوب ترین طرح هایی است که در ایران مورد استقبال فراوانی قرار می گیرند. نسبت به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید.
  • ترندهای جذاب سال را مطالعه کرده و با استفاده از آن‌ها، نمونه‌های متفاوتی را ارائه کنید.
  • کارهای طراحان سابق را دنبال نمایید. این عمل ذهن شما را خلاق‌تر کرده و به کمبودهایی که در نمونه کارهای خودتان وجود دارد پی می‌برید.

سخن آخر اینکه بهتر است برای موفقیت در شغل طراحی لباس از همان ابتدا گام‌های موثر و جدی بردارید. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌توانید انجام دهید این است که در کلاس‌های موثر و فوق العاده ای همانند دوره طراحی لباس دانش هنر شرکت کنید. همچنین شما می‌توانید با شماره تلفن‌های درج شده در وب سایت دانش هنر تماس گرفته و یک مشاوره کامل در خصوص طراحی لباس و آینده این شغل در ایران و سطح جهان دریافت نمایید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: