بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

راهنمای انتخاب لباس و کفش بهاری و تابستانی مردانه و زنانه

با آمدن فصل بهار و گرم‌تر شدن هوا لباس‌های زمستانه را جمع کرده و لباس‌های مناسب فصل بهار و تابستان را در کمد خود قرار می‌دهیم. لباس‌هایی که جنس آن‎ها نازک و خنک‌تر بوده و متناسب با آب و هوای فصل بهار و تابستان است. از این رو خرید لباس مناسب این فصول از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که با گرم شدن هوا باید خنکی و شادابی را به پوست خود هدیه کنید. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با مواردی که در خرید لباس‌های بهاری و تابستانی و همچنین خرید کفش اهمیت دارند، آشنا شوید.

جنس لباس های بهاری و تابستانی

از جمله موارد مهمی که در فصل بهار و تابستان در هنگام خرید لباس باید توجه کنید، جنس لباس است. درواقع باید لباسی را انتخاب نمایید که ضد تعریق بوده و خنکی هوا را احساس کنید. در ادامه به توضیح جنس لباس‌هایی که مناسب فصل بهار و تابستان هستند، می‌پردازیم:

جنس نخ و پنبه

لباس‌هایی از جنس نخ و پنبه بسیار مناسب فصول بهار و تابستان هستند. این جنس لباس خنک بوده و هوا به خوبی در آن جریان دارد، بطوریکه احساس خنکی می‌کنید. همچنین استفاده از این نوع لباس موجب عدم تعریق در فصل تابستان می‌شود تا بدن بوی بد به خود نگیرد.

شستشوی پارچه های نخ و پنبه ای

باید در هنگام شستشوی لباس‌هایی که از جنس نخ و پنبه هستند، دقت نمایید؛ به دلیل اینکه بسیار حساس و شکننده‌اند و خیلی سریع تغییر شکل می‌دهند. درنتیجه پیشنهاد می‌شود این پارچه‌ها را با دست و به آرامی بشویید. همچنین از مایع لباسشویی استفاده کنید که مناسب این نوع پارچه باشد تا به بافت پارچه آسیب وارد نشود.

جنس کتان

خرید لباس کتان به دلیل ملایم بودن، راحتی و تنفس‌پذیری بالا یکی از مناسب‌ترین جنس پارچه برای فصل بهار به حساب می‌آید. گردش هوا در این نوع پارچه‌ها بسیار خوب بوده به طوریکه موجب عرق نکردن بدن می‌شود. همچنین در صورت خیس شدن به بدن نمی‌چسبد و خیلی سریع خشک خواهد شد. اما از معایب این پارچه می‌توان گفت چین و چروک زیادی به خود می‌گیرد که در هر بار استفاده باید آن را اتو کنید. علاوه بر خانم‌ها، آقایان نیز می‌توانند از این جنس پارچه لباس موردنظر خود را خرید کنند.

جنس چرم

چرم نازک از جمله جنس‌های مناسب فصل پاییز و زمستان است. اما در روزهای خنک بهاری می‌توانید از آن استفاده کنید تا سرما نخورید و همچنین ست‌های جذابی را به خود ببخشید. در هنگام خرید لباس جنس چرم کیفیت آن و سایز موارد مهمی هستند که باید نسبت به آن‌ها دقت نمایید.

جنس جین

جین یکی از پارچه‌های پرطرفدار و مناسب هر قشر سنی و فصل‌های سال است. در فصل بهار نیز می‌توانید جین‌های نازک و دم پا گشاد را با مانتوهای بهاره و خنک استفاده کنید. همچنین ترکیب پیراهن مردانه با شلوار جین و پیراهن جین با شلوار معمولی یا کتان بانیز جذابیت استایل آقایان را بالا می‌برد.

راهنمای انتخاب لباس و کفش بهاری و تابستانی مردانه و زنانه

سایز مناسب لباس های بهاری و تابستانی

یکی دیگر از موارد مهمی که در خرید لباس باید به آن توجه نمایید، سایز آن است. بهتر است لباسی را خریداری کنید که خیلی تنگ نباشد تا موجب تعریق زیاد نشود. لباس‌های گشاد، آزاد و حتی سایز ایده‌آل مناسب این فصول می‌باشند تا راحتی و خنکی را در آن‌ها احساس نمایید.

آیا توجه به برند لباس در امر خرید مهم است؟

در خرید لباس باید کیفیت، سایز، اندازه و جنس آن مهم باشد و محبوبیت و معروفیت برند را نمی‌توان جزو ملاک‌های خرید لباس دانست؛ چراکه برخی برندهای معروفی در این زمینه وجود دارند که کیفیت لباس‌های آن‌ها خوب و مناسب نیست. بنابراین برای خرید لباس بهاره و تابستانه سعی کنید همواره لباسی باکیفیت، دوخت و جنس خوب و متناسب با اندازه بدن خریداری و استفاده نمایید و برند را اخرین مورد مهم خرید لباس در نظر بگیرید.

این نکته را فراموش نکنید که تیشرت تنها لباسی است که می توانید آن را در همه موقعیت ها بپوشید؛ برای مثال چه زیر پیراهن و کت شلوار، چه در باشگاه موقع ورزش کردن، چه در تفریحات تابستانه در سواحل چه در تخت خواب!

تیشرت ساده و یقه دار

خرید تیشرت‌های رنگی و خنک مناسب‌ترین گزینه برای بهار و تابستان است. بهترین انتخاب برای تیشرت جنس پنبه می‌باشد و مقاومت بالا، شستشوی راحت و جریان خنکی هوا هنگام استفاده از آن از مهم‌ترین ویژگی‌های این جنس محسوب می‌شوند. در هنگام خرید تیشرت به وزن پنبه بکار رفته دقت نمایید، هر چه پنیه بیشتر باشد، تیشرتی لطیف‌تر، نرم‌‌تر و بهتری خواهید داشت. همچنین تیشرت‌های یقه‌دار محبوبیت بسیاری در بین آقایان دارند و ست کردن آن با شلوار جین یا کتان ترکیب جذابی به استایل آن‌ها می‌بخشد.

خرید لباس کودکان برای فصل بهار

در فصل بهار و تابستان کودکان انرژی زیادی برای بازی کردن دارند. به همین دلیل باید لباسی را خریداری نمایید که احساس راحتی داشته و مناسب اکثر فضاها باشد. همچنین به دلیل افتاب و گرمای زیاد برای جلوگیری از سوختن پوست در این فصول بهتر است لباس کودکان بدون آستین نباشد. آستین کوتاه و سه‌ربع مناسب فصل تابستان و بهار است. نکته دیگری که در خصوص خرید لباس کودکان اهمیت دارد، رنگ لباس است. رنگ‌های روشن و شاد استایل کودکان را زیباتر نشان می‌دهد و در فصل بهار شادی بسیاری را برای آن‌ها به همراه دارد.

راهنمای خرید لباس و کفش از نظر رنگ

استفاده از لباس‌ها و کفش‌های رنگ روشن و شاد، شادابی و نشاط بسیاری را در فصل بهار و تابستان به همراه دارد. در هنگام خرید لباس حتما در انتخاب رنگ دقت نمایید، چراکه رنگ‌های تیره گرمای بیشتری به بدن می‌دهند و نور خورشید را به خود جذب می‌کنند، در این مواقع دمای بدن بسیار بالا رفته که موجب تعریق زیاد خواهد شد. درنتیجه بهتر است از لباس‌های رنگ روشن با طرح‌های بهاری مانند گل و گلبرگ‌ها استفاده نمایید.

خرید کفش در فصل بهار و تابستان

راهنمای انتخاب لباس و کفش بهاری و تابستانی مردانه و زنانه

همانند لباس‌ها با فرارسیدن فصل گرما باید کتانی، بوت، نیم‌بوت، چکمه و کفش‌های زمستانه سنگین را جمع کرده و جای آن‌ها را به کفش‌های بهاره و تابستانه اختصاص دهید. برای خرید کفش بهاره باید به اصول خاصی توجه نمایید. همانطور که می‌دانید پا قلب دوم ماست، بنابراین استفاده از کفش مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است. در خرید کفش‌های بهاره علاوه بر زیبایی و رنگ‌بندی باید به سبک بودن و برخورداری از پارچه خنک دقت کنید. کفش‌هایی که کفی سبک یا نازک دارند در فصل گرما پا را خنک کرده و به کنترل دما و حرارت بدن کمک می‌کنند.

جنس کفش های بهاری و تابستانی

به طور معمول کفش‌های کتان یا جنس متخلخل گزینه‌های مناسبی برای کفش‌های بهاری و تابستانی به شمار می‌روند. علاوه بر این موارد صندل‌ها نیز جایگزین مناسبی به خصوص در فصل تابستان است. کفش‌ها و صندل‌ها را می‌توانید با پاشنه دلخواه و مدل‌های جلوباز خریداری نمایید تا به راحتی با هر لباسی بتوانید ست کنید.

نکات مهم دیگر در خرید کفش

  • بهتر است کفشی را انتخاب نمایید که کیفیت لازم را داشته باشد تا از همه لحاظ مانع آسیب پا شود.
  • در هنگام خرید کفش حتما در هردو پای خود امتحان نمایید و کمی راه بروید.
  • در هنگام پوشیدن کفش به خصوص در قسمت پنجه نباید احساس تنگی نمایید و یا در هنگام راه رفتن از پا بیرون بیاید. از این رو کفش را به سایز پای بزرگ‌تر بخرید.

لباس های آزاد و خنک مناسب فصل بهار و تابستان!

همانطور که گفته شد در فصل بهار و تابستان باید از لباس‌هایی که خنک و آزاد هستند استفاده نمایید تا گرما و تعریق اذیت کننده نباشد. همچنین در هنگام خرید لباس و کفش بهاری و تابستانی باید به کیفیت، جنس، سایز و اندازه لباس توجه کنید تا بتوانید مدت‌ها از آن‌ها استفاده نمایید و لذت ببرید. راهنمای خرید لباس و کفش به شما در امر خرید کمک بسیاری می‌کند. برای مطالعه بیشتر در مورد راهنمای انتخاب لباس و کفش مردانه مناسب اینجا کلیک کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز