بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

ازدواج افراد خارجی در ترکیه در حال تبدیل شدن به یکی از اتفاقات رایج در این کشور است؛ نه تنها ایرانیان، بلکه بسیاری از افراد خارجی دیگر جهت ازدواج، به این کشور مسافرت می‌کنند. دلیل این مسئله این است که جمهوری ترکیه را می‌توان تنها دولت آسیایی دانست که ازدواج بین المللی را به رسمیت شناخته و آن را برای شهروندان خود، پناهندگان و حتی افراد دارای تابعیت خارجی نیز انجام می‌دهد. از دیگر کشور‌هایی که ازدواج بین المللی در آن‌ها انجام می‌شود، می‌توان به آمریکا، استرالیا، تونس و کلیه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا اشاره کرد. به لطف نیمه‌ اروپایی بودن کشور ترکیه، انجام ازدواج بین المللی در ترکیه میسر است.

از آن‌جایی که در میان کشور‌های متعهد به این نوع ازدواج، کشور ترکیه نزدیک‌ترین و کم‌هزینه‌ترین برای ایرانیان به حساب می‌آید، بسیاری از ایرانیانی که قصد دریافت گواهی بین المللی ازدواج را دارند و به انجام این شکل مدرن از ازدواج تمایل دارند، ترکیه را برای انجام این امر برمی‌گزینند. در واقع ازدواج بین المللی در ترکیه، به راحتی ازدواج عادی در این کشور است. شما می‌توانید با انجام فرآیند ازدواج خود در این کشور، گواهی بین المللی بودن آن را نیز دریافت کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره جزئیات این مقوله صحبت کنیم.

همه چیز در مورد ازدواج بین المللی در ترکیه

ازدواج بین المللی چیست؟

ازدواج بین المللی شکلی از ازدواج است که به دریافت گواهی‌ مبنی بر بین المللی بودن آن منجر می‌شود. این ازدواج عاری از مفاهیمی نظیر نژاد، ملیت، مذهب و یا دین است. بدین معنی که هیچ‌کدام از این موارد گفته شده در این نوع ازدواج جایی ندارند و نمی‌توانند آن را تحت تأثیر خود قرار دهند. گواهی این ازدواج، در همه جای دنیا دارای اعتبار است و به رسمیت شناخته می‌شود و شما می‌توانید از آن به عنوان مدرکی معتبر جهت اثبات رسمی بودن ازدواج خود استفاده کنید. این‌ها همه مزایایی هستند که ازدواج بین المللی در ترکیه برای شما به ارمغان می‌آورد. در ادامه با نحوه و شرایط ثبت ازدواج در ترکیه بیشتر آشنا خواهید شد.

نحوه ثبت ازدواج در ترکیه

ازدواج کردن در ترکیه، چندان شباهتی به ایران ندارد. احتمالاً از مسئله جدایی ورزی سیاست این کشور با دین آگاه هستید. در نتیجه این مسئله، ازدواج یک امر کاملاً مربتط با قانون به حساب می‌آید. افراد برای ثبت ازدواج در  ترکیه باید در شهرداری و اماکن مربوطه، درخواست ازدواج خود را ثبت کنند. برای افراد خارجی بدون تابعیت، پاسپورت معتبر و گواهی تجرد، گواهی سلامت و... از مدارک الزامی به حساب می‌آیند. پس از مورد قبول واقع شدن این درخواست، مامور شهرداری به محل عروسی اعزام شده و ازدواج دو فرد مورد نظر را ثبت می‌کند. عقدی که به این شیوه انجام می‌شود، یک امر قانونی است و به دین هیچ ارتباطی ندارد.

همه چیز در مورد ازدواج بین المللی در ترکیه

شما با ثبت ازدواج خود در ترکیه به این شیوه، گواهی ازدواج بین المللی را نیز دریافت خواهید کرد. اگر شما از دسته افراد مذهبی‌ هستید که تمایل دارید ازدواج شما به شیوه اسلامی نیز انجام شود، این امر را نیز می‌توانید در ترکیه انجام دهید. از آن‌جایی که بیش از ۹۸ درصد این کشور خود را مسلمان می‌دانند، افرادی با نام امام در این کشور به عنوان عاقد فعالیت می‌کنند که می‌توانند از لحاظ دینی نیز به ازدواج شما مشروعیت ببخشند. به این نوع ازدواج در ترکیه «امام نکاهی» گفته می‌شود؛ یعنی ازدواجی که از لحاظ قانونی دارای اعتبار نیست و قاعدتاً به این شیوه نمی‌توانید ازدواج بین المللی در ترکیه انجام دهید.

شرایط ازدواج در ترکیه

در هر کشوری، قوانین و قواعدی در خصوص ازدواج وجود دارد که شما برای ثبت ازدواج خود در آن، باید به آن‌ها پایبند باشید. در ادامه با برخی از این موارد آشنا خواهید شد:

  • سن: در ترکیه افراد زیر ۱۸ سال، مگر در شرایط خاص، حق ازدواج ندارند. اگر چنین ازدواجی انجام شود، کودک همسری و جرم به حساب می‌آید و در صورت اطلاع مامورین مربوطه، با والدین فرد به شدت برخورد می‌شود.
  • عدم امکان چند همسری: تک همسری یک مفهوم شایسته در ترکیه به حساب می‌آید و در این کشور امکان ازدواج کردن دوباره در حینی که ازدواج پیشین همچنان باطل نشده است، وجود ندارد. هر فردی که قبلاً ازدواج کرده است، برای ازدواج بین المللی در ترکیه با فرد دیگری، باید حتماً از فرد پیشین طلاق بگیرد.
  • عدم امکان ازدواج با محارم و بستگان: ازدواج با محارم در اکثریت کشور‌های دنیا یک امر غیرقانونی و نکوهیده است که این میئله در کشور ما و کشور ترکیه صدق می‌کند. اما یک تفاوت فرهنگی و قانونی در ازدواج میان دو کشور، در خصوص ازدواج با بستگان وجود دارد. مادامی که در ایران، ازدواج با فرزند خاله، عمه، عمو و دایی یک امر پسندیده و متداول است و برخی همچنان اعتقاد دارند که «عقد دختر عمو و پسر عمو را در آسمان‌ها بسته‌اند»، در ترکیه این موصوع کاملاً برعکس است. ازدواج بین المللی در ترکیه و حتی ازدواج عادی میان چنین افرادی ممنوع و غیر قانونی است. در فرهنگ این کشور، این افراد به مثابه خواهر و برادر یکدیگر هستند.
  • عدم امکان ازدواج خانم مطلقه زیر ۳۰۰ روز: چنین موضوعی در کشور ما نیز مطرح است؛ گرچه مدت زمان انتظار در ایران کم‌تر است، اما امکان ازدواج بین المللی در ترکیه برای خانم‌هایی که به تازگی طلاق گرفته‌اند وجود ندارد. البته در صورت تأیید پزشک و ارائه گواهی‌ مبنی بر عدم بارداری فرد، این دوره انتظار از بین می‌رود و امکان ازدواج فراهم می‌شود.

همه چیز در مورد ازدواج بین المللی در ترکیه

ازدواج بین المللی در ترکیه با الو اپلای

با ازدواج بین المللی و مزایای آن، نحوه ثبت این ازدواج در ترکیه و شرایط ازدواج در این کشور آشنا شدید. اما خوب است بدانید که همیشه ازدواج در یک کشور بیگانه، دردسر‌های خاص خود را دارد و قطعاً شما در این مسیر، به راهنمایی و مشاوره احتیاج دارید. الو اپلای می‌تواند صفر تا صد انجام ازدواج بین المللی در ترکیه شامل کاغذبازی‌های این امر و انجام کلیه امور مربوط به برگزاری مراسم در این کشور را نیز برای شما انجام دهد. علاوه بر این شما می‌توانید جهت امور دیگری نظیر افتتاح حساب بانکی در ترکیه، اخذ اقامت یا شهروندی این کشور، خرید ملک در ترکیه، تحصیل در ترکیه و... از خدمات بی‌نظیر الو اپلای بهره‌مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به الو اپلای به نشانی اینترنتی https://www.aloapply.com/ مراجعه نمایید.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز