بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

 زمانی که داستان افراد مشهور و مرفه بود، عمل بینی به یکی از محبوب ترین و در دسترس ترین عمل ها تبدیل شده است. چیزی تقریباً خجالت آور در مورد این اصطلاح وجود دارد، بازی مخفی کاری که با همتای پزشکی سخت خود "رینوپلاستی" انجام می دهد، کلمه ای که جراح پلاستیک در طول مشاوره از آن استفاده می کند.

در حالی که رینوپلاستی همچنان یک جراحی زیبایی محبوب در ایالات متحده و بریتانیا و ایران است، جراحان پلاستیک اذعان دارند که میزان رضایت بیمار در مقایسه با سایر روش‌های زیبایی کمتر است. بسیاری از جراحان "انتخاب ضعیف بیمار" را سرزنش می کنند - که منظور آنها بیمارانی با انتظارات غیر واقعی است. برخی دیگر اذعان دارند که رینوپلاستی یکی از چالش برانگیزترین جراحی های زیبایی است و بنابراین مستعد نتایج ناموفق تر است که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

آیا عمل بینی درد دارد؟

رضایت از عمل بینی

با این حال، اکثر بیماران از نتایج خود بسیار راضی هستند. اگر به انجمن‌هایی که بر روی جراحی زیبایی بینی تمرکز دارید و بهش فکر می کنید تحقیق کنید ، گزارش‌های فراوانی از بیماران خوشحال خواهید دید که از جراحی‌های خود به عنوان تغییردهنده زندگی تمجید می‌کنند. برخی اذعان دارند که بینی جدید با بینی کاملی که پیش بینی می کردند یکسان نیست، اما با این وجود خوشحال هستند و نسبت به جراحی راضی هستند

 

بیمارانی که قصد انجام عمل بینی را دارند، لزوماً دارای طیف وسیعی از نگرانی‌ها هستند و این غیرقابل انکار است که جراحی باعث ناراحتی فیزیکی می‌شود. در جراحی بینی، ناخوشایندترین قسمت در نقاهت اولیه پس از جراحی است. بیماران کبود و متورم شده اند و بینی آنها پر از گاز است، اما به نظر بسیار بدتر از آن چیزی است که احساس می شود. هنگامی که نقاهت اولیه پس از عمل فروکش کرد (نسبتا سریع)، مقداری تورم ممکن است برای چندین ماه باقی بماند. میزان درد و تورم و کبودی بعد از عمل بینی به آستانه درد و همچنین گستردگی جراحی بستگی دارد .

جراحی بینی از جراحی کوچک تا جراحی بزرگ متفاوت است. به طور معمول، زمانی که افراد به دنبال جراحی پلاستیک هستند، آنقدر روی تغییرات بعد از جراحی بینی سرمایه گذاری می کنند که به نظر می رسد دوره نسبتا کوتاه ناراحتی ارزش آن را دارد. وقتی برای اولین بار به فکر جراحی بودم، هم از درد و هم در مورد دوره نقاهت نگران بودم (چقدر قبل از اینکه بتوانم دوباره وارد دنیا به نظر عادی باشم؟)، اما هر دو را به راحتی قابل کنترل یافتم.

 

با این حال، آنچه می تواند واقعاً ناراحت کننده باشد، اختلاف بین انتظار و نتیجه است. اکثر بیماران مشتاقانه منتظر رفع تورم هستند تا نوعی رونمایی نهایی از بینی زیبای جدیدشان باشد. اما گاهی اوقات آنها مانند من، از آشکار شدن تمام اشتباهات مات و مبهوت می شوند. آنچه در نوک متورم غیر قابل تشخیص بود اکنون به صورت کج یا فرورفته در معرض دید قرار گرفته است. پل پهن بینی متورم به یک پیچ و تاب تبدیل می شود، برعکس خط صاف صافی که بیمار دنبال می کرد. پس از عمل، بیمار ممکن است مانند گذشته نفس نکشد.

 

زن جوانی برای جراحی زیبایی آماده شد!

تغییرات دیگر می تواند چندین دهه پس از جراحی اصلی خود را نشان دهد. نازک شدن پوست می تواند گرافت های غضروفی را که تا به حال پنهان شده بود در معرض دید قرار دهد، در حالی که انقباض زخم ها ممکن است ساختار بینی را به خطر بیندازد.

حتی اگر جراحان پلاستیک اذعان داشته باشند که این عمل پیچیده است، بسیاری از متون رایج مشتاقانه اجتناب ناپذیر بودن یک نتیجه مثبت را پیشنهاد می‌کنند و خطرات را به حداقل می‌رسانند، حذف می‌کنند یا اشتباه ارائه می‌دهند. در حالی که جراحی‌های اولیه جزئی روی بینی (مثلاً تراشیدن برآمدگی) عمدتاً نتایج موفقیت‌آمیزی دارند، جراحی های گسترده‌تر به مهارت جراحی نسبتاً بیشتری نیاز دارند.

نتایج جراحی زیبایی بینی

جراحان جوان و کم‌تجربه، رینوپلاستی به دلیل فاصله زمانی بین عمل جراحی و نتیجه نهایی آن یک سال بعد، فاصله زمانی کوتاهی دارد. تنها در این صورت است که جراحان می توانند آنچه را که باید انجام دهند متفاوت ارزیابی کنند. اکثر مقالات آنچه را که عموم مردم در مورد این عمل نمی‌دانند روشن می‌کنند - اینکه تکنیک (و همچنین نتیجه) عمل بینی همچنان بین جراحان مورد بحث است. و چیزهای زیادی بر نتیجه تأثیر می گذارد، از ساختار ذاتی بینی فرد گرفته تا تجربه، برنامه ریزی و مهارت جراح.

بیمارانی که نتایج ضعیفی را تجربه می‌کنند، اغلب مجبورند به جراحی‌های تجدیدنظر گران قیمت متوسل شوند. بینی "ثابت" یک فرد، بینی که برای افزایش اعتماد به نفس در نظر گرفته شده بود، در عوض احساس آسیب را به فرد می دهد.

تا مدت ها بعد از جراحی اولیه، بینی تنها چیزی بود که وقتی در آینه نگاه می کردم می دیدم. خود ایده جراحی زیبایی خیالات دگرگونی معجزه آسا را ​​برمی انگیزد. بسیاری از ما دوست داریم باور کنیم که در مورد آنچه که جراحی می تواند انجام دهد واقع بین هستیم، اما جراحی زیبایی با وعده های ضمنی کمال فیزیکی بیشتر همراه است که می تواند از نظر روانی تحریف کننده باشد. زمانی که نتیجه نه تنها کمتر از آنچه بیمار انتظار داشت، بلکه بدتر از نتیجه اولیه باشد، می تواند ویران کننده باشد.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید
بنر
بنر

نظرات شما:

گالری جذاب امروز در سوربان
مقالات جذاب امروز در سوربان