بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

9 راهکار بهبود ابروهای نازک

شرکت های لوازم آرایشی مداد، ژل و سایر محصولاتی را به بازار عرضه می کنند که می توانند به پرپشت تر نشان دادن ابروهای نازک شما کمک کنند. اما آیا راهی برای پرپشت تر شدن ابروها بدون اتکا به آرایش وجود دارد؟

چه ریزش مو داشته باشید و چه فقط ابروهای نازک طبیعی داشته باشید، اگر می خواهید ابروهای پرپشت تری داشته باشید، درمان های خانگی متعددی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید و این را در نظر داشته باشید که مراقبت از ابرو ،یکی از اصول زیبایی و نظافت می باشد.

 

روش های خانگی برای پرپشت کردن ابرو و جلوگیری از ریزش ابرو:

 

1.روغن نارگیل

محبوبیت روغن نارگیل هم به عنوان روغن پخت و پز و هم به عنوان مکمل غذایی افزایش یافته است و همچنین در صورت استفاده موضعی به عنوان یک ترکیب مفید برای مو و پوست تبلیغ می شود.

در حالی که این روغن به طور گسترده برای نگرانی های مرتبط با سلامت، مانند کاهش وزن و زوال عقل مورد مطالعه قرار گرفته است، هیچ داده علمی گسترده ای وجود ندارد که استفاده از روغن نارگیل برای افزایش ضخامت مو را پشتیبانی کند.با این حال، سر و صدای روغن نارگیل برای سلامت مو در بازار ادامه دارد.

روش مصرف:

به سادگی مقدار کمی روغن را در دستان خود گرم کرده و آن را در ناحیه ابرو ماساژ دهید. می توانید روغن را یک شبه روی پوست بگذارید و صبح آن را بشویید.

9 راهکار بهبود ابروهای نازک

2.روغن درخت چای

مانند روغن نارگیل، روغن درخت چای مانند یک سد مرطوب کننده برای سلامت سلولی و فولیکولی می باشد که رشد و ضخامت ابرو را تحریک می کند و باعث تقویت ابرو می شود.

روغن درخت چای که در گذشته برای بریدگی ها و سایر جراحات استفاده می شد، یک درمان پوستی است. این ترکیب در بسیاری از محصولات بدون نسخه موجود است، اما می‌توانید عصاره‌های روغن درخت چای را نیز پیدا کنید تا مستقیماً روی ابروهای خود بمالید.

در حالی که روغن درخت چای ممکن است به عنوان یک درمان جایگزین برای رشد ابروهای پرپشت تر مورد تمجید قرار گیرد.

روش مصرف:

روزانه روی ابروهای خود بمالید و بگذارید یک شب بماند.

3.روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس شاید بیشتر به دلیل اثرات آرام بخش آن شناخته شده است. هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، تصور می شود که با ریزش مو نیز مبارزه می کند.

از نظر مطالعات علمی، به نظر می رسد اسطوخودوس فقط در درمان استرس نویدبخش است. در حالی که به طور کلی به عنوان یک درمان ریزش مو مفید در نظر گرفته می شود.

روش مصرف:

روزانه عصاره اسطوخودوس را در ناحیه ابرو ماساژ دهید تا یک پروسه آرامش بخش داشته باشید. همچنین باید روغن را روی قسمت دیگری از پوست خود آزمایش کنید، زیرا ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد جوش شود.

4.نظافت هوشمندانه

در برخی موارد، دستیابی به ابروهای ضخیم‌تر ممکن است صرفاً به تکنیک‌های آرایش مناسب بستگی داشته باشد. این نکات را حتما رعایت کنید:

  • از دستکاری بیش از حد ابروهای خود خودداری کنید.
  • همیشه موهای زائد را فقط در نور کم بردارید.
  • از فشار دادن بیش از حد به ناحیه مورد نظر با مداد ابرو خودداری کنید.
  • هر روز ابروهای خود را با برس یا اسپول ابرو بکشید.

پس از چند هفته، عادات خوب احتمالا نتیجه خواهد داد. اگر هنوز نتیجه ای نمی بینید، با یک متخصص پوست در مورد راهکارهای دیگر صحبت کنید.

5.استرس زدایی

وقتی افرادی که تحت استرس هستند، جملاتی مانند «فکر می‌کنم موهایم را از دست بدهم» به زبان می‌آورند، که ممکن است واقعا اتفاق بیافتد.

مطالعه‌ای در سال 2021 روی موش‌ها نشان داد که هورمون استرس کورتیکوسترون می‌تواند بر رشد مو تأثیر بگذارد.

دکتر ایلیا می گوید استرس می تواند منجر به وضعیتی به نام تلوژن افلوویوم شود که چرخه رشد مو را تغییر می دهد و باعث ریزش ابرو می گردد.

تریکوتیلومانیا، یا تمایل به کشیدن و کندن مو، معمولا زمانی که تحت استرس باشد، می تواند بر ابروها نیز تأثیر بسزایی بگذارد.

یافتن راه هایی برای کاهش استرس می تواند به کاهش ریزش موی ابرو کمک کند. به عنوان مثال، مدیتیشن ممکن است کمک کند.

یک مطالعه در سال 2021 روی بیش از 300 نفر نشان داد که انجام تمرینات سلامت روان مبتنی بر مدیتیشن ممکن است میزان هورمون استرس کورتیزول را در مو کاهش دهد.

6.کرم موضعی با بیماتوپروست

ماداروز ابرو وضعیتی است که شامل عدم رشد یا ریزش موهای ابرو می شود. بیماتوپروست، دارویی که در ابتدا توسط FDA برای رشد مجدد مژه و ابرو تایید شد، ممکن است کمک کند.

7.روغن زیتون

شما می توانید روغن زیتون را در محصولاتی جهت آبرسانی به گره های مو پیدا کنید. اما آیا می تواند به رشد مو به خصوص در اطراف ابرو کمک کند؟

مطالعه‌ای در سال 2015 روی موش‌ها نشان داد که استفاده از ترکیبات مشتق شده از درختان زیتون می‌تواند باعث رشد مو شود.

9 راهکار بهبود ابروهای نازک

8.ماساژ

ماساژ ابرو نه تنها ممکن است احساس خوبی داشته باشد، بلکه این احتمال وجود دارد که به طور طبیعی رشد را تحریک کند.

ایلیا می گوید: «بی دلیل نیست که ماساژ ملایم را برای کمک به گردش خون در این ناحیه امتحان کنید. با این حال، “من نسبت به اصطکاک یا مالش بیش از حد در این ناحیه هشدار می دهم.”

چگونه لکه های طاسی روی ابروهایم را برطرف کنم؟

اول، پیدا کردن علت اصلی لکه های طاسی می تواند به شما کمک کند تا راه حلی برای آن پیدا کنید.

دلایل ریزش موی ابرو ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • فشار
  • تریکوتیلومانیا
  • بیماری های خود ایمنی، مانند آلوپسی آره آتا
  • اگزما
  • شیمی درمانی
  • آلرژی
  • مشکلات تیروئید
  • سن

پزشک شما می تواند از طریق معاینه یا آزمایش خون به تشخیص مشکل کمک کند. آنها همچنین می توانند شما را به یک متخصص، مانند یک متخصص غدد، متخصص پوست، یا متخصص آلرژی ارجاع دهند.

با این حال، همیشه نمی توان به طور طبیعی نقاط طاسی را برطرف کرد.برای مثال، افرادی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند، ممکن است نیاز به استفاده از محلول های آرایشی داشته باشند. افراد مبتلا به مشکلات تیروئید ممکن است به دستور پزشک خود نیاز به دارو داشته باشند.

راه حل های دیگر برای دستیابی به ابرویی پرپشت تر طبق نظر دکتر ایلیا:

  • میکروبلیدینگ یا خالکوبی آرایشی دائمی
  • استفاده آرایشی از پودر یا محصولات ابرو
  • کاشت مو

پاسخ مختصری به تعدادی از سوالات در ذهن شما:

 

آیا روغن کرچک باعث رشد ابروها می شود؟

در حال حاضر، هیچ مطالعه بررسی شده ای از استفاده از روغن کرچک برای حمایت از رشد موهای ابرو حمایت نمی کند.

با این حال، مطالعات سال 2012 و سال 2015 نشان داد که ترکیب شیمیایی اسید ریسینولئیک، که تقریبا 90 درصد روغن کرچک را تشکیل می دهد، می تواند به ریزش مو کمک کند.

آیا می توان ابروها را پرپشت تر کرد؟

بستگی دارد. اگر ابروهای نازک شما به دلیل نظافت یا یک مشکل پزشکی قابل کنترل با دارو باشد، موها دوباره پرپشت تر می شوند. اما اگر ابروهای شما به طور طبیعی نازک هستند، همیشه امکان رشد ابروهای ضخیم‌تر وجود ندارد.

دکتر ایلیا می‌گوید: «حجم فولیکول‌های موی ما در بدو تولد مشخص می‌شود و ما واقعاً نمی‌توانیم فولیکول‌های موی واقعی بیشتری اضافه کنیم. ممکن است کیفیت موهایی که از هر فولیکول ایجاد می‌شود در طول زمان از نظر نازک یا ضخیم بودن موها متفاوت باشد.

پاسخ کلی این سوال تأثیر عوامل داخلی و خارجی است، مانند:

  • هورمون ها
  • سن
  • داروها
  • شرایط بهداشتی زمینه ای
  • اصطکاک
  • مالش دادن
  • آراستن
  • چیدن

چه مدت طول می کشد تا ابروها دوباره رشد کنند؟

برای این سوال نیز هیچ پاسخ ساده و سریعی وجود ندارد. ایلیا می گوید که پزشکان از لحاظ تاریخی به مردم هشدار داده اند که ابروهای خود را اصلاح نکنند زیرا دوره رشد کند است.

دکتر ایلیا خاطرنشان می کند که رشد ابروهای تراشیده شده می توانند تا 6 ماه طول بکشد.

ایلیا به همین نکته توجه کرده است و خاطرنشان می کند که عوامل دیگری نیز می توانند بر مدت زمان رشد مجدد موهای ابرو تأثیر بگذارند، مانند:

  • سن
  • داروها
  • جای زخم

خلاصه مطلب:

به طور کلی، شواهد کمی برای حمایت از درمان های خانگی به عنوان درمان ابروهای نازک وجود دارد. همانطور که منبع NCCIHTrusted توضیح می دهد، اکثر مطالعات از این نوع محدود بوده اند و بسیاری از آنها شامل موضوعات انسانی نمی شوند.

نکته دیگر درک علت نازک شدن ابروها است که برخی افراد به طور طبیعی ابروهای نازکی دارند.

با این حال، اگر متوجه نازک شدن ناگهانی ابروهای خود شدید، می تواند نشان دهنده یک بیماری زمینه ای باشد که ممکن است نیاز به درمان داشته باشد. اگر متوجه ریزش موی ناگهانی یا بثورات در اطراف ابروهای خود شدید، به پزشک مراجعه کنید.

اگر برای اجرای اصول مراقبت از مو به کمک نیاز دارید، یا برای انتخاب بهترین محصولات مراقبت از مو به راهنمایی نیاز دارید، با کارشناسان فروشگاه اینترنتی آیریک تجهیز در تماس باشید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: