بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

با شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان، آموزش مجازی از اهمیت به شدت بالایی برخوردار شد. این روزها با این که دیگر کرونا کمتر از گذشته جان انسان‌ها را می‌گیرد و بسیاری از مدارس و دانشگاه‌ها سراغ آموزش حضوری رفته‌اند، همچنان آموزش مجازی اهمیت بالایی دارد. هرچند پلتفرم‌های بسیار زیادی برای برگزاری کلاس‌های آنلاین، جلسات، سمینارها و ... وجود دارند، بیشتر کاربران به سراغ ادوبی کانکت یا بیگ بلو باتن می‌روند.

این دو پلتفرم در بیش از دو سال گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و انتخاب میان این دو غول برگزاری کلاس و جلسات آنلاین، می‌تواند بسیار سخت باشد.  با این حال در این مطلب که به مقایسه ادوبی کانکت و بیگ بلو باتن اختصاص دارد ما به شما کمک می‌کنیم تا با توجه به نیازتان، انتخابی دقیق‌تر میان این دو پلتفرم پرطرفدار داشته باشید. با ما همراه باشید.

ادوبی کانکت؛ پرسابقه و کم‌ایراد

مقایسه پلتفرم آموزش آنلاین ادوبی کانکت و بیگ بلو باتن

برخی از کاربران تصور می‌کنند با شیوع کرونا ادوبی کانکت کار خود را آغاز کرد، اما در واقع این پلتفرم مدت‌ها پیش از کرونا یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در زمینه برگزاری کلاس‌ها، سیمنارها و جلسات به صورت آنلاین بود. توسعه اولین نسخه‌ها از برنامه Adobe Connect در سال 2003 میلادی آغاز شد. در آن دوران، پلتفرم ادوبی کانکت دارای نامی متفاوت بود و به هیچ وجه امکانات امروز را نداشت. شروع تغییرات این پلتفرم از سال 2019 میلادی با انتشار نسخه‌های پایدار آغاز شد و به مرور شاهد پیشرفت برنامه ادوبی کانکت بودیم. هر چند در ابتدای همه‌گیری کرونا که شروع اوج ادوبی کانکت هم بود، مشکلات بی‌شماری در این پلتفرم وجود داشت اما حالا با گذشت بیش از دو سال، ادوبی کانکت پایدارتر از همیشه عمل می‌کند.

ادوبی کانکت یکی از شناخته‌شده‌ترین پلتفرم‌های برگزاری کلاس‌های آنلاین و جلسات در جهان است و در مقایسه با بیگ بلو باتن، کاربران بسیار بیشتری دارد. همچنین در زمینه سابقه نیز پلتفرم Adobe Connect در مقایسه با Big Blue Buttun، باتجربه‌تر و کارکشته‌تر است.

بیگ بلو باتن؛ تازه‌نفس و مناسب برای کسب‌وکارهای کوچک

بیگ بلو باتن در مقایسه با ادوبی کانکت جوان‌تر است اما توانسته در مدتی کوتاه، توجه بسیاری از کاربران، مدارس، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و ... را به خود جلب کند. این پلتفرم در ایران طرفداران زیادی دارد و برای کاربران فارسی‌زبان در مقایسه با ادوبی کانکت، انتخاب بهتری است.
 

مقایسه پلتفرم آموزش آنلاین ادوبی کانکت و بیگ بلو باتن

امکاناتی که بیگ بلو باتن در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد به طور کلی همانند ادوبی کانکت است اما در صورتی که محتوای فارسی برای شما اهمیت بیشتری دارد، در حال حاضر BigBlueButtun در مقایسه با پلتفرم ادوبی گزینه مناسب‌تری است. همچنین بهتر است بدانید این پلتفرم، بین شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهای کوچک طرفداران بیشتری در مقایسه با ادوبی کانکت دارد.
بیگ بلو باتن کاملا متن‌باز و رایگان است اما سرور بیگ بلو باتن مانند سرور ادوبی کانکت و دیگر سرویس‌های مشابه، هزینه‌هایی را روی دست شما خواهد گذاشت.

مقایسه ادوبی کانکت و بیگ بلو باتن

ادوبی کانکت و بیگ بلو باتن جزو اولین انتخاب‌های کاربران برای برگزاری کلاس‌ها و جلسات آنلاین هستند. هر دو پلتفرم مزایا و معایبی دارند اما به طور کلی می‌توان گفت این دو رقیب، می‌توانند عملکردی فوق‌العاده پایدار و قابل‌اعتماد داشته باشند.

هر دو پلتفرم ادوبی کانکت و بیگ بلو باتن امکان به‌اشتراک‌گذاری تصویر، صدا، ویدئو، نوشته و ... را با سرعتی  بالا دارند و امکان ضبط جلسات وجود دارد. ادوبی کانکت نرم‌افزاری مجزا برای کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند دارد اما بیگ بلو باتن در حال حاضر تنها در بستر وب قابل اجرا است. البته این به معنای ضعفBig Blue Buttun  نیست و این پلتفرم با وجود اجرا در مرورگر، می‌تواند عملکردی قابل قبول داشته باشد.

در مقابل، نسخه وب ادوبی کانکت چندان جذاب نیست و مشکلاتی برای کاربران به وجود می‌آید. برای مثال امکان اشتراک‌گذاری محتوای صفحه نمایش با نسخه وب فعلا وجود ندارد و کاربران باید از برنامه رسمی ادوبی کانکت استفاده کنند.

ادوبی کانکت و بیگ بلو باتن امکان اشتراک‌گذاری محتوای نمایشگر از طریق گوشی هوشمند را به کاربران نمی‌دهند و این یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف‌های این دو پلتفرم معروف است. کاربران نسخه موبایل ادوبی کانکت امکان اشتراک فایل را نیز ندارند اما در بیگ بلو باتن، این مشکل بزرگ وجود ندارد.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران ایرانی، پشتیبانی کامل از زبان فارسی است. در بیگ بلو باتن کاربران تقریبا با هیچ مشکلی در زمینه پشتیبانی از زبان فارسی روبه‌رو نمی‌شوند. با این حال در ادوبی کانکت، پشتیبانی خوبی از زبان فارسی وجود ندارد. متن‌های فارسی در نسخه وب به خوبی نمایش داده می‌شوند اما در اپلیکیشن Adobe Connect، مشکلاتی در نمایش برخی حروف وجود دارد و چینش کلمات به هیچ وجه مناسب و خوانا نیست.

بهترین انتخاب برای شما کدام پلتفرم است؟

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، قطعا زبان اصلی شما فارسی است و پشتیبانی کامل از این زبان برای شما اهمیت زیادی دارد. با توجه به این مورد، احتمالا بیگ بلو باتن انتخاب بهتری باشد. اما اگر شما نماینده یک کسب و کار بزرگ هستید و می‌خواهید از یک سرویس شناخته‌شده با امکاناتی حرفه‌ای بهره ببرید، باید سراغ ادوبی کانکت بروید.

امکاناتی که دو پلتفرم ارائه می‌دهند تقریبا یکسان هستند و کیفیت ادوبی کانکت و بیگ بلو باتن، تا حدی یکسان است. با این وجود ادوبی کانکت برای کاربران حرفه‌ای یک گزینه قابل اعتمادتر به نظر می‌رسد. برای کلاس‌های آنلاین، تفاوت زیادی بین این دو پلتفرم وجود ندارد و تنها مورد قابل توجه، پشتیبانی ضعیف از متن‌های فارسی در برنامه‌های ادوبی کانکت است. تفاوت قیمت میان سرور بیگ بلو باتن و سرور ادوبی کانکت در برخی سایت‌ها قابل توجه است و در کنار موارد اعلام شده، احتمالا بودجه شما هم در انتخاب میان این دو پلتفرم تاثیرگذار باشد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(5 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:
  • سارا نیازی چهارشنبه, 04 خرداد 1401

    این سرویسه ادوبی به نظر من بهترین ابزار برای ماهایی هستش که مجبوریم از خونه تدریس کنیم. حدود ۱ ساله این سرویس رو از یک شرکتی به نام تهران سرور دارم و به من کمک کرده تا کلاس های زبانم رو از منزل اداره کنم. به خانم های خونه دار مثل خودم پیشنهاد میکنم از این سرویس ها برای تدریس استفاده کنند حتما تا هم به کارای خونه برسن هم به تدریسشون تا از کار عقب نیوفتن. راستی من اسکای رومم تست کردم واقعا اذیتتون میکنه اصلا سمتش نرید

  • سعید يكشنبه, 11 ارديبهشت 1401

    بیگ بلو باتن واقعا کیفیتش بهتر از ادوبی کانکت هستش. آموزشگاه ما از اول کرونا با همین سرورای بیگ بلو داره اداره میشه و راضی هستیم


عناوین جذاب امروز