بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

کاربرد شلف در دکوراسیون

شلف‌ها عناصر مهم در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند. خوشبختانه با تنوع بالایی که شلف‌ها دارند، در مکان‌های مختلف می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. شلف تلویزیون، فانتزی، دیواری و رو‌میزی از انواع باکس به‌حساب می‌آیند که در آشپز‌خانه، اتاق خواب، نشیمن و حتی سرویس بهداشتی قابل نصب است. کاربرد هر یک از شلف‌ها متناسب با محل نصب، مختلف است. در ادامه کاربرد هر یک از این شلف‌ها و محل مناسب برای نصب آن را بررسی خواهیم کرد. برای یک تغییر اساسی ولی کم‌هزینه در دکوراسیون منزل، می‌توانید از راهنمایی این محتوا استفاده کنید.

شلف دیواری؛ قرار‌دادن وسایل تزئینی

شلف‌ها با ابعاد مختلف تولید می‌شوند و در هر فضایی قابل نصب هستند. به‌عنوان مثال از شلف‌های دیواری به‌عنوان فضایی برای قرار‌دادن وسایل تزئینی مانند مجسمه، تابلو و شمع استفاده می‌شود. برای چیدمان شلف دیواری باید قواعد خاصی را رعایت کنید. قرار‌دادن وسایل تزئینی جورواجور فقط باعث بهم‌ریختگی فضای اتاق می‌شود. رعایت نظم و تناسب بین المان‌های دکوری روی شلف اهمیت زیادی دارد.

به‌عنوان مثال بهتر است از قرار‌دادن قاب عکس‌های بزرگ و با تعداد زیاد روی یک طبقه خودداری کنید. همچنین برای هماهنگی بیشتر بین اجزای خانه، جنس شلف دیواری را متناسب با سایر وسایل خانه خریداری کنید. شلف‌ دیواری در رنگ و جنس مختلف مانند چوبی، فلزی و ام دی اف طراحی می‌شوند. تنوع جنس شلف‌ها این امکان را برای شما فراهم کرده است تا به‌راحتی دکوراسیون زیبا و مدرن داشته باشید.

شلف دیواری تلویزیون؛ کاهش فضای اشغال‌شده

شلف‌ها کمک بزرگی برای خانه‌های نقلی به‌حساب می‌آیند. برای مثال، تصور کنید که فضای نشیمن خانه کوچک است و در‌صورت قرار‌دادن میز تلویزیون شکیل و زیبا، بیشتر فضا اشغال می‌شود. اگر هم از میز تلویزیون کوچک استفاده شود، جای محدودی برای قرار‌دادن وسایل خواهید داشت. همان گونه که در اتاق‌های کوچک از تخت دو طبقه استفاده می‌شود، در اتاق نشیمن نقلی نیز می‌توان میز تلویزیون را در ارتفاع نصب کرد. با نصب شلف دیواری تلویزیون علاوه‌بر ایجاد فضایی دلباز، دکوراسیون نشیمن شکلی تازه به‌خود می‌گیرد. اگر قصد دارید تا از شلف در اتاق نشیمن استفاده کنید، باید با نوع دکوراسیون اتاق یکسان باشد.
 

کاربرد شلف در دکوراسیون

استفاده از شلف دیواری به‌عنوان کتابخانه

 یکی دیگر از کاربرد‌های متداول شلف دیواری، استفاده به‌عنوان کتابخانه دیواری است. با‌وجود گسترش تکنولوژی هنوز هم کتاب کاغذی حس بهتری منتقل می‌کند. علاوه بر این، همه افراد دوست دارند تا گنجینه فاخر کتاب‌های خود را در معرض دید قرار دهند. برخی نیز ترجیح می‌دهند تا به‌جای اکسسوری‌هایی مانند مجسمه و تابلو از کتاب‌های خود استفاده کنند.

کتابخانه دیواری در نشیمن یا اتاق‌خواب قابل نصب است. البته اگر به قصد تزئین فضا از کتاب‌ها استفاده می‌کنید، بهتر است تا با ترکیب کتاب، مجسمه و سایر وسایل تزئینی، فضایی دلنشین و زیبا به‌وجود آورید. در اتاق‌های کوچک نیز استفاده از کتابخانه دیواری به‌جای کتابخانه‌های بزرگ و جاگیر، انتخابی هوشمندانه است. با این کار، علاوه‌بر نظم‌دادن به کتاب‌ها، محیط کمی اشغال می‌شود تا در‌طول روز فضای بیشتری از اتاق قابل استفاده باشد.

شلف‌های فانتزی؛ ایجاد تنوع در فضاهای یکنواخت

به‌کار‌گیری شلف در راهرو ورودی یا راهرو‌های منتهی به اتاق‌ها فضایی زیبا به‌وجود می‌آورد. معمولاً دیوار راهرو‌ها طولانی و یکنواخت است علاوه بر این، امکان قرار‌دادن وسایل و اکسسوری مختلف در این فضا‌ها نیست. با نصب طبقات یا باکس‌های فانتزی در راهرو، فضای یکنواخت، به محیطی جذاب تبدیل خواهید شد. شلف‌های فانتزی در شکل‌های مختلف هندسی ساخته می‌شوند. شلف لانه زنبوری، رنگی و طبقات آویز از مدل‌های مختلف شلف فانتزی محسوب می‌شوند.

کاربرد شلف در اتاق خواب نیز مشابه شلف راهرو است. استفاده از فضای غیر‌قابل استفاده اتاق‌ها، هدف اصلی آن است. در اتاق کودک نیز با قرار‌دادن عروسک‌های پولیشی روی طبقات، محیطی دل‌انگیز برای کودک ایجاد خواهید کرد.


کاربرد شلف در دکوراسیون

کاربرد شلف در آشپزخانه؛ نظم‌بخشیدن به وسایل مختلف

شلف آشپزخانه در چند سال اخیر محبوبیت بسیاری بین افراد پیدا کرده است. نصب شلف هزینه بسیار کمتری نسبت به کابینت دارد و جلوه خوبی به آشپزخانه می‌بخشد. هدف از طبقات و شلف آشپزخانه، استفاده از فضای پرت و بدون کاربرد است. قرار‌دادن ظروف در کنار یک گلدان سبز، محیط آشپزخانه را بسیار دلنشین می‌کند. همچنین شلف آشپزخانه باعث ایجاد نظم در چیدمان ظروف و لیوان‌ها می‌شود.

یکی دیگر از مدل‌های شلف آشپزخانه، شلف‌های نواری است. این شلف‌ها در بالای ظرفشویی و گاز نصب می‌شود و برای قرار‌گیری قاشق، کفگیر و ملاقه طراحی شده‌اند. شلف‌های آشپزخانه در سایز و عمق مختلف ساخته می‌شود و رنگ متنوع آن، دست را برای چیدمان دکوراسیونی دوست‌داشتنی باز می‌گذارد.
 

کاربرد شلف در دکوراسیون

شلف گلدان؛ فضا‌سازی بالکن با قرا‌ر‌دادن گلدان

اکثر خانه‌ها بالکن کوچکی دارند که فقط به‌عنوان نورگیر استفاده می‌شود. برای زیبا‌سازی بالکن‌ها قدرت انتخاب بالایی نداریم ولی با استفاده از شلف گلدان ایستاده، فضای سبز زیبایی در بالکن به‌وجود می‌آید. همچنین با قرار‌دادن باکس‌ها، می‌توان وسایل غیر‌ضروری را درون آن قرار داد تا بالکن شلوغ و بهم ریخته نشود.

خرید انواع شلف با قیمتی مناسب و ارزان در فروشگاه اینترنتی بلج

در این محتوا کاربرد شلف در دکوراسیون خانه بررسی شد. کاربرد شلف در فضاهای مختلف متفاوت است. ولی هدف همه آن‌ها استفاده از فضای پرت و کاهش فضای اشغال‌شده است. اگر سوال شلف از کجا بخریم؟ ‌ذهن شما را درگیر کرده است، ما در ادامه فروشگاهی با تنوع بالای شلف و باکس را معرفی خواهیم کرد.

فروشگاه بلج علاوه‌بر تنوع بالای شلف‌های دیواری، امکان ساخت شلف سفارشی برای مشتریان را نیز فراهم کرده است. علاوه‌ بر این نصاب‌های حرفه‌ای بلج، در مناطق تحت پوشش، نصب شلف را در خانه شما به بهترین حالت انجام خواهند داد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت Bolej.ir تنوع بالای محصولات را مشاهده کنید و برای دریافت مشاوره خرید از طریق تماس با شماره تلفن ۰۲۱۵۳۱۳۸ از کارشناسان بلج، مشاوره رایگان دریافت کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز