بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

یکی از راه حل های خیلی مناسب برای پر کردن اوقات فراعت در تایم های خالی دیدن فیلم و سریال است، این روزا فیلم و سریال های ایرانی نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند و می توانند گزینه مناسبی برای وقت گذرانی با آن باشد، درست است که فیلم های ایرانی در حد فیلم های هالیوودی و بالیوودی نیست اما با امکاناتی که در اختیار دارند، کیفیت و محتوای مطلوبی نیز در اخیتار کاربران هدف خود می گذارند، همچنین محتواهای طنز ایرانی یکی از بهترین هاست، به همین دلیل دانلود فیلم ایرانی جدید همیشه دنبال کنندگان زیادی داشته است، در ادامه این مطلب به معرفی چندی از این فیلم و سریال ها می پردازیم:

بهترین فیلم و سریال های ایرانی

دانلود فیلم ایرانی

انتخاب یک فیلم کاملا به سلیقه فرد بستگی دارد، چرا که از دید بعضی ها بهترین فیلم، فیلمی است که پر فروش بوده است اما این ملاک از نظر شخص دیگر متفاوت است و او به فیلمی عنوان بهترین را می دهد که بازیگران مطرحی در آن ایفای نقش کرده باشد، در حالی که شخص بعدی تنها به کارگردان آن فیلم توجه می کند و هنر ساخت آن فرد را می بیند، اما با کنار هم گذاشتن این عناوین می توان به انتخاب های خوبی رسید.

فیلم متری شیش و نیم

متری شیش و نیم یکی از بهترین فیلم های ایرانی محسوب می ‌شود که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن برعهده سعید روستایی قرار داشت. جمال ساداتیان نیز تهیه ‌کننده این فیلم سینمایی ایرانی 2019 بود. فیلم متری شیش و نیم بعد از اکران خیلی زود مورد استقبال منتقدان قرار گرفت؛ منتقدان این فیلم را به دلیل داستان زیبا، فیلم ‌نامه قدرتمند و بازی محشر گروه بازیگری ‌اش مورد تحسین قرار دادند. این فیلم در کسب جوایز سینمایی نیز موفق ظاهر شد، همین عنوان باعث شد که دانلود فیلم متری شیش و نیم از استقبال بالایی صورت بگیرد.

متری شیش و نیم طی سی ‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در 11 بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده بود که درنهایت در بخش بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین تدوین و بهترین صدابرداری موفق به کسب این جایزه شد. این فیلم طی نوزدهمین دوره جشنواره فیلم حافظ نیز در هشت بخش نامزد دریافت جایزه شده بود که در چهار بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم ‌برداری موفق به کسب این جایزه شد.

فیلم متری شیش و نیم در حوزه فروش نیز بسیار موفق عمل کرد و مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد. این فیلم که با بودجه 7 میلیارد تومانی ساخته شده بود، حدود 27.7 میلیارد تومان در گیشه فروخت. خلاصه داستان فیلم ایرانی متری شیش و نیم بدین شرح است: گروهی از ماموران مواد مخدر به رهبری صمد، در جستجوی یک فروشنده بزرگ شیشه در تهران به نام ناصر خاکزاد هستند. آن ‌ها در این راه با مشکلات مختلفی مواجه می‌ شوند و سرانجام موفق می‌ شوند پیکر نیمه‌ جان ناصر را در خانه لوکسش پیدا کنند. داستان پس از دستگیری ناصر شکل جالب‌ تری به خود گرفته و پیام‌ های عمیقش را به مخاطب منتقل می ‌کند.

سریال ساخت ایران

دانلود فیلم ایرانی

این سریال در یک مجموعه 3 فصلی ساخته شد که هر فصل ارتباطی با فصل نخست آن دارد، داستان از جایی شروع می شود که در این سریال، دکتر افشار جم اختراعی می کند که می تواند دنیا را تکان دهد، اما در عین اینکه این اختراع بسیار به بشر برای نجات خودش از بی آبی کمک می کند، مخالفانی نیز دارد که اصلا خوش ندارند که این اختراع به همه گیر شود، همچنین از یک طرف بی محلی مسئولان ایرانی به این اختراع نیز کاری می کند که دکتر افشار جمع به فکر ثبت اختراع در خارج از کشور بیوفتد، برای همین با یک شرکت فرانسوی صحبت می کند تا سفری به آن کشور داشته باشد، اما در همین حین دشمنان این اختراع نمی گذارند که دکتر افشار جمع به فرانسه برود که در همین حین اتفاقات خنده داری رخ می دهد که پیشنهاد می شود حتما این سریال را در لیست فیلم و سریال هایی که باید ببینید قرار دهید. در این سریال بازیگرانی همچون امین حیایی و محمد رضا گلزار نیز ایفای نقش کرده اند که به جذابیت این فیلم اضافه می کند.

فیلم منصور

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم منصور یکی از پر دنبال کننده ترین فیلم هاست که سروصدای زیادی به پا کرده است؛ این فیلم در مورد تیمسار ستاری است که با جدیت به دنبال هواپیماهای جنگی است تا بتواند رزمنده‌ ها را تجهیز کند. در ابتدا آن ‌ها با کارخانه ساخت هواپیما همکاری می ‌کردند و صرفاً قطعات وارد شده از خارج از کشور را مونتاژ می ‌کردند. اما این کارخانه با کارشکنی‌ هایش باعث کند شدن و حتی توقف کار آن‌ ها و نرسیدن هواپیما ها به خلبانان ارتش شده ‌بود. تیمسار ستاری و تیمش ابتدا برای وارد کردن چند هواپیمای جنگی اقدام کردند که بخاطر حمله آمریکایی ‌ها به هواپیماها و بمباران آن‌ ها، با شکست مواجه شد. تیمسار ستاری به تیمش دستور داد که با داشته‌ ها و دانش خودشان قطعات مورد نیاز هواپیماها را در یکی از سوله ‌های ارتش، تولید کنند. در ابتدا هیچ‌ کس به تصمیم او اطمینان نداشت و آن‌ ها این کار را غیرممکن می‌ دانستند. تمام طول فیلم تماشاگر شاهد تلاش ‌های ستاری برای پیدا کردن راه خودکفایی است. به زندگی سرتیپ منصور ستاری پرداخته و تا جایی که اجازه داشته زندگی او را از شعاری بودن دور کرده و به سینما نزدیک پس قدمی است حداقلی اما ارزشمند برای تصویر کردن یک قهرمان ملی و وطنی حقیقی که در مقابل موانع و کارشکنی‌ ها و بد اخلاقی ‌ها و مشکلات می ‌ایستد، در مقاطعی حتی ناامید می ‌شود، شکست می‌ خورد اما از پا نمی ‌نشیند و در نهایت به هدفی که مدنظر داشته است می‌ رسد.

تنگ ‌نظری و ترس و محدودکردن فیلمنامه ‌نویس و کارگردان و مصادره کردن سرنوشت شخصیت‌های ملی به نفع یک نیاز یا برداشت مقطعی باعث فروکاستن ارزش دراماتیک آن قهرمان و فرصت‌ سوزی است. فرصت لذت بردن مخاطب از تماشای یک قهرمان مردمی و ملی روی پرده سینما با این همه «منصور» فیلم مهم و جریان ‌سازی ‌است.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز