بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

10  نکته مهم برای داشتن ناخن های زیبا

زیبایی از مسائل مهم و روز بسیاری از خانم‌ها و آقایان است. شاید هنگامی که بحث زیبایی به میان کشیده‌می‌شود، تنها زیبایی چهره و تناسب اندام به ذهن ما برسد و با کمی توجه، به موها و استایل آنها نیز فکر کنیم. اما تنها همین‌ها مطرح نیستند. اخیرا افراد توجه بیشتری به ناخن‌های خود می‌کنند و زیبایی این عضو نیست اصلا کم اهمیت نیست.

سلامت و زیبایی ناخن‌ها در کشیدگی و زیبایی دست و پا موثر است و آن را جذاب نشان می‌دهد. همچنین هنگامی که ناخن‌های آراسته و مرتب داشته‌باشید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و بر جذابیت شما افزوده می‌شود. داشتن ناخن‌های زیبا تنها با خواستن آنها میسر نمی‌شود و باید برای آن تلاش کنید.
جالب است بدانید که نکات بسیاری برای زیبا کردن ناخن‌های شما وجود دارد و می‌توانید با بهره بردن از آنها در منزل و یا در سالن‌های آرایشگاهی، به آراییدن ناخن‌های خود بپردازید.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که زیبایی و آراستگی ناخن‌های دست و پاهای شما برای شما اهمیت دارد، با ما همراه باشید و این مطلب را تا انتها بخوانید. بدون شک دانستن ۱۰ نکته‌ای که می‌توانند در حفظ سلامت و زیبایی ناخن‌های شما موثر باشند، مفید است.

1.    هنگام ظرف شستن از دستکش ظرفشویی استفاده کنید.

مایع ظرفشویی از موادی است که می‌تواند پوست دست و ناخن‌ها را شکننده کند و به آنها آسیب برساند. زیرا این ماده برای شستن «ظرف‌ها» طراحی و ساخته شده است و نه برای شستن دست‌ها. مایع ظرفشویی چربی طبیعی پوست را از بین می‌برد و بر روی لایه‌ی محافظ ناخن که لایه‌ی اول ان است، تاثیر می‌گذارد و آن را شکننده و آسیب پذیر می‌کند. برای اینکه در خطر از دست رفتن ناخن‌ها و شکستن آنها نباشید، بهتر است که از تماس با مایع ظرفشویی خودداری کنید. بنابراین هنگام شستن ظروف آشپزخانه، از دستکش ظرفشویی استفاده کنید.

2.    رژیم غذایی پرپروتئین داشته باشید.

10  نکته مهم برای داشتن ناخن های زیبا

رژیم غذایی در سلامت بدن شما موثر است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن که تحت تاثیر تغذیه قرار می‌گیرد، پوست شماست. پوست شامل ناخن هم می‌شود. ناخن‌ها نیازمند پروتئین هستند. اگر در رژیم غذایی روزانه خود مقدار کمی پروتئین مصرف می‌کنید، علاوه بر آسیب‌هایی که ماهیچه‌های شما خواهند دید، ناخن‌ها نیز شکننده می‌شوند و بر روی آنها خط‌هایی ایجاد می‌شود.

سعی کنید در رژیم غذایی روزانه‌ی خود هم از پروتئین‌های گیاهی و هم از پروتئین‌های حیوانی مصرف کنید تا سلامت باشید. نه تنها پروتئین‌ها بلکه مصرف ویتامین‌ها هم در حفظ سلامت و زیبایی ناخن‌های شما موثر است. مصرف ویتامین E و مصرف ویتامین‌های ب در سلامت پوست و مو و ناخن موثر است.

3.    پوست دور ناخن ها را نکنید.

خیلی از افراد را می‌بینیم که هنگامی که استرس می‌گیرند و یا حتی در مواقعی که استرس ندارند، شروع به بازی با پوست دور ناخن‌های خود می‌کنند. در چنین مواردی، این پوست از دور ناخن‌ها برداشته می‌شود و کوتیکول از بین می‌رود. بنابراین ناخن‌های شما در معرض عفونت و رشد میکروب‌ها قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید که چنین مشکلی برای شما پیش نیاید، باید از کندن پوست دور ناخن‌ها خودداری کنید.
سعی کنید تنها بخش بلند شده را به آرامی با یک ناخنگیر کوچک کوتاه کنید و باقی آن را با چرب کردن از بلند شدن بیشتر منع کنید.

4.    برای مدت طولانی از ژلیش، کاشت و لمینت ناخن استفاده نکنید.

روش‌های آراستن ناخن‌ها فوق‌العاده هستند و استفاده از آنها باعث افزایش اعتماد به نفس و زیبایی ناخن‌های شما می‌شوند. اما همیشه این نکته را به یاد داشته‌باشید که استفاده از این روش‌ها به معنی برداشتن و سوهان کشیدن لایه‌ی بالایی ناخن است. اگر این کار را مداوم انجام دهید، ناخن‌های شما نازک می‌شوند و در اثر شکنندگی بیش از حد، از بین می‌روند.

سعی کنید هر از چند گاهی به ناخن‌های خود استراحت بدهید و همیشه و دائما از این روش‌ها استفاده نکنید. از طرفی، از میان روش‌های فوق‌ و سایر روش‌های زیبایی ناخن، سعی کنید روشی را انتخاب کنید که کم‌تر به ناخن‌های شما آسیب برساند. روشی که لایه‌ی محافظ داشته باشد و نیازمند تراشیدن و سوهان کشیدن کم‌تر باشد. برای این مسئله از اپراتور خود راهنمایی بگیرید.

5.    ناخن ها را هر از چند گاهی کوتاه کنید.

ناخن‌ها را کوتاه کنید. همیشه نباید ناخن‌های خود را بلند نگه دارید. این مسئله باعث می‌شود که ناخن در معرض آسیب و شکستگی قرار بگیرد و با یک حرکت تصادفی بشکند. شکستگی ناخن اگر وسیع باشد هم به انگشت شما آسیب می‌رسد و هم در معرض شکست بیشتر ناخن قرار می‌گیرید. اگر ناخن‌های خود را در اندازه‌ی معقول نگه دارید و آن‌ها را کوتاه کنید، مشکلی برای ناخن‌های شما پیش نخواهد آمد.

6.    ناخن ها را بعد از کوتاه کردن سوهان بکشید.

کوتاه کردن ناخن‌ها با ناخنگیر باعث ایجاد حاشیه‌ی زبر و نامنظم در لبه‌ی ناخن می‌شود. زمانی که شما ناخن‌ها را سوهان می‌کشید، باعث صاف شدن لبه‌ی ناخن‌ها و پیشگیری از شکستگی‌های آنها می‌شوید. توجه داشته‌باشید که ناخن‌هایی که حاشیه نامنظم دارند، معمولا بیشتر در معرض شکستگی قرار دارند. زیرا لایه‌های نامنظم ناخن با لبه‌های ناصاف، بهترین محل‌ها برای جداشدن و شکستن هستند.

7.    کمتر از استون استفاده کنید.

استون ناخن شما را خشک می‌کند. خشکی ناخن یکی از فاکتورهای مهمی است که ناخن را مستعد شکستگی می‌کند. سعی کنید کم‌تر لاک بزنید و یا اگر لاک زدن را بیش از اندازه دوست دارید، از استون‌های ضعیف‌تر استفاده کنید. استون برای ناخن‌ها ضرر زیادی دارد و حتی پوست را نیز مورد تهاجم قرار می‌دهد.

8.    مرطوب کننده را فراموش نکنید.

10  نکته مهم برای داشتن ناخن های زیبا

اگر نمی‌توانید استون را کنار بگذارید، فراموش نکنید که خشکی ایجاد شده در اثر مصرف آن را برطرف کنید. یکی از راه‌های ساده‌ای که در پیش روی شما قرار دارد، استفاده از نرم کننده است. استفاده از نرم کننده، چه برای کسانی که لاک خود را با استون پاک می‌کنند و چه برای افراد دیگر می‌تواند فوق‌العاده باشد. مرطول نگه داشتن ناخن‌ها در حفظ زیبایی و سلامت آنها موثر است.

9.    دست های خود را بشویید.

هر چه از اهمیت شستن دست‌ها و تمیز نگه داشتن ناخن‌ها بگوییم، کم است. می‌دانیم که زیر ناخن‌ها فضایی وجود دارد که همیشه باید تمیز باشد. این فضا اگر به خوبی شسته نشود و یا زیر آن پاکسازی نشود، می‌تواند محل مناسبی برای رشد میکروب‌ها و ایجاد عفونت و یا حساسیت باشد.
برای اینکه دستان و ناخن‌های شما تمیز باشند، همیشه آنها را چندین بار در روز بشویید. این کار می‌تواند در حفظ سلامت شما موثر باشد و ناخن‌های شما را نیز زیبا و تمیز نگه دارد.

10.    از جویدن ناخن ها پرهیز کنید.

جویدن ناخن‌ها یکی از بدترین و مضرترین عاداتی است که می‌توان آن را انجام داد. این کار باعث نامنظم کردن حاشیه ناخن‌ها می‌شود و آنها را مستعد شکستن می‌کند. اگر می‌خواهید با کوچک‌ترین تماس و برخورد، ناخن شما نشکند، بهتر است که آن را نجوید!



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: