بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

لیفت صورت در خانه

پوست صورت همواره تحت تاثیر عوامل مختلف تغییر می‌کند. یکی از این عوامل افزایش سن است. افزایش سن می‌تواند تاثیر بسیاری روی جوانی و شادابی پوست صورت داشته باشد. خوشبختانه علاوه بر درمان‌های خانگی، راه درمان پزشکی بسیاری برای جلوگیری از پیر شدن پوست صورت و کند شدن آن وجود دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با لیفت صورت در خانه و راه‌های جلوگیری از شل شدگی و افتادگی پوست صورت بیشتر آشنا کنیم.

دلایل افتادگی پوست صورت چیست؟

زمانی که پوست صورت سفت و محکم است به راحتی می‌تواند کشیده شود و به حالت اولیه بازگردد، در صورتی که اگر این قابلیت خود را از دست بدهد حالت افتاده‌ای پیدا می‌کند. این افتادگی و شل شدگی می‌تواند در هر بخشی از صورت ایجاد شود. اما در این میان بخش‌های چانه، گلو، پلک‌ها، شکم و بالای بازو بیشتر در معرض افتادگی پوست قرار دارند. ازجمله دلایل افتادگی پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بارداری

شل شدگی پوست بعد از بارداری می‌تواند یک اتفاق رایج باشد. در واقع به دلیل کشیده شدن پوست، پوست شکم بعد از زایمان حالت افتاده و چروکی پیدا می‌کند. البته سن مادر می‌تواند در این موضوع دخیل باشد.

 لیفت صورت در خانه

کاهش وزن

 وزن بالا به مرور زمان به الاستین و کلاژن پوست آسیب وارد می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا در زمان لاغر شدن پوست به سختی جمع شود. کاهش وزن سریع می‌تواند احتمال افتادگی و شل شدن پوست را بیش از قبل کند.

بیماری

 برخی از بیماری‌ها هستند که با افتادگی و شل شدگی پوست شناسایی می‌شوند. لنفوم سلول T یکی از بیماری‌هایی است که موجب شل شدگی پوست در قسمت آرنج و زانوها می‌شود.

چطور با روش های خانگی از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟

روش‌های خانگی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد قطعا می‌تواند در طولانی مدت تاثیر بسیار خوبی روی پوست بگذارند:

استفاده مکمل و ویتامین ها

 در زمان رژیم‌های کاهش وزن با وجود اینکه افراد از تمام مواد غذایی استفاده می‌کنند تا نیازهای بدن تامین کنند، نباید از مصرف مکمل‌ها غافل شوند. مکمل‌ها و ویتامین‌ها همه از مواردی هستند که باید در زمان رژیم غذایی مصرف شوند و تا کمبود مواد دریافتی را جبران کنند. باید مولتی ویتامین‌هایی را مصرف کنید که دارای ویتامین‌های B، E، A، C، K باشد. مصرف این ویتامین‌ها در کنار مواد معدنی، مس و روی می‌تواند نقش بسیار مهمی در سلامت پوست صورت و بدن داشته باشد.
ورزش

 با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت rajanews در رابطه با اینکه آیا ورزش برای افتادگی پلک مفید است؟ متأسفانه، هنگامی که افتادگی پلک‌ها به علت پتوز ایجاد می‌شود ، هیچ تمرین و ورزش پلک اثبات شده ای وجود ندارد که به شما کمک کند تا مشکل را برطرف کنید. پتوز شایعترین علت افتادگی غیرمعمول یک یا هر دو چشم است. تلاش برای بهبود عضلات پلک باعث بهبود پتوز نمی‌شود و حتی می‌تواند وضعیت را بدتر می‌کند.

میاستنی گراویس با ضعف عضلانی و خستگی مشخص می شود. از آنجا که استفاده مداوم از عضلات ضعف را افزایش می دهد ، ارزش برنامه های تمرینی بدنی قبلاً زیر سوال رفته بود. ده مطالعه مداخله ای شامل ۱۵۹ بیمار مبتلا به بیماری عمومی در مورد تأثیر آموزش فیزیکی منظم، سه مورد بر روی عضلات تنفسی منتشر شده است. قدرت عضلات بهبود یافته و در اکثر مطالعات عملکرد روزمره و کیفیت زندگی نیز انجام شده است. احساس خستگی که مستقیماً با ضعف واقعی عضله ارتباط ندارد تحت تأثیر آموزش بدنی قرار گرفت. آموزش مداوم برای حفظ عملکرد بهبود یافته ضروری بود. تمرینات بدنی و ورزش در میاستنی گراویس بی خطر است. این تمرینات می تواند هم قدرت عضلات و هم عملکرد روزانه را بهبود بخشد. نوع و شدت آموزش سیستماتیک باید در هر بیمار متناسب باشد.

داشتن روتین پوستی مناسب

 داشتن یک روتین پوستی مناسب با نوع پوست صورتتان، قطعا می‌تواند روی زیبایی و شادابی چهره تاثیرگذار باشد. روتینی پوستی روزانه و شبانه می‌تواند به جوانی و سم زدایی صورت کمک بسیاری کند. پوست صورت همواره در معرض آلودگی‌های بسیاری قرار دارد؛ از طرفی مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی به صورت روزانه می‌تواند موجب بسته شدن منافذ پوست و عدم تنفس آن شود.

لیفت صورت در خانه

ماساژ پوست

 ماساژ پوست صورت یکی از تاثیرگذارترین عواملی است که می‌تواند میزان چین و چروک صورت را کاهش داده و با تحریک پوست به ساخت کلاژن به شادابی و جوانی صورت کمک بسیاری کند.

نوشیدن آب کافی

 مصرف آب می‌تواند به سلامتی بدن و حفظ رطوبت پوست کمک فراوانی کند. نوشیدن آب می‌تواند به سلامت پوست صورت و خشک شدن آن جلوگیری کند. بدن هر انسان بالغی روزانه به 8 لیوان آب نیاز دارد، افراد در روزهای سرد زمستان آب کمتری مصرف می‌کنند و در روزهای تابستان آب بیشتری می‌نوشند.  

لیفت صورت در خانه

جراحی لیفت صورت چیست؟

با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت کلینیک صدف در رابطه با هزینه لیفت صورت : لیفت صورت با نخ یک روش کم‌تهاجمی با نتیجه‌ای طبیعی برای از بین بردن چین‌وچروک‌ها و جوان‌سازی پوست است. هزینه لیفتینگ صورت با نخ بعد از معاینه توسط پزشک معین می‌شود. چراکه عوامل زیادی در تعیین قیمت آن دخیل هستند. هزینه لیفتینگ صورت با نخ تقریبا ۴ میلیون تومان است که با توجه به عوامل مختلفی می‌تواند متغیر باشد. میزان و نوع آسیب واردشده به پوست، مناطق تحت‌درمان و نوع نخ از جمله عواملی هستند که هزینه لیفتینگ صورت با نخ را تحت‌تاثیر می‌گذارند.

طبق آخرین آمار انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، متوسط هزینه لیفت صورت ۸۰۰۵ دلار است. این هزینه متوسط تنها بخشی از کل قیمت است .بیهوشی، امکانات اتاق عمل یا سایر هزینه‌های مرتبط را شامل نمی‌شود.  دستمزد جراح برای جراحی لیفت صورت بر اساس تجربه وی، نوع روش مورد استفاده و موقعیت جغرافیایی مطب خواهد بود. اکثر طرح های بیمه درمانی جراحی لیفت صورت یا عوارض آن را پوشش نمی دهند.

طبق آمار سال ۲۰۲۰ انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، متوسط هزینه لیفتینگ صورت با جراحی تقریبا ۸ هزار دلار است. این هزینه تنها شامل بخشی از هزینه‌های حین عمل مانند دستمزد پزشک، هزینه تجهیزات مورداستفاده و… می‌شود. به عبارت دیگر، هزینه آزمایش‌های قبل عمل و هزینه داروها و مراقبت‌های بعد از عمل را باید جدای از هزینه جراحی پرداخت کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز