بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

انتخاب بهترین لباس عقد برای این روز خاص می‌تواند بسیار دشوار باشد. در واقع مدل‌های بسیار متنوعی برای این انتخاب وجود دارد و معمولا سخت است که بدانید از کجا شروع کنید. اما ما امیدواریم که این راهنما به شما اطلاعات بیشتری را در مورد سبک‌های لباس عقد، تناسب آن با فرم بدنی شما و سایر موارد مهم بدهد؛ تا بتوانید در حین انتخاب و خرید لباس عقد، احساس اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشید.

چگونه لباس عقد مناسب را انتخاب کنم؟

برای شروع، تصاویر لباس‌های مورد علاقه خود را به صورت آنلاین پیدا کنید. چند تم رایج آن لباس‌ها را انتخاب کنید. آیا تزیینات زیاد را دوست دارید یا به دنبال پارچه‌های ساده و شیک هستید؟ سیلوئت‌های منحنی را می‌پسندید یا لباس‌های مجلسی بزرگ؟ به دنبال لباس عقد محضری و پوشیده هستید؛ و یا یک گزینه مجلسی را مدنظر دارید؟ با کمی جستجو و جلو رفتن در این مسیر، و هنگامی که چند نکته اساسی را مشخص کردید؛ آماده خواهید بود که خرید و انتخاب بهترین لباس عقد را آغاز کنید. با این وجود بهتر است پیش از آن درباره انواع لباس‌ها، سیلوئت‌ها و تناسب آن با فرم بدنی خود بیشتر بدانید.

انواع مدل لباس عقد

مدل لباس عقد بازتاب مستقیمی از شخصیت شما و تم مراسم است. شاید یک لباس مجلسی با یقه V گل‌دوزی شده و دامن کامل، گزینه‌ای عالی و متعادل برای همه فضاها باشد؛ با این وجود یک لباس عقد می‌تواند از انواع مانتو عقد برای مراسم عقد محضری تا انواع لباس مجلسی و لباس‌های مشابه لباس عروس را در بر گیرد.

به هر حال مهم است که خودتان باشید و سلیقه شخصی خود را در اولویت قرار داده و در عین حال با مد روز مطابقت داشته باشید. در اینجا چند گزینه برای شما وجود دارد که باید در نظر گرفته و از آنها الهام بگیرید.

لباس عقد سنتی

لباس‌های عقد سنتی برای برگزاری مراسم در فضای باز یا تم‌های قدیمی و روستایی ایده‌آل هستند. این لباس‌ها که معمولا با توری و گلدوزی‌های دقیق همراه می‌شوند؛ دنباله کوتاهی نیز دارند. همچنین توربان یا هدبند به‌خوبی با این سبک، کار می‌کند. به همین دلیل نیز می‌توان این مدل‌ها را به عنوان لباس عقد محضری نیز در نظر گرفت.

لباس عقد ساده و مدرن

این سبک معمولا از یک پارچه آهار دار و با سیلوئت‌های پری دریایی، ستونی، خط A یا شیپوری طراحی شده است. این لباس‌ها برای خانم‌هایی که به لباس‌های پر زرق‌وبرق علاقه‌ای ندارد؛ گزینه‌ای ایده‌آل هستند. این سبک برای اکثر مکان‌ها و تم‌های جشن، از یک عقد کوچک گرفته تا عروسی‌های بزرگ مناسب است.

لباس عقد کلاسیک

اگر هیچ یک از مدل‌های قبلی توجه شما را جلب نکرده است؛ احتمالا به دنبال یک مدل لباس عقد سنتی هستید. گل‌دوزی و لایه‌بندی در این سبک محبوب است. همچنین وجود دنباله‌های طولانی و یا دکمه‌های متعدد نشانه دیگری از این سبک است. این لباس‌ها بسیار به لباس عروس شباهت داشته و برای یک جشن عقد مفصل گزینه‌ای مطمئن هستند.

لباس عقد محضری

بسیاری از زوج‌های جوان تمایل دارند که بدون دردسر و با هزینه کم ازدواج خود را با حضور در یک دفتر ثبت ازدواج، رسمی کنند. لباس عقد محضری گزینه مناسبی برای این افراد است. این لباس‌ها به‌خوبی با شرایط فضای عمومی هماهنگ بوده و پوشش مناسب برای حضور در محضر را ایجاد می‌کند. از سویی تزئینات، رنگ و شکل طراحی این لباس‌ها به‌گونه‌ای است که عروس خانم را از سایر افراد متمایز می‌کنند. بنابراین این مدل‌ها بهترین لباس عقد برای چنین مراسمی هستند.

چگونه بهترین لباس عقد را انتخاب کنیم؟ + 20 مدل لباس عقد محضری

سیلوئت‌های مختلف لباس عقد چیست؟

انتخاب لباس عقد به تنظیم استایل کلی شما و حس‌و‌حال آن روز کمک می‌کند. در ادامه شما را با محبوب‌ترین سیلوئت‌های لباس عقد آشنا می‌کنیم.

سیلوئت خط A

این مدل در قسمت بالاتنه باریک بوده و از کمر مانند شکل A به سمت بیرون امتداد می‌یابد. این سبک برش بسیار محبوب بوده، زیرا برای اکثر فرم‌های بدن راحت و جذاب است. شما می‌توانید سبک‌های مختلفی از این سیلوئت را پیدا کنید. از گل‌دوزی‌های سنگین و توری گرفته، تا مدل‌های مدرن و شیک.

سیلوئت قد چای یا لباس عقد کوتاه

این سیلوئت معمولا دارای فرم کلی خط A هستند؛ که در قسمت تنه تنگ بوده و در کمر گشاد می‌شود. با این تفاوت که دامن آنها دقیقا بالا یا زیر زانو به پایان می‌رسد. این بهترین لباس عقد برای فرار از مدل‌های متداول و معمولی است. بهترین قسمت انتخاب این سیلوئت این است که شما می‌توانید کفش‌های زیبای خود را به نمایش بگذارید.

سیلوئت پری دریایی و شیپوری

لباس عقد با سیلوئت پری دریایی یک سبک خوش فرم است؛ که به‌خوبی روی اندام شما می‌نشیند. این استایل می‌تواند در عین دلبرانه و جذاب بودن، هنوز رسمی بوده و برای هر سبک جشنی مناسب باشد. سلوئت شیپوری نیز شبیه پری دریایی است؛ اما به آرامی از بالای زانوی شما به سمت بیرون گسترده می‌شود. در نتیجه می‌تواند فضای پاهای شما را کمی بیشتر کند.

سیلوئت لباس مجلسی

برای عروسی که به ظاهر پرنسسی علاقه دارد؛ تفاوتی میان لباس عقد و لباس عروسی نیست. در نتیجه انتخاب سیلوئت لباس مجلسی انتخاب واضحی است. این سبک دارای یک دامن کامل است؛ که از کمر شما تا کف زمین امتداد دارد. همچنین این لباس گاهی اوقات شامل یک دنباله بلند است.
مدل‌های سیلوئت لباس مجلسی رمانتیک هستند؛ و حسی باشکوه دارند. بنابراین اگر محل برگزاری جشن شما نیز همین حس را داشته باشد؛ می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد.

سیلوئت غلافی

سیلوئت‌های غلافی باوقار و مناسب برای هر نوع جشنی هستند. این سبک که به عنوان سیلوئت ستونی نیز شناخته می‌شود؛ با خطوط طبیعی بدن همراه است. این سیلوئت با تزیینات اضافه شده مانند گل‌دوزی، کمربند و دکمه، درخشش فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. با این وجود پارچه کمتری نسبت به اغلب سیلوئت ها در طراحی و دوخت آن مصرف می‌شود.

انتخاب بهترین لباس عقد بر اساس فرم بدن

البته که می‌توانید هر مدل لباس عقدی را که در آن راحت هستید بپوشید. اما اگر به چند پیشنهاد نیاز داشته یا احساس می‌کنید در انبوه انتخاب‌های مختلف غرق شده‌اید؛ در اینجا چند نکته برای پیدا کردن جذاب‌ترین مدل برای فرم بدنی شما آورده شده است.

بهترین لباس عقد برای عروس‌های کوتاه قد

خانم‌های کوتاه قد ممکن است با پارچه‌های بیش از حد غرق شوند. به همین دلیل لباس‌هایی با سیلوئت مجلسی احتمالا گزینه خوبی برای آنها نیست. ما به این افراد توصیه می‌کنیم یک لباس خط A با چند لایه بیشتر در دامن را امتحان کنند. همچنین لباس‌های غلافی یا ستونی برای عروس‌های قد کوتاه جذاب هستند؛
زیرا آنها را قدبلندتر نشان می‌دهند. در نهایت یک لباس عقد با سیلوئت قد چای و تقریبا تا زانو، می‌تواند ظاهری بازیگوش برای این افراد ایجاد کند.

بهترین لباس عقد برای عروس‌های قد بلند

عروس‌های قد بلند احتمالا مدل‌های لباس زیادی را دوست دارند. لباس‌های مجلسی و دامن‌های پری دریایی کامل گزینه‌ای عالی برای آنها هستند؛ زیرا قد آنها اجازه می‌دهد که یک دامن کامل را بپوشند. همچنین این افراد اگر نمی‌خواهند بالاتنه خود را بلند نشان دهند؛ بهتر است از یقه‌های بلند آمده روی گردن استفاده نکنند.

بهترین لباس عقد برای نیم‌تنه بزرگ

لباس‌هایی با یقه‌های V، قایقی، اسکوپ و مربعی همگی می‌توانند انتخابی عالی برای این افراد باشند. همچنین برای داشتن یک لباس بدون شانه و دکلته، بهتر است با یک مزون لباس عروس برای دوخت لباس سفارشی خود هماهنگ کنید. این کار کمک می‌کند تا بدون نگرانی از به‌هم خوردن استایل لباس، از ثبات آن در بخش بالاتنه مطمئن باشید.

بهترین لباس عقد برای فرم بدنی سیب

عروس‌هایی که فرم بدنشان سیبی شکل است؛ ترجیح می‌دهند سیلوئت‌هایی را انتخاب کنند که به آنها کمر طبیعی مشخص‌تری داده و در عین حال، توجه را از باسن دور کند. مثلا یک لباس کمر امپراتوری، کمری کشیده و ظاهری متعادل‌تر ایجاد می‌کند. سیلوئت لباس مجلسی نیز برای این تیپ بدنی عالی است. همچنین اگر می‌خواهید روی بالاتنه در مقایسه با پایین‌تنه تاکید کنید؛ از افتادگی دور کمر و لباس‌های عقد با سیلوئت پری دریایی اجتناب کنید.

بهترین لباس عقد برای فرم بدنی منحنی

اگر می‌خواهید لباس عقد روی اندام شما بنشیند؛ یک لباس با سیلوئت پری دریایی یا شیپوری را امتحان کنید. سیلوئت پری دریایی بدن شما را تا رسیدن به زانو، محکم در آغوش می‌گیرد. همچنین اگر این سیلوئت خیلی فشرده یا تنگ به نظر می‌رسد؛ سیلوئت شیپوری اساسا نسخه ظریف‌تری از پری دریایی است.
سیلوئت شیپوری دارای دامنی است که به آرامی از بالای زانو بیرون می‌زند. در نهایت اگر نمی‌خواهید اندام خود را برجسته کنید؛ یک لباس عقد کلاسیک با سیلوئت خط A یا کمر افتاده، می‌تواند برای شما عالی باشد.

انتخاب بهترین لباس عقد محضری

تا اینجا با انواع مدل لباس عقد، انواع سیلوئت لباس عقد و همچنین انواع تیپ بدنی و سیلوئت‌های مناسب آن آشنا شدید. همان‌طور که پیش از این گفتیم؛ یکی از مدل‌های محبوب لباس عقد، انواع لباس عقد محضری است. این مدل‌ها دارای طیف گسترده‌ای هستند؛ اما نقطه مشترک همه آنها متناسب بودن آن برای پوشیدن در فضای عمومی و رسمی دفتر ثبت ازدواج است. اما برای انتخاب بهترین لباس عقد محضری به چه نکاتی باید توجه کرد؟ همراه ما باشید تا در آخرین بخش این مقاله درباره این موضوع نکات مهمی را به شما یادآوری کنیم.

1.    تیپ بدنی و سیلوئت لباس خود را در نظر بگیرید. فرقی نمی‌کند به دنبال انتخاب لباس عقد، لباس نامزدی یا لباس عروسی هستید. همچنین فرقی نمی‌کند که می‌خواهید یک لباس عقد محضری را انتخاب کنید؛ یا یک گزینه مجلسی‌تر را مدنظر دارید. به هر حال اولین قدم در خرید هر لباسی، شناخت تیپ بدنی و سیلوئت‌های مناسب آن است. بنابراین درباره این موارد به‌خوبی فکر کنید؛ و گزینه‌های مناسب خود را انتخاب نمایید.
فراموش نکنید که سیلوئت‌های شرح داده شده در بالا بیشتر برای لباس‌های مجلسی است؛ و برای انتخاب بهترین لباس عقد محضری علاوه بر موارد گفته شده در بالا می‌توانید به سراغ گزینه‌های دیگری مانند کت و دامن، کت و شلوار و مانتو عقد محضری نیز بروید. در این موارد نیز توجه به فرم بدنی می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب لباس عقد مناسب باشد.

چگونه بهترین لباس عقد را انتخاب کنیم؟ + 20 مدل لباس عقد محضری

2. فضای مراسم را بررسی کنید. بسیاری از دفاتر ثبت ازدواج دارای اتاقی تزئین شده و مناسب برای برگزاری مراسم عقد هستند. با این وجود این موضوع درباره همه آنها صدق نمی‌کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتخاب لباس عقد خود، فضای دفتر ثبت ازدواج را بررسی کرده و حتی به دنبال انتخاب گزینه‌ای مناسب باشید. این کار کمک می‌کند تا بتوانید با خیالی آسوده‌تر بهترین لباس عقد محضری را برای خود انتخاب کرده و گزینه‌های در دسترس بیشتری داشته باشید.

چگونه بهترین لباس عقد را انتخاب کنیم؟ + 20 مدل لباس عقد محضری

3. محدودیت‌های خود را مشخص کنید. همه ما از نظر اعتقادی، فرهنگی، خانوادگی، اجتماعی و... محدودیت‌هایی داریم. بهتر است پیش از انتخاب لباس عقد محضری خود به این محدودیت‌ها فکر کرده و لباسی مناسب با شخصیت خود انتخاب کنید. به عنوان مثال استفاده از توربان، شال یا روسری یکی از موارد لازم برای حضور در محضر است؛ اما این شما هستید که سبک و نوع آن را انتخاب می‌کنید. همچنین بسیاری از خانم‌ها مدل‌های کاملا پوشیده لباس مجلسی را به انواع مانتو برای عقد محضری ترجیح می‌دهند.

چگونه بهترین لباس عقد را انتخاب کنیم؟ + 20 مدل لباس عقد محضری

در نهایت موعد تصمیم‌گیری رسیده است. به عنوان آخرین نکته به شما یادآوری می‌کنیم که بهترین لباس عقد برای شما آن لباسی است که با سلیقه شما هماهنگ بوده و شخصیت شما را بهتر نشان می‌دهد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(12 امتیاز , میانگین: 3.7 از 5)

نظرات شما: