بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

صورت شاداب و پوست شفاف خواسته همه ماست. این موضوع هنگام مجالس و عروسی از اهمیت بیشتری برخوردار است. بسیاری از خانم ها از ماه ها قبل عروسی رژیم های لاغری می گیرند که این کاهش وزن موجب می شود صورت آنها لاغرتر دیده شود.

کلاژن ماده ای است که تاثیر فوق العاده ای در جوانسازی و شادابی پوست دارد. اگر به هر دلیلی مانند کاهش وزن، استرس و فعالیت بدنی زیاد صورت شما لاغر، کدر و بی حال دیده می شود می توانید با جبران کمبود کلاژن آن را برطرف کنید. یکی از بهترین راه های فوری شادابی و جوانسازی صورت مصرف قرص کلاژن ساز است.

در این مقاله قصد داریم ابتدا در مورد کلاژن و فواید آن صحبت کنیم و در انتها به معرفی دو قرص کلاژن ساز پرداخته ایم با ما همراه باشید.

2 قرص کلاژن ساز قوی ایرانی را بشناسید!

کلاژن چیست و چرا مهم است؟

کلاژن پروتئینی است که در بافت همبند، پوست، تاندون، استخوان و غضروف یافت می شود. از بافت های بدن پشتیبانی می کند و در فرآیندهای ضروری بدن از جمله ترمیم بافت و ارسال سیگنال بین سلول ها نقش دارد. از کلاژن علاوه بر پوست و زیبایی در زمینه های پزشکی از جمله درمان زخم ها، سوختگی ها و زخم های دیابتی استفاده می شود.

بدن ما کلاژن را به طور طبیعی تقریبا تا سن 25 تا 30 سالگی تولید می کند و پس از این سنین به مرور تولید کلاژن در بدن کاهش می یابد. در این زمان است که باید کلاژن را از طریق مکمل های کلاژن و منابع غذایی مانند ماهی بدست آورد. محصولات کلاژن خوراکی و موضعی مانند مکمل ها و کرم های صورت برای پیش گیری از علائم پیری مانند چین و چروک، از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست و درد مفاصل محبوب هستند.

چه چیزی باعث از دست دادن کلاژن می شود؟

از دست دادن کلاژن و آسیب کلاژن با افزایش سن اجتناب ناپذیر است، اما برخی عوامل مانند رژیم غذایی و سبک زندگی مانند سیگار کشیدن و مصرف الکل می توانند این روند را تسریع کنند.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید نیز باعث کاهش تولید کلاژن می شود، بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب و اجتناب از قرار گرفتن در معرض تابش خورشید می تواند به جلوگیری از علائم پیری زودرس پوست کمک کند.

کاهش کلاژن سازی منجر به پیدایش علائم پیری مانند چین و چروک، خشکی و افتادگی پوست می شود. یکپارچگی کلاژن موجود در سیستم اسکلتی نیز با افزایش سن کاهش می یابد و منجر به کاهش استحکام استخوان می شود.

بهترین منابع غذایی کلاژن

همانطور که بیان شد در سنین جوانی بدن ما به طور طبیعی از اسیدهای آمینه کلاژن تولید می کند. همینطور می توان با مصرف غذاهای پروتئینی مانند مرغ، ماهی، لوبیا و تخم مرغ به تولید کلاژن در بدن کمک کرد.

علاوه بر آمینو اسیدها، بدن ما به ویتامین ها و مواد غذایی دیگری نیز برای تولید و نگهداری کلاژن نیاز دارد. یکی از این ویتامین ها، ویتامین C است که برای سنتز کلاژن ضروری است و کمبود آن در تولید کلاژن اختلال ایجاد می کند. غذاهای سرشار از ویتامین C مانند مرکبات، فلفل، سبزیجات و انواع توت می باشد.

قرص کلاژن ساز برای پوست

شاید بتوان گفت بیشترین محبوبیت قرص کلاژن ساز به دلیل تاثیرات شگفت انگیز آن روی شادابی و جوانسازی پوست است. کلاژن جزء اصلی پوست است و در تقویت پوست و همچنین در الاستیسیته و آبرسانی نقش دارد. پپتیدهای کلاژن یا مکمل‌های کلاژن با کاهش چین و چروک و خشکی به کند کردن پیری پوست کمک می کنند.

یک بررسی روی خانم ها نشان داده است که مصرف 3 تا 10 گرم کلاژن در روز به‌مدت 69 روز منجر به بهبود خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون پوست می شود. همچنین شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه قرص های کلاژن ساز به جلوگیری از آکنه و سایر بیماری های پوستی کمک می کند.

بهترین زمان مصرف قرص کلاژن ساز

توصیه می شود قرص کلاژن ساز همراه غذا و در وعده ناهار میل شود. مصرف قرص کلاژن ساز برای یک دوره سه ماه و با مشورت پزشک بهترین نتیجه حاصل می شود.

عوارض قرص کلاژن ساز

آیا قرص های کلاژن ساز عوارض جانبی دارند؟ تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر عوارض قرص های کلاژن ساز منتشر نشده است با این حال اگر داروهای دیگری مصرف می کنید یا باردار یا شیرده هستید، قبل از شروع مصرف مکمل ها حتما با یک پزشک متخصص صحبت کنید.

برخی مکمل‌های کلاژن حاوی مواد مغذی دیگر مانند بیوتین هستند که مصرف بیش از اندازه آن ممکن است در عملکرد قلب و تیروئید اختلال ایجاد کند.

اگر همزمان با قرص کلاژن ساز از ویتامین ها و مکمل های تقویتی دیگر استفاده می کنید حتما ترکیبات مشابه را بررسی کنید تا مجموع دریافت آن ماده بیش از حد مجاز نباشد.

قرص کلاژن ساز یا بوتاکس؟

مسلما قرص کلاژن ساز برای پیشگیری از چین و چروک است و بوتاکس به از بین بردن فوری چروک ها کمک می کند. هر شخص بر اساس میزان چروک و سن خود باید تصمیم بگیرد.

قرص کلاژن از پیشرفت چروک ها و ایجاد چروک جدید در نواحی دیگر صورت جلوگیری می کند. اما بوتاکس هر شش ماه یکبار باید تمدید شود که با بالا رفتن سن نیز چروک های جدید ظاهر می شود.

بهترین قرص کلاژن ساز پوست

انواع قرص کلاژن ساز ایرانی و خارجی در داروخانه ها در دسترس است که با قیمت های متنوع به فروش می رسد. قرص ایمدین یکی از قرص های کلاژن ساز خارجی معروف است که در گذشته افراد زیادی از آن نتیجه دلخواه را دریافت کرده اند.

در سال های اخیر به دلیل تحریم، واردات قرص ایمدین هم ممنوع شده است. اما لابراتورهای داخلی اقدام به تولید قرص کلاژن ساز مشابه ایمدین کرده اند که جایگاه خوبی بین مردم پیدا کرده اند. قرص آنادرم و قرص کلاژن گلد آدریان دو تا از بهترین مارک های قرص کلاژن ساز ایرانی هستند که با ترکیبات عالی و منحصربفرد و قیمت مناسب ارائه می شوند.

2 قرص کلاژن ساز قوی ایرانی را بشناسید!

1. کلاژن گلد آدریان

قرص کلاژن گلد آدریان که به قرص کلاژن گلد شناخته می شود یکی از پرطرفدارترین قرص های کلاژن ساز ایرانی است که حاوی کلاژن هیدرولیز شده بوده و فواید بی نظیری برای پوست و مو و مفاصل دارد.

قرض کلاژن گلد حاوی 833 گرم کلاژن هیدرولیز شده نوع 1 و 3 است. این مقدار ا ز کلاژن در ازای مصرف یک عدد قرص به بدن اضافه می شود.

مزایای مصرف کلاژن گلد عبارتند از :

  • افزایش سلامت پوست
  • بهترین ضد چروک و جوانساز پوست ایرانی
  • روشن کننده و رفع تیرگی پوست
  • بهبود لک های پوستی (بخصوص مواردی که ناشی از آفتاب است)
  • بهبود و افزایش تقویت ارتجاعی و الاستیسیته پوست

2 قرص کلاژن ساز قوی ایرانی را بشناسید!

2. آنادرم

قرص کلاژن ساز آنادرم به قرص ایمدین ایرانی معروف است چرا که فرمولاسیون کاملا یکسان با قرص ایمدین دارد. قرص آنادرم همانند قرص ایمدین برای افراد بالای 40 سال مناسب است. در زیر ترکیبات دو قرص آنادرم و ایمدین آورده شده است. همانطور که مشاهده می کنید این دو قرص از نظر ترکیبات کاملا مشابه هم هستند به عبارتی قرص آنادرم علاوه بر ترکیبات ایمدین دارای سویا نیز است که برای تاخیر یائسگی و پیش گیری از بروز علایم آن سودمند است.

  عصاره ماهی لیکوپن عصاره هسته انگور ویتامین سی زینک سویا
ایمدین 210 میلی گرم 29 میلی گرم 28 میلی گرم 54 میلی گرم 4 میلی گرم -
آنادرم 210 میلی گرم 30 میلی گرم 28 میلی گرم 15 میلی گرم 20 میلی گرم 20 میلی گرم

مقدار دوزهای بیان شده در جدول فوق به ازای دو قرص می باشد. از این رو مقدار مصرف قرص آنادرم جهت تاثیر روزانه دو عدد می باشد و بهتر است همراه با غذا و مقدار آب کافی میل شود. از مزایای مصرف این قرص می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • روشن کننده و شفلف کننده پوست
  • رفع چین و چروک پوست و جلوگیری از چین و چروک
  • بهبود حالت الاستیسیته و ارتجاعی پوست
  • آنتی اکسیدان قوی و عالی
  • تنظیم رطوبت پوست

قیمت قرص کلاژن در داروخانه

برای بررسی قیمت قرص کلاژن در داروخانه دیگر نیازی به رفتن به داروخانه نیست. با گسترش اینترنت داروخانه های اینترنتی راه اندازی شده اند. از اینرو به راحتی با گوشی خود در هر لحظه و در هر کجا اقدام به بررسی قیمت انواع قرص کلاژن ساز در داروخانه را انجام دهید.

یکی از داروخانه های اینترنتی معروف داروخانه آنلاین داروبوم به نشانی سایت darooboom.com است. شما می توانید با مراجعه به سایت این داروخانه و ورود به شاخه کلاژن تمامی محصولات کلاژن ساز را مشاهده نمایید و هر کدام را بررسی و با یکدیگر مقایسه نمایید و کلاژن مورد نظر خود را به راحتی با چند کلیک خریداری نمایید.

نکته حائز اهمیت در این داروخانه علاوه بر ارسال رایگان سفارشات شما، فعال بودن امکان پرداخت در محل برای سراسر ایران است. با این ویژگی شما می توانید با خیالی آسوده و اطمینان خاطر از این داروخانه اقدام به خرید کنید.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(7 امتیاز , میانگین: 4.0 از 5)

نظرات شما: