بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

هدایای تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد

شاید شما هم تا کنون به این موضوع فکر کرده باشید که هدایای تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟ می توان گفت که هر محصولی که شما برای تبلیغ شرکت، موسسه و کسب و کار خود به مخاطبان یا مشتریان خود ارائه می دهید، یک هدیه ی تبلیغاتی است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با هدایای تبلیغاتی، کاربرد و مزایای آن آشنا کنیم، پس تا پایان با ما همراه باشید.

    همه ی ما همیشه از دریافت هدیه لذت می بریم. به این دلیل برای رشد کسب و کار خود باید بدانید، هدایای تبلیغاتی چیست؟ به هر محصولی که یک شرکت، تولیدی یا موسسه به مشتریان و افراد جامعه با هدف معرفی برند خود هدیه می دهد، هدایای تبلیغاتی می گویند. هدایای تبلیغاتی با برند شما و یک پیام تبلیغاتی زیبا، کسب و کار و شرکت شما را در ذهن مخاطب ماندگار می کند. از هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه ها، رویداد ها، تبریک سال نو و بازاریابی و تبلیغات کمپانی ها و موسسات استفاده می شود. از کاربرد های هدایای تبلیغاتی میتوان معرفی برند و تبلیغات کسب و کار، خدمات خود نام برد.

این هدایای تبلیغاتی به کسب و کارها کمک می کنند تا در ذهن مخاطبان ماندگار شوند و نیز تبلیغاتی لذت بخش و به یاد ماندنی را برای موسسات رقم می زنند. هدایای تبلیغاتی می توانند تاثیر شگفت انگیز بر روی مخاطبان داشته باشند و به عنوان یکی از استراتژی های بازاریابی خاص و منحصر به فرد استفاده شوند. در این روش کسب و کارها می توانند با هزینه ای مناسب و در زمان کوتاه به نتیجه ی دلخواه خود برسند.

استفاده از محصولات و هدایای تبلیغاتی در درون شرکت و به کارکنان نیز می تواند مسئله ای قابل توجه باشد. این کار می تواند به افزایش رضایت کارکنان و در نتیجه افزایش فروش و یا بهبود خدمات شرکت یا موسسه منجر شود. همچنین استفاده از هدایای تبلیغاتی به کارکنان و کارمندان یک شرکت یا موسسه می تواند در مناسبت های خاص مانند تولد، شب یلدا، عید نوروز و ... انجام شود.

بازاریابی موثر و کم هزینه با ارائه ی محصولات و هدایای تبلیغاتی امکان پذیر است. در صورتی که شما بتوانید هدیه ای کاربردی و با کیفیت را به مخاطبانتان ارائه کنید، این محصول می تواند تا ماه ها و سال ها مورد استفاده قرار گیرد و سبب ایجاد تبلیغاتی موثر و همیشگی برای شما شود. همچنین کیفیت بالای کالای ارائه شده توسط شما می تواند سبب دیدگاه مثبت فرد به موسسه، شرکت یا کسب و کار شما شود و می تواند وفاداری مخاطبان و مشتریان را برای شما به ارمغان بیاورد.

در تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که بیش از 750 هزار کالا به عنوان هدایای تبلیغاتی برای موسسات و کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید محصولاتی مرتبط با کسب و کار خود را به مخاطبان و مشتریانتان ارائه دهید. از انواع این هدایای تبلیغاتی پرکاربرد می توان به خودکار، خودنویس، لیوان، پوشه ها و کلاسورها، کیف، جا کلیدی، محصولات حوزه ی تکنولوژی، لباس، دفتر و سالنامه، بطری، ماگ، شیرینی، تقویم، ساعت و ... اشاره کرد.

هدایای تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد

به نقل از fardanews : اگر قصد ارائه ی انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه، نفیس، سازمانی و نمایشگاهی به مخاطبان، مشتریان و کارمندانتان را دارید، می توانید علاوه بر محصولات معرفی شده از هدایایی مرتبط با حوزه ی کاری خود استفاده کرده و هدایایی خاص تر را برای ارائه یه مخاطبان انتخاب کنید. هم چنین در صورتی که خدمات شما به صورت فروش محصول می باشد، می توانید یکی از محصولات جدید خود را به مخاطبانتان هدیه دهید تا با دریافت هدیه ای با کیفیت، به استفاده از سایر محصولات شما ترغیب شوند. علاوه بر این شما می توانید با طراحی منحصر به فرد متناسب با کسب و کارتان، هدایای تبلیغاتی خود را به صورت خاص تر و ویژه تر در اختیار مخاطبان قرار دهید.

رعایت برخی نکات در هنگام انتخاب هدایای تبلیغاتی بسیار مهم و ضروری است. شما باید پیش از سفارش محصولات مشخص کنید که هدیه ی شما قرار است به چه افرادی ارائه شود و برای جلب نظر و توجه کدام دسته از افراد مورد استفاده قرار می گیرد. نوع محصول و کالای خود را مطابق و مرتبط با کسب و کار خود انتخاب کنید. یکی از نکات مهم در این کار این است که در صورتی که قصد خرید تعداد زیادی از کالا و محصول برای ارائه تبلیغات به مخاطبان، مشتریان و یا کارکنانتان را دارید، سعی کنید از محصولاتی با قیمت مناسب اما با کیفیت استفاده کنید. اگر شما بتوانید محصول تبلیغاتی خود را به درستی انتخاب کنید، این کار می تواند تبلیغاتی مطمئن و اثربخش را برای شما رقم بزند و در مدت زمان کوتاهی مبلغی بیشتر از سرمایه ی مورد استفاده برای این کار را دریافت کنید.

می توان گفت که امروزه تمامی سازمان ها و شرکت های موفق با مفهومی به نام هدایای تبلیغاتی آشنا هستند و با توجه به شرایط و مناسبت های مختلف، از این هدایا برای جلب نظر مخاطبان خود استفاده می کنند. تهیه ی هدایای تبلیغاتی برای گروه خاصی از مخاطبان و مشتریان همواره نتایجی لذت بخش و جالب توجه را برای کسب و کارها رقم میزند. ارائه هدیه به افراد سبب خوشحالی و شادمانی آنان می شود. همین موضوع می تواند باعث شود تا افراد به کسب و کار و شرکت شما وفادار باشند و همواره از شرکت شما به خوبی یاد کنند.

در بسیاری از اوقات این هدایای تبلیغاتی در برخی مناسبت های خاص تهیه و به افراد مختلف ارائه می شود. از جمله این مناسبت ها که شما می توانید در آن به ارائه ی هدایای تبلیغاتی و ماندگاری در ذهن مخاطب بپردازید می توان به جشن نوروز، شب یلدا، روز پزشک، هفته نیروی انتظامی، عید غدیر، عید مبعث، روز پدر، روز مادر، روز دانشجو، روز کارمند و ... اشاره کرد. این کار سبب ایجاد روابطی مستحکم و پایدار بین سازمان ها و مخاطبان آن ها می شود.

اگر قصد خرید هدایای تبلیغاتی برای ارائه به مخاطبان و مشتریانتان را دارید، بهتر است به چند نکته ی مهم و ضروری توجه کنید. هدیه ای را به مخاطب ارائه دهید که وابسته به جنسیت نباشد و هم برای آقایان و هم برای خانم ها مناسب و کاربردی باشد. سعی کنید تا در انتخاب هدایای تبلیغاتی خلاقیت به خرج بدهید و هدایایی خاص و متفاوت از سایر شرکت ها انتخاب کنید تا بتوانید توجه مخاطب را به خود معطوف کنید.

هدایای تبلیغاتی خود را به صورت پک شده و زیبا به مخاطبان ارائه دهید و نام شرکت، لوگوی آن، آدرس، شماره تماس و توضیحاتی راجع به کسب و کار خود را روی پک هدایای تبلیغاتی درج نمایید. در خرید هدیه به سلیقه و نیاز مخاطبان توجه کافی و لازم را داشته باشید.

هدایای تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد

درج تبلیغات بر روی کالای تبلیغاتی یکی از نکات مهم در ارائه ی تبلیغات موثر و کاربردی می باشد. اما شما باید به این نکته توجه داشته باشید این کار نباید به گونه ای انجام شود که سبب ازار مخاطبان شود و همچنین از کاربردی بودن محصول تبلیغاتی بکاهد. برای این کار شما باید نام برند و لوگو و اطلاعات تماس خود را در صورت نیاز به شیوه ای زیبا و با طراحی دلچسب بر روی کالای تبلیغاتی درج نمایید. بهتر است این تبلیغات در بخشی از محصول قرار بگیرد که از زیبایی و کاربردی بودن محصول نکاهد و سبب آزار بصری مخاطب نشود. همچنین شما باید از درج اطلاعات کامل و غیر ضروری بر روی محصول پرهیز کنید و تنها اطلاعاتی مهم، ضروری و کوتاه را در روی محصول تبلیغاتی خود درج نمایید.

به گفته سایت هدایای تبلیغاتی kavatarsim.com : هدایای تبلیغاتی و هدیه دادن یکی از بهترین و جذاب ترین ترفندهای بازاریابی و اصول برندینگ است. به این صورت که با انتخاب بعضی از کالاهای پرطرفدار و کاربردی ترین هدیه تبلیغاتی می توانید مشتریان زیادی را به سوی خود جلب کنید. هدیه تبلیغاتی معمولا همراه با لوگو و یا شعار مخصوصی که بر روی آنها حک شده است، به مشتریان ارائه میشود. خرید هدایای تبلیغاتی ارزان، اصول برای شناساندن یک شرکت و یا کسب و کار، معرفی هویت سازمانی و نام تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به عنوان هدیه در رویدادها، نمایشگاه های تجاری، کنفرانس ها و حتی در نقش بخشی از کمپین های بازاریابی به مخاطبان تقدیم میشود.

از ویژگی های یک هدیه ی تبلیغاتی تاثیر گذار و مناسب می توان به خلاقیت در تهیه هدیه، کاربردی بودن هدیه تبلیغاتی و بسته بندی شیک و منحصر به فرد اشاره کرد. در صورتی که شما یک هدیه ی مناسب و زیبا را برای مخاطبان خود تهیه کنید، اما آن را در یک بسته بندی زیبا و چشم نواز به مخاطب ارائه نکنید، سبب کاهش اثر گذاری هدیه می شود.

ماندگاری برند ما در ذهن مخاطب می تواند هدف اصلی ما از ارائه ی هدایای تبلیغاتی به افراد مختلف باشد. برای این کار نیاز است تا شما در تمامی مراحل ارائه هدایای تبلیغاتی از جمله انتخاب هدیه، انتخاب جامعه ی هدف، تهیه بسته بندی و پکیج هدیه و ... با دقت و صبر و حوصله ای مثال زدنی گام بردارید تا انتخابی موثر را برای مخاطبان خود داشته باشید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: