بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

مراقبت و نگهداری از لباس عروسی یکی از ملزوماتی است که باید اصول آن را بلد باشید تا بتوانید قبل ، در حین مراسم و پس از آن لباس عروس خود را نو نگه دارید.
لباس عروس دارای لایه های پارچه های سنگین و تزیینات پیچیده ای است . به همین دلیل مستعد آسیب های مختلف است از لکه ها گرفته تا شل شدن جزئیات و حتی زرد شدن رنگ سفید پارچه و ... می تواند ظاهر لباس را خراب کنند و در صورتی که این موارد قبل از جشن عروسی اتفاق بیفتد به تراژدی بزرگ تبدیل خواهد شد.
با توجه به اینکه لباس عروس خیلی قبل از جشن عروسی خریداری یا اجاره می شود بسیار مهم است که آن را تا زمان جشن در شرایط عالی نگه دارید ، روز جشن نیز آزمون بعدی برای مراقبت از این لباس سفید برفی است و برای بعد از جشن نیز در صورتی که قصد فروش یا نگهداری از آن را دارید به خوبی از آن مراقبت کنید.

نحوه مراقبت از لباس عروس قبل از جشن عروسی

در صورت امکان ، لباس عروس خریداری شده را تا زمانی که ممکن است داخل مزونی که لباس را از آن خریداری یا اجاره کرده‌اید نگه دارید ، زیرا مزون داران می‌ دانند که چگونه ظاهر لباس را حفظ نموده و در نتیجه شما مجبور نیستید که به دنبال فضای اضافی در کمد خود برای نگهداری از لباس عروس باشید.
اگر تصمیم دارید لباس عروس خود را در خانه نگه دارید ، آن را برای مدت طولانی بر روی چوب لباسی آویزان نکنید ، زیرا ممکن است لباس شکل اصلی خود را از دست بدهد. لباس را با حلقه های مخصوصی که از داخل درز های کناری دوخته شده آویزان کنید.

لباس عروس خود را برای مدت طولانی زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید ، زیرا ممکن است باعث تغییر رنگ یا زرد شدن رنگ پارچه شود.
استفاده از کیسه های پلاستیکی برای نگهداری از لباس عروس ایده خوبی نیست ، زیرا چنین کیسه‌هایی حاوی موادی هستند که به تدریج تجزیه شده و می توانند پارچه را لکه دار کنند یا عطر نامطلوبی به آن بدهند .

بهترین روش برای نگهداری از لباس عروس قرار دادن آن در داخل یک جعبه مقوایی جادار است.
در صورتی که لباس عروس بعد از نگهداری یا حمل و نقل ، کمی چروک شده است سعی کنید آن را داخل حمام آویزان کنید اما دقت داشته باشید که رطوبت به پارچه نرسد.
در صورتی که چروک ها کم هستند قرار گرفتن ملایم لباس در معرض بخار حمام باعث صاف شدن خود به خود آنها می شود اما برای چروک های عمیق تر و سنگین تر باید لباس عروس را به خشکشویی بسپارید.

مراقبت و نگهداری از لباس عروس قبل و بعد از مراسم

نحوه مراقبت از لباس عروس در طول جشن عروسی

از قبل یک لکه بر خوب تهیه کنید که بتواند به سرعت لباس را از شر لکه های ناشی از نوشیدنی یا غذا پاک کند . این محصول را از قبل بر روی قسمت کوچکی از پارچه لباس آزمایش کنید و مطمئن شوید که به پارچه ظریف لباس عروس آسیبی نمی رساند.

پس از انجام آرایش صورت هنگامی که قصد پوشیدن لباس عروس را دارید اگر برای پوشیدن لباس کسانی به شما کمک می کنند از آنها بخواهید که ابتدا دست های خود را به خوبی بشویند تا باعث ایجاد لکه بر روی لباس نشوند . از زدن عطر بر روی لباس عروس خودداری نموده و هنگام اصلاح آرایش حتماً شنل تمیزی را روی لباس خود قرار دهید تا آثار لوازم آرایش بر روی آن باقی نماند.

از تماس نزدیک با کودکان کوچک یا حیوانات خانگی در طول جشن ، عکاسی و پیاده روی خودداری کنید.
بهتر است بلافاصله پس از ظاهر شدن لکه بر روی لباس عروس آنها را از روی لباس پاک کنید تا به عمق پارچه نفوذ نکند ، زیرا از بین بردن آلودگی های سر سخت ، دشوار می شود. پارچه را مالش ندهید و که فقط با یک پارچه کمی مرطوب به آرامی لکه را پاک کنید و با استفاده از لکه بری که از قبل آماده شده است آن را تمیز کنید.

نحوه مراقبت از لباس عروس پس از جشن عروسی

توصیه می کنیم که لباس عروس خود را همانند پارچه های طبیعی شستشو ندهید ، زیرا ممکن است شکل لباس از بین رفته و آسیب های دیگری به آن وارد شود . برای جلوگیری از خراب شدن لباس عروس پس از جشن ، لباس عروس خود را برای شستشو به خشکشویی بسپارید.
خشکشویی لباس عروس در تهران ، بصورت آنلاین در دسترس است.

فراموش نکنید که ممکن است بعد از مراسم عروسی لکه های عرق و نوشیدنی که در نگاه اول نامرئی هستند به مرور زمان بر روی پارچه ظاهر شده و باعث تغییر رنگ و زرد شدن رنگ پارچه شوند . بنابراین برای جلوگیری از این امر باید لباس عروس بلافاصله پس از مراسم به خشکشویی سپرده شود.

در صورتی که لباس عروس شما از پارچه های صاف و سبک های ساده و بدون استفاده از موارد تزیینی پیچیده است، می توانید لباس عروس خود را در آب سرد و با استفاده از مواد شوینده مخصوص پارچه های ظریف بشویید اما توجه داشته باشید که از فشار دادن و چلاندن لباس عروس خودداری کنید و آن را به آرامی لابلای یک حوله قرار دهید و برای اینکه لباس پس از خشک شدن کشیده نشود آن را آویزان نکرده و به صورت افقی قرار دهید.

برای نگهداری طولانی مدت، لباس عروس باید به درستی حفظ شود . بدین منظور یک جعبه بزرگ برداشته و لباس خود را با حداقل تا شدن در آن قرار دهید .بعد از هر لایه پارچه ، مقداری کاغذ نازک بگذارید تا بتوانید لباس خود را برای سال های طولانی نگهداری کنید . فراموش نکنید که هر دو سال یکبار لباس عروس را برای هوادهی از جعبه خارج کنید.
برای شستشوی لباس عروس و یا خشکشویی لباس مجلسی در تهران که گرانقیمت هستند ، بهترین راه ، سپردن آنها به خشکشویی آنلاین در تهران است.
خشکشویی حباب
تلفن ویژه : 91092732 – 021
www.hobabb.com

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

پیشنهادها برای شما

مزون لباس عروس فوزیه تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

مزون عروس پیفون تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

مزون لباس عروس در جنوب تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

مزون لباس عروس در شرق تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

مزون لباس فابرا (دی تو دی سابق) تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

ژینوگالری تهران | لباس عروسی نامزدی

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

مزون لباس عروس پرنیان شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس


نظرات شما:

عناوین جذاب امروز