بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

پرده از جمله وسایلی که در زیبایی منزل تاثیر بسزایی دارد. متناسب با سلیقه شخص هم میتواند از نور مزاحم جلوگیری کند و جلوه ی ویژه ای به سبک چیدمان منزل اضافه نماید. با توجه به کاربرد پرده در نقاط مختلف منزل می توان آن را دسته بندی کرد؛ چرا که واضح است پرده ی اتاق خواب باید دارای ویژگی های خاص خودش باشد. با پرده ی پذیرایی یا حتی آشپزخانه فرق دارد. در این مقاله به طور مفصل به جنس و انواع پرده در مکان های مختلف منزل به خصوص برای عروس خانم ها خواهیم پرداخت.

دسته بندی پرده با توجه به مکان :

  • پرده آشپزخانه
  • پرده پذیرایی یا نشیمن
  • پرده اتاق خواب
  • پرده آشپزخانه عروس

پرده نقش بسیار مهمی در حفظ حریم و ایجاد تعادل نور را دارد.

آشپزخانه قلب خانه است پس حتما از سبک پرده های شیک و ساده باید برای این قسمت استفاده شود. معمولا آشپزخانه نیاز به نورگیر کمتری نسبت به نشیمن دارد. اما اهمیت پذیرش نور در این قسمت از خانه هم به همان نسبت نشیمن بالا می باشد. برای این قسمت از منزل از پرده های لطیف و نازک استفاده می شود؛ با توجه به تعداد و اندازه بازشوها اندازه ی آن را در نظر می گیرند. اگر در آشپزخانه بازشوها به صورت قدی و رو به بالکن یا تراس باشد ، لازم است از پرده های بلند به نسبت بازشو استفاده شود. استفاده از پرده ی کوتاه برای بازشوی قدی جلوه ی زیبای منزل شما را از بین می برد.

پرده پذیرایی یا نشیمن

پرده برای قسمت نشیمن یا پذیرایی بسیار مهم است؛ که حتما چشم نواز و به نسبت بقیه ی قسمت ها جلوه و زیبایی بیشتری را دارا باشد. نزدیکی نشیمن به ورودی منزل باعث می شود تا افراد بلافاصله پس از ورود به تماشای جلوه ی این قسمت بپردازند. پس لازم است به زیبایی پرده پذیرایی و تناسب تلفیقی آن با مبلمان و سایر لوازم توجه کرد. بسیاری از افراد به دنبال پرده های ساده و شیک پذیرایی هستند زیرا پرده های ساده هرگز از مد نمی افتند و همیشه تازگی و جذابیت دارند اما توجه داشته باشید که مدل پرده های ساده زیبایی دکوراسیون شما را تحت تاثیر قرار نمیدهد، به همین خاطر متخصصان دکوراسیون داخلی توصیه میکنند که از پرده های ساده و شیک برای اتاق خواب و آشپزخانه استفاده کنید و برای اتاق نشیمن از پرده های شیک و مجلسی استفاده نمایید

نکاتی که عروس خانوم ها هنگام خرید پرده باید در نظر بگیرند

 

پرده اتاق عروس

از لحاظ انتخاب پرده برای اتاق خواب باید سلیقه شخصی را هم در جنس و رنگ آن در نظر گرفت. بعضی از افراد دوست دارند با نور خورشید از خواب بیدار شوند در صورتی که عده ای دیگر مورد علاقه شان نیست. توصیه می شود، برای اتاق خواب از پرده ی ضخیم تری به نسبت سایر قسمت ها استفاده شود. که هم نور کمتری به داخل نفوذ کند هم دید کمتری از بیرون به این قسمت وجود داشته باشد. با این وجود علاوه بر در نظر گرفتن کمتر بودن نورگیری اتاق خواب ، باید برای خرید پرده ، کافی بودن نورگیری را هم مهم شمرد.

انواع مدل ها برای عروس خانم ها

با توجه به دسته بندی پرده ها به نسبت مکان که به آن اشاره شد ، مدل های پرده ی مختلفی وجود دارد.

انواع مدل های پرده :

  • پرده پانچ
  • پرده کرکره ای
  • پرده زبرا
  • پرده بامبو
  • لوردراپه

پرده پانچ:با توجه به هر نوعی از پرده ی انتخابی میتواند انجام شود که با استفاده از حلقه و میله ی مخصوص صورت می گیرد.

پرده ی کرکره ای: این نوع پرده میله ی خاص خود را دارد و با استفاده از اهرم میتوان هم پرده را به بالا و پایین هدایت کرد هم فضای نفوذ نور را به داخل منزل کم کرد. این نوع پرده به صورت پانل می باشد و جزو اولین نوع پرده به شمار می آید.

پرده زبرا:

پرده زبرا همان فرم اصلاح شده ی پرده های کرکره ای هستند؛ که از جنس تور و پارچه و با چاپ های مختلف و خاص اجرا می شوند. اگر کمی به حوزه دکوراسیون داخلی علاقه مند باشید، حتما نام پرده زبرا به گوشتان خورده است. امروزه زبرا نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور نیز بسیار محبوب است و برای فضاهای مختلف از جمله پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه استفاده می شود. پردهای زبرا علاوه بر قیمت مناسب ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را تبدیل به یکی از پرفروش ترین پرده های دنیا در سال 2022 کرده است.

پرده بامبو:

پرده ای از جنس طبیعت که حس طراوت و تازگی را در منزل زنده نگه می دارد. انتخاب بسیار مناسبی برای افرادی که از دکوراسیون های چوبی و برگرفته از طبیعت استفاده کرده اند.

لوردراپه:

پرده های کرکره ای پانل افقی دارند؛ اما لوردراپه ها همان پرده کرکره ای عمودی هستند. میتوان آنها را با استفاده از اهرم به سمت چپ یا راست هدایت نمود. جنس هر دوی این نوع پرده های کرکره ای از pvc یا سولیت می باشد؛ همچنین تیغه های آلومینیومی دارند.

نکاتی در مورد خرید پرده اتاق خواب عروس خانم ها

حال با وجود معرفی انواع مدل های پرده ، توصیه می شود که عروس خانم ها برای خرید پرده به نکات زیر توجه نمایند: حتما به مراکز معتبر و مورد اعتماد برای خرید مراجعه شود در غیر این صورت ممکن است دوخت سفارش کثیف و نامرتب صورت بگیرد. قبل از انجام خرید ، تمامی اندازه ها را به درستی بگیرید و از درستی اندازه ها اطمینان حاصل کنید.

نکاتی که عروس خانوم ها هنگام خرید پرده باید در نظر بگیرند

 

با جستجو در مورد انواع مدل های پرده ، مدل مورد علاقه خود را انتخاب کنید. عکس آن را به همراه داشته باشید. هرچند که این روزها ژورنال ها کمک زیادی در انتخاب پرده برای عروس خانم ها به همراه دارند. حتما بین انتخاب پرده ها برای قسمت های مختلف منزل باید تفاوت قائل شد. هنگام خرید رنگ پرده را با تناسب رنگ بقیه ی وسایل منزل باید انتخاب کرد. بهتر است برای پرده اتاق خواب ، پرده ای نسبتا ضخیم انتخاب شود که می توانید از انواع پرده های پانچ استفاده کنید.

انتخاب بهترین پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب، المانی است که اکثر افراد آن را از قلم می اندازند، غافل از اینکه پرده برای اتاق خواب تا چه حد میتواند دکوراسیون اتاق شما را بهبود یا تنزل دهد. انتخاب پرده های پانچ به عنوان پرده اتاق خواب زیبایی را دوچندان میکند؛ چرا که میله ی این نوع پرده در معرض دید نمیباشد و فقط جلوه ی پرده را نمایان میسازد. در انتخاب پرده ی اتاق خواب در نظر داشته باشید که اگر پرده ی نازک می پسندید، حتما از پارچه ای سفید تحت عنوان زیر پرده ای استفاده نمایید. در انتخاب پرده برای نشیمن و آشپزخانه امروزه بهترین گزینه و محبوب ترین پرده ها ، پرده های زبرا و بامبو هستند. به این دلیل که این قسمت ها گاهی به نور نیاز دارند. گاهی خیر ، پس راحتی نوررسانی را برای شما فراهم می کند. با این وجود هر عروس خانم، باسلیقه این حق را دارد که از سلیقه شخصی خود برای خرید استفاده کنند. هر مدلی از پرده ، جنس ، رنگ و ابعاد مورد علاقه را در منزل به کار ببرد.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز