بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
اگر می خواهید روغن برای ریزش مو انتخاب کنید که هم ضخامت مو و هم رشد موی خود را بهبود ببخشید، روغن رزماری به دلیل توانایی آن در بهبود سلول های مو یک انتخاب عالی می باشد.

روغن برای ریزش مو از طریق روش هایی مانند تقطیر یا تبخیر از گیاهان استخراج می شود. این روغن ها بیشتر به دلیل معطر بودن خود مشهور هستند. همچنین حاوی خواص شیمیایی قوی هستند که می تواند برای سلامتی نیز مفید باشد.

روغن‌ برای ریزش مو به دلیل اثربخشی، کم خطر بودن و حداقل میزان عوارض جانبی مدت هاست که به عنوان داروهای جایگزین توسط شرقی ها استفاده می شوند. یکی از مزایای روغن های طبیعی بهبود سلامت مو است. روغن های گیاهی می توانند در رشد مو، افزایش قدرت و استقامت بافت مو و درخشندگی مو موثر باشند.

بهترین روغن ها برای ریزش مو + نحوه مصرف

روغن اسطوخودوس ضد ریزش مو

مدت هاست که روغن اسطوخودوس به عنوان روغن برای ریزش مو و پرپشت کردن مو استفاده می شود. محققان با علم به اینکه روغن اسطوخودوس دارای خواصی است که می تواند باعث رشد سلول های مو شود، در یک مطالعه حیوانی دریافتند که این روغن قادر به سرعت بخشیدن رشد مو در موش ها شده است.

همچنین این روغن برای ریزش مو مناسب بوده، موها را پرپشت کرده و دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی است که می تواند سلامت پوست سر را بهبود ببخشد.

چند قطره روغن اسطوخودوس را با 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را مستقیماً روی پوست سر خود بمالید. حداقل 10 دقیقه بگذارید بماند. طبق معمول شامپو بزنید و آن را بشویید. می توانید این درمان را چند بار در هفته انجام دهید.

 

آیا روغن نعناع به عنوان روغن برای ریزش مو موثر است؟

علاوه بر اینکه روغن نعناع گردش خون را در ناحیه ای که روی آن اعمال می شود افزایش می دهد، می تواند باعث احساس سرما و سوزن سوزن شدن شود. به همین دلیل می تواند به رشد مو کمک کرده و انتخاب مناسبی به عنوان روغن برای ریزش مو می باشد.

تحقیقات نشان داده است که روغن نعناع زمانی که روی موش ها استفاده می شود، تعداد فولیکول های مو، عمق فولیکول ها و رشد کلی مو را افزایش می دهد. دو قطره روغن نعناع فلفلی را با روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید و آن را روی پوست سر خود به مدت پنج دقیقه ماساژ داده و سپس بشویید.

 

روغن برای ریزش مو یا داروی طبیعی ضد ریزش

اگر می خواهید روغن برای ریزش مو انتخاب کنید که هم ضخامت مو و هم رشد موی خود را بهبود ببخشید، روغن رزماری به دلیل توانایی آن در بهبود سلول های مو یک انتخاب عالی می باشد.

چند قطره روغن رزماری را با روغن درمانی دیگر مخلوط کنید و آن را بر روی موها و پوست سر خود بمالید. قبل از شستشو با شامپو، باید حداقل 10 دقیقه روی موها بماند. برای گرفتن بهترین نتیجه از این روغن این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

 

آیا می توان از روغن چوب سدر به عنوان روغن برای ریزش مو استفاده کرد؟

روغن چوب سدر به عنوان روغن برای ریزش مو استفاده می شود. این روغن با متعادل کردن غدد تولید کننده چربی در پوست سر باعث رشد مو و کاهش ریزش مو می شود. همچنین دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است که می تواند شوره سر یا ریزش مو را درمان کند.

عصاره چوب سدر در ترکیب با اسطوخودوس و رزماری برای کاهش ریزش مو مفید می باشد. چند قطره روغن چوب سدر را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید. آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید و بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس بشویید.

 

روغن بادرنجبویه برای ریزش مو

تاثیر روغن بادرنجبویه به عنوان روغن برای ریزش مو قابل انکار نیست. شوره سر یک بیماری شایع است و داشتن پوست سر سالم و بدون شوره نشانه ای از سلامت مو است. روغن بادرنجبویه یک درمان موثر برای شوره سر است، مطالعه ای در سال 2015 نشان داد که با استفاده از روغن بادرنجبویه پس از یک هفته، شوره سر به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

زمانی که روغن بادرنجبویه به صورت روزانه استفاده شود برای شوره سر بیشترین تاثیر را دارد. روزانه چند قطره روغن بادرنجبویه را با شامپو یا نرم کننده ی خود مخلوط کنید و مطمئن شوید که روی پوست سرتان به خوبی ماساژ داده شود.

بهترین روغن ها برای ریزش مو + نحوه مصرف

استفاده از روغن آویشن به عنوان روغن برای ریزش مو

آویشن می تواند به عنوان روغن برای ریزش مو استفاده شود. روغن آویشن با تحریک پوست سر و جلوگیری از ریزش مو به رشد مو کمک می کند. مانند روغن چوب سدر، روغن آویشن نیز در درمان آلوپسی سکه ای مفید است.

آویشن روغنی موثر و قوی در میان روغن های دیگر می باشد. دو قطره روغن آویشن را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کرده و به پوست سر خود بمالید و آن را ماساژ دهید. بگذارید حدود 10 دقیقه بماند سپس آن را بشویید.

 

روغن آرگان برای ریزش مو

در سال های اخیر، این روغن به یکی از محبوب ترین روغن های مورد استفاده در سراسر جهان تبدیل شده است. به طوری که کشور مراکش که بیشترین میزان تولید این روغن را دارد، محصول خود را از ۲۵۰۰ تن به ۴۰۰۰ تن در سال افزایش داده تا بتواند نیاز متقاضیان در سراسر جهان را برطرف کند.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد در زمینه پوست و مو با آن مواجه هستند، مشکل ریزش مو می باشد. ریزش مو ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. مشکلات ژنتیکی، بیماری های هورمونی، استرس و کمبود ویتامین از جمله دلایل ریزش مو هستند.

اگر ریزش مو ناشی از استرس یا کمبود ویتامین باشد می توان با درمان های گیاهی آن را برطرف کرد. استفاده از روغن آرگان برای ریزش مو ناشی از کمبود ویتامین و استرس بسیار موثر و کاربردی می باشد. اما لازم است توجه کنید که برای ریزش موهای ناشی از بیماری های هورمونی یا مشکلات ژنتیکی حتما باید به پزشکی متخصص مراجعه نمایید.

برای استفاده مستقیم از روغن آرگان باید چند قطره از آن را روی پوست سر ریخته و حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه خوب ماساژ دهید تا به تمامی نواحی کف سر نفوذ کند. این کار باعث تنظیم گردش خون و تقویت رشد مو شده و التهابات پوست سر را کاهش می دهد.

پس از آغشته کردن تمامی نواحی پوست سر خود با روغن آرگان، موهای خود را با حوله ای گرم بپوشانید یا با کمک باد گرم سشوار آن را خشک کنید. این کار باعث نفوذ بهتر و بیشتر روغن آرگان به کف سر و بافت موی شما خواهد شد.

 

روغن مریم گلی اثر بخش در درمان ریزش مو

روغن مریم گلی مانند روغن اسطوخودوس به رشد مو کمک می کند. روغن مریم گلی می تواند استحکام مو را بهبود بخشد. همچنین رشد مو را افزایش داده و شکننده بودن مو را کاهش می دهد.

دو قطره روغن مریم گلی را با نرم کننده مورد علاقه خود به همراه 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. هر روز به مدت دو دقیقه روی سر خود ماساژ داده و سپس بشویید.

بهترین روغن ها برای ریزش مو + نحوه مصرف

روغن برای ریزش مو یا معجزه روغن درخت چای

تاثیر روغن درخت چای به عنوان روغن برای ریزش مو کاملا اثبات شده است. روغن درخت چای دارای خواص پاک کنندگی قوی، ضد باکتری و ضد میکروب است. هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، می تواند به رشد مو کمک کند.

روغن درخت چای با غلظت های متنوعی وجود دارد به همین دلیل پیروی از دستورالعمل های سازنده آن بسیار مهم است. مطالعه ای در سال 2013 ثابت کرده است که روغن درخت چای به عنوان روغن برای ریزش مو بسیار مناسب بوده و در بهبود رشد مو و درمان شوره ی سر کاربردی است.

می توانید 10 قطره روغن درخت چای را با شامپو یا نرم کننده خود مخلوط کرده و روزانه از آن استفاده کنید. همچنین می توانید 3 قطره روغن درخت چای را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و بگذارید 15 دقیقه روی سر بماند و سپس آن را بشویید.

 

عوارض روغن های درمانی

بزرگترین خطر روغن ها ایجاد تحریک پوستی یا واکنش های آلرژیک است. وقتی روغن های اساسی بصورت غلیظ روی پوست مالیده شود واکنش های آلرژیک به همراه دارد. بنابراین بهتر است قبل از استفاده از این روغن ها از رقیق بودن آن اطمینان حاصل کنید.

واکنش های آلرژیک در افرادی که پوست حساسی دارند یا افرادی که به طور کلی به روغن آلرژی دارند، شایع تر است.

 

روغن برای ریزش مو و علائم آن در تحریک پوست

سوزش، ناراحتی یا سوزن سوزن شدن و قرمز شدن ناحیه آسیب دیده از سری علائمی است که پس از استفاده روغن برای ریزش مو در افراد حساس ممکن است ایجاد شود.

علائم واکنش آلرژیک روغن ها عبارت اند از:

بثورات تاول دار، مشکل در تنفس و تورم زبان یا احساس خفگی.

برای آن که از واکنش های پوستی و آلرژیک جلوگیری کنید قبل از استفاده مقدار کمی از مخلوط را روی قسمت کوچکی از پوست آزمایش کنید. با روغن‌های درمانی می توانید سلامت موهای خود را با حداقل خطر عوارض جانبی و قیمتی مقرون ‌به ‌صرفه بهبود ببخشید. استفاده منظم از ترکیب های گفته شده می تواند استحکام و درخشندگی موها را افزایش دهد.

 

منابع:

https://henrytianus.com/blogs/news/the-6-best-essential-oils-to-stop-hair-loss-and-regrow-hair

https://bekrina.com/tea-tree-oil/

https://bekrina.com/peppermint-oil/

https://coveteur.com/2021/02/22/essential-oils-hair-loss-facts/

https://www.skalptec.com/news/essential-oils-for-hair-loss-and-hair-regrowth

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: