بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

لیفت صورت با نخ در بارداری چه خطراتی دارد؟

بارداری گذراندن 9 ماه باارزش است. برای برخی افراد خوش‌شانس این دوره به‌راحتی طی می‌شود؛ اما برای بسیاری دیگر تغییرات هورمونی باعث می‌شود تا دچار مشکلات پوستی نظیر آکنه، ملاسما یا دیگر تغییرات رنگ‌دانه‌ای شوند یا پوست آن‌ها خسته و گرفته به نظر برسد.

این مشکلات پوستی باعث نگرانی می‌شوند به‌خصوص اگر در گذشته به هیچ یک از آن‌ها مبتلا نبوده باشید. این مشکلات پوستی و تغییرات هورمونی تصمیم‌گیری در خصوص روش‌های زیبایی پوستی مانند روش‌های لیفت صورت، تزریق بوتاکس، میکرونیدلینگ و... را در طی این دوران مشکل می‌سازند. در این مقاله به‌صورت دقیق در خصوص لیفت صورت با نخ و تصمیم‌گیری برای انجام آن در طول دوران بارداری صحبت شده است. زیرا لیفت صورت با نخ نسبت به دیگر روش‌های زیبایی پوست، خطرات کمتری دارد.

لیفت صورت با نخ چیست؟

لیفت صورت با نخ باعث کشیده شدن، زاویه دار شدن و حجم گرفتن قسمت‌های شل و آویزان صورت می‌شود و در میان پروسه‌های پزشکی زیبایی از محبوبیت بالایی برخوردار است زیرا میتوان لیفت با نخ را در دیگر نقاط بدن نیز به کار برد. نخ‌های لیفت، نخ‌های بخیه قابل حل شدنی هستند که از پلی دی اکسانون یا PDO ساخته می‌شوند. این ماده نوعی پلیمر زیست تخریب پذیر مصنوعی است که از قابلیت تطبیق پذیری بالایی برخوردار می باشد و چندین دهه است که در پروسه‌های جراحی مورد استفاده قرار می گیرد. در طی این پروسه نخ‌ها با دقت و با روشی های خاصی در زیرپوست نقاط خاصی از صورت قرار داده می‌شوند و باعث لیفت، زاویه دار شدن و کشیده شدن پوست گونه‌ها، غبغب، گردن و دیگر قسمت‌ها خواهند شد و به فرد ظاهری شاداب تر و جوان تر می بخشند. نخ‌های PDO به طور طبیعی و از طریق هیدرولیز در طی 6 ماه در بین حل خواهند شد. با این حال در طی این دوران با تحریک کلاژن‌سازی، افزایش میکروسیرکولاسیون و تقویت چسبندگی بافت ها باعث جوانسازی پوست می‌شوند.

لیفت صورت با نخ چگونه عمل می‌کند؟

لیفت صورت با نخ در بارداری چه خطراتی دارد؟

 

  1. پروسه با مالیدن نوعی پماد بی‌حس‌کننده موضعی شروع می‌شود تا فرد در زمان گذاشتن نخ‌ها هیچ درد یا ناراحتی احساس نکند.
  2. بعد از اثر کردن پماد پزشک نقاطی را که پوست باید در آن جهت کشیده یا لیفت شود را مشخص می‌نماید.
  3. سپس به کمک یک سوزن ظریف نخ‌ها در لایه درم پوست قرار داده می‌شوند. برای چسبیدن کامل نخ‌ها به پوست به آن‌ها فشار کمی وارد می‌نمایند. پزشکان ما در خصوص کارگذاشتن این نخ‌ها تخصص کامل دارند و به شما کمک می‌کنند تا به‌ظاهر دلخواه خود برسید.
  4. این تکنیک می‌تواند در قسمت‌های مختلفی از صورت مانند ابروها، گردن، پایین فک، گونه‌ها و استخوان گونه انجام شود. برای هر یک از این قسمت‌ها نخ‌های مختلفی وجود دارد. برخی از این نخ‌ها باعث لیفت صورت شده، برخی دیگر توده‌های چربی صورت را تنظیم می‌نمایند و دیگر انواع آن با تحریک کلاژن‌سازی باعث سفت و محکم شدن پوست شل و آویزان شده می‌شوند. بسته به میزان لیفت مورد نظرتان پزشک در هر نقطه بین 2 تا 6 نخ قرار می‌دهد. این نخ‌ها نوعی روکش خاردار دارند که باعث می‌شود در جای خود محکم بمانند. کشش و فشار ناشی از نخ‌ها باعث لیفت شدن پوست می‌گردد.
  5. کل این پروسه بین 30 تا 45 دقیقه زمان می‌برد.

لیفت صورت به کمک نخ هیچ دوران نقاهتی ندارد و بیمار می‌تواند بلافاصله بعد از انجام آن فعالیت‌های روزانه خود را از سر گیرد. این روش برای افرادی که دچار نشانه‌های اولیه پیری پوست شده و همچنین افرادی که می‌خواهند لیفت طبیعی داشته باشند مناسب است.

عوارض جانبی و خطرات لیفت صورت با نخ چیست؟

لیفت صورت با نخ در بارداری چه خطراتی دارد؟

 

لیفت صورت با نخ یک پروسهٔ کم‌خطر محسوب می‌شود که دوران بهبودی آن بسیار کوتاه است بااین‌حال لیفت صورت با نخ در کنار مزایای بسیاری که دارد، دارای برخی تأثیرات جانبی و عوارض نیز می‌باشد.

عوارضی که ممکن است بعد از لیفت با نخ تجربه کنید شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کبودی
  • تورم
  • خون‌ریزی
  • درد کم در قسمت تزریق نخ‌ها

علاوه بر این بین 15 تا 20 درصد امکان بروز عوارض جدی‌تر مانند گودشدگی و فرورفتن پوست وجود دارد. این عوارض سطحی هستند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را برطرف نمود.

عوارضی که باید مراقب آن‌ها باشید به شرح زیر می‌باشند:

  • واکنش آلرژیک به موادی که نخ از آن ساخته شده است.
  • خون‌ریزی و جمع‌شدن خون زیرپوست بعد از تزریق نخ
  • فرورفتگی و گود شدن پوست در قسمتی که نخ‌ها تزریق شده‌اند.
  • حرکت کردن و جابه‌جا شدن نخ‌ها که باعث ناصاف و برآمده شدن پوست می‌شود.
  • احساس درد در زیرپوست به علت کشیدگی بیش از حد نخ‌ها یا قرارگرفتن اشتباه در زیرپوست
  • عفونت کردن ناحیهٔ تحت درمان

از بین تمامی عوارض ذکر شده باید به‌دقت مراقب بروز عفونت بود. در صورت مشاهدهٔ هر یک از علائم زیر سریعاً به پزشک مراجعه نمایید.

  • وجود ترشحات سبز، قهوه‌ای، مشکی و قرمز در اطراف محل تزریق‌ها
  • داشتن تورم بیش از 48 ساعت
  • سردرد مداوم
  • تب

درصورتی‌که در خصوص این عوارض نگران هستید توصیه می‌شود به جراحی که کل پروسه توسط او انجام شده است مراجعه کنید.

برخی از افراد احساس می‌کنند که بعد از پروسه صورت آن‌ها به چیزی که می‌خواستند شبیه نشده است. حتماً قبل از انجام لیفت با نخ به طور کامل با پزشک خود صحبت کرده تا به‌خوبی متوجه شوید باید انتظار چه چیزی را داشته باشید. همچنین توصیه می‌شود برای انجام این جراحی به پزشکی متخصص و باسابقه مراجعه نمایید.

آیا زنان باردار می‌توانند لیفت با نخ انجام دهند؟

انجام‌دادن لیفت صورت با نخ در طی دوران بارداری توصیه نمی‌شود. تا کنون بی‌خطر بودن تجهیزات جراحی زیبایی مانند نخ‌های لیفت در طول دوران بارداری مورد بررسی قرار نگرفته است به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند تا در این دوران از انجام پروسه‌های زیبایی پرهیز شود. عوارضی مانند عفونت گرچه نادر هستند اما می‌توانند زندگی مادر و جنین را به خطر بیندازند. به همین علت بهتر است تا برای انجام این قبیل جراحی‌ها تا بعد از زایمان صبر نمایید.

زنان باردار به‌جای لیفت با نخ از چه جایگزینی می‌توانند استفاده نمایند؟

 

اگرچه لیفت با نخ برای زنان باردار مناسب نمی‌باشد اما می‌توان در طی این دوران از دیگر روش‌های درمانی مناسب صورت استفاده نمود.

  • پاک‌سازی عمیق پوست صورت: این اصلی‌ترین پایهٔ فیشال است که شامل لایه‌برداری، ماسک و مرطوب‌کننده‌ها می‌شود. پاک‌سازی عمیق پوست بی‌خطر است و می‌تواند سطح چربی پوست را به شکل فوق‌العاده‌ای متعادل نماید.
  • فیشال پوست با اکسیژن: این روش باعث افزایش گردش خون شده و چروک‌ها و خطوط پوستی را پر می‌نماید.
  • مرطوب‌کننده‌های صورت: در این نوع فیشال با استفاده از کلاژن، الاستین و آب پوست را هیدراته و مرطوب و همچنین پاک‌سازی می‌نمایند.

اگرچه این روش‌ها تأثیر لیفت با نخ را ندارند اما می‌توانند به جوانسازی و درخشش پوست شما کمک بسیاری کنند.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز