بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

چگونه برای مراسم خواستگاری آماده شویم؟

زمانی که در حال برنامه‌ریزی برای مراسم خواستگاری در منزل خود هستید، با این واقعیت روبرو خواهید شد که، همیشه خیلی مهم نیست که چقدر منزل را تمیز می‌کنید، زیرا همیشه کلی کار انجام نشده وجود دارد! رمز آماده سازی خانه برای مراسم خواستگاری، تمیز و مرتب کرد یک سری نقاط معین از خانه است. باید به این درک برسید که تنها زمانی مهمانان شما در خانه‌تان احساس راحتی خواهند کرد که این نواحی خانه شما تمیز و مرتب باشد. با این حال، حتی با خانه‌دارهای حرفه‌ای نیز مهماندار نیز می‌توانند در هنگام آماده‌سازی برای مراسم خواستگاری، دچار ترس و مشکل شوند. بنابراین، در اینجا نکاتی برای تمیز کردن و سازمان‌دهی حرفه‌ای منزل به منظور آمادگی برای برگزاری یک مراسم خواستگاری عالی آموزش خواهیم داد.

تعیین کنید که از چه فضاهایی استفاده خواهید کرد.

اولین قدم، تعیین نقاط مورد استفاده منزلتان در روز خواستگاری است. محلی که بیشترین کاربرد را در روز خواستگاری دارد، اتاق پذیرایی است. همچنین ممکن است به فضاهایی برای آویزان کردن کت و کیف مهمانان و همچنین مکانی برای اجرای موسیقی یا سرگرمی نیاز داشته باشید. در روز خواستگاری، به یک فضا برای برگزاری مراسم و فضایی دیگر برای پذیرایی از مهمانان نیاز خواهید داشت.

منزل را مرتب کنید.

چگونه برای مراسم خواستگاری آماده شویم؟

 

وقتی از قبل بدانید که بدانید از کدام نقاط خانه قرار است استفاده کنید، وقت آن است که آن مکان‌ها را تمیز کنید. تمیز کردن، به معنای جارو کردن کف‌ها، تمیز کردن کابینت‌ها و سطوح و نیز بیرون بردن زباله‌ها است. اگر حیوان خانگی دارید، مطمئن شوید که آن‌ها را نیز تمیز می‌کنید. همچنین بهتر است هر مبلمان یا وسایلی را که سر راه هستند را جابه جا کنید. کار نظافت می‌تواند استرس‌زا و خسته‌کننده باشد، بنابراین شاید بهتر باشد از خدمات نظافتچی‌ها یا خدمات نظافت عمومی استفاده کنید تا کارهای اصلی و سخت را برای شما انجام دهند.

برای کارهایی که باید انجام شوند برنامه‌ریزی کنید.

نگاهی سریع به اطراف خانه خود بیندازید و کارهایی را که باید انجام دهید بنویسید. یک کاغذ و خودکار بردارید و کارهای هر اتاق را یادداشت کنید. همچنین یادتان باشد که یک کمد یا اتاق برای مهمانان خود درنظر بگیرید تا لباس‌های خود را در آنجا تعویض کنند و قرار دهند. بنابراین این مکان را نیز تعیین و سپس تمیز کنید.

تمام وسایل مورد نیاز را مرتب کنید.

چگونه برای مراسم خواستگاری آماده شویم؟

 

سازماندهی تمام وسایلی که برای خواستگاری نیاز دارید نیز مهم است. این وسایل شامل مواردی مانند میز و صندلی، ظروف سرو میوه و غذا، کارد و چنگال و استکان برای چای می‌شود. بهتر است این وسایل را قبل از مراسم آماده کنید تا بتوانید به کارهای دیگرتان نیز برسید. اگر کودکی نیز قرار است در مراسم خواستگاری شما حضور داشته باشد، محلی برای بازی و تفریح وی در نظر بگیرید. این، یکی از بهترین کارهاست که رضایت خیلی از افراد حاضر در مراسم را برانگیخته خواهد کرد.

 آمادگی برای مهمانان اضافی

سعی کنید تعدادی صندلی اضافی برای مهمان‌ها جدید خود در نظر بگیرید. برخی اوقات ممکن است با اصرار برخی از اعضای خانواده برای حضور در مراسم خواستگاری، تعداد مهمانان‌ها افزایش یابد. به همین منظور، صندلی اضافی، شیرینی و لیوان چای را به تعداد بیشتری آمادگی کنید.

اطمینان حاصل کنید که منزلتان نور کافی داشته باشد.

نورپردازی کافی و مناسب تنها فضای شما را روشن نمی‌کند بلکه باعث ریلکس شدن افراد در مراسم پراسترسی مانند خواستگاری می‌گردد. نورپردازی خوب، همچنین باعث کاهش استرس افراد به هنگام صحبت کردن می‌شود.

از یکی از اعضای خانواده کمک بگیرید.

اگر در خانواده خود کسی را دارید که تجربه خواستگاری را داشته است، بهتر است از وی کمک بگیرید. وجود چنین فردی در خانواده و استفاده از کمک‌های او، می‎تواند باعث شود از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری به عمل آید.

به خودتان زمان زیادی برای آماده و تمیز کردن منزل بدهید.

سعی کنید زیاد در تعداد کارهایی که باید انجام دهید و سختی آن‌ها غرق نشوید؛ و در عوض، به فکر مدیریت هرچه بهتر این کارها باشید. اگر نمی‌توانید مرخصی بگیرید، بدانید که می‌توانید با استخدام نظافتچی، کار خود را راحت کنید. به همین منظور می‌توانید از متخصصین "نگین سرویس" را برای تمیز کردن منزل خود استفاده کنید. از جمله خدمات نگین سرویس میتوان به نوع خدمات نظافتی، پذیرایی از مراسم ترحیم، خشکشویی و... را نام برد. شما همچنین می‌توانید جنسیت نظافتچی مربوطه را (اینکه نظافتچی خانم باشد یا مرد)، بر اساس ترجیح خود انتخاب کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید فضای کافی برای هر کسی که قرار است در روز خواستگاری به منزل شما بیاید را دارید و در آخر به یاد داشته باشید که، هرچه منزل خود را بیشتر سازماندهی کنید، اتفاقات غیرمنتطره کمتری در روز مراسم خواستگاری رخ خواهند داد.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: