بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

آموزشگاه سفره ایرانی تزیین کیک حرفه ای اما با وسایل ساده رو برای عاشقان دکور کیک و دکوراتور های عزیز و همینطور برای هنرجو های رشته قنادی آماده کرده است.دنبال کلاس کیک پزی هستی ؟آموزشگاه قنادی یا مدرک بین المللی فنی حرفه ای ؟ Sofreirani  مسیر حرفه ای شدن و آموزش رو هموار کرده واستون همراه با فیلم های آموزشی حرفه ای از بهترین استادان تهران و دنیا.

این آموزش جذاب و ساده رو بخوانید و بدانید گرفتن مدرک بین المللی دکور کیک هم به همین شیرینی و زیبایی هست.

تزیین کیک شکلاتی مرحله به مرحله به روش سفره ایرانی

  همراه من باشید تا این مقاله را با یک شوخی شروع کنیم. حتما می دانید که همنشینی و ترکیب شکلات و توت فرنگی هیچگاه تکراری نمیشود. در دسرها، کیک ها و انواع خوراکی های خوش طعم، از این ترکیب استفاده می شود، چرا که کیست که آنها را دوست نداشته باشد.

اما این بار بیایید از زاویه دیگری به این دو خوراکی لذیذ نگاه کنیم. شکلاتی که با طعم تلخ خود، نماد عشق و محبت است و توت فرنگی زیبا که کمیاب است و نگهداری آن سخت و اما در آغوش کشیدن توت فرنگی در دل شکلات گویی داستان عاشقانه ای را برایمان بازگو میکند. عشقی به تلخی شکلات خالص و به سرخی توت فرنگی، زیبا و دلربا. شخصیت این دو عزیز برای شما یادآور کدام افسانه کهنه است؟ به سرنخ های بیشتری نیاز دارید ؟کمی دقیق تر بنگریم.

حتما دقت کرده اید که وقتی توت فرنگی را از وسط نصف میکنیم در سینه سرخش، قلبی سفید و یخی نهفته است. که نماد پاکی است. در آن سو اما شکلات تلخی است، که با وجود چهره ای تاریک و مات، نماد عشق است و در تمام رویدادهای عاشقانه جایگاه ویژه ای دارد. خاطرتان آمد؟ آری. همنشینی توت فرنگی و شکلات بیانگر داستان کلاسیک عاشقانه ای در عالم خوراکی هاست.

 تزیین کیک شکلاتی مرحله به مرحله به روش سفره ایرانی

پیستری فاطمه موسوی از شکلات میگوید :

خاصیت جادویی شکلات برای من همیشه جذاب بوده است. در کنار کاربرد شکلات در تزیین کیک و قنادی، دو دلیل مهم برای من وجود داشت تا به شکلات سازی علاقمند شدم.

  1. شکلات نماد عشق است.
  2. شکلات واقعی (real chocolate) یک محصول شیک و لاکچری است.

 ما میتوانیم با شکلات و علم شکلات سازی یک جواهر خوراکی بسازیم. شکلات های بن بن (bonbons chocolate) بهترین مثال هستند. در بسیاری از کشورها شکلات بن بن یک هدیه بسیار لوکس و گاها عاشقانه محصوب میشود. لایه درخشان و چشم نواز بن بن از ترکیب کره کاکائو و رنگ هایی خاص تهیه میشود. اما شگفتی بن بن ها در ظاهر جذابشان خلاصه نمیشود، بلکه باید محتوای گران مایه ای هم داشته باشند.

درون این گوی درخشان طعم هایی ایجاد میکنیم که مخاطب را شگفت زده میکند. با ترکیب مواد، لایه داخل بن بن را تبدیل به یک سورپرایز میکنیم .گاها طعم هایی که کمتر تجربه کرده ایم را ایجاد می کنیم مانند لیمو عمانی و چایی، و گاهی ترکیباتی آشنا مانند شکلات و توت فرنگی همان لیلی و مجنونی که قبل تر شناختیم.

برای تهیه یک  bonbon لوکس عالی باید به ساختار فیزیکی شکلات آگاه بود، گاها چندین ماه تمرین و تکرار نیاز است که بتوان این ساختار را درک کرد و تا بتوان در آن تغییری بوجود آورد. ما با تکنیک تمپرینگ میتوانیم به ساختار شکلات نظم دهیم. این همان رازی است که باعث درخشندگی جواهرگونه شکلات میشود .

تزیین کیک شکلاتی مرحله به مرحله به روش سفره ایرانی

تزیین کیک با شکلات

برای تزیین کیک به ساده ترین روش ممکن، چه ماده ای بهتر از شکلات ؟

 شکلات میتواند به سرعت توجه مخاطب را به خود جلب کند، اینبار که برای سفارش کیک به قنادی رفتید دقت کنید که پرفروش ترین کیک ها کدامند ؟ بله کیک هایی که با شکلات تزیین شدند. چرا ما در منزل خود نتوانیم از جذابیت شکلات بهره ببریم؟

تزیین کیک شکلاتی خانگی

بسیار از علاقمندان قنادی که به خلق آثار هنری تمایل دارند، منتظر رسیدن تجهیزات و امکانات حرفه ای نمیشوند و در منزل خود آستین را بالا زده و کیک های زیبایی تزیین میکنند. در این قسمت از مقاله به سراغ تکنیک های تزیین کیک شکلاتی در خانه میرویم.

تزیین کیک شکلاتی مرحله به مرحله به روش سفره ایرانی

1- تزیین کیک با سس شکلات

خیلی ساده است، کیک را آستر کشی کنید و در یخچال قرار دهید بعد از مدتی کوتاه کیک را از یخچال خارج کرده روی پایه گردان قرار دهید. به دقت و به آرامی سس شکلات را روی لبه کیک بریزید و کیک را بچرخانید. هر چند لحظه، سس را به سمت دیوار کیک بریزید تا شره کند و آن حالت آشنای همیشگی شکل بگیرد . زمانی که محیط کیک کاملا شکلاتی شد . روی سطح کیک را دیزایین کنید.

مواد اولیه تهیه سس شکلات حرفه ای :

شکر    1/4 پیمانه
پودر کاکائو طبیعی بدون شکر    3/4 پیمانه
آرد همه منظوره    1 و 1/2 قاشق غذا خوری
نمک دریا    1/4 قاشق چایخوری
شیر    1 و 1/2 پیمانه
وانیلین    یک قاشق چایخوری

طرز تهیه سس شکلات حرفه ای:

برای دسترسی به طرز تهیه سس شکلات میتوانید به وبسایت سفره ایرانی رجوع کنید. در آن مقاله پیستری شف موسوی پیشنهادات جذابی از ترکیب مواد با شکلات را ارائه داده اند.
اگر برای ساخت سس شکلات دست ساز فرصت کافی ندارید، به ناچار سس شکلات آماده تهیه کنید، البته طعم و کیفیت سس شکلات دست ساز برای تزیین کیک چیز دیگری است.
 

2- تزیین کیک با خامه شکلاتی

یکی از سبک های دکور کیک که چند وقتی در فضای مجازی ترند شده کیک آرایی به سبک مایونز میباشد. برای اجرای این سبک به خامه شکلاتی نیاز داریم. بعد از تهیه خامه شکلاتی، که در وبسایت سفره ایرانی به شما آموزش داده ایم، خامه را با پالت روی کیک میکشیم . دقت کنید که حرکت دست در اجرای این سبک مهم است. کمی بیشتر از حد معمول خامه برداری و با حرکات نرم مچ دست، روی بنده کیک خامه بزنید تا ان حالت مایونز را به خود بگیرد.
 

تزیین کیک شکلاتی بدون خامه:

مگر از این ساده تر هم میشود ؟ دکور کیک  بدون خامه یعنی حذف بسیاری از چالش ها و مواد اولیه. یعنی تهیه کیکی زیبا با کمترین زمان ممکن. جالب است بدانید که این یک روش جدید برای تزیین کیک میباشد.
خب چگونه اینکار را بکنیم ؟ باید به سراغ همان خاصیت جادویی شکلات برویم. کیک های شکلاتی به خودی خود، بافتی زیبا و چشم نواز دارند. کسی را میشناسید کیک شکلاتی دوست نداشته باشد ؟

کافیست یک دستور پخت عالی برای تهیه کیک شکلاتی داشته باشید مثل دستور های استاد معصومه مرعشی در کلاس کیک پزی سفره ایرانی، بعد از پخت کیک کافیست از میوه های فصل استفاده کنید، چه بهتر که میوه هایی با رنگ نارنجی و قرمز را انتخاب کنیم. این رنگ ها در تزیین کیک chocolate cake بسیار چشم نواز اشتها آور هستند.
 

3- کیک آرایی با اسمارتیز

میتوانید اسم فرزندتان را با اسمارتیز روی کیک بنویسیم یا خلاق باشید و...


در ادامه توصیه میکنم حتما به سایت ما سر بزنید ،  ادامه آموزش رو ببینید و بدانید سفره ایرانی نامی قابل اعتماد و قدیمی در بین اسامی آموزشگاه های شیرینی پزی و آشپزی هست.

آموزشگاه شیرینی پزی و آشپزی سفره ایرانی با مدیریت و حضور شف معصومه مرعشی :

آدرس : تهران – میدان هفت حوض – خیابان خاموشی – پلاک 89

تلفن سفره ایرانی
77493887-021
77278159-021

موبایل پشتیبانی وبسایت و آموزش های آنلاین
09386153080

آدرس آپارات سفره ایرانی : aparat.com/SOFREIRANI
آدرس پیج اینستاگرام سفره ایرانی :  instagram.com/sofreirani



به این مطلب امتیاز دهید:
(4 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: