بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

ماساژ کمر ، یک تکنیک منحصر به فرد است که بر بدن انسان تأثیرات مثبتی می گذارد. به لطف این ماساژ، می توان علائم بسیاری از بیماری ها را از بین برد، سلامت عمومی بهتر می شود و فرد احساس سرزندگی می کند چرا این اتفاق می افتد؟ چگونه این نوع ماساژ می تواند همه اینها را انجام دهد؟
ماساژ کمر، تمام ناحیه پشت، از پشت سر تا دنبالچه را پوشش می دهد. قسمت بالایی پشت ناحیه یقه است، یعنی عضلات شانه، زیر ناحیه قفسه سینه (لاتیسیموس دورسی)، حتی پایین تر - قسمت پایین کمر و ساکروم.

فواید ماساژ کمر

اغلب، طبق آمار، افرادی که به دلیل ماهیت فعالیت خود مجبورند برای مدت طولانی بنشینند، به عنوان مثال، کارمندان ادارات، افرادی که در بستر بیماری هستند و رانندگان بیشتر از سایرین نیاز به ماساژ کمر دارند.

واقعیت این است که نقاط رفلکس ، روی پشت کمر متمرکز شده و پشت را به بزرگترین منطقه بازتاب زا تبدیل نموده و پنل کنترلی برای کل بدن است، زیرا با عمل بر روی عضلات کمر و پشت، روی سایر اندام ها عمل می کنیم و اگر ماساژ به صورت حرفه ای انجام شود تاثیر مثبتی خواهیم داشت.

با کمک ماساژ درمانی، می توانید یک اثر آرامش بخش دریافت کنید . علاوه بر آن با کمک ماساژ کمر، گردش خون در بدن بازیابی می شود، ماهیچه های کمر به خصوص پس از یک فعالیت بدنی طولانی و طاقت فرسا شل می شوند. ماساژ درمانی کمر دامنه حرکتی عضلات و مفاصل را افزایش می دهد، به بازیابی وضعیت صحیح بدن کمک می کند، سطح اندورفین و تخلیه لنفاوی را افزایش می دهد و همچنین سیستم عصبی را آرام می کند، اما در عین حال کارایی و توجه را افزایش می دهد.

ماساژ پشت و کمر به شما کمک می کند تا عمیقاً استراحت کنید، همه مشکلات را فراموش کنید و با دردهای عضلانی که مانع خواب شما می شوند کنار بیایید. علاوه بر این، این نوع ماساژ بافت های ضعیف، سفت و آتروفی شده را بازیابی می کند و تحرک طبیعی را بازیابی می کند. اگر در حرکت دادن گردن، شانه ها و ماهیچه های قسمت تحتانی، میانی و بالای کمر با مشکل مواجه هستید، حتما به این ماساژ نیاز دارید ! علاوه بر این، به شما کمک می کند تا انعطاف پذیری و تحرک مفاصل خود را توسعه دهید.

ماساژ کمر چیست و چه فوائدی دارد؟

محبوبیت این نوع ماساژ در چیست؟

از آنجایی که ماساژ کمر تاثیر زیادی بر بافت عضلانی دارد، بنابراین ماساژور باید حرکات خاصی را انجام دهد تا کشش ایجاد نموده و عضلاتی را که تحت تأثیرات خارجی فشرده می شوند، شل کند.

با ماساژ مناسب:

- ماهیچه ها انعطاف پذیری و کشش مناسب را به دست می آورند.
- درد و خستگی تسکین می یابد

اگر ماساژ کمر به طور منظم انجام شود، سیستم گردش خون به حالت عادی باز می گردد. اگر نیاز به عادی سازی تنفس دارید، انجام چنین ماساژی ضروری است و تنفس را عمیق تر و آرام تر می کند. با ماساژ منظم و مناسب پشت، خس خس از بین می رود.

از طریق ماساژ کمر:

  • مویرگ ها و رگ های خونی گسترش می یابند.
  • جریان خون تثبیت می شود
  • مغز دوز لازم از اکسیژن و خون را دریافت می کند.
  • سیستم دفاعی بدن در حال افزایش قدرت و تقویت است.

اگر بیمار با حرکات، درد مداوم، بی خوابی مشکل داشته باشد، ماساژ کمر یک رستگاری واقعی خواهد بود. همچنین می توان آن را برای پوکی استخوان، جابجایی دیسک و اسپاسم عضلانی تجویز کرد. در این گزینه، وضعیت، کار اعضای بدن فرد بهتر می شود.
جای تعجب نیست که ماساژ یک تکنیک منحصر به فرد است که به شما امکان می دهد تا پدیده های ناخوشایند ناشی از بیماری های مختلف را از بین ببرید. ماساژ کمر را می توان هم برای درمان و هم برای تقویت بدن و افزایش عملکردهای محافظتی تجویز کرد.

این نوع ماساژ چگونه عمل می کند؟

در طول یک ماساژ درمانی، عضلات اسپاسمودیک ابتدا تحریک می شوند و سپس شل می شوند، نقاط ماشه ای نیز کار می کنند - مناطقی از ماهیچه ها، تاندون ها یا نقاط چسبندگی که از کشش اضافی ماهیچه پشتیبانی می کنند. با اسپاسم عضلانی طولانی مدت، سندرم میوفاشیال ایجاد می شود - یک وضعیت پاتولوژیک پایدار ساختارهای عضلانی، که فقط با یک تکنیک ویژه ماساژ درمانی میوفاشیال قابل حذف است.

چه زمانی باید ماساژ کمر را انجام داد؟

ماساژ پشت یا کمر یک اثر مکانیکی بر روی عضلات است که سفتی و درد آنها را تسکین می دهد. ماهیچه‌ها حالت ارتجاعی‌تری پیدا می‌کنند، وضعیت بدن بهبود می‌یابد، کمردرد کمتر می شود و خلق و خوی فرد پس از این عمل بهبود می‌یابد،
در صورت دارا بودن هر یک از شرایط زیر انجام ماساژ کمر ایده آل است:

  • کمر درد (عضلات در امتداد ستون فقرات)؛
  • احساس سفتی در پشت وجود دارد.
  • بی تفاوتی، افسردگی، خستگی مداوم.
  • برای بهبودی پس از عمل و پس از ضربه، ماساژ پشت یا کمر مورد نیاز است.

آموزشگاه ماهدیس ، آموزشگاه ماساژ در کرج است که با مجوز سازمان فنی و حرفه ای انواع روش های ماساژ را آموزش می دهد. ۰۹۱۲۸۶۳۲۳۲۵

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: