بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

در این مطلب قصد داریم روش های مختلف و کاربردی را برای رنگ کردن مو بدون دکلره به شما آموزش دهیم. البته شما می توانید آموزش های حرفه ای تر در این زمینه را از سایت هستی آکادمی دریافت کنید و از اطلاعات کامل آن نهایت استفاده را ببرید. رنگ مو بدون دکلره این روزها طرفداران زیادی دارد، پس برای یادگیری این مهارت با ما همراه باشید.

دکلره و رنگ مو

برای تاثیر بهتر رنگ روی مو از دکلره استفاده می شود. دکلره پایه رنگ موی اصلی را می شکند و موجب روشن شدن آن می شود. این امر منجر می شود که مو پذیرای هر رنگی باشد، اما این ماده ضررهایی مثل خشک و شکننده شدن مو را نیز در بر دارد. لذا اکثر افراد برای رنگ کردن موهای خود سعی می کنند از دکلره استفاده نکنند. برای این منظور می توان از دو روش رنگ مو و اکسیدان برای روشن کردن پایه مو بدون دکلره استفاده کرد.
اگر علاوه بر استفاده نکردن از دکلره، از رنگ موهای بدون آمونیاک استفاده کنید، آسیب کمتری به موهای شما وارد خواهد شد.

آموزش کامل و کاربردی رنگ کردن مو بدون دکلره

نحوه رنگ کردن مو بدون دکلره

برخی از طیف های رنگ مو نیاز به دکلره ندارند، برای این منظور بهتر است رنگ مویی را انتخاب کنید که به دکلره نیاز نداشته باشد. معمولا رنگ موی طبیعی افراد تیره است که این موضوع باعث می شود تا اکثر رنگ ها بدون دکلره به خوبی جذب مو نشوند. در دوره آموزش رنگ مو هستی آکادمی تمامی این موارد به شما آموزش داده می شود.

 علل مختلف رنگ نگرفتن مو

عوامل مختلفی روی رنگ نگرفتن موها تاثیرگذار بوده که برخی از آن ها به شرح زیر هستند:

  • استفاده بیش از حد از رنگ مو
  • ضخامت مو
  • مصرف رنگ موهای نامرغوب و بی کیفیت
  • تغییرات هورمونی در زمان هایی مثل بارداری یا شیردهی
  • چربی بیش از حد مو
  • انجام عجله ای پروسه رنگ مو
  • موهای خشک و شکننده

آموزش رنگ کردن مو بدون دکلره

برای رنگ کردن مو بدون دکلره باید از رنگ سه صفر استفاده کنید. برای این منظور بهتر است نسبت یک به دو رعایت شود، یعنی هر چه رنگ سه صفر استفاده می کنید، دو برابر آن از اکسیدان استفاده کنید. بهتر است این ترکیب را از روی ساقه مو به موهای خود بمالید و بعد از 30 الی 40 دقیقه موهای خود را با آب ولرم بشویید. در این مرحله موهای شما تقریبا نارنجی خواهند شد، بهتر است 24 الی 48 ساعت به آن ها استراحت دهید و در نهایت رنگ مورد نظر را به همین ترتیب استفاده کنید.

رنگ کردن مو با اکسیدان

برای به پایه رساندن مو بدون استفاده از دکلره می توان از اکسیدان استفاده کرد. این کار شاید نتیجه متفاوتی نسبت به دکلره داشته باشد، اما باعث آسیب کمتری به موها می شود. برای انجام این کار بهتر است که قبل از آن با انواع اکسیدان های موجود در بازار آشنا شوید.

انواع اکسیدان

برای رنگ مو بدون دکلره، بهتر است که در انتخاب نوع اکسیدان متناسب با موی خود دقت کنید. انواع اکسیدان های موجود در بازار به شرح زیر هستند:

اکسیدان 3 درصد

این اکسیدان جزو ضعیف ترین اکسیدان های موجود در بازار است که به نام های اکسیدان ولوم 10 یا 5/0 نیز معروف هستند. این اکسیدان برای استفاده از رنگ های تیره مثل قهوه ای و مشکی ثبات زیادی دارد. علاوه بر آن در رنگساژ، هایلایت و مش کاربرد فراوانی دارد.

اکسیدان 6 درصد

این اکسیدان بهترین گزینه برای پوشش موهای سفید است که به نام های ولوم 20 یا اکسیدان شماره 1 نیز شهرت دارد. از این اکسیدان برای مش فویلی استفاده می شود که این امر از سوختن موها جلوگیری می کند. تکنیک های جدید مثل آمبره و سامبره را می توان با این اکسیدان انجام داد. اگر می خواهید تنها یک درجه موی خود را روشن کنید، اکسیدان 6 درصد گزینه مناسبی خواهد بود.   

اکسیدان 9 درصد

این نوع اکسیدان ها به دلیل درجه روشنی زیادی که به مو می بخشند، جزو اکسیدان های پرطرفدار است. اکسیدان 9 درصد به نام های اکسیدان ولوم 30 یا اکسیدان شماره 2 نیز شهرت دارد. از این اکسیدان برای رنگ های پایه متوسط تا بلوند استفاده می شود. اگر موهای حساس و شکننده ای دارید و قصد دارید آن ها را حداقل 3 درجه روشن تر کرده، بهتر است از اکسیدان 9 درصد استفاده کنید که کمترین آسیب به موهای شما وارد شود.

اکسیدان 12 درصد

این اکسیدان قوی ترین اکسیدان محسوب می شود، چرا که درجه روشن کنندگی آن بسیار بالا است. اکسیدان 12 درصد به نام های دیگری مثل ولوم 40 یا اکسیدان شماره 3 نیز مشهور است. از این اکسیدان برای دکلره قوی استفاده می شود. استفاده نادرست و مداوم از این اکسیدان باعث آسیب دیدگی شدید موها می شود، لذا لازم است که در کاربرد آن دقت لازم صورت گیرد. در صورتی که موهای ضخیم و پرپشتی دارید و می خواهید 4 الی 5 درجه آن را روشن تر کنید، توصیه می شود اکسیدان 12 درصد را مورد استفاده قرار دهید.

رنگ كردن مو بدون دكلره با استفاده از اکسیدان

در ادامه، مراحل رنگ کردن مو بدون دکلره با استفاده از اکسیدان را شرح خواهیم داد:

  1. اکسیدان متناسب با موی خود را انتخاب کنید.
  2. اکسیدان را در ظرفی بریزید و خوب هم بزنید.
  3. این ماده را به کمک برس به موها بزنید و در نهایت آن را با دست ماساژ دهید.
  4. با گذشت مدت زمانی کوتاه شاهد روشن شدن موهای خود خواهید بود.
  5. این زمان را تا میزان روشنی دلخواه موهای خود ادامه دهید.
  6. در این حین دقت کنید که موها آسیب نبینند.
  7. در نهایت موهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.
  8. 24 ساعت به موهای خود استراحت دهید.
  9. اکنون وقت آن رسیده رنگ دلخواه خود را مورد استفاده قرار دهید.

چند ترکیب جذاب رنگ مو بدون دکلره

در ادامه چند ترکیب رنگ مو بدون دکلره را به شما معرفی خواهیم کرد:

ترکیبات رنگ موی نسکافه ‌ای بدون دکلره

برای ساخت این ترکیب کافی است که رنگ موی سه ‌صفر جهت روشن‌ کردن مو، رنگ مو بلوند نسکافه‌ ای شماره ۶، واریاسیون نقره‌ ای، رنگ مو بلوند کاپوچینو شماره ۸ و اکسیدان ۹ درصد به اندازه ۲ برابر رنگ موی موجود را با هم مخلوط کنید.

آموزش کامل و کاربردی رنگ کردن مو بدون دکلره

ترکیبات رنگ موی زیتونی بدون دکلره

برای بدست آوردن این رنگ زیبا باید مواد زیر را با هم مخلوط کنید:

  • رنگ موی سه ‌صفر که برای روشن‌ کردن مو استفاده می شود.
  • اکسیدان ۹ درصد، ۲ برابر میزان رنگ موی مصرف شده
  • رنگ موی زیتونی سری M با شماره‌ های 5، 1 و 10
  • واریاسیون نقره‌ای
  • واریاسیون سبز

 آموزش کامل و کاربردی رنگ کردن مو بدون دکلره

ترکیبات رنگ عسلی بدون دکلره

برای رسیدن به رنگ عسلی بدون دکلره باید از ترکیباتی مثل رنگ سه‌ صفر برای رساندن مو به پایه ۵،
اکسیدان 9 درصد، رنگ طبیعی شماره صفر، رنگ دودی شماره ۲ و واریاسیون طلایی استفاده کرد.

کلام آخر

مهم تر از رنگ مو، سلامت آن است که در زیبایی چهره افراد نقش مهمی دارد. در این مطلب آموزش رنگ مو بدون دکلره را مورد بررسی قرار دادیم که بتوانید از مزایای آن برای سلامت و شادابی بیشتر موهای خود برخوردار شوید.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز