بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
گیاهان آپارتمانی لوکس و گران قیمت میتوانند جلوه ای خاص به محیط خانه ببخشند. در این مقاله ده نوع از بهترین گیاهان لاکچری برای آپارتمان را بررسی کرده ایم.

گیاهان آپارتمانی لوکس و گران قیمت برای لاکچری بازها

با روی آوردن به سمت زندگی آپارتمان نشینی فضای کشت گل و گیاه در خانه ها کم شده است. با این وجود همچنان افرادی هستند که بخواهند برای زیبا کردن دکور منزل خود هزینه بالایی را صرف خرید یک گیاه آپارتمانی لوکس و گران قیمت کنند.

استفاده از گل های زینتی آپارتمانی علاوه بر ایجاد زیبایی در فضا باعث بوجود آمدن حس تازگی در فضای منزل میشوند. اینکه یک گل خاص آپارتمانی در اتاق خود داشته باشید بسیار حس دلچسبی را به شما منتقل می کند.

چندی پیش برای خرید گلدان به یکی از گلخانه های بزرگ شهر سر زدیم. چیزی که نظر ما را جلب کرد این بود که بیشتر مشتریان به دنبال یک گیاه لوکس و گران بودند! با خودمان فک کردیم لیستی از گیاهان خاص و کمیاب را ایجاد کنیم تا بتوانیم مرجع خوبی برای افرادی که به دنبال یک گیاه لاکچری هستند باشیم.

10 مدل از بهترین گیاهان آپارتمانی لوکس و گران قیمت:

  • گیاه زاموفیلیا
  • گیاه برگ عبایی
  • گیاه زعفران
  • گیاه بونسای
  • فیکوس الاستیکا
  • گیاه برگ انجیری یا مونسترا
  • کاکتوس
  • بابا آدم

گیاه زاموفیلیا

گیاه زاموفیلیا (zamiifolia) گیاهی از قاره ی آفریقا و کشور کنیاس که جزو لیست پر طرفدار ترین گیاهان لوکس آپارتمانی قرار دارد.

یکی از مزیت های این گیاه زیبا آبیاری کم آن است که فقط به سه بار آبیاری در طول یک ماه نیاز دارد و لزوما به نور زیادی احتیاج ندارد و کاملا مناسب برای نگهداری در آپارتمان است. قیمت گیاه زاموفیلیا در سال های گذشته تغییرات زیادی داشته است.

گیاه زعفران

شاید بخواهید گیاه لوکس و گرانی را در منزل داشته باشید که از محصول آن استفاده کنید.

زعفران (saffron) یک محصول کشاورزی است که بخاطر عطر و رنگش بعنوان چاشنی و ادویه‌ در آشپزی استفاده میشود. وجود دو ماده‌ی کروسین و سافرانال در زعفران به آن خاصیت دارویی میدهد چنانچه در صنایع پزشکی نیز از آن استفاده میکنند . زعفران جزو گرانترین ادویه‌های جهان است که بعنوان طلای سرخ نیز شناخته شده است.

اکثر گیاهان از طریق بذر و دانه تکثیر میشوند ولی عامل تکثیر زعفران، پیاز زعفران یا پیاز چه زعفران است. قیمت پیاز زعفران را میتوانید در وب سایت mahchin.net بررسی کنید.

حتی اگر بدنبال کشت گیاه دارویی گران قیمت هستید زعفران میتواند گزینه ی خوبی باشد. چون همانطور که گفته شد زعفران دارای خواص درمانی زیادی نیست میباشد.

گیاهان آپارتمانی لوکس و گران قیمت برای لاکچری بازها

رسیدگی به زعفران سخت و وقت گیر نیست و فقط کافی است که شما طبق برنامه رسیدگی های لازم را انجام دهید تا بتوانید یک گلدان پر از زعفران خوش عطر و طعم داشته باشید. نیاز آبی گیاه زعفران به طوری است که در تمام فصل تابستان به هیچ عنوان نباید آبیاری شود و از اوایل مهر ماه تا اردیبهشت سال بعدی باید ماهی یک بار گیاه خود را آبیاری کنید.

کشت زعفران در گلدان و آپارتمان بسیار آسان و بی دردسر بوده و هر فردی با کمی مطالعه و آموزش می‌تواند به راحتی در منزل خود زعفران برداشت کند. چه بسا کاشت اولین پیاز زعفران و یادگیری مراحل کشت زعفران توسط شما منجر به گسترش کار و کسب درآمد بالا از کشت زعفران شود!

 

گیاه برگ عبایی

گیاه برگ عبایی یک گیاه با برگ‌های سبز تیره به شکل پهن است که بسیار مناسب نگهداری در آپارتمان است. گیاه برگ عبایی جز گیاهان آپارتمانی لوکس و گران قیمت محسوب می‌شود که در جای خود طرفداران بسیاری دارد.

مزیت این نوع گیاه در مقاوم بودن آن است که با کمترین میزان رسیدگی می‌تواند تا سالیان سال به رشد مناسب خود ادامه دهد. این گیاه جز با دوام ترین گیاهان آپارتمانی لوکس محسوب می‌شود چرا که، در نور کم، خاک ضعیف و حتی با آبیاری نا منظم هم رشد عالی و مناسب خود را دارد.

 

گیاه بونسای

بونسای یک گیاه ظریف و کوچک است که به دلیل کم جا گرفتن آن و قیمت بالای آن جز گیاهان آپارتمانی لوکس قرار گرفته است. مزیت و برتری گیاه بونسای نسبت به سایر گیاهان لوکس آپارتمانی همان کوچک بودن آن است که اکثر گیاهانی که جزو دسته گیاهان لاکچری به شمار می روند بسیار بزرگ بوده و برای نگهداری نیازمند فضای زیادی هستند.

یکی از عاملین رشد مناسب گیاه بونسای نور بسیار زیاد است که باید حتما در مقابل نور قرار بگیرد تا بتواند رشد مناسب خود را داشته باشد. متاسفانه برخی از ساختمان ها هستند که نور گیری کافی ای ندارند اگر که در این آپارتمان ها زندگی می‌کنید برای گیاه بونسای خود می‌توانید با تهیه لامپ رشد گیاه نورمورد نظر را تامین کنید.

یکی دیگر از عوامل رشد مناسب بونسای ها رطوبت کافی و به اندازه است که این نوع گیاه در آب و هوای مرطوب رشد بسیار بهتری دارد. برای تامین کردن رطوبت مورد نیاز می‌توانید در طول روز از اسپری آب پاش برای اسپری کردن آب روی برگ ها استفاده کنید.

 

فیکوس الاستیکا

فیکوس الاستیکا برگ های بسیار بزرگ و براق دارد که همین برگ های آن باعث شده که این گیاه در دسته‌ی گیاهان آپارتمانی لوکس قرار بگیرد. رشد این گیاه تا 15 متر ارتفاع دارد که اگر فضای مناسب برای نگهداری از گیاه فیکوس الاستیکا را ندارید بهتر است که ازگزینه های دیگر برای نگهداری و پرورش در داخل آپارتمان خود انتخاب کنید

مقدار نوری که این گیاه برای رشد نیاز دارد متوسط بوده و مناسب برای نگهداری در اکثر آپارتمان ها است یک مزیت این گیاه این است که در صورت احساس کمبود نور برگ های آن لوله ای می‌شود و شما به راحتی می‌توانید متوجه این موضوع شوید. اگر که به این موضوع توجه ای نکنید به مرور زمان این گیاه زیبا و البته گران قیمت به تدریج از بین رفته و نابود می‌شود.

 

گیاه برگ انجیری یا مونسترا

گیاه برگ انجیری یا همان مونسترا یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی لوکس بوده که یک گزینه بسیار مناسب برای انتخاب شما برای نگهداری در آپارتمان است. شکل ظاهری این گیاه باعث شده است که در تایم محدودی این گیاه طرفداران خود را پیدا کند به طوری که امروزه از فرم آن در تابلو های نقاشی، ظروف آشپزخانه، کاغذ دیواری و... نیز استفاده می شود.

نیاز نوری گیاه برگ انجیری متوسط بوده به طوری که نه باید کامل در فضایی که نور کافی ندارد قرار بگیرد که رشد مناسب و کافی آن متوقف می‌شود.

 

نخل اریکا

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی لوکس که زیبایی دکوراسیون آپارتمان شما را چندین برابر می‌کند، نخل اریکا است. نخل اریکا از نظر زیبایی با تمامی گیاهان آپارتمانی رقابت می‌کند که مزیت فوق العاده آن به نسبت سایر گیاهان این است که در تصفیه هوای خانه و مرطوب نگه داشتن فضای منزل کمک بسیاری می‌کند

نخل اریکا یکی از قوی ترین و پر دوام ترین گیاهان اکسیژن ساز به شمار می‌رود چرا که این گیاه سموم موجود در هوا را جذب خود کرده و پس از این که رشد این نخل به یک متر برسد در طول یک روز می تواند یک لیتر آب از طریق تبخیر برگ ها به هوا اضافه کند و همین دلیل باعث شده است که جز محبوب ترین گیاهان آپارتمانی لوکس و گران قیمت قرار بگیرد.

نیاز به نور این نوع گیاه در حد متوسط است چرا که نور مستقیم و شدید باعث سوختن و از بین رفتن برگ های نخل اریکا می‌شود. به طور کلی تمامی گیاهان به طور کامل نباید در مقابل تابش مستقیم نور خورشید باشند چرا که همان قدر که نور خورشید فایده دارد در مقدار زیاد می‌تواند بسیار مضر هم باشد و باعث از بین رفتن گیاه شود.

گیاهان آپارتمانی لوکس و گران قیمت برای لاکچری بازها

بابا آدم

آلوکازیا گیاه فیلگوش یا بابا آدم (Alucazia) گیاهی با برگ ها بزرگ و پهن که بسیار مناسب مکان های بزرگ است. این گیاه از جنگل‌های پرباران جنوب شرقی آسیاست و نباید زیر نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد. یکی از مواردی که باث حساس شدن این گیاه میشود میزان آبی است که به آن نیاز دارد. ‍چرا که باید دائما خاکش مرطوب باشد و نباید هم غرق در آب باشد.

گیاه بابا آدم از گیاهان گران قیمت و لوکس محسوب میشود. اگر فضای شما زیاد است این گیاه بهترین انتخاب است.

کاکتوس

تقریبا به هر خانه ای که بروید یک گلدان از کاکتوس مشاهده می‌کنید که در منزل نگهداری شده است و به طوری می‌توان گفت که پای ثابت همه‌ی خانه ها است. در مقایسه با گیاهان دیگر نگهداری و رسیدگی گیاه کاکتوس بسیار راحت تر و بی دردسر تر است و به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی دارد و مناسب برای خانه است و جز گیاهان آپارتمانی لوکس قرار گرفته است.

گیاه کاکتوس برای رشد مناسب و به اندازه خود به نور کافی نیاز دارد و حتما باید نیاز آن به نور خورشید تامین شود( به این نکته توجه کنید که نباید نور به طور مستقیم به گیاه برخورد کند چرا که باعث رنگ پریدگی کاکتوس ها می‌شود).برای آبیاری هم اگر آب و هوای منطقه شما خنک است در طول یک ماه 2 الی 3 بار آبیاری کافی است، ولی اگر در مناطق گرمسیر و قرار دارد حتما هفته ای یک بار کاکتوس های خود را آبیاری کنید. قیمت کاکتوس با توجه به سایز ها و مدل های مختلف آن متفاوت است.

کاکتوس بشکه ای یا خمره ای

در بالا از گیاه کاکتوس نام برده شد اما این نوع از کاکتوس متفاوت بوده و نام آن کاکتوس خمره ای یا فروکاکتوس است که از خاص ترین و لوکس ترین کاکتوس هایی است که می توان نگهداری کرد. ظاهر این نوع گیاه گرد بوده و با سایر کاکتوس ها متفاوت است. خار های بزرگ و کشیده ای دارد و به دلیل ظاهر متفاوت آن جز گیاهان آپارتمانی قرار گرفته است.

این گیاه در سنین بالا جز گیاهان گران قیمت قرار می‌گیرد. کاکتوس خمره ای بر خلاف گیاهان نام برده شده به نور بسیار زیادی نیاز دارد و در صورت قرار گرفتن در نور کم دچار دفرمگی ظاهری می شودی پس حتما این نکته را در نظر داشته باشید که اگر فضای پر نوری ندارید بهتر است که این گیاه را برای نگهداری در آپارتمان خود انتخاب نکنید.

 

سخن پایانی

پرورش و نگهدار گیاهان لوکس و گران قیمت آپارتمانی شاید کمی ریسک باشد! این را از آن جهت میگوییم که ممکن است با نگهداری اشتباه باعث نابودی گیاه خود شوید. اما در مقابل میتواند باعث سود دهی به شما شود این بستگی دارد بخواهید چه گلی را انتخاب کنید و چگونه از آن نگهداری کنید.

گیاهان هم مانند ما انسان ها زنده هستند و نیاز به رسیدگی و مراقبت دارند ، اگر که در منزل خود از گیاهان آپارتمانی نگهداری می‌کنید حتما قبل از آن روش نگهداری و رسیدگی به گیاه را آموزش ببینید تا بتوانید شرایط مناسب برای کشت و نگهداری گیاهان را فراهم کنید.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز