بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

در وب سایت تخصصی دانشگاه کسب و کار شما با اصطلاحاتی همچون امیدواری، کنترل ذهن، قدرت ذهن و غیره آشنا می شوید. در این محتوا از وب سایت دانشگاه کسب و کار در خصوص امید داشتن صحبت خواهیم کرد. پیش از هر چیز باید بگوییم امید و امیدواری از ذهن انسان سرچشمه می گیرند. تا پایان این محتوا ما را همراهی کنید.

امیدواری شاخصی که در همه عمر به آن نیاز داریم؛ چرا باید امیدوار باشیم؟

امیدواری چیست؟

همانطور که ذکر کردیم امیدواری از ذهن آدمی سرچشمه می گیرد. فردی را می توان امیدوار دانست که با تمام مشکلاتی که در مسیر خود دارد برای رسیدن به هدف تلاش می کند. همچنان در تعریف امید باید ذکر کنیم، امید یعنی باور و اعتقاد به این که تحت هر گونه شرایطی شما به خواسته و هدف خود خواهید رسید. امید باعث می شود فرد در مسیر سخت رسیدن به اهداف خود دچار استرس و نگرانی نشود.

امیدواری چه خصوصیاتی را در ما زنده می کند؟

امیدواری یک ویژگی سازنده و مثبت است. فرد امیدوار همیشه و در همه حال برای حل مشکلات راه چاره پیدا می کند. همچنین امید موجب می شود فرد امیدوار برای رسیدن به خواسته های خود راه های مختلف را امتحان کند و در نهایت خود را به هدف برساند. افراد امیدوار به خود اعتماد و اطمینان دارند. در واقع اعتماد به نفس یکی از نشانه های امید داشتن در رسیدن به اهداف است. وب سایت دانشگاه کسب و کار یک رسانه تخصصی در حوزه کارآفرینی و استارتاپ است که تمامی موضوعات مرتبط به کارآفرینی را پوشش میدهد.

امیدواری شاخصی که در همه عمر به آن نیاز داریم؛ چرا باید امیدوار باشیم؟

امیدواری و موفقیت

امیدواری موجب بروز تفاوت هایی میان افراد امیدوار و ناامید می شود. افراد امیدوار در صورت برخورد با مشکلات تلاش خود را بیشتر می کنند. در حالی که افراد ناامید به محض برخورد با اولین مشکل دست از تلاش برداشته و مسیر و هدف خود را تغییر می دهند. بسیاری از بزرگان از امیدواری تحت عنوان پادزهر سختی های زندگی یاد می کنند. امید و امید داشتن به آینده ای روشن موجب می شود شما از شکست ها درس گرفته و تجربه بیاموزید. طبق تحقیقات انجام شده در صورتی که چند دانش آموز با سطح هوش یکسان را با هم مقایسه کنید، دانش آموزی موفق است که امید بیشتری داشته باشد. در واقع دانش آموزان امیدوار می دانند که با تلاش و کوشش در نهایت به اهداف خود دست پیدا می کنند.

امیدواری شاخصی که در همه عمر به آن نیاز داریم؛ چرا باید امیدوار باشیم؟

از کودکی تا بزرگسالی، امیدواری برای همه سنین

همه ما با امید و امیدواری از کودکی آشنا شده ایم. ما به کمک واژه امیدواری بسیاری از مهارت ها را آموخته در زندگی خود از آنها استفاده کرده ایم. به طور مثال در کودکی ما با امید به این که دوچرخه سواری را یاد خواهیم گرفت، از والدین خود درخواست خرید دوچرخه می کردیم. بعد از خریدن دوچرخه ما بارها زمین میخوردیم و زخمی می شدیم اما امید به ما انگیزه بیشتری می بخشید. ظرفیت امیدواری در کودکان خیلی بیشتر از بزرگسالان است.

کودکان در صورتی که بارها با شکست مواجه شوند دست از تلاش برای رسیدن به هدف برنمی دارند؛ درست مانند تلاش برای یادگیری دوچرخه سواری. ما در کودکی مطمئن هستیم اگر تلاش بیشتری داشته باشیم حتما به اهداف خود دست پیدا می کنیم. اطمینان برای رسیدن به هدف شجاعت ما را بیشتر خواهد کرد. بنابراین امیدواری در کنار تجربیاتی که از شکست به دست می آورید شما را به اهداف و آرزوهایتان نزدیک می کند. به خاطر داشته باشید پشت سر گذاشتن هر شکست یعنی یک گام به آرزوی خود نزدیک تر شده اید.

یک سم مهلک به اسم ناامیدی

همانطور که امیدواری می تواند زندگی بخش و نجات دهنده باشد، ناامیدی می تواند خطرناک و کشنده باشد. ناامیدی قدرت ذهن و در نهایت توان تصمیم گیری ما را کاهش می دهد. در واقع بزرگترین آسیب ناامیدی کاهش عملکرد ذهن و مغز آدمی است بنابراین از اتخاذ تصمیمات درست عاجز خواهید ماند. افراد ناامید علت بروز هر مشکل و مسئله را در وجود خود دنبال می کنند. دلیل این امر این است که آنها خود را مقصر مشکلات می دانند. در حالیکه امید تمرکز شما را برای اتخاذ تصمیمات درست و معقول افزایش می دهد. در نتیجه امید داشتن به شما کمک می کند علیرغم مشکلات موجود در مسیر زودتر به هدف دست یابید.

امیدواری شاخصی که در همه عمر به آن نیاز داریم؛ چرا باید امیدوار باشیم؟

تبدیل ناامیدی به امیدواری

برخی روانشناسان معتقدند بینش و نگاه مثبت یا منفی به زندگی جنبه فطری دارد. اما برخی دیگر از روانشناسان اعتقاد دارند نگرش ها را می توان تغییر داد. بنابراین یک فرد خسته و ناامید می تواند تبدیل به یک فرد امیدوار و پرانرژی شود. امیدواری حتی می تواند شخصیت یک فرد را تغییر دهد. کسب تجربیات گوناگون و جدید نگاه شما را به زندگی تغییر می دهد. مهارت افزایی باعث می شود امید شما به آینده افزایش یابد و شجاعت دستیابی به اهداف را بیابید. اگر به مباحث کارآفرینی و استارتاپی علاقمند هستید می توانید از hbr.org ، Bloomberg.com، businessuni.net و wsj.com استفاده کنید و از جدیدترین مطالب دنیای کارآفرینی و استارتاپ مطلع شوید.

 

منبع: Businessuni.net استارتاپ



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:
  • هلن راد يكشنبه, 25 تیر 1402

    این روزا خیلی زیاد به امیدنیاز دارم واقعا انسانی که امید نداشته باشه از هیچ چیزی تو این دنیا نمیتونه لذت ببره


عناوین جذاب امروز