بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
TON یک بلاک چین منحصر به فرد جامعه محور است که موارد استفاده زیادی دارد. با ما همراه باشید تا شما را با ارز Ton آشنا کنیم. این مقاله برگرفته از مقاله جامع ارز تون کوین (Toncoin) چیست؟ است.

TON یک بلاک چین منحصر به فرد جامعه محور است که موارد استفاده زیادی دارد. TON توسط تلگرام تأسیس شد تا امکان انجام تراکنش های سریع، ارزان و کم هزینه را برای میلیاردها کاربر فراهم کند. تمام ویژگی های آن با درنظرگرفتن نیازهای روزمره کاربران توسعه داده شده است. با ما همراه باشید تا شما را با ارز Ton آشنا کنیم. این مقاله برگرفته از مقاله جامع ارز تون کوین (Toncoin) چیست؟ است.

شبکه تون علاوه بر ارائه تراکنش های بسیار سریع، کارمزدهای کم و برنامه های کاربردی آسان، به دلیل معماری انعطاف پذیر و مقیاس پذیری خود مشهور شده است. این شبکه همچنین سازگار با محیط زیست است. قبل از سرمایه گذاری در Toncoin (توکن اصلی شبکه تون) از این راهنما استفاده کنید تا درباره تاریخچه و کاربردهای آن بیشتر بدانید.

با تون کوین، ارز اختصاصی تلگرام آشنا شوید!

ارز Ton چیست؟

Ton یک بلاک چین لایه 1 غیرمتمرکز است که در سال 2018 توسط پلتفرم پیام رسان رمزگذاری شده تلگرام توسعه یافت. این پروژه پس از آن توسط بنیاد TON تصاحب شد و از "شبکه تلگرام" به "شبکه تون" تغییر نام داد.

از سال 2020، شبکه تون به لطف یک گروه غیرتجاری از حامیان و یک جامعه مستقل از علاقه مندان که خود را بنیاد TON نامیده اند، در حال توسعه است. ارز بومی شبکه تون Toncoin است که قبلاً به عنوان Gram شناخته می شد.

ایده اصلی راه‌اندازی TON ایجاد یک برنامه کاربردی آسان بود که به کاربران امکان خرید، ارسال و ذخیره وجوه را می دهد. مشتریان کارمزد تراکنش را می پردازند و از TON برای تسویه پرداخت ها یا اعتبارسنجی تراکنش ها استفاده می کنند. Toncoin از مدل اجماع اثبات سهام (PoS) برای مقیاس پذیری و قابلیت اطمینان شبکه استفاده می نماید. به گفته وب سایت متعلق به پروژه تون، این پلتفرم خدمات پرداخت سریع، شفاف و ایمن را به مشتریان خود ارائه می دهد و انجام تراکنش ها را با حداقل کارمزد ممکن از طریق برنامه های شخص ثالث تسهیل می کند.

مأموریت توسعه دهندگان ارز Ton ایجاد یک اکوسیستم کامل با ذخیره سازی غیرمتمرکز، ارائه خدمات غیرمتمرکز، راه اندازی یک سیستم نام دامنه (DNS)، راه اندازی یک شبکه ناشناس، ایجاد یک پلتفرم پرداخت فوری و پردازش تراکنش های مقرون به صرفه و سریع است.

شبکه تون یک بلاک چین جامعه محور با معماری انعطاف پذیر و متمرکز بر خدمت به مصرف کننده است. TON به دلیل پردازش سریع تراکنش ها در ثانیه (TPS) برجسته شده است. در سپتامبر 2021، این شبکه به یک رکورد جهانی 55000 TPS در یک مسابقه رسید. با این حال، TPS فعلی بسیار بیشتر شده و به صدها هزار یا حتی به میلیون رسیده است. این ویژگی به پروژه تون اجازه می دهد تا به سرعت رشد کند و دچار کاهش عملکرد نشود و به محیط زیست آسیب نرساند.

Toncoin چگونه کار می کند؟

Toncoin به عنوان توکن اصلی بلاک چین خود، طیف وسیعی از کاربردها را در شبکه TON دارد، از جمله به عنوان نوعی ابزار پرداخت در برنامه های غیرمتمرکز (DApps) به کار می رود. برخلاف سایر اکوسیستم های بلاک چین، TON برای پشتیبانی از میلیاردها کاربر به صورت همزمان طراحی شده است. این کار را با استفاده از اشتراک گذاری بلاک چین انجام می دهد که شامل استفاده از چندین زیرشبکه در یک بلاک چین برای انجام سریع وظایف است. هر زیرشبکه، هدف خاص خود را دارد و برای جلوگیری از انباشته شدن بلوک های تایید نشده کار می کند.

TON یک شبکه اثبات سهام (PoS) است. هر تراکنش با استفاده از ارز Ton اعتبارسنجی می شود که برای پاداش دادن به اعتبارسنجی ها نیز استفاده خواهد شد. این شبکه همچنین به نامزدها اجازه می دهد تا توکن های خود را به اعتبارسنجی ها قرض دهند تا جوایزی کسب کنند. برای قرض دادن توکن ها، یک نامزد باید به یک استخر بپیوندد و دارایی های خود را به اشتراک بگذارد. هم نامزدها و هم اعتبارسنجی ها با استفاده از قراردادهای هوشمند مدیریت می شوند و یک لایه امنیتی اضافی ایجاد می کنند.

با تون کوین، ارز اختصاصی تلگرام آشنا شوید!

موارد استفاده خاص Toncoin در شبکه TON

کاربران می توانند با استفاده از ربات @wallet در اپلیکیشن تلگرام، تون کوین را خریداری یا ارسال کنند. پس از راه اندازی کیف پول خود و افزودن کیف پول من به پیوست های خود، کاربران می توانند به سرعت به Toncoin خود در هر پنجره چت دسترسی داشته باشند. از طرفی می توانند Toncoin را با استفاده از همان ربات خریداری کنند. کاربران نیازی به پرداخت هزینه تراکنش برای ارسال Toncoin با استفاده از برنامه تلگرام ندارند و می توانند به سرعت و به راحتی وجوه غیرمتمرکز را به سایر کاربران موجود در لیست تماس خود انتقال دهند.

در حالی که کاربرانی که قصد فروش ارزهای دیجیتال را دارند مشمول کارمزد 0.9٪ کمیسیون هستند، خریداران نیازی به پرداخت هیچ هزینه تراکنشی ندارند. این باعث می شود کیف پول برای استفاده روزمره کاربردی باشد.

چندین سرویس و اپلیکیشن در حال اجرا بر روی بلاک چین TON نیز پرداخت از طریق تون کوین را می پذیرند. اکوسیستم TON از ایجاد DAppهای جدید پشتیبانی می کند و با آنها سازگار است.

ارز Ton همچنین می تواند برای تأثیرگذاری بر نحوه توسعه شبکه در آینده استفاده شود. شبکه تون یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) است، بنابراین کاربرانی که توکن بومی بلاک چین را در اختیار دارند می توانند به هر تغییر پیشنهادی در بلاک چین یا اکوسیستم رأی دهند. این مورد به ارتقای حس جامعه و تشویق رشد و نوآوری مداوم آن کمک می کند. برنامه حاکمیت فعلی TON از یک سیستم رأی گیری ساده استفاده می کند و این ضمانت را می دهد که هر کاربر فرصتی برای شنیدن صدای خود دارد.

نگاهی به تاریخچه ارز Ton

طبق اخبار ارز دیجیتال میهن سیگنال، در سال 2018، تلگرام یک وایت پیپر برای شبکه تون منتشر کرد. این پروژه که در ابتدا Gram نام داشت، تا سال 2020 در حال توسعه فعال بود. TON در طول زمان توسعه خود، از طریق فروش خصوصی توکن های Gram، سرمایه جمع آوری کرد. در آوریل 2018، Gram رکورد دومین فروش بزرگ توکن در تمام دوران را شکست و 1.7 میلیارد دلار جذب کرد. پس از اینکه این توکن شهرت بیشتری پیدا کرد، شرکت ها از طریق فروش آن میلیاردها دلار پول به جیب زدند.

Gram توجه زیادی را به خود جلب کرد و همین موجب شد چندین چالش برای شبکه ایجاد شود. قبل از عرضه اولیه توکن (ICO) چندین کلاهبرداری در توییتر شکل گرفت. پاول دوروف موسس و مدیرعامل تلگرام به سرعت اعلام کرد که این شرکت یک روش رسمی برای شرکت در ICO ایجاد خواهد کرد.

گرام در ابتدا تلاش کرد تا فروش عمومی را تحت قوانین ایالات متحده انجام دهد، بنابراین تلگرام باید از تمام مقررات SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار) پیروی می کرد. قرارداد خرید اولیه این بود که پس از راه اندازی ارز Ton به سرمایه گذاران، توکن ارائه شود. هدف این بود که SEC توکن های Gram را به عنوان اوراق بهادار نبیند. متأسفانه، SEC سرمایه گذاران اولیه را پذیره نویس می دید و پیشنهاد تلگرام در مبادله به عنوان توزیع ثبت نشده اوراق بهادار در نظر گرفته شد.

بنیانگذاران ارز Ton چه کسانی هستند؟

در اصل، پلتفرم ارز Ton توسط برادران نیکلای و پاول دوروف ایجاد شد و از طریق تیم تلگرام توسعه یافت. تلگرام قصد داشت یک توکن زنجیره ای به نام Gram راه اندازی کند و یک پلتفرم برای برنامه های غیرمتمرکز (dApps) ایجاد نماید.

گرام توجه زیادی را به خود جلب کرد و همین موضوع باعث ایجاد دردسر شد. توسعه آن توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ممنوع شد. Gram به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته شد و SEC انتشار توکن های Gram را ممنوع کرد.

تیم تلگرام TON را به وضعیت یک محصول تقریباً تمام عیار رساند. با این حال، در سال 2020، مدیرعامل تلگرام، پاول دوروف، پروژه را ترک کرد و توسعه آن به علاقه مندان ارزهای دیجیتال واگذار شد.

از همان ابتدا، این پروژه به عنوان یک کد منبع باز ایجاد شد تا هرکسی بتواند توسعه آن را ادامه دهد. شبکه فعلی توسط Anatoliy Makosov و Kirill Emelianenko، اعضای جامعه ای به نام NewTON (بنیاد TON) راه اندازی و توسعه داده شد.

با تون کوین، ارز اختصاصی تلگرام آشنا شوید!

بررسی نقشه راه ارز Ton

نقشه راه فعلی Toncoin جزئیات پروژه هایی را که توسعه دهندگان TON در طول سال 2022 و 2023 روی آن ها کار می کنند، نشان می دهد. نقشه راه علاوه بر ایجاد معماری انعطاف پذیرتر، بر معرفی ویژگی های جدید بلاک چین تمرکز دارد.

در سال 2022، برنامه توسعه دهندگان TON معرفی شد. چندین ویژگی نوآورانه از جمله TON DeFi، TON DNS، TON Payments، TON Proxy و TON Sites به بلاک چین اضافه شد.

تنها یک مورد از فعالیت های اعلام شده در نقشه راه هنوز در حال توسعه است. پس از راه اندازی TON Storage در سه ماهه چهارم سال 2022، در سال 2023 نیز، زنجیره های کاری بیت کوین و EVM به شبکه معرفی خواهند شد.

از آنجا که شبکه منبع باز است، جامعه توسعه دهندگان می توانند پیشرفت های دائمی داشته باشند. توسعه دهندگان فعال می توانند از طریق TON Dev Chat در تلگرام متصل شوند یا از آخرین پروژه های تیم در GitHub مطلع گردند.

بهترین صرافی برای خرید تون کوین

از نوامبر 2022، ارز Ton در چندین صرافی ارز دیجیتال مانند Huobi Global، FTX، KuCoin، Uniswap (V3)، Gate.io، OKX، LBank، MEXC، EXMO، CoinEx، Biswap، BitMart، Nomiswap، BitoPro، فهرست شده است.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال Ton

راه های مختلفی برای ذخیره تون کوین و سایر دارایی های دیجیتالی بلاک چین TON وجود دارد. با بیش از 743000 کیف پول منحصر به فرد TON که در حال حاضر هزاران تراکنش را در روز انجام می دهند امکان ذخیره سازی دارایی هایی دیجیتالی تون آسان است.

TON خدمات کیف پول امانی را ارائه می دهد و با چندین کیف پول غیرامانی شخص ثالث کار می کند. کیف پول های امانی انتخاب خوبی برای کاربرانی است که راه حل های ساده را می خواهند. کیف پول های غیرامانی نیز برای کاربرانی که خواهان کنترل بیشتر بر دارایی های خود هستند، انتخاب مناسبی به شمار می رود.

حال اگر می خواهید تراکنش ها را از طریق تلگرام انجام دهید، باید از کیف پول @wallet استفاده کنید. کاربران تلگرام همچنین می توانند از cryptobot@ برای ذخیره، انتقال یا مبادله تون کوین استفاده کنند.

با تون کوین، ارز اختصاصی تلگرام آشنا شوید!

آینده ارز دیجیتال تون کوین چگونه است؟

بیشتر پیش بینی های موجود در مورد قیمت TON نسبتاً خوش بینانه هستند و انتظار می رود که ارزش آن در طول زمان رشد کند زیرا شبکه با NFTs و DApps بیشتر درگیر می شود. برخی کارشناسان معتقدند قیمت آن تا سال 2030 به 3.61 دلار می رسد.

سایر پیش بینی ها رشد سریع تری را انتظار دارند. مثلاً برخی از کارشناسان میهن سیگنال معتقدند قیمت تا پایان سال 2023 به 3.15 دلار می رسد. در همین حال، WalletInvestor روند مخالف را پیش بینی می کند که نشان می دهد ارزش این ارز دیجیتال ممکن است تا پایان سال 2023 به 0.371 دلار سقوط کند.

در کل ارز Ton از حمایت افراد زیادی از جامعه خود برخوردار است و باید در چند سال آینده به رشد خود ادامه دهد. در حالی که فناوری آن به طور مداوم در حال تکامل است، Toncoin می تواند راهی عملی برای انتقال وجوه باشد. پیش از این، تنها 200000 کیف پول TON در ژانویه 2022 وجود داشت و این تعداد تا ماه می به سرعت به بیش از 600000 مورد رسید. اکنون این عدد به 743000 مورد رسیده است که ثابت می کند افراد بیشتری در حال ایجاد کیف پول در بلاک چین TON هستند و پذیرش انبوه Toncoin می تواند در آینده نزدیک محقق شود.

TON همچنین از نظر سرعت تراکنش و تطبیق پذیری از سایر بلاک چین های لایه 1 جلوتر است. این بلاک چین علاوه بر داشتن زمان اعتبارسنجی سریع بلوک، چندین ویژگی پیشرفته را ارائه می دهد که مقیاس پذیری را ارتقا خواهد داد. پس Toncoin هنوز در حال رشد و تکامل است و دیدن نوآوری هایی که TON در چند سال آینده به ارمغان می آورد هیجان انگیز خواهد بود.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: