بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
گاز رومیزی و سبنک ظرفشویی دو جز مهم هر آشپزخانه ای به شماره می رود. در این مقاله با ما همراه باشید تا مهمترین نکات خرید این دو جز مهم آشپرخانه را بررسی کنیم.

" خرید گاز و سینک ظرفشویی  " نکات خرید گاز و سینک ظرفشویی برای آشپزخانه چیست؟ چگونه بهترین گاز و سینک ظرفشویی را برای آشپزخانه خود انتخاب کنیم؟ انتخاب هر وسیله در آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است. از وسایل برقی مثل یخچال و ماشین لباسشویی گرفته تا شیرآلات و سینک ظرفشویی همه دارای ویژگی‌هایی هستند که هنگام خرید باید با آن‌ها آشنا باشیم تا بتوانیم یک انتخاب درست و مناسب برای آشپزخانه داشته باشیم.

راهنمای خرید گاز رومیزی آشپرخانه

راهنمای خرید گاز رومیزی و سینک ظرفشویی جهیزیه

یکی از مدل‌های اجاق گاز پخت‌وپز که امروزه نسبت به مدل‌های قدیمی مورد توجه همگان است، گاز صفحه‌ای است. مهم‌ترین دلیل این محبوبیت را می‌توان در طراحی مینیمال این محصول جست‌وجو کرد چراکه اجاق گازهای صفحه‌ای یکی از کم‌جاترین گزینه‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک هستند. در خرید این دسته از محصولات هم همچون دیگر لوازم خانه نیاز است نکاتی رعایت شود که طبیعتا استفاده از آن‌ها در زمان خرید می‌تواند شما را به سمت انتخاب بهترین گزینه راهنمایی کند.

آنچه لازم است برای خرید گاز رومیزی بدانید:

  • گازهای رومیزی معمولاً از تک شعله تا ۶ شعله هستند.
  • بهتر است شعله بزرگ را در کنار اجاق گاز در نظر بگیرید. تا فضای اشغال شده توسط ظروف بزرگ مزاحمتی برای کار شما با دیگر شعله آن داشته باشد.شکل اجاق گازها اولین گزینه‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.
  • اجاق گازهای صفحه‌ای در شکل‌های متنوعی تولید می‌شوند. ظاهر زیبایی دارند و صفحه شیشه نشکن آنها در برابر حرارت بالا مقاوم است. بعد از هر بار پخت و پز غذا باید شیشه ها به طور مرتب تمیز شوند تا اثرات لکه و چربی غذا روی آنها نماند.
  • اگر سطح میز و کابینت آشپزخانه شما باریک است می توانید از اجاق های توکار نیز استفاده کنید که تمامی شعله های آن در یک ردیف و یا به شکل مستطیل باشند.
  • اندازه و ابعاد گاز رومیزی، نکته مهم دیگری است که باید در هنگام خرید گاز رومیزی آن را مدنظر خود قرار دهید. ابعاد گاز رومیزی باید به گونه ای باشد تا با مکان ویژه تعبیه شده برای آن بر روی کابینت، سازگاری داشته باشد.
  • یکی دیگر از مهمترین نکات برای خرید گاز رومیزی، برند تولید کننده آن است. این موضوع تنها در ایران رایج نیست بلکه مردمان دیگر کشورها نیز به این موضوع اهمیت بالایی میدهند. برندهای مطرح تولید کننده معمولا با محصولات با کیفیت خود که از ویژگی های خاصی برخوردار هستند، نام خود را بر سر زبان ها می اندازند و میتوانند گزینه های مناسبی برای خرید محسوب شوند. 

راهنمای خرید گاز رومیزی و سینک ظرفشویی جهیزیه

سایر نکات مهم در انتخاب اجاق گاز صفحه‌ای

  1. توجه کردن به نکات ایمنی به همان اندازه زیبایی و کارایی اجاق گاز صفحه ای اهمیت دارد
  2. در هنگام خرید اجاق گاز صفحه ای دقت داشته باشید فاصله شعله ها به گونه ای باشند که شما بتوانید به راحتی چند قابلمه را روی گاز قرار دهید 
  3. پس از خرید اجاق گاز رومیزی به دلیل استفاده از گارانتی نصب و راه اندازی اولیه اجاق گاز صفحه ای خود به مسئول نصب مجاز همان شرکت واگذار کنید
  4. رومیزی یا توکار. بسته به نوع کاربری، باید میان مدل‌های رومیزی و توکار، یکی را انتخاب کنید. اجاق گازهای رومیزی معمولا از نوع دو شعله هستند و به دلیل تعداد کم شعله‌ها، برای مکان‌هایی مانند اداره که استفاده از اجاق گاز، محدود به درست کردن چایی یا گرم‌کردن غذا ست، مناسب‌تر می‌باشند.
  5. جنس اغلب اجاق گازهای توکار شیشه‌ای، سرامیکی و استیل است. زیبایی مدل‌های شیشه‌ای را نمی توان نادیده گرفت، اما به جرات می‌توان گفت که مدل‌های استیل به دلیل دوام بالاتر، پرطرفدارتر هستند.
  6. دقت کنید که اجاق گازها به فندک و ترموکوپل مجهز باشند

انتخاب بهترین برند خرید گاز رومیزی

با توجه به گسترش و تنوع در تولید و فروش اجاق‌ گازهای صفحه‌ای نکاتی را در قالب راهنمای خرید به شما ارائه دهیم تا بتوانید گزینه‌های پیش روی خود را از نظر جنس بدنه، تعداد شعله‌‌ها، محل قرارگیری شعله پخش‌کن‌ها، ابعاد و بسیاری فاکتورهای دیگر از هم تمیز دهید. در این میان برندهای بسیاری از جمله گاز استیل البزر در بازار داخلی وجود دارند که نظر مشتریان را جلب کرده است. سعی کنید با درنظر گرفتن بودجه و تحقیق درباره بهترین مارک با کیفیت عالی، خرید خود را تضمین کنید.


راهنمای خرید سینک ظرفشویی آشپزخانه

راهنمای خرید گاز رومیزی و سینک ظرفشویی جهیزیه

سینک ظرفشویی روزانه به کرات توسط اعضای خانواده مخصوصاً خانم‌ها و خانه‌داران مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این ترتیب می‌توان گفت اندازه، جنس، کیفیت و حتی تعداد لگن آن در رضایت مصرف کنندگان تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل پیش از خرید سینک ظرفشویی باید تعدادی نکته و فاکتور مهم را در نظر گرفت تا در نهایت بتوان با هزینه و قیمتی معقولانه بهترین درجه کیفی ممکن را دریافت کرد. از این رو در ادامه مطلب به بررسی جزئیات خرید سینک ظرفشویی شامل جنس، ابعاد، تعداد لگن، توکار یا روکار بودن، ضخامت ورق و برندهای تولید کننده سینک خواهیم پرداخت.

آنچه لازم است برای خرید سینک ظرفشویی بدانید:

مهم ترین نکته برای انتخاب سینک ظرفشویی، بررسی اندازه سینک آشپزخانه می باشد پس پیش از هر انتخابی باید به اندازه میز آشپزخانه و هم استفاده اولیه برای سینک ظرفشویی توجه داشته باشید.
 اندازه سینک را برای عرض و طول، از لبه به لبه و عمق حوضچه اندازه بگیرید. عمق سینک و محل تخلیه می تواند بر میزان فضای موجود در زیر ظرفشویی، برای مواردی مانند سطل زباله یا هر استفاده دیگری تأثیر بگذارد. 

در هنگام خرید سینک ظرفشویی به برند تولید کننده سینک توجه ویژه ای داشته باشید. برند تولید کننده سینک مشخص کننده سایر ویژگی‌ها و خصوصیات محصول به حساب می‌آید. برند یا سازنده سینک تعیین کننده وجود ابعاد استاندارد، ضخامت کافی، کیفیت بالا، جنس و متریال مرغوب و حتی قیمت مناسب است. یکی از بهترین سینک های ظرفشویی سینک استیل البرز می باشد.

انواع سینک‌ ظرفشویی؛ بر اساس متریال

  • سنیک ظرفشویی استیل ضد زنگ: یکی از پرطرفدارترین انواع سینک‌های ظرفشویی آشپزخانه، سینک‌‌هایی از جنس استیل ضد زنگ است. ضخامت این سینک‌ها متفاوت است و در طرح‌های مختلف تولید می‌شود. انواع ضخیم‌تر این سینک‌ها، نسبت به نوع نازک‌تر مقاوم‌تر و بادوام‌تر است، و هنگام شستشو سر و صدای کمتری ایجاد می‌شود.
  • سینک ظرفشویی چدنی: در ساخت این سینک‌های ظرفشویی از ماده‌ای بسیار محکم به نام چدن استفاده شده است. 
  •  سینک ظرفشویی کامپوزیتی (گرانیت): با ترکیب دو ماده گرانیت و کوارتز و برخی مواد دیگر که بر پایه رزین آکریلیک و پلی‌استر است، یک سینک ظرفشویی بسیار مقاوم تولید می‌شود، که به آن سینک ظرفشویی کامپوزیتی می‌گویند. این سینک در طرح‌ها و اشکال مختلفی تولید می‌شود.
  • سینک ظرفشویی سنگی: سنگ ماده‌ دیگری است که در ساخت انواع سینک های ظرفشویی از آن استفاده می‌شود. تولیدکنندگان سینک‌های آشپزخانه از دو نوع سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی در ساخت محصولات خود بهره می‌برند
  • سینک ظرفشویی سنگ صابونی: سنگ‌های طبیعی مانند سنگ صابونی در صنعت ساختمان‌سازی کاربرد زیادی دارد. در ساخت سینک ظرفشویی از سنگ صابونی استفاده می‌شود
  • سینک ظرفشویی مرمر: سنگ مرمر، یکی دیگر از سنگ‌های طبیعی است که در تولید انواع سینک های ظرفشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد
  • سینک آشپزخانه سرامیکی: در گذشته روشویی‌ها و وان‌های حمام را با سرامیک تولید می‌کردند. اما چند سالی است که تولیدکنندگان سینک های ظرفشویی آشپزخانه هم، انواع سینک های ظرفشویی را با سرامیک می‌سازند.
  • سینک ظرفشویی شیشه‌ای: جدیدا سازندگان سینک های ظرفشویی آشپزخانه برای پوشش‌دادن سلیقه تمامی مصرف‌کنندگان، هماهنگی هود و گاز شیشه‌ای با سینک ظرفشویی و همچنین طراحی و زیبایی بیشتر آشپزخانه‌ها سینک‌ های ظرفشویی شیشه‌ای را وارد بازار کرده‌اند. این سینک ها تا حدودی مورد توجه علاقه‌مندان به طراحی مدرن و منحصربه‌فرد قرار گرفته است.
  • سینک ظرفشویی مسی: سینک‌های ظرفشویی آشپزخانه که زیبایی خیره‌کننده‌ای به فضای آشپزخانه می‌بخشد، سینک ساخته شده از مس است. این سینک‌ها هم به صورت دست‌ساز و هم به صورت ماشینی تولید می‌شود.

راهنمای خرید گاز رومیزی و سینک ظرفشویی جهیزیه

انواع سینک ظرفشویی؛ بر اساس طراحی (سبک)

  • سینک ظرفشویی توکار: یکی از پرطرفدارترین سینک‌های ظرفشویی که توسط تولیدکنندگان این محصولات به بازار عرضه شده است، سینک‌های ظرفشویی توکار است. در این نوع سینک، فاصله‌ای چند سانتی‌متری از لبه سینک تا لبه کانتر یا پیشخوان ایجاد شده و سینک در قسمت داخلی کانتر نصب شده است.
  • سینک ظرفشویی روکار: نوع دیگری از سینک ظرفشویی آشپزخانه تولید می‌شود، که به دلیل قرارگیری لبه‌ سینک روی صفحه یا پیشخوان روکار نامیده می‌شود. درواقع سینک روی سطح کانتر نصب شده و سازنده سینک، اندازه و قالب آن را به نصاب می‌دهد، تا فضایی خالی برای قرارگیری سینک روی کانتر ایجاد شود. 
  • سینک ظرفشویی آشپزخانه مدل پیشخوان: یکی دیگر از انواع سینک ظرفشویی از لحاظ طراحی، مدل پیشخوان است. در این سینک شما یک طراحی فوق‌العاده و زیبا را شاهد خواهید بود که درواقع این قسمت از آشپزخانه را به مرکز کانونی تبدیل می‌کند. به‌ویژه اگر آن را زیر پنجره آشپزخانه نصب کنید. در مدل پیشخوان، قسمتی از جلوی سینک ظرفشویی با فاصله چندسانتی‌متری از کانتر بیرون و جلو زده است.
  • سینک ظرفشویی تک لگنه: یکی دیگر از سینک‌‌های ظرفشویی که بیشتر در آشپزخانه‌های با متراژ کم نصب می‌شود، سینک تک لگنه است. این سینک عمق زیاد و فضای کافی برای شست‌وشوی ظروف بزرگ مانند انواع قابلمه، سینی فر و … را دارد.
  • سینک ظرفشویی دو لگنه: یکی دیگر از رایج‌ترین سینک‌های ظرفشویی آشپزخانه که در بیشتر خانه‌ها استفاده می‌شود، سینک‌های دو لگنه است. در این مدل سینک، دو لگن که معمولا عمق و سایز آن‌ها یک اندازه است، وجود دارد. معمولا یکی از آن‌ها برای کف‌مال کردن و دیگری برای آبکشی ظروف استفاده می‌شود.
  • سینک ظرفشویی چند لگنه: سینک‌های ظرفشویی چند لگنه نوع دیگری از این محصول است که تولید می‌شود. ساخت و عرضه این مدل سینک نسبت به مدل‌های دیگر به دلیل تقاضای کم مصرف‌کننده، کم‌تر است.
  • سینک ظرفشویی صفحه‌دار (صفحه زهکش): یکی دیگر از سینک‌های ظرفشویی که در بسیاری از خانه‌ها به‌ویژه آپارتمان‌های امروزی آن را مشاهده می‌کنید، سینک ظرفشویی صفحه‌دار است. در این مدل سینک، لگن در یک طرف و صفحه‌‌ای که سوراخ‌دار است یا به اصطلاح زهکشی شده، در طرف دیگر قرار دارد.

کلام آخر

در این مقاله کاربردی راهنمای خرید گاز رومیزی و سینک ظرفشویی سعی کردیم نکاتی که باعث می شود یک انتخاب صحیح داشته باشید. یکی از بهترین برندهای تولید  گاز و سینک ظرفشویی، برند استیل البرز می باشد که تنوع مناسبی از محصولات با کیفیت خود در اختیارتان قرار می دهد. شرکت صنایع استیل البرز (سهامی خاص) تولید کننده و صادر کننده پیشگام سینک ظرفشویی Stainless Steel در خاورمیانه می باشد که  با ارائه محصولات به سراسر ایران به همراه ضمانت نامه های معتبر توانسته رضایت مشتریان خود را به دست آورند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: