بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

خانمهای محجبه می توانند در عین داشتن پوشش کامل، ظاهری متفاوت و آراسته داشته باشند. با استفاده از ملزومات حجاب می توانید در استایل خود تنوع ایجاد کنید. در این مقاله قصد داریم انواع محصولات حجاب مانند مقنعه، توربان، هد شال حجاب و... را به شما معرفی کنیم تا بتوانید پوشش مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

 انواع ملزومات حجاب برای خانم های محجبه

فواید استفاده از ملزومات حجاب

در گذشته تنها پوشش مرسوم برای خانمهای محجبه استفاده از چادر بود. امروزه اما انواع مختلفی از چادرها مانند چادر دانشجویی عرضه شدهاند تا بانوان به فراخور موقعیت بتوانند از آن استفاده کنند و بدون دغدغه به فعالیت های روزانه خود بپردازند.
این که امروزه استفاده از این نوع پوششها رواج زیادی دارد به علت مزایای آنها است که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. راحتی در استفاده
  2. داشتن پوشش کامل
  3. عدم نگرانی از لیزخوردن و کنار رفتن روسری
  4. داشتن استایلی متفاوت و زیبا

در کنار تنوع چادر انواع ملزومات حجاب به این پوششها افزوده شده که علاوه بر ایجاد تنوع باعث زیباتر دیده شدن پوشش و حجاب می شوند. از جمله این محصولات میتوان به هدشال حجاب اشاره کرد که مدلهای مختلفی دارد. مسلما همه ما از روسری استفاده کرده ایم. این نوع پوشش در بسیاری از مواقع ممکن است روی سر نماند یا کنار برود. شما میتوانید با استفاده از هدشال، روسری خود را روی سر محکم کرده و از لیز خوردن آن و بهم‌ریختگی موها جلوگیری کنید. ما در این بخش به معرفی این مدلها خواهیم پرداخت.

حجاب کامل و زیبا

انواع ملزومات حجاب به بانوان محجبه کمک میکنند که طبق سلیقه شخصی خود پوشش خود را انتخاب کنند.  علت محبوبیت هد شال حجاب و توربان در میان دیگر ملزومات حجاب در این است که با کمک دو بند از پشت سر گره میخورد و به طور کامل روی سر فیکس میشود.
این محصول در طول استفاده به هیچ‌وجه به عقب و جلو نمیرود و ثابت زیر مقنعه یا روسری در جای خود باقی میماند. این مزیت باعث آسودگی بانوان محجبه در طول روز میشود. آنها میتوانند بدون دغدغه درباره وضعیت حجاب خود به فعالیتهای روزمره بپردازند.

معرفی انواع هدشال حجاب

هد شال حجاب در انواع مختلفی تولید میشوند که عبارتاند از:

1. مدل توربانی

یکی از مدلهای بسیار پرطرفدار در میان انواع ملزومات حجاب، استفاده از هدشال توربانی است. با این نوع پوشش دیگر نیازی به شال و روسری ندارید و پوشیدن یک توربان زیبا می تواند پوشش شما را کامل کند. معمولا در مجالس و مهمانیها خانمهای محجبه از این محصولات برای شیک بودن خود استفاده میکنند. در این حالت بهتر است لباس و توربان سر از نظر رنگ و طرح با هم همخوانی داشته باشند.

انواع ملزومات حجاب برای خانم های محجبه

2. مدل ساده

این مدل میتواند کل موهای سر را در خود جای دهد و جلوی آن از زیر روسری یا شال پیدا خواهد بود. بسیاری از افراد مدلی را انتخاب میکند که با گیپور روی آنها کار شده باشد به این ترتیب ظاهری مجلسی به پوشش خود میدهند.

3. مدل لولهای

یکی از انواع ملزومات حجاب مدل هد شال لولهای است که معمولا زیر روسریها و شالهای ضخیم در فصل سرما قرار میگیرد. این نوع حجاب زیبایی خاصی دارد به حدی که بسیاری از خانمهای محجبه در مراسم و دورهمی از مدل لولهای برای حفظ حجاب کامل استفاده میکنند.

4. مدل مجلسی

بیشترین قشری که از این نوع پوشش استفاده میکنند بازیگران سینما و تلویزیون هستند. بسیاری از بانوان در برنامههای تلویزیونی برای جلوگیری از بهمریختگی موها و در عین حال حفظ حجاب کامل از مدلهای مجلسی استفاده میکنند. در این مدل چانه و گردن به طور کامل پوشیده میشود.

5. مدل تلی

این محصول یک تل پارچهای است که فقط بخش کوچکی از پیشانی و جلوی موها را میپوشاند. این پوشش بیشتر برای کسانی مورد استفاده قرار میگیرد که موهای کوتاهی دارند. موهای کوتاه از زیر روسری و مقنعه و شال خیلی زود بیرون میآیند و باعث ناراحتی بانوان محجبه میشوند. در حالی که مدل تلی که از انواع ملزومات حجاب است از ریختن موها روی پیشانی جلوگیری میکند.

6. مدل عروس

بانوانی که صورتهای بزرگ و پهنی دارند میتوانند از این نوع حجاب استفاده کنند. هد شال حجاب مدل عروس بخشی از پیشانی و شقیقه را میپوشاند و همین امر صورت افراد را کوچکتر نشان میدهد. اگر صورت کوچکی دارید توصیه میکنیم رنگ روشن این مدل را خریداری کنید تا چهره شما بیش از حد کوچک به نظر نرسد.

تفاوت هد شال با توربان

توربان همان سربند است که در گذشته از آن استفاده میشد. این پوشش مخصوص موی سر است و برای گردن و چانه پوشانندگی ندارد. در این حالت نیازی به روسری یا شال نیست. بسیاری از بانوان از لباسهای یقه بلند برای پوشاندن گردن استفاده میکنند. هدشال جزء پوشش هایی است که حجاب بانوان را کامل نشان می دهد و در عین حال زیبایی نیست دارد به همین دلیل به آن هدشال حجاب می گویند. در واقع هدشال حجاب همان شال هد دار مجلسی است.

 انواع ملزومات حجاب برای خانم های محجبه

انواع مقنعه

برخی افراد به جای روسری و شال برای پوشش خود از مقنعه استفاده میکنند. مقنعه در گذشته فقط در یک طرح و مدل ساخته میشد. اما اکنون میتوانید انواع مختلفی از مقنعه را در بازار ببینید. از جمله این مدلها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خبرنگاری
  • کراواتی
  • دانشجویی
  • تلسرخود
  • چانهدار
  • تلدار
  • ابردوزی
  • ساده

 

انواع ملزومات حجاب برای خانم های محجبه

جنس ملزومات حجاب از چیست؟

برای پارچه این اقلام باید از جنسی استفاده شود که هم روی سر ثابت بماند و لیز نخورد و هم موها از زیر آن پیدا نباشد و مهمترین نکته اینکه استایل شما را حفظ کند. با توجه به این سه نکته معمولا جنس انواع ملزومات حجاب را از کرپ حریر تهیه می کنند که ظاهر بسیار شیکی دارد و چروک نمی شود.

سخن آخر

تنوع انواع ملزومات حجاب بسیار زیاد است و باعث تنوع در استایل خانمهای محجبه می شود. اما این زیبایی تنها زمانی اتفاق می افتد که محصولات حجاب از کیفیت مناسبی نیز برخوردار باشند. از این رو توصیه میکنیم حتما به جنس پارچهای که در انواع محصولات حجاب بهکار رفته توجه کنید. محصولات حجاب را با لباس و شال یا روسری خود سِت کنید تا ظاهری مرتب و برازنده داشته باشید. قبل از آنکه به قصد خرید ملزومات حجاب به بازار بروید به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا از فروشگاه های معتبر ملزومات حجاب خورشید به نشانی https://hejabkhorshid.com/ دیدن کنید تا در بازار دچار سردرگمی نشوید.


توجه : سایت سوربان در زمینه تبلیغات فعال است و هیچ گونه فعالیت فروشگاهی ندارد. انواع مدل های معرفی شده داخل سایت صرفا استفاده ژورنالی دارد و امکان سفارش و خرید آن ها وجود ندارد.

به این مطلب امتیاز دهید:
(28 امتیاز , میانگین: 3.8 از 5)

نظرات شما:
  • الهام پنجشنبه, 23 تیر 1401

    سلام خسته نباشید. ممنون از پیشنهاداتی که برای افراد محجبه در نظر گرفته شده... انشاا... بانوان از این بی حجابی و پوشیدن لباسهای وقیح دربیایند و کمی اندیشه کنند که چیکار میکنن

    پاسخ مدیر:

    سلام مرسی از محبت شما دوست عزیز سوربان.


عناوین جذاب امروز