بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

 خرید عیدی برای عروس

رسم و رسوم عیدی دادن به عروس از دیرباز تاکنون در اکثر خانواده های ایرانیان وجود دارد و هنوزم که هنوزه بیشتر خانواده ها برای عیدی دادن به عروس شور و شوق عجیبی دارند.
در واقع رسم عیدی دادن به عروس یک رسم کهن است که در بیشتر شهرهای ایران رواج دارد و با فرا رسیدن عید نوروز، خانواده داماد به این فکر می کنند که چه هدیه ای برای عیدی به عروس بدهیم ؟
البته این رسم و رسومات به همان قدری که برای برخی از خانواده ها بسیار مهم و قابل توجه است، توسط برخی دیگر هم چندان جذابیتی ندارد و به آن اهمیت نمی دهند.
اگر مدتی است در دوران نامزدی و عقد به سر می برید، با فرا رسیدن عید نوروز باید ترتیب یک میهمانی جذاب و باشکوه را بدهید، در چنین میهمانی خانواده داماد با هدایایی جالب و به یادماندنی در کنار میوه و شیرینی و آجیل با دوستان و اقوام خود به منزل شما می آیند و هدایا را به شما تقدیم می کنند.

 

راهنمای خرید عیدی عروس: چه چیزهایی برای عروس عیدی ببریم ؟


جالب است بدانید: خانواده عروس هم بایستی متقابلا برای داماد هدایایی را خریداری کنند و در چنین روز باشکوهی به یکدیگر تقدیم کنند. این رسم بسیار خاص و قابل توجه است که بایستی در هنگام خرید عیدی به عروس به نکات مهمی توجه کنید تا زیباترین و مناسب ترین عیدی را برای عروس خود خریداری کنید.

بی شک اولین سوالی که در ذهن خانواده داماد پیش می آید، این است که چه هدیه ای برای عروس خریداری کنیم ؟ خرید هدیه در کنار اینکه شور و شوق عجیبی را به ما القا می کند منتها در بیشتر موارد سخت و دشوار است.

گاهی اوقات تعیین بودجه بسیار سخت است و هر خانواده ای بایستی با توجه به میزان بودجه که برای خرید عیدی در دوران عقد می خواهد درنظر بگیرد، اقدام کند تا هدیه ای مناسب خریداری نماید.
اینکه چقدر می خواهید هزینه کنید بسیار مهم است و باید بتوانید بدون هیچ نگرانی، هدایایی را انتخاب کنید که با بودجه شما همخوانی داشته باشد.

چند ایده برای خرید عیدی عروس

 •    لباس: این مورد میتواند کم و زیاد شود در برخی شهر ها این رسم انقدر مفصل است که از لباس زیر تا مانتو شلوار و پالتو و چکمه و کیف و کفش و لباس خونه و لباس مجلسی همه و همه را شامل میشود اما اغلب یک دست لباس مهمانی و یک دست مانتو شلوار و روسری کافی است .

 •    چادر: رسم بردن چادر آن هم از نوع تزیین شده بیشتر مربوط به بله برون است اما در برخی جاها چادر رنگی گل گلی هم همراه خرید های عیدی عروس خانم تزیین شده و برده میشود.

•    کیف و کفش: اغلب یک دست کیف و کفش ست یا غیر ست از نوع مرغوب برای عروس خانم هدیه برده میشود.

•   طلا: یکی از خرید های عیدی دادن به عروس خانم یک تکه طلاست که در خیلی جاها مرسوم است این تکه میتواند یک سکه یا النگو و گوشواره و گردنبند و انگشتر باشد ، هرچند چون خرید انگشتر هم برای حلقه و هم برای انگشتر نشان مرسوم است در این عیدی معمولا تهیه نمیشود … در این میان خرید النگو مرسوم تر است .

•    آجیل: آجیل یکی از خوراکی های همیشه گی در عید نوروز ما ایرانی هاست به همین جهت مثل شب یلدا آجیل و خشکبار به صورت تزیین شده در سبد یا تنگ یا ظرف های زیبا به عروس خانم و خانواده اش پیشکش میشود.

•    شیرینی و میوه: این خوراکی ها طبق همان چیزی که در شب یلدا هم وجود دارد به صورت تزیین شده – در مورد میوه با میوه آرایی – در سبد ها و ظرف های زیبا در کنار باقی هدایا به خانه عروس خانم برده میشود.

 •    هفت سین: این رسم در همه جا وجود ندارد ولی گاهی هم برای زیبایی هم به مناسبت عید نوروز یک هفت سین عروس کوچک تزیین شده هم با موارد بالا همراه میشود . هفت سین را هم که شما بهتر از من میدانید شامل چه مواردی میشود.

چند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروسچند ایده جذاب برای عیدی دادن به عروس


توجه : سایت سوربان در زمینه تبلیغات فعال است و هیچ گونه فعالیت فروشگاهی ندارد. انواع مدل های معرفی شده داخل سایت صرفا استفاده ژورنالی دارد و امکان سفارش و خرید آن ها وجود ندارد.

به این مطلب امتیاز دهید:
(5 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: