بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

سبك عقد روستیک چند سال میشه که وارد دیزاین جشن های ایرانی شده. ازدواج های Rustic با ازدواج های كلاسیك اشتباه گرفته می شن، در صورتی که این دو كاملا متفاوت هستن. مراسمات روستیک بیشتر روی عناصر طبیعی و فضای باز بزرگ تمركز می كنن در حالی كه ازدواج كلاسیك الهام بخش از زمان دورتریه.

در سبك روستیک همه اجزاء جشن با هم هماهنگ هستن، از لباس و آرایش عروس گرفته تا ماشین و پذیرایی. ولی در جشن های اجراء شده در ایران، فقط قسمتی به این سبك اختصاص پیدا می كنه. مثلا فقط در قسمتی از سالن عقد یا باغ میز و صندلی با طاق های چوبی چیده می شه كه به سلیقه عروس و داماد برمی گرده.

فرق عقد روستیک و عقد كلاسیک

در محیط و باغ هایی كه عقد روستیک برگزار میشه معمولا مملوء از گل های وحشی و پارچه های كنفی و معمولی هستن، در حالی كه عقد كلاسیك از گلدان های قدیمی، ظروف سفالی قدیمی و رومیزی های توری بهره میبرن. این دو نوع مراسم ازدواج تنها در چند فاكتور مشترك هستن كه می شه به سادگی و طبیعی بودن اون ها اشاره كرد. می تونین از ستون های چوبی كه با پارچه و گل تزئین شده اند استفاده كنین و فضایی زیبا و رویایی رو برای محل انجام مراسم عقد خود پدید آورید.

چگونه یه عقد با تم روستیک رو برنامه ریزی كنیم؟

هیچ قانون سختی برای برگزاری یه مراسم روستایی وجود نداره، اما ایده های زیر به شما كمك می کنه كه به چیزی كه میخواین برسید:

محیط مناسبی انتخاب كنین
راحت ترین راه برای شروع مراسم عقد روستیک خارق العاده، انتخاب یه محل مناسبه. اگرچه به لحاظ فنی، تقریبا هر مكان رو می توان با كمك یه متخصص مد عقد باهوش برای برگزاری مراسم روستیک انتخاب كرد مثل باغ، باغ عمارت یا محیط های سرسبز و باز، حیاط خانه خود و یا دیگر محیط ها.

بعضی از مكان هایی كه باید بیشتر بهش توجه كنین، محیط هاییه كه جلوه طبیعی تری داشته باشه، شاید بخواین از چمنزار هم در تم روستیک استفاده كنین و یا حتی مراسم رو در نزدیكی دریاچه، آبشار و جنگل برپا كنین. پیدا كردن این نوع محیط ها كار سختی نیست و میدونیم كه كدام منطقه از شهر و یا كشورمون دارای همچین مناظری هستن و یا حتی میتونین از باغ های اطراف شهرتون استفاده کنین.

عقد روستیک

عقد روستیک

عقد روستیک

استفاده از دكوراسیون مناسب

در تم روستیک شما باید بیشتر بر روی آیتم های طبیعی تمركز كنین، پس به استفاده از میوه های فصلی و گل های وحشی، چوب، تكه پارچه های كنفی، طناب و خزه فكر كنین تا دكوراسیون زیبایی رو به وجود بیاورید. موارد زیبای زیادی وجود دارن كه می تونین با كمك اون ها كه به عكس های به یاد ماندنی شما زیبایی میبخشن، یه مراسم فوق العاده ای داشته باشین.

عقد روستیک

عقد روستیک

عقد روستیک

عقد روستیک

یك غذا به سبك خانگی رو سرو كنین

اگه می خواین یه عقد روستیک داشته باشین،غذایی رو سرو كنین كه با تم عقد هماهنگی داشته باشه! این نكته مهمه كه برای غذایی كه میخواین سرو كنین، خوب فكر كنین. به دنبال كترینگ های معروف باشین كه می تونن یه غذای ساده و سنتی و در عین حال خوشمره رو تهیه كنن كه با تم مراسم روستیک شما هماهنگی داشته باشه.

غذاهایی كه انتخاب می كنین غذاهایی باشن كه مورد پسند همه هستن مثل قرمه سبزی، زرشك پلو با مرغ، فسنجان، ماهیچه حتی چلو كباب یا جوجه كباب كه اغلب در دیگر مراسم ها سرو میشه. اگه میخواین همه چی به نحو احسن پیش بره در كنار غذا، از نوشیدنی هایی كه به شكل طبیعی تهیه میشن مثل دوغ محلی استفاده كنین.

 

عقد روستیک

عقد روستیک

كیك عقد در مراسم روستیک

كیك های این تم معمولا با عناصری مثل چوب و گل های متنوع تزئین شده و شكل ساده ای داره كه در عین حال زیبا به نظر میرسه.

عقد روستیک

انتخاب یه لباس عقد راحت و زیبا
در مراسم های عقد كه با این تم برگزار میشن همه چی به راحتی و بدون استرس پیش میره، از جمله لباس عقد كه باید منعكس كننده این تم هم باشه. داماد میتونه یه كت و شلوارساده به تن كنه و یا از بولیز، جلیقه و شلوار دامادی استقاده كنه. در همین حال، عروس ها می تونن یه لباس ساده و رمانتیك رو انتخاب كنن كه تزئین شده با گل های روستایی فصلی. بعضی از زوج ها حتی ترجیح می دن بعضی چیزهای عجیب مثل كلاهی برای پوشش آن ها اضافه كنن.

عقد روستیک

عقد روستیک

عقد روستیک

استفاده از آرایش ملایم و ساده در تم عقد روستیک
در تم عقد روستیک باید همه چی ساده و زیبا باشه. سعی كنین از آرایش غلیظ اصلا استفاده نكنین كه با این كار تناقضی با این تم به وجود آورددین و به یاد داشته باشین كه نباید از این موضوع هراسی داشته باشین چون همیشه مردم هر چیزی رو كه ساده تر باشن میپسندن.

نظر شما درباره برگزاری جشن عقد به سبک روستیک چیه؟ تجربه ای برای حضور در این جشن هارو داشتین؟ نظر و تجربیاتتون رو با ما و بقیه خوانندگان به اشتراک بذارین.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 3.5 از 5)

پیشنهادها برای شما

سالن عقد و ازدواج دیاموند با تراس گاردن

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

سالن عقد و محضر عقد پیوند مهر دریا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

سالن اجتماعات و محضر عقد مهرآذین تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

سالن عقد نشان (الماس) تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

سالن عقد و محضر عقد VIP نشان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:

عناوین جذاب امروز