بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

در روزهایی به سر می بریم که برای گرفتن مراسم عقد پیشنهادات بسیار متنوعی پیش روی عروس و دامادها قرار می گیرد. شما میتوانید مراسمی ساده فقط برای جاری کردن خطبه عقد در دفترهای رسمی عقد و ازدواج را انتخاب کنید، میتوانید مراسم خود را در سالن عقد با امكاناتی ساده و معمولی جشن بگیرید و یا این که مراسمی در سالنی لاكچری برگزار کنید. آنچه که مشخص است این است که هزینه عقد در دفتر عقد، نسبت به سالن های عقد معمولی و لاكچری باهم بسیار تفاوت دارد. اگر از هزینه های گرفتن جشن عقد سر در نمی آورید این مقاله را تا انتها بخوانید.

سوربان یک مرجع کامل و جامع از معرفی سالن های عقد و ازدواج است و شما با مراجعه به صفحه سالن های عقد و ازدواج این سایت می توانید به تعداد زیادی سالن عقد شیک و لوکس به همراه آدرس، تصاویر و خدمات ذکر شده آن ها دسترسی داشته باشید.

هزینه عقد مراسم عقد

 

هزینه عقد در دفترهای عقد و ازدواج چقدر است؟

همه ما یك بار هم که شده تجربه شرکت در جشن عقد دوستان و آشنایان در دفاتر عقد و ازدواج را داشته ایم. ما می خواهیم در ادامه انواع سالن های عقد را با یک دیگر از نظر هزینه مقایسه کنیم.

 

هزینه عقد در سالن های عقد ارزان

اگر سالن عقد ارزان می خواهید بدانید که اصلا نشدنی نیست! این سالن ها اصولا امكانات خاصی ندارند و با سفره عقد نسبتا ساده می توانند یک جشن ساده و جمع و جور بگیرند. همچنین امکان دارد شما در این سالن ها از مهمانان خود پذیرایی کرده و از امکانات سالن عقد و ازدواج استفاده کنید. بیشتر سالن های این چنینی پرسنل زیادی برای پذیرایی درنظر نمی گیرند و شما خودتان برای پذیرایی باید اقدام کنید.

مشخص است که هزینه عقد در دفاتر عقد و ازدواج با این شرایط نسبت به موارد دیگری که وجود دارد، كمتر است. اگر می خواهید عقد خود را با كم ترین هزینه ممکن جشن بگیرید، برگزاری این مراسم در دفتر عقد و ازدواج در سال 1400 چیزی حدود 700 تا 900 هزار تومان هزینه دارد. (این هزینه بستگی به موقعیت مکانی و امكانات محضر دارد)

 

هزینه عقد در سالن های عقد معمولی

مراكز دیگری كه میتوان مراسم عقد را در آن ها جشن گرفت، سالن عقد معمولی می باشد. این سالن ها نسبت به دفاتر عقد و ازدواج شیك تر هستند و دارای و امكانات بیشتری می باشند. مثلا سفره عقد در این سالن ها مجلل تر هستند و یا پذیرایی از مهمانان شما را توسط پرنسل خود انجام می دهند.

گل آرایی جزو خدمات دیگری بوده كه این سالن ها به زوج های جوان ارائه می دهند تا محیطی زیباتر بسازند. این سالن های عقد با توجه به ظرفیت و فضا می توانند پذیرایی از مهمانان شما را هم برعهده بگیرند. هزینه عقد در سالن های عقد معمولی در سال 1399 مبلغی بین دو تا پنج میلیون تومان تمام می شود. 

پس اگر قصد داری جشن عقدتان از حالت رسمی خارج شود و عكس های عقدتان خاص و زیبا باشد این سالن های عقد معمولی انتخاب مناسب و به صرفه ای محسوب می شود.

 

هزینه عقد در سالن های عقد لاكچری

همان طور كه از نام این سالن های عقد متوجه می شویم، شرایط در این سالن ها شیك و لاكچری می باشد. در این نوع سالن عقد، میتوان از تعداد زیادی مهمان پذیرایی کرد.منو این سالن ها متفاوت است و میتوان برای پذیرایی از مهمانان غذاهای مختلفی سفارش داد. این سالن ها میزهای مجزا برای مهمانان دارند و میتوان از آن ها به غیر از شیرینی، فینگر فود، نوشیدنی های طبیعی و غیره، برای پذیرایی شام و ناهار کمک بگیرید.

این سالن های عقد، فضاهایی شیك و زیبا با گل آرایی و شمع آرایی تهیه می کنند و عروس و داماد میتوانند تصاویر بسیار زیبا و متفاوت ثبت کنند. سفره عقد در این سالن ها به سبك های خاص و طبق سلیقه شما چیده میشوند و زیبایی محیط و فضا همیشه در ذهن شما و اطرافیانتان خواهد ماند.

این سالن ها دارای فضایی مخصوص عكاسی هستند، حیاط، روف گاردن یا باغ و یا بخش هایی از تالار تزیین شده را در اختیار دارند تا شما بتوانید تصاویر بسیار خاص و زیبایی بگیرید. بسیاری از سالن های عقد لاكچری با آتلیه های معروف همكاری میكنند كه اگر شما در كنار رزور سالن عقد از خدمات آن ها استفاده كنید، شامل تخفیفات هم می شوید. همینطور در این سالن های عقد موسیقی هم پخش میشود تا به شادی جشن و مراسم شما اضافه کند.

میتوان فقط با حضور اقوام درجه یك مراسم عقد را در این سالن ها برگزار كرده و از مواردی مثل پذیرایی، موسیقی زنده و غیره صرف نظر کرد تا هزینه های شما تا حد بسیار زیادی کم شود.

سالن عقدهای لاکچری در مطالب سالن عقد شمال تهران ، سالن عقد غرب تهران و سالن عقد شرق تهران برای شما عزیزان جمع آوری شده است ک مشاهده آن شما را در انتخاب سالن عقد شیک در محدوده جغرافیایی مورد نظر شما یاری خواهد رساند.

هزینه عقد مراسم عقد

برای برگزاری عقد چقدر هزینه کنیم؟

با توجه به خصوصیات ذکر شده، هزینه عقد در سالن های عقد لاكچری در مقایسه با موارد دیگری که به آن ها اشاره کردیم بسیار بیشتر است. هزینه عقد در این سالن ها به فاكتورهای مختلفی بستگی است. برای مثال این كه شما بخواهید از كدام خدمات سالن استفاده كنید، مهمانان شما چند نفر هستند؟ چه نوع پذیرایی را درنظر دارید؟ با انتخاب هر كدام از موارد فوق هزینه عقد در سالن های عقد لاكچری به ده ها میلیون خواهد رسید.

نكته مهمی كه باید به آن توجه داشته باشید این است كه برای مراسم عقدتان چقدر می خواهید هزینه كنید. در صورتی که دست و بالتان تنگ است و بودجه كافی برای برگزاری مراسم عقد لاکچری با مهمانان فراوان ندارید، خودتان را دچار قرض و وام نكنید! 

نكته بعدی این است که آیا قصد گرفتن مراسم عروسی را دارید؟ اگر مراسم عروسی شما چند ماه بعد گرفته میشود، عقد در دفاتر رسمی و یا سالن های عقد معمولی را انتخاب كنید اما اگر خبری از مراسم عروسی نیست، یك مراسم شیك و زیبا در سالن های عقد لاكچری بگیرید. این سالن ها نسخه كوچكی از مراسم های عروسی می باشند كه با مهمان های کم تری برگزار میشوند.

نكته اخر كه برای انتخاب سالن عقد و هزینه عقد به شما گوشزد می کنیم، تشریفاتی است كه همیشه می خواستید در مراسم عقد وجود داشته باشد. این روز، متعلق به شماست و می توانیدبا مدیریت هزینه ها بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

هزینه جشن عقد با کیست؟ هزینه عقد با دختر است یا پسر؟

در جواب به این سوال باید بگوییم در نقاط مختلف ایران رسومات بسیار متنوع هستند. در بعضی از شهرها خانواده عروس همه مخارج عقد را قبول می کنند و در برخی از شهرهای ایران کلیه مخارج بر عهده داماد می باشد، اما همانطور که می دانید این ها اهمیتی ندارند و میتوانید با یک دیگر در این زمینه توافق کنید. مثلا بعضی اوقات مخارج محضر و شام روز عقد با خانواده عروس بوده و مخارج میوه، شیرینی و کیک را داماد عهده دار می شود، یا اینکه اگر مراسم به تالار سپرده می شود و هزینه ها را به صورت نصف نصف تقسیم می گردد.

پس شما باید به رسم و رسومات خانوادگی خود توجه کنید و بعد هم سعی کنید یک دیگر را درک کرده و به یک توافق کلی در این زمینه برسید. پس نمیتوانیم برای این مراسمات یک قائده کلی تعریف کنیم. چیزی که اهمیت دارد ایجاد پیوند مقدس در میان زوجین و خوشحالی و خوشبختی آن ها در آینده است و این موارد تضمین مهمی روی این موارد نیستند.

هزینه عقد مراسم عقد

 

خب، شما به ما بگویید درباره هزینه عقد و خرج های جشن چه نظری دارید؟ در شهر شما بیشتر این هزینه بر دوش چه کسی است؟ خوشحال می شویم با نظراتتان ما و خوانندگان دیگر را هم راهنمایی کنید!



به این مطلب امتیاز دهید:
(8 امتیاز , میانگین: 4.3 از 5)

پیشنهادها برای شما

سالن عقد و ازدواج دیاموند با تراس گاردن

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

سالن عقد و محضر عقد پیوند مهر دریا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

سالن اجتماعات و محضر عقد مهرآذین تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

سالن عقد نشان (الماس) تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

سالن عقد و محضر عقد VIP نشان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:
  • سلی سه شنبه, 23 فروردين 1401

    برای منطقه ما هزینه شام و دعوتی پای خانواده عروس و هزینه محضر پای داماد است .

    پاسخ مدیر:

    ممنونم از اطلاعاتی که به ما دادید سلی عزیز.

  • سارا چهارشنبه, 29 ارديبهشت 1400

    بسیار عالی و کامل بود مرسی

    پاسخ مدیر:

    مرسی از لطف و محبت زیادتون.


عناوین جذاب امروز