بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
ایران جاهای دیدنی بسیار زیبا و عاشقانه‌ای برای زوج‌ها دارد و از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه است. انتخاب یک مقصد خوب برای ماه عسل می‌تواند لحظات ناب و لذت‌بخشی را برای شما رقم بزند که تا آخر عمر در ذهنتان ثبت خواهد شد، بنابراین بهتر است قبل از سفر همه جوانب را در نظر بگیرید.

ماه عسل کجای ایران بریم؟

ماه عسل را می‌توان خاطره‌انگیزترین و فراموش‌نشدنی‌ترین سفر همه زوج‌ها دانست، بنابراین انتخاب یک مقصد خوب برای رفتن به ماه عسل بسیار مهم است. برپایی مراسم عروسی، خستگی و استرس زیادی را برای عروس و داماد به همراه دارد، اما رفتن به ماه عسل می‌تواند خستگی چندین ماهه جهت آماده شدن برای مراسم عروسی را از تن برهاند. برای مقصد ماه عسل خود می‌توانید یک جزیره را انتخاب کنید در کشور ما جزیره های لوکس و فوق العاده شیک و زیبا وجود دارند که می‌توان برای ماه عسل مقصدی عالی باشند در این مقاله از سوربان سعی کردخ ایم جزایر زیبای ایران که مقصدی خوبی برای سفر خصوصا سفر ماه عسل زوج ها هستند را معرفی کنیم پس اگر به دنبال انتخاب یک مقصد عالی برای ماه عسل خود هستید در این مقاله همراه ما باشید.

5 جزیره پرطرفدار برای ماه عسل در ایران / رمانتیک ترین مقاصد ماه عسل در ایران + بهترین جزایر ایران برای ماه عسل

جزاير پرطرفدار ايران براي گذراندن ماه عسل

کشور عزیزمان ایران در مجموع 427 جزیره بزرگ و کوچک دارد. مقایسه جزایر ایران با یکدیگر کار دشواری است زیرا هر یک از آنها به طرزی منحصر به فرد چشم‌های شما را خیره می‌کنند.  برخی از این جزیره‌ها همانند شهر‌های باستانی ایران قدمت بالایی دارند در ادامه به معرفی ۵ جزیره زیبا و مهم خلیج فارس پرداخته ایم که می‌توانند مقاصد مناسبی برای سفر ماه عسل باشند.

جزیره لوکس و فوق العاده زیبای کیش

جزیره کیش به قدری مورد استقبال مردم ایران خصوصا زوج های جوان قرار گرفته است که دیگر نمی‌توان گفت جایی از آن ناشناخته باقی مانده است. کیش را می‌توان اینگونه توصیف کرد: «خورشید، دریا و ماسه: جزیره‌ای رویایی در ایران». کیش در گذشته شکوه و زیبایی بسیاری داشت اما در دوره‌ای از تاریخ مورد بی‌لطفی گرفت. نزدیک به یک دهه است که دولت سعی دارد شکوه و جلال گذشته این جزیره را به آن بازگرداند و باید بگوییم که تا حدود زیادی در این امر موفق شده است.

5 جزیره پرطرفدار برای ماه عسل در ایران / رمانتیک ترین مقاصد ماه عسل در ایران + بهترین جزایر ایران برای ماه عسل

کیش یک منطقه آزاد تجاری است و نزدیکی آن به تنگه هرمز باعث شده سرمایه‌ گذاری‌ های زیادی در آن انجام شود. همه‌ساله گردشگران زیادی از سرتاسر ایران و جهان به این جزیره سفر می‌کنند و دلیل آن آزادی‌های اجتماعی بیشتر، نمایش‌های عمومی سرگرم‌کننده، و برنامه‌های تفریحی بی‌شمار کیش است. نگران هزینه‌ها نباشید چون تقریباً همه اقشار جامعه از لحاظ اقتصادی می‌توانند از این برنامه‌ها لذت ببرند.

کیش جزیره‌ای برای جشن گرفتن است. هر کس که به این مکان دیدنی سفر می‌کند به معنای واقعی کلمه لذت می‌برد. شنا در آب شفاف یا انجام ورزش‌های دریایی مهیج تنها بخش کوچکی از کارهایی است که می‌توانید در کیش انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم برای خریدکردن در این جزیره از قبل بودجه‌ای پس‌انداز کنید چرا که کیش قطب اصلی کشتی‌های تجاری است. کالا‌ها و لباس‌های این جزیره همیشه جزو جدیدترین مد‌های روز دنیا هستند.

5 جزیره پرطرفدار برای ماه عسل در ایران / رمانتیک ترین مقاصد ماه عسل در ایران + بهترین جزایر ایران برای ماه عسل

جزیره کیش در کنار مناظر طبیعی خیره‌کننده سرشار از مکان‌های زیبایی است که برای رفاه حال گردشگران ساخته شده‌اند. اولین چیزی که در تصاویر کیش خودنمایی می‌کند یک کشتی غول‌پیکر یونانی است. کشتی یونانی مکانی دیدنی برای زوج‌های عاشق است. تماشای غروب آفتاب، هنگامی که خورشید با اکراه از پس این کشتی محو می‌شود یک عصر رمانتیک را برای گردشگران رقم می‌زند از این رو جزو بهترین و پرطرفدار ترین مقاصد برای ماه عسل محسوب می‌شود.

شهر زیرزمینی کاریز کیش یکی از مناطق گردشگری این جزیره است که 2500 سال قدمت دارد. قناتی در عمق 16 متری با سقفی پوشیده از صدف و مرجان به راحتی می‌تواند برای هر کسی جذاب باشد. این شهر زیرزمینی به وسعت 10 هزار مترمربع برای جمع‌آوری، تصفیه و ذخیره‌سازی آب شرب ساکنان ساخته شده است.

جزیره قشم ؛ نگین خلیج فارس!

یکی دیگر از جزایر پرطرفدار برای ماه عسل جزیره قشم است قشم یک جزیره با آب‌ و هوای آفتابی است همچون نگینی در خلیج فارس می‌درخشد. اگرچه این جزیره به طور کامل از خاک ایران جدا شده است اما نزدیکی آن به بندرعباس و بندر خمیر باعث شده شرایط خوبی برای کسانی که مایلند از طریق جاده سفر کنند فراهم شود.

قشم بزرگ‌ ترین جزیره ایران است و یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان محسوب می‌شود. این جزیره نقش مهمی در تاریخ ایران داشته است. در دوره ساسانیان این جزیره ابرکاوان نامیده می‌شد که به معنای «از تبار کاوه» است. اشارات تاریخی به این جزیره حاکی از اهمیت جغرافیایی آن  است. امپراطوری‌های زیادی از سیستم های تجاری و تبادل فرهنگی میسر شده به واسطه این جزیره منفعت برده‌اند. این مکان یک مرکزی ناوبری بین سرزمین پارس، چین، و آفریقا بوده و همین امر باعث شکوفایی جزیره شده است.

5 جزیره پرطرفدار برای ماه عسل در ایران / رمانتیک ترین مقاصد ماه عسل در ایران + بهترین جزایر ایران برای ماه عسل

این جزیره به چشم یکی از بهترین مراکز تجاری ایران برای خرید کالاهایی با قیمت مناسب دیده می‌شود. بنابراین شما می‎توانید  اولین سفر زندگی مشترک خود یعنی ماه عسل خود را به جزیره زیبا و بی نظیر قشم سفر کنید و لذت یک خرید مقرون به صرفه را در کنار زیبایی‌های بی‌نظیر این جزیره تجربه کنید. ویژگی‌های قشم به نقش اقتصادی و تجاری آن محدود نمی‌شوند؛ دیدنی‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری طبیعی این جزیره همه‌ساله شمار زیادی از گردشگران را مجذوب خود می‌کنند زوج های جوان میتوانند سفر ماه عسل خود را به قشم بروند و قطعا خاطره انگیزترین سفر زندگیشان خواهد بود.

همانطور که گفتیم جزیره قشم یکی از مقاصد مهم گردشگری مردم ایران به شمار می‌رود و دلیل این امر بسیار واضح است؛ حمل‌ونقل دریایی آسان و راحت. هنگامی که به بندرعباس یا بندر پل (از توابع شهرستان بندر خمیر) رسیدید، یک قایق کوچک می‌تواند شما و ماشینتان را به جزیره برساند. سفر با این قایق‌های کوچک اگرچه کوتاه است اما لذت بسیاری دارد. پیشنهاد می‌کنیم گشت‌و‌گذار در جزیره را با خودروی خود انجام دهید یا در جزیره یک خودرو کرایه کنید. این کار باعث می‌شود راحت‌تر به جاذبه‌های توریستی قشم بروید و از نظر زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید.

پس از آن‌که به قشم رسیدید، خواهید دید که اماکن تفریحی زیادی برای گشت‌وگذار و لذت بردن شما ساخته شده‌ است. 8000 هکتار منابع طبیعی جنگل‌های حرا، بندر تاریخی لافت در مجاورت جنگل، غار‌های بی‌شمار از جمله غار نمکدان قشم که طولانی ترین غار نمکی دنیا است، و قلعه متروکه پرتغالی‌ها تنها بخشی از مکان‌های دیدنی جزیره قشم هستند.

5 جزیره پرطرفدار برای ماه عسل در ایران / رمانتیک ترین مقاصد ماه عسل در ایران + بهترین جزایر ایران برای ماه عسل

دره ستارگان نیز با داستان‌هایی اسرارآمیز می‌تواند مکانی دیدنی برای بازدید شما باشد. به باور بومیان، افتادن ستاره‌ها باعث خلق غارهای تودرتو و شکل عجیب زمین این مکان دیدنی شده است. تماشای ستارگان در این ناحیه به قدری جذاب است که حتی گروه‌های نجوم‌شناسی نیز تور‌های آموزشی سالانه خود را در این مکان برگزار می‌کنند.

ژئوپارک قشم که نخستین ژئوپارک خاورمیانه است، علاوه بر گونه‌های گیاهی و جانوری زیبا، با مجسمه‌های طبیعی و چین‌خوردگی کوه‌ها شما را به وجد می‌آورند.

چشمه‌های زیادی در سرتاسر جزیره قشم پراکنده شده‌اند. چشمه کارگاه، چشمه گوری، و چشمه‌های دامنه کوه نمکدان معروف‌ترین چشمه‌های قشم هستند. البته باید بگوییم که آب اکثر چشمه‌های قشم شور است. پس هوس خوردن آب چشمه را از سرتان دور کنید.

جزیزه هنگام ؛ ساحل نقره ای، دلفین ها، حیات وحش بی نظیر

هنگام یکی از زیباترین جزایر ایران است که گزینه بسیار عالی برای ماه عسل محسوب می‌شود اما در میان مردم کمتر شناخته شده است. جزیره هنگام در جنوب جزیره قشم قرار گرفته است.

5 جزیره پرطرفدار برای ماه عسل در ایران / رمانتیک ترین مقاصد ماه عسل در ایران + بهترین جزایر ایران برای ماه عسل

تماشای دلفین‌های خلیج فارس که از آب زلال دریا بیرون آمده و بازی می‌کنند یکی از مفرح‌ترین لحظاتی است که می‌توانید در ماه عسل خود تجربه کنید. این چیزی نیست که در پارک های مصنوعی دبی یا شهر‌های دیگر بتوانید تماشا کنید، حس زندگی واقعی دلفین‌ها تنها مختص به این جزیره است. اگر می‌خواهید شانس خود برای تماشای دلفین‎‌ها را بیشتر کنید باید در ماه‌های آذر و دی صبح زود به دریا رفته و قایق‌سواری خود را آغاز کنید.

جزیره هنگام خیابان و جاده‌ای ندارد و تنها 600 نفر در سه روستای کوچک آن ساکن هستند. این یعنی آرامش مطلق برای گردشگرانی که می‌خواهند در بهشتی بدون آلودگی هوا قدم بزنند. بازار سنتی هنگام یکی از زیباترین بازارهای سنتی ایران است. در بازدید از این بازار خرید صنایع دستی و مربایی که با خاک سرخ (گلک) پخته شده است را فراموش نکنید.

یکی از عجیب‌ترین چیز‌هایی که می‌توانید در سفر به جزیره هنگام شاهد آن باشید ساحل نقره‌ای آن است. در خاک این ساحل ذرات درخشانی وجود دارد که از نوعی کانی براق تشکیل شده‌اند. همچنین وجود فیتوپلانکتون‌های دریایی بر درخشندگی این ساحل افزوده‌اند. دراز کشیدن در این ساحل درخشان و تماشای دریا می‌تواند خستگی‌های زندگی روزمره را از تن شما دور کند.

5 جزیره پرطرفدار برای ماه عسل در ایران / رمانتیک ترین مقاصد ماه عسل در ایران + بهترین جزایر ایران برای ماه عسل

جزیره هنگام حیات وحش بی‌نظیری دارد. برخی از حیوانات نادر مانند غزال بومی ایران (جبیر)، لاک‌پشت‌های پوزه‌عقابی، خرچنگ‌های دریایی و خاردم مصری در این جزیره زندگی می‌کنند اگر علاقه به حیات وحش و تماشای حیوانات نادر دارید پیشنهاد می‌کنیم برای ماه عسل به جزیره هنگام سفر کنید که پشیمان نخواهید شد! آب سواحل این جزیره به قدری شفاف است که شما به راحتی می‌توانید ماهی‌ها و آبزیان دریایی را از نزدیک تماشا کنید.

جزیره تاریخی لارک

5 جزیره پرطرفدار برای ماه عسل در ایران / رمانتیک ترین مقاصد ماه عسل در ایران + بهترین جزایر ایران برای ماه عسل

جزیره لارک گزینه دیگری برای مقصد ماه عسل است که در فاصله 16 کیلومتری قشم واقع شده است. عموم مردم جزیره که شمار آنها به 250 خانوار می‌رسد در قلعه‌ای تاریخی زندگی می‌کنند. در گذشته تصور می‌شد که این قلعه به دستور نادرشاه ساخته شده است اما امروزه مشخص شده که این قلعه در دوره صفویان و توسط پرتغالی‌ها بنا شده است.

دژهای نظامی، تلگراف‌خانه کمپانی هند شرقی در منطقه‌ای معروف به «مرنه»، و خانه‌هایی با قدمت 800 ساله در دل کوه‌های جزیره از جمله جاذبه‌های گردشگری تاریخی لارک هستند. عجیب‌ترین مکان دیدنی این جزیره قبرستان تاریخی آن است. آتشدان‌هایی سفالی همانند یک گلدان کوچک روی قبور گذاشته شده‌اند و ریخته‌شدن کندر و اسپند روی ذغال داغ داخل آنها باعث شده بویی خوش در این منطقه به مشام برسد. اگر شما و همسرتان به مکان های تاریخی و قدیمی علاقمند هستید جزیره لارک گزینه مناسبی برای سفر ماه عسل شماست.

وجود پلانکتون‌ها در آب این جزیره باعث شده با شروع شب نوری آبی‌رنگ هنگام برخورد امواج آب به ساحل دیده شود. پیشنهاد ما این است که هنگام عصر به ساحل بروید و پس از پیاده‌روی دور ساحل در آلاچیق‌ها استراحت کنید. هنگامی که شب آغاز شد می‌توانید عکس‌های بی‌نظیر خود از این ساحل زیبا را ثبت کنید. یکی از عکس‌هایی که پویان شادپور در این ساحل گرفته است در سال 2015 در نشریه معروف نشنال جئوگرافی منتشر شد.

5 جزیره پرطرفدار برای ماه عسل در ایران / رمانتیک ترین مقاصد ماه عسل در ایران + بهترین جزایر ایران برای ماه عسل

صید‌ ماهی در این جزیره به وفور انجام می‌شود و همه روزه ماهیان صید شده به بندرعباس و دیگر جزایر منتقل می‌شوند. اما خوردن ماهی تنوری در کنار ساحل لذتی است که می‌توانید در ماه عسل خود تجربه کنید و شاید تا مدت‌ها آن را فراموش نکنید. حلوای رطب نیز دیگر خوردنی خوشمزه این جزیره است. اگر از بومیان مهمان‌نواز جزیره بخواهید حتماً نحوه پخت آن را به شما خواهند آموخت. مردم این جزیره به قدری مهربان هستند که می‌توانید شب را در خانه آنها بگذرانید. بهترین زمان سفر به لارک نیمه دوم سال است زیرا در این زمان آب‌وهوای جزیره معتدل و دلپذیر است.

جزیره هرمز؛ جزیره رنگین کمان ، کلید خلیج فارس

5 جزیره پرطرفدار برای ماه عسل در ایران / رمانتیک ترین مقاصد ماه عسل در ایران + بهترین جزایر ایران برای ماه عسل

جزیره هرمز یا جزیره رنگین‌کمان یکی دیگر از مکان های پرطرفدار برای ماه عسل است  که به علت موقعیت جغرافیایی خاص آن کلید خلیج فارس نام گرفته است. این جزیره به علت وجود خاک‌های متنوع به بهشت زمین‌شناسی معروف شده است. جزیره هرمز تاریخچه‌ای پر فراز و نشیب دارد. سال 912 نیروهای پرتغالی این جزیره را اشغال کردند و قلعه‌ای در آن ساختند. اما مردم جزیره سرانجام موفق شدند در سال 1031 هرمز را از اشغال پرتغالی‌ها خارج کنند. هم‌اکنون آثار و خرابه‌های این قلعه در نزدیکی آبادی‌های فعلی جزو مناطق گردشگری جزیره هرمز محسوب می‌شوند.

مشهورترین جاذبه گردشگری جزیره هرمز دره رنگین‌کمان نام دارد. تنوع رنگی خاک و سنگ این مکان باعث شده ما شاهد یک زیبایی چشم‌نواز باشیم. از دیگر مکان‌های دیدنی جزیره هرمز می‌توان به موزه دکتر نادعلیان اشاره کرد. احمد نادعلیان بیشتر برای کندنگاری‌هایش روی سنگ‌های رودخانه و همچنین حجاری، چیدمان و نت‌آرت در مجامع بین‌المللی شناخته می‌شود.

5 جزیره پرطرفدار برای ماه عسل در ایران / رمانتیک ترین مقاصد ماه عسل در ایران + بهترین جزایر ایران برای ماه عسل

جزیره نمکی هرمز همانند یک صدف روی آب‌های آبی خلیج فارس شناور است. یک جاده ساحلی زیبا پیرامون جزیره را احاطه کرده است و شما می‌توانید با پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری جاذبه‌های طبیعی جزیره هرمز را تماشا کنید. کمپ‌زدن در جزیره هرمز یکی از تفریحات پرطرفدار گردشگران است. البته راه‌های دیگری نیز برای اقامت وجود دارد: ماندن در خانه ساکنان جزیره و لذت بردن از نان‌های سنتی هرمز یا رفتن به ساحل محیط زیست و تماشای طلوع خورشید از کانکس‌هایی که برای مسافران ساخته شده‌اند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجالس بلانش تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:

عناوین جذاب امروز