بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

ازدواج به تعداد انسان های روی زمین تعریف دارد و هر شخص مناسب با درک خود آن را تعریف می کند. ازدواج برای برخی با شادی و برای برخی با غم همراه است، حتما در طول زندگی و در میان دوستان و آشنایان خود شاهد زوج های شاد و یا غمگین بوده اید افرادی که همه در آغاز مشتاق و پر شور وارد زندگی مشترک شده اند ولی بعد از شب عروسی سرانجام های مختلفی را تجربه کرده اند. قطعا هیچ زوجی با قصد جدایی وارد زندگی مشترک نمی شود و با امید به داشتن زندگی با عشق و پر حاصل زندگی مشترک خود را آغاز می کنند. حال سوال این است که چرا ؟و یا چگونه ؟ خانه مشترک که آجر های آن با عشق بنا شده است تبدیل به ویرانه ای می شود که برای زوج ها انتخابی به جز ترک آن باقی نمی گذارد؟

ازدواج تولد دوباره

آیا آمادگی ازدواج را دارم ؟

سوالی مهم و پیش نیاز هر زوجی برای ادامه داشتن زندگی مشترک موفق مطرح می شود این است که آیا شخص اصلا آمادی های لازم را دارد؟ آیا مهارت های لازم برای اداره زندگی به همراه شخص دیگر را فراگرفته ؟ و آیا میتواند مسئولیت فرد دیگری را بر عهده داشته باشد ؟ برای رسیدن به این نتیجه که آیا شخص آمادگی برای ازدواج را دارد و یا نه می توانید به مشاور مراجعه کنید ولی برای اینکه خودمان نیز برسی  راجب این مسئله داشته باشیم و کمی خود را بسنجیم، می توانیم از چند ترفد ساده استفاده کنیم.

ازدواج تولد دوباره

10سئوال برای سنجش آمادگی ازدواج شما

سعی کنید به سوالات زیر با دقت و صداقت جواب بدهید و نظر شخصی که به خوبی شما را بشناسد نیز درباره میزان صحت جواب ها جویا شوید.

  1. چه میزان به احساسات خود آگاهی دارید؟ برای مثال : زمانی که از شما انتقاد می شود چه احساسی به شما دست می دهد و چرا؟ واکنش شما نسبت این اتفاق چیست و چه مقدار زمان نیاز دارید تا بتوانید آرامش خود را به دست بیاورید.
  2. تا چه میزان از آرزو ها و نیاز های خود آگاهید و تا کجا برای رسیدن به آن ها تلاش میکنید؟ آیا مسیری برای رسیدن به آن ها دارید؟ اگر هنوز نسبت به آینده خود و مسیر شغلی شک دارید بهتر است کمی در ازدواج تعلل کنید.
  3. در مواجه با مشکلات تا چه میزان موفق به یافتن راه حل اصولی و منطقی هستید؟ و آیا مسئولیت کارها و عواقب آن را بر عهده میگیرید؟ یا دیگران را مقصر می دانید و به دنبال سرزنش آن ها هستید؟ زندگی پر از مسائل گوناگون است که با مسئولیت همراه است و ناتوانی در حل آن ها ازدواج را با مخاطره همراه میکند.
  4. ارتباط شما با دیگران به چه صورت است؟ به غیر از اعضای خانواده ارتباط صمیمی و نزدیک با دیگران دارید؟ به غیر از اعضای خانواده دوست صمیمی دارید؟ اگر جواب این سوال ها خیر است شاید شما در همدلی کردن و عشق ورزیدن دچار مسئله هستید و زندگی مشترک بدون همدلی و عشق امکان پذیر نیست.
  5. در کار های مشارکتی عملکرد بهتری دارید و یا فردی؟ آیا احساس می کنید کار های گروهی از توانایی شما می کاهد ؟
  6. تا چه میزان به مسائل خصوصی و جنسی خود آگاهید؟
  7.  آیا از آنچه هستید راضی هستید؟ چه احساسی نسبت به زندگی مجردی خود دارید؟ فکر میکنید خوشبختی در گرو ازدواج است؟
  8. آیا فردی مستقل هستید و احساس می کنید به هیچ کس نیاز ندارید؟ و یا وابسته هستید و بدون دیگران احساس خوبی ندارید؟
  9.  از محبت کردن هم به انداره محبت دیدن لذت می برید؟
  10. زندگی مشترک خود را تعریف کنید. تفاوت های رفتاری زمان مجردی شما با زندگی مشترک چیست؟

اگر قادر به جواب دادن به این سوال ها نیستید و یا جواب های شما با نظر نزدیکانتان بسیار تفاوت دارد در مورد ازدواج حتما با دقت بیشتری عمل کنید.

مراسم عروسی، گام بلد برای زندگی مشترک

مراسم عروسی رویایی آشنا برای همه ما به شمار می رود. دعوت از دوستان و آشنایان برای شرکت در زیبا ترین شب زندگی و گذر از دوران مجردی به زندگی مشترک همه در این شب خلاصه میشودند. آرزو های هرکدام از طرفین برای این شب گاهی انتخاب را دشوار میکند و همچنین هزینه های مختلفی که برای مراسم عروسی صورت میگیرد بسیار متنوع و زیاد است. با افزایش قیمت ها و هزینه های جاری بعد از مراسم این انتخاب کمی دشوار تر به نظر میرسد. در ادامه به برسی برخی از اساسی ترین موارد عروسی می پردازیم و شما می توانید به دلخواه خود این موارد را تغییر بدهید. هدف این مطلب دادن یک دیتا اولیه برای مراسم عروسی است.

ازدواج تولد دوباره

انتخاب بهترین آتلیه

شهر های بزرگ مانند مشهد تنوع بالایی در خدمات با برند های مختلف را در خود جای داده اند ، تفاوت در کیفیت ،قیمت و ... در هر برند متفاوت از دیگری است. عکس های عروسی در واقع ثبت لحظات و یادگاری های ارزشمند از شب عروسی هستند. انتخاب آتلیه خوب باقیمت مناسب می تواند هزینه های شما را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. هر آتلیه ممکن است لوکیشن های عکاسی متفاوتی را به شما پیشنهاد کند و شما می توانید باتوجه به سلیقه خود از میان آن ها انتخاب کنید.

ازدواج تولد دوباره

تالار عروسی

اصلی ترین بخش و از پر هزینه ترین قسمت های مراسم عروسی تالار برگذاری مراسم است. تالار ها و مجتمع های زیادی در مشهد وجود دارند که برگذاری مراسم های مختلف را برعهده دارند. شما می توانید مراسم را در داخل شهر مشهد بگیرید و یا شاید علاقه به برگذاری مراسم در حومه شهر و یا باغ تالار ها داشته باشید. در هر حال انتخاب شما هرکدام باشد گزینه های زیادی پیش رو دارید. بهتر است مکان برگذاری مراسم را بسته به فصل و تعداد میهمانان انتخاب کنید تا به بهترین شکل ممکن پذیرای دوستان و آشنایان باشید.

حلقه های عروسی

حلقه های عروسی یک مظهر و نماد از ارتباط  بین زوج هاست که تا آخر عمر همراه شما می مانند. با این که جنس حلقه عروس داماد به طور معمول از طلا می باشد جنس حلقه داماد شامل طلا، پلاتین، نقره، پالادیم،تیتانیوم و تنگستن می شود که انتخاب هرکدام بسته به سلیقه زوج ها خواهد بود. علاوه بر طراحی های معمول و رایج که در طلا فروشی ها موجود است شما می توانید طراحی خاص خود را نیز روی حلقه ازدواج داشته باشید.

رسم و رسومات مراسم عروسی

ازدواج اوج تفاوت در رسم و رسومات بین دو خانواده است. از مراسم خواستگاری تا ازدواج مراحل زیادی باید طی شود و هر خانواده بسته به شهر، قومیت و شرایط خانوادگی این مراحل را به طور متفاوت و با شرایط ویژه به انجام می رسانند. آگاهی از رسم و رسومات طرف مقابل و رسیدن به یک تفاهم در مورد برگذاری هر کدام از این مراسم از اهمیت زیادی برخوردار است.

آرایشگاه

یک عروسی بی نقص، عروس زیبا می خواد.

تمام اجزاء مورد استفاده عروس از میکاپ تا لباس با وسواس انتخاب می شود تا این شب تبدیل به یک شب رویایی شود. انتخاب یک آرایشگاه خوب و حرفه ای در مشهد با توجه به بالا  بودن تعداد سالن های زیبایی شهر دشوار است. بهتر است تعدادی از این آرایشگاه ها را با جست و جو از سایرین جدا کنید و به طور حضوری  برای دیدن کار آن ها مراجعه کنید تا در نهایت بهترین آن ها را که با سلیقه شما هماهنگی دارد را انتخاب کنید.

لباس عروسی

انتخاب لباس عروسی یکی از زمان بر ترین بخش های مراسم به شمار می رود. در سالیان اخیر مزون های لباس عروس با تهییه تعداد بالایی از مدل های مختلف این انتخاب را آسان تر کرده اند و زمان کم تری را برای پیدا کرن لباس مناسب باید صرف کنید. با توجه به بالا بودن قیمت خرید لباس عروس گاهی زوج ها تصمیم میگیرند که به جای خرید، لباس را کرایه کنند. بیشتر مزون ها لباس های شیک و مدرن را برای کرایه یک شب با قیمت مناسب به زوج ها عرضه می کنند.

بعد از ازدواج

نصف ازدواج ها به طلاق می انجامد!

چون بسیار شبیح هم بودیم ازدواج کردیم! چون موقعیت اجتماعی خوب داشت ! چون مورد تایید خانواده ام بود! چون از شرایط مجردی خودم راضی نبودم ! چون سن ازدواج را داشتم !چون دوست داشتم عروس/ داماد شوم ....
این موارد از جمله پر تکرار ترین جملات در دادگاه های طلاق هستند. در بسیاری از موارد شخص صرفا به دلیل شریطی که دارد به سمت ازدواج سوق داده می شود. در بیشتر موارد ما تنها به آمادگی مادی افراد برای ازدواج فکر می کنیم و آن را میسنجیم و سایر عوامل مهم را نادیده می گیریم.

رشد و سلامت جسمانی همچنین سلامت روانی و رشد شخصیت فاکتور های تاثیر گذاری هستند که قالبا مورد کم توجهی قرار میگیرند. مواردی مانند خجالت از مراجعه به مشاور و خودآگاهی اشتباه موجب تصمیم های نادرست می شود که عواقب آن گاهی تا پایان عمر با ما همراه خواهند بود.

علاوه بر برسی فاکتور های بالا داشتن زندگی مشترک موفق نیاز به یادگیری مهارت های زندگی دارد. زمانی که زوج های موفق را برسی می کنیم متوجه می شویم که این زوج ها با زیرکی عمل می کنند و مدام در حال یاد گرفتن مهارت های ابراز علاقه و داشتن زندگی شاد هستند. آن ها می دانند صرفا  یک انتخاب خوب آن ها را به سمت داشتن زندگی شاد و موفق نمیبرد بلکه رسیدگی مداوم ، انگیزه و تلاش است که باعث ساخته شدن زندگی می شود.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجالس پاپیون اصفهان

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
اصفهان

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما: