بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
برای برگزاری یک مراسم عقد خاص و بی نقص و به یادماندنی باید با یک سالن عقد یا محضر عقد قرارداد ببندید اما آیا میدانید یک سالن عقد مناسب چه ویژگی ها و چه امکاناتی باید داسته باشد؟

سالن عقد مکانی است برای برگزاری مراسم عقد که به شکل زیبا و چشم‌نوازی تزئین شده است. یک سالن عقد مناسب و باکیفیت باید ویژگی‌ها و مزایای متعددی داشته باشد. در واقع ویژگی‌های سالن عقد تاثیر به سزایی در کیفیت برگزاری مراسم عقد خواهد داشت.

در این مطلب از سوربان تصمیم داریم تمامی نکات مفید مرتبط با برگزاری مراسم عقد در سالن عقد به همراه ویژگی و مزایای یک خانه سالن شیک و مجلل را بررسی کنیم، در صورتی که تمایل دارید مراسم عقدتان را در یک سالن عقد زیبا و به یاد ماندنی برگزار کنید، تا پایان با ما همراه باشید.

یه سالن عقد شیک و مجلل باید این 12 شاخصه مهم رو داشته باشه.

1. سالن عقد و امکان برگزاری انواع مراسمات

با شنیدن نام سالن عقد شاید اینطور به نظر برسد که این سالن فقط برای برگزاری مراسم عقد است. اما بهتر است بدانید که سالن عقد نه تنها مکانی است برای برگزاری مراسم عقد، بلکه می‌توانید برای گرفتن جشن نامزدی و مراسم عروسی نیز به سالن عقد مراجعه کنید. در واقع این سالن عقد می‌تواند برای جشن گرفتن تمامی مراسم‌های مربوط به عقد و عروسی مناسب باشد.

2. کیفیت غذا و پذیرایی در سالن عقد

یه سالن عقد شیک و مجلل باید این 12 شاخصه مهم رو داشته باشه.

یکی از مهم‌ترین موضوعات جهت برگزاری مراسم عقد عالی، کیفیت غذا و پذیرایی است که هم برای میهمانان و هم برای عروس و داماد و خانواده‌هایشان بسیار حائز اهمیت است. بهتر است قبل از عقد قرارداد با سالن عقد موردنظرتان در مورد کیفیت غذا و نحوه پذیرایی صحبت کنید و مطمئن شوید که نوع غذا، منو و خدمات پذیرایی خانه عقد مورد نظر با استانداردها و سطح توقعتان همخوانی دارد.

3. لوکیشن های متعدد و زیبا برای عکاسی

پیش از رزرو یک سالن عقد برای برگزاری مراسم عقد، نامزدی یا عروسی، در مورد لوکیشن‌های بالقوه برای عکاسی از مراسمتان جستجو کنید. برخی از سالن های عقد مجلل و لاکچری، از فضاهای باز و سرسبز با دیزاین زیبا و چشم‌نواز برخوردار هستند که آنها را به یک لوکیشن فوق العاده برای عکاسی عروسی نیز تبدیل می‌کند.

ممکن است یک سالن عقد در یک عمارت قدیمی و تاریخی، بازسازی شده باشد. بنابراین می‌توانید خاطرات و لحظات شیرین مراسم عقدتان را با عکاسی در این محل به یادماندنی‌تر کنید. بنابراین حتماً به خوبی از تمام فضای سالن عقد بازدید کنید و تصاویر آن را به عکاس یا فیلم‌بردار مراسمتان نشان دهید تا مناسب بودن لوکیشن جهت فیلم‌برداری یا عکس‌برداری را بررسی و تائید کند.

4. استفاده از تزئینات و اکسسوری های جدید در دیزاین و دکوراسیون سالن عقد

یه سالن عقد شیک و مجلل باید این 12 شاخصه مهم رو داشته باشه.

همانطور که می‌دانید دکوراسیون و اکسسوری سالن عقد موضوع بسیار حائز اهمیتی است. پیش از انتخاب یک سالن عقد حتماً عکس‌ها و تصاویر مراسم‌های قبلی که در آنجا برگزار شده است را مشاهده کنید. گل‌آرایی سالن عقد را فراموش نکنید. تازگی و طراوت و حتی رنگ گل‌های استفاده شده در تزئین خانه عقد، تاثیر شگفت انگیزی در شیک و لاکچری‌تر به نظر رسیدن آن دارد.

تزئین راهروی ورودی سالن عقد یکی دیگر از مواردی است که باید حتماً در نظر بگیرید. این تزئینات و اکسسوری‌های به کار رفته در دکوراسیون جلوه نهایی عکس‌ها و فیلم مراسم عقد یا عروسیتان را زیباتر خواهند کرد. نوع و چینش میزها و صندلی‌ها و حتی ظروف پذیرایی، شمع‌دان‌ها و گلدان‌ها همگی بخشی از تزئینات سالن عقد هستند که نباید از آنها چشم پوشی شود.

به‌علاوه استیج رقص، نحوه نورپردازی مراسم، جایگاه ویژه عروس و داماد همگی می‌توانند در شیرینی تجربه‌ای که از برگزاری مراسم در سالن عقد دارید، تاثیرگذار باشند.

5. سفره عقد شیک و زیبا با اکسسوری های جذاب و جدید

یکی دیگر از ویژگی‌های یک سالن عقد خوب و مجلل، داشتن یک سفره عقد شیک و امکان تغییر تزئینات و اکسسوری‌های آن مطابق با سلیقه زوجین است. بنابراین حتماً این مورد را در نظر داشته باشید و تصویر ذهنی از سفره عقد رویاییتان را با مدیریت خانه عقد یا مسئول سفره‌آرایی آن در میان بگذارید.

6. موقعیت مکانی مناسب با دسترسی آسان

یه سالن عقد شیک و مجلل باید این 12 شاخصه مهم رو داشته باشه.

یک سالن عقد ایده‌آل باید در محیط و لوکیشن مناسبی واقع شده باشد. در واقع در حین رزرو یک سالن عقد باید شرایط رفت و آمد مهمان‌ها و آسان بودن دسترسی به محل را در نظر بگیرید. بهتر است خانه عقد در یک محله کم سر و صدا و خلوت واقع شده باشد تا آرامش مهمان‌ها در طول برگزاری مراسم عقد یا عروسی با خللی مواجه نشود.

7. پارکینگ سالن عقد و اهمیت آن

دارا بودن پارکینگ یا عدم آن، یکی از معیارهای قابل توجه برای انتخاب و رزرو یک سالن عقد است. به علاوه با توجه به تعداد مهمان‌ها بهتر است ظرفیت پارکینگ نیز مورد بررسی قرار گیرد. درصورتیکه سالن عقد مورد نظرتان فاقد پارکینگ ویژه مهمان‌ها باشد، آرامش و همینطور امنیت وسایل و اموال آنها تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

8. سالن عقدی با فضای باز و سبز

یه سالن عقد شیک و مجلل باید این 12 شاخصه مهم رو داشته باشه.

همانطور که می‌دانید برگزاری مراسم عقد، نامزدی یا عروسی در فضای باز باعث زیباتر و به یادماندنی تر شدن آن می‌شود. از آنجایی که سالن عقد های مختلف دارای فضاهای متفاوتی اعم از فضای بسته یا باز هستند، بهتر است بسته به فصل برگزاری مراسم عقد و وضعیت آب و هوایی در مورد برگزاری مراسمتان در فضای باز یا بسته تصمیم‌گیری کنید.

درصورتیکه تمایل دارید مراسمتان در فضای باز یا سبز برگزار شود، تمامی امکانات رفاهی اعم از سیستم گرمایشی یا سرمایشی را بررسی کنید تا مهمانان بتوانند علاوه بر لذت بردن از هوای تازه و فضای سرسبز و گل‌های رنگارنگ و باطراوت، احساس راحتی و آسایش نیز داشته باشند.

در صورتی که سالن عقد انتخابی شما جهت برگزاری مراسم عقد فضای باز داشته باشد، عکس ها و فیلم هایی که از مراسم جشن شما باقی می ماند زیباتر بوده و شرایط مناسبی را برای مهمانان شما به همراه خواهد داشت.

9. امکان حضور عاقد در سالن عقد و امکان برگزاری مراسم عقد آریایی

یک سالن عقد خوب و باکیفیت باید تمهیدات لازم برای حضور عاقد در محل را اندیشیده باشد یا با یک یا چند عاقد به صورت قراردادی کار کند تا زوج‌های مراجعه کننده دغدغه هماهنگ کردن با عاقد و حضور به موقع او در خانه عقد را نداشته باشند.

به علاوه امروزه برگزاری مراسم عقد آریایی به صورت نمادین در بین زوج‌های جوان از محبوبیت خاصی برخوردار شده است. بنابراین اگر شما نیز علاقه مند به برگزاری آن هستید، حتماً در مورد امکان اجرای مراسم عقد آریایی با مدیریت سالن عقد صحبت کنید.

10. بررسی وجود امکان سرو شام در سالن عقد

یه سالن عقد شیک و مجلل باید این 12 شاخصه مهم رو داشته باشه.

برگزاری مراسم عقد در عمارت عقد ممکن است با سرو شام همراه باشد. برخی از سالن های عقد امکانات لازم برای پذیرایی و سرو نوشیدنی، میوه و شیرینی را در اختیار دارند اما هیچ گونه خدماتی در زمینه سرو شام ارائه نمی‌دهند. بنابراین درصورتیکه مهمانان حاضر در مراسم را به صرف شام دعوت کرده‌اید، در حین انتخاب سالن عقد، امکان سرو شام را حتماً مدنظر قرار دهید.

11. نظم سالن عقد حین برگزاری مراسم عقد

یکی از اصول مهم برای برگزاری مراسم عقد، حفظ نظم و انجام کارها به صورت مرحله به مرحله و بر اساس برنامه از پیش تعیین شده می‌باشد. وظیفه زمان‌بندی مراحل مختلف برنامه از اجرای خطبه عقد گرفته تا پذیرایی بر عهده سالن عقد و مدیریت سالن عقد است. بنابراین حتماً پیش از مذاکره با یک سالن عقد در مورد آن تحقیقات جامعی انجام دهید و از زوج‌هایی که پیش‌تر مراسمشان را در آنجا برگزار کرده‌اند، در مورد مسائل این چنینی پرس و جو کنید تا مانع از بروز هر نوع بی نظمی و تاخیر در طول اجرای مراسمتان شوید.

12. دارا بودن سیستم صوتی خوب و با کیفیت

یه سالن عقد شیک و مجلل باید این 12 شاخصه مهم رو داشته باشه.

همانطور که می‌دانید پخش موسیقی در طول مراسم عقد و عروسی به گرم شدن مجلس و ایجاد یک جو  پر شور و نشاط کمک به سزایی می‌کند. بنابراین یک سالن عقد خوب حتماً باید به سیستم صوتی خوب و باکیفیت مجهز باشد. به علاوه در اختیار داشتن گروه موسیقی باتجربه یا یک دی جی حرفه‌ای می‌تواند یک امتیاز مثبت تلقی شود.

چند نکته مهم و کلیدی قبل از رزرو سالن عقد

  • ابتدا تعداد مهمانان خود را مشخص سپس در فکر رزرو مجموعه دلخواه باشید.
  • یک چک لیست از اموری که می بایست تا قبل از مراسم عقد خود انجام دهید داشته باشید.
  • حتما حداقل ۳ ماه قبل، مکان دلخواه خود را رزو نمایید.
  • درصورتی که پذیرایی دارید قبل از رزرو سالن یا خانه عقد مد نظر خود تست غذا داتشته باشید.

کلام آخر

یه سالن عقد شیک و مجلل باید این 12 شاخصه مهم رو داشته باشه.

نکات و مسائل مهمی در مورد یک خانه عقد خوب و باکیفیت وجود دارد که می‌تواند روی نحوه برگزاری مراسم عقدتان و به یادماندنی‌تر کردن آن سهم عمده و به سزایی داشته باشد که در این مقاله سعی کردیم مهمترین نکات را بیان کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

درصورتیکه در آستانه برگزاری مراسم عقد یا نامزدیتان هستید، حتماً موارد ذکر شده را به خاطر بسپارید تا مهمترین شب زندگیتان را در یک سالن عقد زیبا به بهترین شکل جشن بگیرید و خاطرات آن را هم در ذهن خودتان و هم مهمانانتان جاودانه کنید.

اگر میخواهید بهترین و حرفه ای ترین سالن عقد، تالار عروسی یا باغ تالار عروسی را پیدا و رزرو کنید میتوانید به بخش های ، سالن عقد، تالار عروسی و باغ تالار عروسی در سایت سوربان مراجعه کرده و طبق نکات گفته شده و معیارهای خود بهنرین اتخاب را داشته باشید تا مراسمی بی نقص و به یاد ماندنی برای خود و میهمانانتان رقم بزنید.

هم چنین شاید براتون جالب باشه سالن عقدهای لوکس مناطق تهران را ببینید:



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

پیشنهادها برای شما

سالن عقد و ازدواج دیاموند با تراس گاردن

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

سالن عقد و محضر عقد پیوند مهر دریا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

سالن عقد نشان (الماس) تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

سالن عقد و محضر عقد VIP نشان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

عمارت عقد باغ چوبی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما: