بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
فکر می‌کنید مثل یک حرفه‌ای سشوار می‌کشید؟ بسیاری از افراد بدون آنکه بدانند مرتکب اشتباهاتی می‌شوند که سلامت و زیبایی موهایشان را به خطر می‌اندازد.

سشوار به عنوان یکی از پرکاربردترین و بهترین لوازم شخصی شناخته می شود که تقریبا در تمام خانه ها وجود دارد و همه افراد از هر سن و سال، قشر و جنسیتی از آن استفاده می کنند.

هر چند که سشوار کشیدن مو در نگاه اول کار ساده و پیش پا افتاده ای است اما از آنجایی که این وسیله ارتباط مستقیمی با ساقه موها دارد و سلامت موها را تحت تاثیر قرار می دهد باید به نکات مهمی توجه داشت.

سشوار کردن مو در صورت نداشتن مهارت و تجربه ممکن است به آسیب و صدمه منجر شود. چنانچه با نحوه صحیح سشوار کشیدن آشنایی ندارید توصیه می کنیم این مطلب را مطالعه کنید. در این مقاله از سوربان تلاش می شود که رایج ترین و پر تکرارترین اشتباهات در هنگام سشوار کشیدن مو را بررسی کنیم.

10 اشتباه رایج در سشوار کشیدن که موهاتو نابود میکنه!

10 اشتباه رایج در سشوار کشیدن

همانطور که گفته شد سشوار یکی از بهترین لوازم شخصی برقی است که کاربردهای متعددی دارد. هنگام سشوار کشیدن مو ممکن است که فرد اشتباهاتی داشته باشد که در نهایت منجر به آسیب و صدمه موها شود. از جمله مهم ترین اشتباهات می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱. خشک کردن موی خیس با سشوار

یکی از اشتباه‌ترین تصورات این است که بیشتر مردم فکر می‌کنند باید وقتی تازه از حمام آمده‍‌اند و موهایشان خیس است، سشوار بکشند.

هرچه موها بیشتر در معرض حرارت قرار بگیرند، بیشتر آسیب می‌بینند؛ پس هدف اصلی، کوتاه کردن مدت زمان قرار گرفتن در برابر حرارت است. هنگام سشوار کردن، موها می‌بایست بین 50 تا 60 درصد خشک شده باشند. بکار سیبل، مربی برند آمیکا، توصیه می‌کند: "تا جایی که می‌توانید رطوبت موها را با حوله بگیرید، و اجازه بدهید موهایتان به مدت 10 تا 15 دقیقه در هوای محیط، بطور طبیعی آبگیری شوند."

۲. استفاده نکردن از اسپری محافظت در برابر حرارت

10 اشتباه رایج در سشوار کشیدن که موهاتو نابود میکنه!

آماده کردن مو بسیار مهم است. محصولات مراقبت از مو، علاوه بر محافظت از موها در برابر آسیب‌های ناشی از حرارت و کشش، به شما کمک می‌کنند به ظاهر دلخواه خود برسید، در ضمن تاثیر سشوار کشیدن را هم بیشتر می‌کنند.

قبل از آنکه سشوار را روشن کنید، حتما از یک پرایمر چند منظوره برای آماده‌سازی و محافظت از ساقه‌ی موها در برابر آسیب‌های ناشی از گرما استفاده کنید.

۳. استفاده از برس نامناسب برای سشوار کشیدن

برس‌ها یک ابزار ضروری برای آرایش موها هستند و وجود آنها برای رسیدن به ظاهری ایده‌آل ضروری است. برس‌های سرامیکی گرد برای ایجاد تنش و رسیدن به ظاهری براق و بدون وز استفاده می‌شوند. فراموش نکنید که سایز برس هم مهم است!

اگر می‌خواهید موهایتان را حالت بدهید، از برس‌های سایز بزرگ استفاده کنید. برس‌های گردِ کوچک برای ایجاد یک ظاهر فرفری بهتر هستند. سیبل می‌گوید: "برس‌های فلزی را دور بریزید، چون بیش از اندازه داغ می‌شوند و احتمال دارد موها را بسوزانند.

۴. استفاده نکردن از نازل (دهانک) برای سشوار کشیدن

10 اشتباه رایج در سشوار کشیدن که موهاتو نابود میکنه!

هر یک از قطعات همراه سشوار، برای یک هدف مشخص طراحی شده‌اند، با اینحال اکثر ما از آنها استفاده نمی‌کنیم. پادیلا می‌گوید: "نازل همان چیزی است که به موهای شما ظاهری براق و صاف می‌بخشد. چه کسی است که آرزوی چنین موهایی را نداشته باشد؟

به همین ترتیب، دیفیوزِر (به انگلیسی diffuser به معنی پخش کننده‌ی باد) وسیله‎‌ای عالی برای تقویت فر موهاست، در ضمن از موها در برابر حرارت بیش از حد (که باعث وز می‌شود) هم محافظت می‌کند." علاوه بر همه‌ی اینها، استفاده از سشوار، بدون قطعه‌ی کمکی، باعث آسیب دیدن کوتیکول و صدمه دیدگی بافت موها خواهد شد.

۵. حرارت اشتباهی را انتخاب می‌کنید

سشوارها تنظیمات دمای متوعی دارند – اما بیشتر افراد نمی‌دانند. لازم به ذکر است هر دمایی برای هر نوع مویی مناسب نیست. لاوی می‌گوید: "موهای ضخیم‌تر قادر به تحمل دمای زیاد هستند، اما کسانی که موهای نازک دارند می‌بایست از حرارت کمتری استفاده کنند." از تنظیمات مربوط به باد سرد غافل نشوید. پادیلا می‌گوید:"من همیشه برای اتمام کار از باد سرد استفاده می‌کنم. اینکار کوتیکول را می‌بندد، درخشش موها را بیشتر می‌کند، و باعث دوام طولانی حالت موها می‌شود." اگر دوست دارید موهای سشوار شده‌تان چند روز دوام داشته باشند، این ترفندها را یاد بگیرید.

۶. دسته بندی نکردن موها برای خشک کردن با سشوار

10 اشتباه رایج در سشوار کشیدن که موهاتو نابود میکنه!

یکجا خشک کردن همه‌ی موها (البته بعد از نم‌گیری سطحی) اشتباه است. لاوی می‌گوید: "خشک کردن زیر و روی موها، یا نگه داشتن سشوار روی یک قسمت از موها، آنها را بیش از حد خشک می‌کند و منجر به آسیب دیدنشان می‌شود.

" پادیلا می‌گوید: "تقسیم بندی کردن موها بسیار مهم است، با اینحال بسیاری از افراد آن را نادیده می‌گیرند. اینکار اضافی به نظر می‌رسد، اما تقسیم بندی کردن موها، در دراز مدت، روند خشک شدن را راحت‌تر می‌کند.

اینکار کمک می‌کند همه‌ی بخش‌ها را سریعتر انجام بدهید و در نهایت هم یک ظاهر حرفه‌ای به موهایتان می‌دهد." موها را به چند دسته‌ی کوچک (بطوریکه تمام موهای هر دسته داخل برس جا بشوند) تقسیم بندی کنید. دسته بندی را از موهای نزدیک به گردن شروع کرده و کار را به سمت بالا ادامه دهید.

۷. از سشوار بی کیفیت استفاده می‌کنید

پادیلا می‌گوید: "بسیاری از مشتریان من می‌پرسند که آیا نوع سشوار هم مهم است؟ بله، پاسخ مثبت است." وقتی حرف از ظاهر باشد، تنها چیزی که تفاوت ایجاد می‌کند، یک سشوار خوب است.

بسته به کیفیت سشوار، ممکن است بیشتر از آنچه که انتظار دارید، صدمه وارد کنید. هزینه کردن برای خرید یک سشوار خوب، نه تنها سلامت موهایتان را تضمین می‌کند، بلکه زمان خشک کردن موها را هم کم می‌کند و یک نتیجه‌ی خیلی خوب به ارمغان می‌آورد.

۸. استفاده بیش از حد از محصولات مراقبتی مو

10 اشتباه رایج در سشوار کشیدن که موهاتو نابود میکنه!

احتمال دارد بیش از اندازه چیزهای خوب داشته باشید. جنیفر لارنس، آرایشگر ارشدِ سالن ترمیم جولیین فارل می گوید: "استفاده‌‌ی بیش از حد از محصول، یک اشتباه بزرگ است." محصول اضافی مو را سنگین خواهد کرد و باعث تولید بیش از حد چربی می‌شود.

بسته به ضخامت موهایتان می‌بایست تقریبا به اندازه‌ی یک سکه تا نهایتا ¼ حجم کل محصول را استفاده کنید. یک سکه‌ی کوچک ده سنتی، سهم پیشنهاد شده برای موهای خیلی نازک و ظریف است، بر همین اساس در مورد موهای خود بسته به ضخامتشان تصمیم بگیرید.

۹. عدم سشوار کشیدن مو از سمت ریشه به نوک موها

بسیاری از افراد به اشتباه موهای خود را از سمت نوک موها سشوار می کنند و در نهایت به حالت مورد نظر خود نمی رسند و مجبور هستند که زمان بیشتری از سشوار استفاده کنند و با دمای بالا موهای خود را حالت دهند که به آسیب و صدمه آنها منجر خواهد شد. بهترین کار برای سشوار کشیدن صحیح موها این است که فرد از سمت ریشه موها به سمت نوک مو سشوار بکشد.

۱۰. سشوار کشیدن موها در فاصله بسیار کم

یکی دیگر از اشتباهات بزرگی که منجر به آسیب و صدمه دیدن موها می شود نزدیک کردن بیش از حد سشوار به موها خصوصا ریشه آنها می باشد. برای سشوار کردن موها نباید بیش از حد سشوار را به موها نزدیک کرد. فرد برای سشوار کردن موها خود باید سشوار از فاصله 15 تا 35 سانتی متری موهای خود نگه دارد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز