بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
استفاده از سشوار و اتو مو یک روش رایج و محبوب برای خشک کردن و حالت دادن به موهاست؛ اما برخی افراد با استفاده زیاد از این وسیله سلامت موهای خود را به خطر می‌اندازند در ادامه همراه ما باشید تا ببینید حرارت سشوار و اتوی مو چه خطرات جبران ناپذیری ممکن است برای موهایتان داشته باشد.

همه افراد به ویژه خانم‌ ها به دنبال راه‌‌هایی برای زیبا کردن، براق کردن و خوش‌حالت کردن موهای خود هستند.

اتو کشیدن مو و استفاده از سشوار دو روش معمول و پر طرفدار برای حالت دادن و صاف کردن مو هستند. امابرخی از افراد با زیاده‌روی در استفاده از این وسایل سلامت موهای خود را به خطر می‌اندازند.

در ادامه این مطلب از سوربان با ما همراه باشید تا با عوارض جبران ناپذیر استفاده بیش از حد از سشوار و اتو مو آشنا شوید.

حرارت سشوار و اتو با موهات چیکار میکنه؟ | 10 عارضه خطرناک استفاده بیش از حد از سشوار و اتو مو

حرارت سشوار و اتو با موهات چیکار میکنه؟

باید بدانید که موها ساختار بسیار ضعیفی دارند و حتی نور مستقیم آفتاب هم آسیب جبران ناپذیری به موها وارد خواهد کرد و افرادی که به صورت مکرر از سشوار برای حالت دادن موهای خود استفاده میکنند به مرور زمان دچار نازکی مو خواهند شد و رنگ موها هم به مرور کدر و شفافیت خود را از دست خواهند داد.

باور های غلط درمورد سشوار

حرارت سشوار و اتو با موهات چیکار میکنه؟ | 10 عارضه خطرناک استفاده بیش از حد از سشوار و اتو مو

1. فقط عواملی که مستقیما با ریشه مو‌ها در تماس است می‌توانند سبب آسیب به ریشه مو شوند، درحالیکه سشوار با حرارت بالایی دارد و تماس مستقیم آن با ساقه مو، می‌تواند شادابی ساقه مو را آسیب پذیر کند و موجب شکسته شدن و در نهایت ریزش مو شود.

2. بسیار از افراد فکر می‌کنند تمام مضرات سشوار به خاطر باد و حرارت داغ آن است در صورتی که باد سرد سشوار هم در صورتی که شدت باد آن زیاد باشد باعث ایجاد خشکی و الکتریسیته ساکن در مو می‌شود و مو را شکننده می‌کند. اما اگر شدت باد را متناسب انتخاب کنید میزان آسیب باد سرد سشوار نسبت به حالت حرارتی آن کمتر است.

مضرات استفاده بیش از حد از سشوار

استفاده نادرست یا استفاده زیاد از سشوار می‌تواند آسیب‌های زیر را برای موها ایجاد کند:

  • بوجود آمدن دانه‌هایی روی تنه مو
  • ناصافی و بی‌نظمی در ساقه مو
  • شاخه شاخه شدن مو و ایجاد موخوره
  • خشک و شکننده شدن مو
  • ایجاد الکتریسیته در مو
  • از بین رفتن زیبایی و شادابی مو

امواج الکترومغناطیسی که از سشوارها ساطع می‌شوند، چندین برابر امواج گوشی‌های تلفن همراه است. همین امواج ممکن است برای مغز انسان خطرآفرین باشند. به همین دلیل توصیه می شود برای خشک کردن موها، به خصوص موهای کودکان از سشوار استفاده نکنید.

عوارض استفاده بیش از حد از اتوی مو

حرارت سشوار و اتو با موهات چیکار میکنه؟ | 10 عارضه خطرناک استفاده بیش از حد از سشوار و اتو مو

اتوی مو نیز همانند سشوار، در صورت استفاده مداوم و نادرست سبب تخریب ساقه مو شده و می‌تواند عوارض زیر را به دنبال داشته باشد:

  • از دست رفتن درخشش طبیعی مو
  • خشکی و شکنندگی مو
  • احتمال ایجاد موخوره
  • از بین رفتن یکنواختی مو
  • تغییر جنس مو
  • ریزش مو
  • فاصله افتادن بین دسته‌های مو
  • عوارض سشوار بیشتره یا اتو مو

برای حالت دادن یا صاف کردن موها کدام وسیله عوارض کمتری دارد؟

حرارت سشوار و اتو با موهات چیکار میکنه؟ | 10 عارضه خطرناک استفاده بیش از حد از سشوار و اتو مو

از یک طرف اتوی مو به دلیل حرارت بالاتر و ارتباط مستقیم با ساقه مو می‌تواند عوارض بیش‌تری برای موها داشته باشد ولی از طرف دیگر حرارت سشوار هرچقدر هم که مناسب باشد و با دقت به موها تابانده شود، بازهم به کف سر برخورد دارد و گرمای آن می‌تواند ریشه‌های مو را بسوزاند و باعث ریزش مو شود.

از طرفی برخی افراد معتقدند که این دو وسیله قابلیت‌های متفاوتی دارند و مقایسه آن‌ها درست نیست.

مثلا حجم مویی که با سشوار می‌توان ایجاد کرد با اتوی مو امکان‌پذیر نیست و از طرف دیگر سشوار نیز نیز نمی‌تواند به خوبی اتوی مو حالت صاف و ابریشمی به موها بدهد.

جلوگیری از آسیب مو ناشی از سشوار و اتوی مو

برای جلوگیری از آسیب مو و کاهش مشکلاتی که بعد از سشوار به وجود می آید تنها کاری که میتوان انجام داد این است که دفعات استفاده از اتو مو و سشوار را کاهش دهید.

علاوه بر این باید زمانی برای خشک کردن موها از سشوار استفاده کنید که حداقل ۸۰ درصد موهایتان خشک شده باشد چون استفاده از سشوار برای خشک کردن موهایی که کاملا خیس است آسیب جبران ناپذیری را وارد خواهد کرد.

همچنین میتوانید قبل از سشوار کشیدن از کرم و سرم مو هم استفاده کنید تا رطوبت طبیعی مو بر اثر گرمای زیاد از بین نرود.

درمان آسیب مو بعد از سشوار و اتو مو

حرارت سشوار و اتو با موهات چیکار میکنه؟ | 10 عارضه خطرناک استفاده بیش از حد از سشوار و اتو مو

برای درمان آسیب مو که به دلیل سشوار کشیدن بیش از حد به وجود آمده است بهتر است از روغن های گیاهی و زرده ی تخم مرغ استفاده کنید. استفاده از روغن های گیاهی، زرده ی تخم مرغ و حتی سفیده ی ان باعث آب رسانی به موها میشود و بعد از چند وقت آسیب های مختلف مو از بین خواهد رفت.

کلام آخر

سشوار کشیدن موهای خیس و استفاده از سشوارهای قوی با حرارت زیاد می‌تواند میزان آسیب‌رسانی به موها را افزایش دهد. استفاده نادرست و بیش از حد از سشوار سبب از بین رفتن شادابی و زیبایی موها و ایجاد دانه هایی روی تنه مو، ناصافی، بی نظمی و شاخه شاخه شدن موها می گردد.

برای پیشگیری از آسیب مو ، موهایتان را مرتب تقویت کنید.

چند وقت یکبار نوک موها را کوتاه کنید تا زیباتر شوند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز