بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
پوست زیر چشم‌ها به ‌طور کلی نازک‌تر از پوست سایر اجزای صورت‌ است. این بدان معنی است که رگ‌های خونی زیر پوست به سطح نزدیک‌ترند و می‌توانند ناحیه اطراف چشم‌ها را تیره‌تر نشان دهند. اما عوامل موثر و عادات نادرستی که گاهی در زندگی ما نهادینه شدند نیز وجود دارند که منجر به سیاهی و تیرگی دور چشم می‌شوند.

تیرگی و گودی زیر چشم هیچ ضرری برای بدن ندارد، اما شما را نسبتاً پیر و خسته نشان می‌دهد. تیرگی زیر چشم می‌تواند نشانه‌ای از مشکل کم‌ خوابی شما باشد؛ پوست زیر چشم یکی از ظریف‌ ترین قسمت‌ های بدن است و در این قسمت هیچ غده‌ چربی وجود ندارد.

دلایل زیادی مثل : وراثت، پیری، استرس، تغییرات هورمونی، کمبود تغذیه‌ای و کمبود خواب، باعث به وجود آمدن یا تشدید سیاهی و گودی زیر چشم می‌شود.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب نیز ممکن است بدن شما را به تولید ملانین بیشتر -رنگدانه‌ای که به پوست رنگ می‌دهد- وادار کند که یکی از دلایل تیرگی زیر چشم نیز است.

با افزایش سن، پوست ما لاغر‌تر می‌شود و چربی و کلاژن خود را از دست می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود رگ‌های خونی سیاه که در زیر چشم وجود دارد، نمایان شود و می‌تواند یکی از علت‌های تیرگی زیر چشم شود.

برخی از سبک‌ های زندگی نادرست و عادات پوستی نادرست نیز می‌توانند باعث سیاهی و گودی زیر چشم شوند. در ادامه این مطلب از سوربان 8 عادت نادرست که منجر به سیاهی و گودی زیر چشم میشود آورده شده است که باید برای کاهش تیرگی زیر چشم این عادات را کنار گذاشت.

8 عادت خطرناک که منجر به سیاهی و گودی دور چشم میشه!

با این ۸ عادت زیر چشمتو سیاه و گود میکنی

۱. پاک نکردن آرایش چشم

اگر آرایش چشم خود را بعد هربار آرایش کردن و قبل از خواب پاک نکنید، باعث تغییر رنگ و تیرگی و چروک زیر چشم می‌شود. بهتر است هر بار قبل از خواب آرایش چشم خود را با شوینده های مخصوص چشم پاک کنید.

۲. عدم مصرف کافی مایعات مثل آب و آبمیوه های طبیعی

8 عادت خطرناک که منجر به سیاهی و گودی دور چشم میشه!

مصرف کم مایعات باعث کم آبی پوست می‌شود و پوست شما خشن و خشک می‌شود. توصیه می‌شود که آب و آبمیوه‌های طبیعی بیشتری مصرف کنید تا تیرگی زیر چشم را از خود دور نگه دارید.

۳. مصرف نمک زیاد

در صورتی که بیش از حد مورد نیاز، از سدیم (نمک) در وعده های غذایی استفاده شود، پوست دهیدراته می شود. از عوارض دهیدراته شدن پوست می توان به پف، خشکی پوست و تیرگی دور چشم اشاره کرد.

۴. تغذیه ناسالم

8 عادت خطرناک که منجر به سیاهی و گودی دور چشم میشه!

خوردن غذاهای مضر می‌تواند باعث ایجاد سیاهی زیر چشم شود. از طرفی عدم مصرف میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند در به بوجود آمدن این سیاهی‌ها کمک کند. غذاهایی انتخاب کنید که ویتامین D بالایی داشته باشند چون کمک می‌کنند پوستتان بدرخشد.

از خوردن فست فودها برای جلوگیری از سیاهی چشم بپرهیزید. فست فودها حاوی مقدار زیادی نمک پنهان هستند. نمک بیش از حد باعث حبس آب می‌شود که متسع شدن رگ‌های خونی زیر چشم را دربردارد.

غذاهایی مانند ماهی تن، تخم مرغ و … را که حاوی ویتامین D هستند، انتخاب کنید. برای از بین بردن این سیاهی‌ها نیز مدتی از قهوه دوری کنید.

۵. خوابیدن روی شکم

بسیاری از افراد عادت دارند که روی شکم بخوابند، اما این عادت اصلا برای چشم‌ها مناسب نیست. خوابیدن در این حالت باعث می‌شود تا چرخش خون در زیر چشمان شما به طور کامل صورت نگیرد و منجر به سیاهی زیر چشم شما میشود.

۶. کمبود خواب

8 عادت خطرناک که منجر به سیاهی و گودی دور چشم میشه!

کمبود خواب یکی از دلایل  سیاهی دور چشم است. کمبود خواب باعث میشود که چشم به اندازه کافی استراحت نداشته باشد، پوست خسته شده و گردش خون را در پوست کاهش میدهد و باعث میشود که پوست اکسیژن و مواد مغذی لازم به اندازه کافی دریافت نکند. در نتیجه چین و چروک و سیاهی دور و زیر چشم شکل می گیرد. همچنین بی‌خوابی نیز می‌تواند باعث ایجاد مایع در زیر چشمان شما شود و پف و سیاهی پوست دور چشم در این صورت سراغ شما ‌آید.

۷. استفاده بیش از حد از وسایل آرایش چشم و مرطوب نکردن پوست اطراف چشم قبل از آرایش

مواد آرایشی مصنوعی و ساخته شده برای چشم بسیار مضر هستند و اطراف آن را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهند و باعث تیرگی زیر چشم می‌شوند. حتماً قبل از آرایش چشم‌ها از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید تا اطراف چشم تحت تاثیر این مواد قرار نگیرد.

۸. پاک کردن اشتباه آرایش چشم

8 عادت خطرناک که منجر به سیاهی و گودی دور چشم میشه!

هنگام پاک کردن آرایش و شستن صورت باید خیلی زیاد به پوست اطراف چشم دقت کرد و با ملایمت با این پوست رفتار کرد چراکه نازک ترین پوست ، پوست اطراف چشم است و اگر هنگام پاک کردن آرایش چشم مدام و محکم چشم ها را بمالید و مواظب این قسمت نباشید خیلی زود تیره ، چروک و کدر خواهد شد.

کلام آخر

سیاهی زیر چشم یک مساله شایع در بین بسیاری از مردان و زنان است. این حلقه‌های تیره که اغلب با پف کردگی نیز همراهند، می‌توانند فرد را مسن‌تر از آن‌چه هست نشان داده و یا احساس بیماری جسمی یا روحی را القا کنند و بدتر از همه این‌که رفع آن‌ها ممکن است دشوار باشد.

همچین سبک زندگی ما و عادات روزمره پوستی میتوانند منجر به تیرگی و گودی زیر چشم شود در این مطلب ۸ مورد از مهمترین این عادات را باهم مرور کردیم که باید با ترک یا اصلاح این عادات نادرست از تیرگی و گودی بیش از حد زیر چشم خود جلوگیری کنید، امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(3 امتیاز , میانگین: 4.3 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز