بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
در آرایش صورت یکی از مهمترین قسمت هایی که به آرایش نیاز دارد، چشم است. آرایش چشم اگر اصولی انجام شود، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره شما می گذارد.

آرایش چشم یکی از اصلی ترین و مهمترین بخش های آرایش صورت به حساب می آید. از آنجایی که چشم مرکز توجه قرار می گیرد، بنابراین باید آن را به دقت آرایش کنید و تمام نکات و موارد مهم و اصولی را در آرایش این قسمت مهم در نظر بگیرید. اگر شما آرایش چشم را غیر اصولی انجام دهید، قطعا این اشتباه، زیبایی کلی چهره شما را نشانه می گیرد. پس سعی کنید با فراگیری نکات و موارد مهم، چشم هایتان را به زیبایی آرایش کنید.

اگر مایلید تا این نکات و موارد مهم را یاد بگیرید، در این مطلب از سوربان تا انتها همراه ما باشید چراکه قصد داریم صفر تا صد تمامی موارد مهم در خصوص آرایش کردن چشم را برای شما عنوان کنیم.

    مهم ترین اصول برای آرایش چشم در خانه برای مبتدی ها که جذابیت چشم هایتان را دوبرابر می‌کند.

نکاتی مهم برای یک میکاپ چشم بینظیر

۱. انتخاب بهترین لوازم آرایشی برای چشم ها

یکی از اصلی ترین نکاتی که برای آرایش چشم باید در نظر بگیرید، این است که از لوازم آرایش اصلی و با کیفیت استفاده کنید. استفاده از لوازم آرایش هایی که کیفیت ندارند، می توانند به مرور زمان باعث آسیب رساندن به چشم ها شوند. در نظر بگیرید که هرگز نباید سلامتی را فدای زیبایی کنید. با در نظر گرفتن این موضوع می توانید از برندهای مناسب و باکیفیت برای آرایش چشم هایتان استفاده کنید.

یکی دیگر از موارد مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که پوست زیر و اطراف چشم به شدت حساس است. همانطور که میدانید پوست اطراف چشم بسیار نازک است و اگر از کانسیلر و یا سایر لوازم آرایش های بی کیفیت استفاده کنید، قطعا پوست این نواحی دچار آسیب هایی نظیر چروک شدن، شل شدن و سیاه شدن می شود.

۲. بر اساس فرم چشمتان آرایش کنید

اگر می خواهید یک آرایش چشم زیبا و بدون عیب و نقص داشته باشید در مرحله اول باید با در نظر گرفتن فرم چشم هایتان، مدل آرایشتان را انتخاب کنید. یک قاعده کلی در مورد آرایش چشم وجود دارد و آن هم این است که اگر چشم های شما گرد است، باید نوع آرایشتان به گونه ای باشد که کشیدگی در چشم ها ایجاد کند.

و در مقابل اگر چشم های کشیده ای دارید، باید نوع آرایشتان را به نحوی انتخاب کنید که چشم هایتان کمی گردتر دیده شوند. حال به بررسی نحوه آرایش با در نظر گرفتن فرم چشم ها می پردازیم.

مهم ترین اصول برای آرایش چشم در خانه برای مبتدی ها که جذابیت چشم هایتان را دوبرابر می‌کند.

  • آرایش چشم های ریز

کسانی که چشم های ریزی دارند، باید از سایه های روشن برای قسمت بالایی پلک هایشان استفاده کنند. اگر سایه پشت پلک با قسمت زیر ابرو ادغام شود، قطعا در درشت تر کردن چشم ها تاثیر زیادی خواهد داشت. شما می توانید قسمت های زیر ابرو و پلک بالا را با سایه صورتی روشن کاور کنید.

بهتر است تا روی چین پلک هایتان کمی سایه تیره بزنید تا کمتر دیده شود. افرادی که چشم های ریزی دارند، باید در پلک پایین چشم هایشان مداد سفید رنگ بزنند. همچنین این کار برای گوشه و داخل چشم نیز به شدت توصیه می شود. به طور کلی باید بگوییم سایه های روشن و صدفی رنگ چشم ها را درشت تر نشان می دهند.

  • آرایش چشم پف دار

برای اینکه پف چشم هایتان را محو کنید، می توانید زیر ابرو و روی پلک دقیقا خط رویش مژه ها را سایه صورتی روشن بزنید. برای پلک های بالایی سایه های مات و بی رنگ تر گزینه مناسبی هستند. اگر چشم های شما پف دار است، می توانید خط رویش مژه های پایینی را با مداد تیره بزنید. نکته مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که هرگز برای چشم های پف دار از سایه تیره برای پلک های بالایی استفاده نکنید.

  • آرایش چشم های گود

مهم ترین اصول برای آرایش چشم در خانه برای مبتدی ها که جذابیت چشم هایتان را دوبرابر می‌کند.

اگر چشم های گود و فرورفته ای دارید، بهتر است به پلک بالا سایه روشن بزنید. برای استخوان ابرو از سایه های مات و کاملا بی رنگ استفاده کنید تا گودی چشم هایتان را نمایان نکند. شما می توانید گوشه داخلی چشم هایتان را با رنگ های روشن هایلایت کنید. توجه داشته باشید اگر فرم چشم های شما گود است، هرگز از خط چشم استفاده نکنید. بهتر است تا فقط یک خط باریک بر روی خط رویش مژه ها بکشید.

  • آرایش چشم های برجسته

برای این مدل چشم ها می توانید سایه روشن و مات استفاده کنید. بهتر است تا روی خط مژه بالا و پایین، سایه تیره رنگ بزنید. با این روش می توانید برجستگی چشم ها را کمی خنثی کنید.

  • آرایش چشم های نزدیک به هم

اگر چشم های شما نزدیک به هم است، می توانید گوشه داخلی پلک هایتان را هایلایت کنید و گوشه انتهایی و خارجی آنها را با سایه تیره کاور کنید.

  • آرایش چشم های فاصله دار

چشم هایی که فاصله آنها زیاد است را با سایه های تیره بزنید. شما می توانید گوشه داخلی چشم ها را سایه تیره رنگ بزنید و همچنین به مژه های پایینی ریمل بیشتری بزنید.

  • آرایش چشم های گرد

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای آرایش چشم های گرد انجام دهید این است که از خط چشم گربه ای استفاده کنید. این خط چشم ها می توانند چشم های شما را کشیده تر نشان دهند. برای این فرم چشم ها، سایه رنگ روشن توصیه می شود.

۳. بر اساس رنگ چشم هایتان رنگ سایه را انتخاب کنید.

مهم ترین اصول برای آرایش چشم در خانه برای مبتدی ها که جذابیت چشم هایتان را دوبرابر می‌کند.

برای اینکه بتوانید چشم های زیبا و دلربایی داشته باشید می توانید در انتخاب رنگ سایه به رنگ چشم هایتان نیز توجه کنید. این کار باعث می شود تا زیبایی چشم ها و آرایش آنها چند برابر شود و ترکیب رنگ زیبایی در چشم ها با رنگ سایه به وجود بیاید.

به عنوان مثال اگر چشمانی با رنگ سبز یا آبی دارید بهتر است از رنگ های بنفش، خاکستری، قهوه ای، بژ روشن، هلویی و نقره ای استفاده کنید یا اگر چشمان شما قهوه ای رنگ است از رنگ های خاکستری، نقره ای، سبز، صورتی و بنفش استفاده کنید.

در انتخاب رنگ سایه به این مورد توجه داشته باشید که سایه یکی از عناصری است که می تواند چشم های شما را بزرگتر و درشت تر نشان دهد و به چشم های شما فرم و حالت زیبا ببخشد. بنابراین با دقت در انتخاب نوع رنگ سایه می توانید زیبایی چشم هایتان را چند برابر کنید.

۴. متاسب با فرم چشم هایتان خط چشم بکشید

مهم ترین اصول برای آرایش چشم در خانه برای مبتدی ها که جذابیت چشم هایتان را دوبرابر می‌کند.

یکی از عناصر بسیار مهم و اصلی در آرایش چشم، خط چشم است. اگر شما به درستی و کاملا قرینه خط چشم بکشید، زیبایی چشم های شما چند برابر بیشتر می شود البته به شرط اینکه خط چشم را متناسب با فرم چشم هایتان بکشید. به موارد زیر دقت کنید:

• اگر چشم های شما ریز است باید بر روی پلک بالا خط پهن بکشید و برای پلک پایین خط چشم نازک تر بکشید. اگر خط چشم پلک پایین پهن باشد، چشم های شما ریزتر دیده می شود.

• مناسب ترین خط چم برای چشم هایی که فاصله دار هستند، خط چشمی است که کمی از گوشه داخلی چشم بیرون آمده باشد.

• اگر چشم های شما گرد است، بهتر است تا نیمه اول خط چشم باریک و نیمه انتهایی آن پهن تر باشد و همچنین کمی انتهای آن را امتداد دهید.

• چشم هایی که نزدیک به هم هستند بهتر است تا از گوشه داخلی چشم، خط چشم را نکشید و زیاد آن را امتداد ندهید.

• خط چشم های پهن مناسب چشم های درشت هستند.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که بهتر است تا برای آرایش های روزانه خط چشم های ساده تر انتخاب کنید و اگر کم سن و سال هستید، حتما این قانون را رعایت کنید.

۵. حرفه ای ریمل بزنید

مهم ترین اصول برای آرایش چشم در خانه برای مبتدی ها که جذابیت چشم هایتان را دوبرابر می‌کند.

بعد از سپری کردن تمامی مراحل، ریمل زدن یکی دیگر از بخش های اصلی در آرایش چشم است. قبل از اینکه بخواهید ریمل بزنید بهتر است تا از فر مژه استفاده کنید تا ریزترین و کوچکترین مژه های شما نیز فرم و حالت بگیرند. سپس می توانید از ریمل استفاده کنید.

بهتر است تا برس ریمل را از ریشه مژه ها به صورت چرخشی و دورانی به سمت قسمت های بالایی مژه ها بچرخانید. با این کار ریزترین مژه های شما نیز ریمل را به خود جذب می کنند. شما می توانید این کار را برای چند مرحله متوالی تکرار کنید تا مطمئن شوید که تمامی مژه های شما به ریمل آغشته شده اند. هرگز فراموش نکنید که مژه های پایینی هم به ریمل نیاز دارند، اما دقت کنید که به مژه های پایینی نباید ریمل خیلی زیاد بزنید.

زمانی که یک بار ریمل زدید، اجازه دهید تا ریمل شما کاملا خشک شود و پس از خشک شدن مجدد این کار را تکرار کنید و به تمام مژه هایتان ریمل بزنید.

در این مرحله شما آرایش چشم هایتان را به پایان رساندید و می توانید از زیبایی آن لذت ببرید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز