بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بیشتر خانم ها به آرایش چشم علاقه زیادی دارند؛ چرا که تاثیر چشم ها در زیبایی صورت بسیار زیاد است و انواع لوازم آرایشی برای چشم ها وجود دارد که به زیباتر شدن چشم کمک می کند. اما در این بین خانم ها با حساسیت چشم به لوازم آرایشی هم مواجه می شوند.

چرا وقتی آرایش میکنم چشمام قرمز میشه؟این سوالی است که ممکن است برای اکثر خانم ها موقع آرایش پیش بیاید.

امروز در این مقاله از سوربان قصد داریم به این سوال بپردازیم با ما تا انتها همراه باشید تا به جواب سوال چرا وقتی آرایش میکنم چشمام قرمز میشه؟ برسید همچنین راه های درمان و جلوگیری از این عارضه را نیز با هم بررسی کنیم.

چرا بعد از آرایش چشمم میسوزه و قرمز میشه؟ + راه های درمان حساسیت به لوازم آرایش

دلیل حساسیت چشم به لوازم آرایشی چیست؟

اصلی ترین علت حساسیت چشم به مواد آرایشی استفاده از لوازم آرایشی غیر اصل و نامرغوب است. چون در این مواد تقلبی ناخالصی ها و مواد شیمیایی محرک بسیاری هست که روی غده های پلک با این مواد اشغال می شود. در نتیجه مجرای اشکی چشم بسته شده و حساسیت چشمی به وجود می آید. در نهایت بهتر است هنگام آرایش کردن از لوازم اصل و باکیفیت استفاده کنید.

روش های درمان سوزش و قرمزی چشم بعد از آرایش

در صورتی که با استفاده از لوازم آرایشی چشم و ابرو دچار خارش و سوزش چشم شدید، یا چشم هایتان قرمز شد و اشک ریخت، می توانید از روش هایی که در زیر آورده ایم استفاده کنید.

۱. از قطره چشمی کمک بگیرید

چرا بعد از آرایش چشمم میسوزه و قرمز میشه؟ + راه های درمان حساسیت به لوازم آرایش

حساسیت چشم به لوازم آرایشی معمولا در اثر استفاده از ریمل ها و مداد و خط چشم به وجود می آید. اگر هنگام آرایش کردن چشم ها یا بعد از آن با هر یک از علائم حساسیت مواجه شدید، از قطره های چشمی کمک بگیرید. این قطره ها سریع ترین و بهترین راه برای درمان حساسیت چشم به لوازم آرایش هستند.

قطره های چشمی مختلفی هستند که می توانید از آن ها کمک بگیرید. برخی از این قطره ها بدون نسخه هم قابل خریداری هستند و برخی دیگر نیاز به تجویز دارند. برای جلوگیری از بروز حساسیت چشم و درمان آن ۱۵ دقیقه قبل از ریمل یا مداد چشم زدن یک تا دو قطره داخل هر چشم بریزید.

۲. از لوازم آرایش مرغوب و ضدحساسیت استفاده کنید

برخی از لوازم آرایشی با وجود اینکه برچسب ضدحساسیت و ضد آلرژی دارند باز هم ممکن است برای برخی افراد حساسیت ایجاد کنند. به همین دلیل بهتر است اول به ترکیبات و فرمولاسیون محصول توجه کنید و از لوازم آرایشی که کارمین (carmine) دارند استفاده نکنید. این ماده به دلیل اسیدی بودن یک محرک برای چشم هاست و باعث حساسیت چشم ها می شود.

کارامین برای ایجاد سایه قرمز در لوازم آرایشی چون خط چشم ها و ریمل های رنگی به کار می رود. بنابراین دقت کنید که از خط چشم و ریمل های رنگی کمتر استفاده کنید. اما به طور کل هیچ لوازم آرایشی ضد حساسیتی وجود ندارد که به طور قطع مانع ایجاد حساسیت چشم شود.

۳. سعی کنید ریمل را روی ریشه مژه نزنید.

چرا بعد از آرایش چشمم میسوزه و قرمز میشه؟ + راه های درمان حساسیت به لوازم آرایش

برای در امان ماندن از حساسیت چشم به لوازم آرایشی کمی در نحوه آرایش کردن خود تغییر ایجاد کنید. برای مثال هنگام ریمل زدن برس آن را نزدیک ریشه مژه ها نزنید و بیشتر روی وسط و قسمت انتهایی مژه ها مانور دهید.

۴. استفاده از کمپرس سرد

برای جلوگیری و درمان حساسیت چشم به لوازم آرایش می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. می توانید از کمپرس های سرد آماده یا خیس کردن یک پارچه تمیز در آب سرد کمک بگیرید. کمپرس را برای ۱۰ دقیقه روی چشمان خود قرار دهید و بعد از چند بار تکرار می بینید حساسیت چشمی شما  برطرف شد.

۵. به تاریخ انقضای لوازم آرایش مخصوص چشم خود توجه کنید.

چرا بعد از آرایش چشمم میسوزه و قرمز میشه؟ + راه های درمان حساسیت به لوازم آرایش

حساسیت چشم به لوازم آرایشی می تواند در اثر استفاده از لوازم آرایش فاسد و تاریخ مصرف گذشته هم اتفاق بیافتد. اگر سابقه حساسیت چشم به لوازم آرایشی را دارید و یا به دنبال راهی برای درمان آن هستید، سعی کنید هر ۳ ماه یک بار وسایل آرایشی مربوط به چشم را تغییر دهید. البته برخی محصولات تاریخ انقضای بیشتری دارند اما چون چشم ها عضو حساسی هستند بهتر است برای احتیاط بیشتر برای مدت طولانی از یک محصول استفاده نکنید. آگاهی از نشانه های لوازم آرایشی فاسد هم برای جلوگیری از ایجاد حساسیت مهم است.

۶. داخل چشم خود مداد نکشید

کشیدن مداد مشکی یا سفید داخل چشم می تواند آرایش شما را زیباتر کند. اما بیشتر خانم ها نسبت به انجام این کار حساسیت چشمی دارند و معمولا با ریزش اشک مداد داخل چشم هم پاک می شود. پس بهتر است از روش های دیگری برای زیبایی میکاپ چشم خود استفاده کنید و از کشیدن مداد داخل چشم صرف نظر کنید.

۷. قبل از رفتن به رختخواب آرایش چشم خود را پاک کنید.

چرا بعد از آرایش چشمم میسوزه و قرمز میشه؟ + راه های درمان حساسیت به لوازم آرایش

پاک کردن آرایش قبل از خواب هم برای سلامتی و زیبا نگهداشتن پوست ضروری است و هم در جلوگیری از ایجاد حساسیت چشمی. مژه ها وظیفه محافظت از چشم ها در برابر گرد و غبار و آلودگی ها را دارند. در طول روز آلاینده های زیادی روی مژه های قرار می گیرد و وقتی شب با آرایش می خوابید این آلودگی ها با ریمل و سایر مواد آرایشی ترکیب می شوند و حساسیت چشمی و پف آلودگی پلک را همراه دارند.

چگونه از بروز حساسیت چشم به لوازم آرایش جلوگیری کنیم؟

در ادامه راه های پیشگیری از ایجاد حساسیت چشمی به لوازم آرایش را میخوانید.

  1. از وسایل آرایشی چشم به صورت مشترک استفاده نکنید.
  2. لوازم آرایشی خود را از دستفروشان نخرید.
  3. در صورتی که گل مژه زده اید یا بیماری چشمی دارید تا زمانی که به طور بهبود پیدا نکرده اید از لوازم آرایشی چشم استفاده نکنید.
  4. قبل از آرایش کردن دستان خود را بشویید تا از انتقال باکتری به چشم ها و ایجاد حساسیت جلوگیری شود.
  5. برای پاک کردن آرایش چشم از پنبه و پاک کننده های مناسب مانند شیر پاک کن استفاده کنید.
  6. از لوازم آرایشی قدیمی و کهنه که مدت هاست آن ها را دارید استفاده نکنید.
  7. لوازم آرایشی را مقابل نور خورشید نگذارید؛ اشعه های خورشید باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در مواد آرایشی می شوند و حساسیت پوستی و چشمی به وجود می آورند.

چرا بعد از آرایش چشمم میسوزه و قرمز میشه؟ + راه های درمان حساسیت به لوازم آرایش

چطور بفهمیم به لوازم آرایش مخصوص چشم حساسیت داریم؟

این نشانه ها در افراد مختلف متفاوت است. اما به طور معمول حساسیت های چشمی با قرمزی و سوزش چشم، ریزش اشک و خارش چشم ها همراه است.

کلام آخر

حساسیت چشم به لوازم آرایشی یکی از شایع ترین مشکلات است که برای خانم ها پیش می آید. برای درمان و پیشگیری از حساسیت چشم به مواد آرایشی راه های متعددی هست که در این مقاله به آن ها پرداختیم. استفاده از قطره چشمی، کمپرس سرد، نکشیدن مداد داخل چشم و نخوابیدن با آرایش برخی از این راه ها هستند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(3 امتیاز , میانگین: 4.3 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز