بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
چشم‌ها ، پنجره‌هایی رو به جهان و دریچه‌ایی رو به قلب هستند. آیا تا به حال این جمله را شنیده‌اید ، که چشم‌ها حرف می‌زنند ؟ حفظ سلامتی و زیبایی این دو گوی جادویی ، که در مرکز صورت قرار دارند و عنصر اصلی زیبایی هستند ، آرزوی هر زن و مردی است.

چگونه چشم هایی زیبا و جذاب داشته باشیم؟ سوالی که شاید برای خیلی از شما ها پیش آمده باشد. ما در این مقاله از سوربان قصد داریم راهکارهایی ساده اما بسیار موثر برای داشتن چشم‌هایی زیبا و جذاب به شما معرفی کنیم تا انتها با ما همراه شوید.

اینجوری چشماتو جذاب و گیرا کن!

چگونه چشم هایی زیبا و جذاب داشته باشیم؟

پوست شما نشان دهنده سلامتی بدن شماست و چشم‌ها دریچه‌ایی به قلب است که تمام احساسات اعم از خوشحالی،ناراحتی،غم،افسردگی،شوق و …نمایان می‌کند. چشمان شما بارزترین ویژگی چهره شماست.می‌توان با اطمینان گفت که هر انسانی از شنیدن جمله‌ی:چه چشمان زیبا و جذابی داری! سرشار از حس خوب می‌شود.

احتمالا در اطراف خود افرادی را دیدید که برای زیبایی چشم های خوب بسیار تلاش می‌کنند.به طور مثال بعضی افراد با استفاده از مداد ها و سایه های رنگارنگ ، تمایل داند در بعضی ازمراسم‌ها چشم های خود را زیبا و جذاب کنند.بعضی دیگر هم با استفاده از لنز ها ، تمایل به تغییر رنگ چشم ها دارند.

تا کی قرار است برای لنز و لوازم آرایشی هزینه کرد در صورتی که چشمان طبیعی و گیرا از ویژگی‌های مورد علاقه بعضی از افراد است.به نظر شما حتما باید از بدو تولد چشمهای آهنربایی و گیرا داشت تا بتوان گفت چشم های زیبا و جذابی دارید؟شده با وجود جوان بودن،بعد از نگاه کردن به آیینه و دیدن پف چشم‌ها،حلقه های سیاه ،خطوط و چروک اطراف چشم‌ها،احساس مسن بودن کنید؟

اینجوری چشماتو جذاب و گیرا کن!

پوست اطراف چشم جز نازک‌ترین و حساس ترین قسمت پوست بدن شما است که اولین نشانه‌های پیری را بروز می‌دهد.به همین دلیل استفاده از کرم های دور چشم که انحصارا برای  پوست های نازک و حساس اطراف چشم ساخته شده و مراقبت های خانگی و تغذیه مناسب داشتن برای سلامت آن، ضروری است.

چرا که پوست اطراف چشم در زیبایی،بسیار دارای اهمیت است.با بالا رفتن سن،پوست اطراف چشم دچار افتادگی یا تیرگی و چین و چرروک می‌شود.پوست دور چشم مدام با آلاینده‌های موجود در هوا و اشعه ماورا بنفش خورشید همچنین کمبود رطوبت و… در تماس است.

در این مطلب قصد داریم نکاتی را به شما بگوییم که علاوه بر چشم‌های زیبا و جذاب بدون استفاده از آرایش و لنز،بتوانید چشم‌های سالم نیز داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا به سوال اساسی و پرتکرار چگونه چشم هایی زیبا و جذاب داشته باشیم؟ پاسخ کامل‌تری بدهیم.

روش های ساده رسیدن به چشمانی جذاب و گیرا

۱. رطوبت اطراف چشمانتان را حفظ کنید

اینجوری چشماتو جذاب و گیرا کن!

حفظ رطوبت اطراف چشم نقش بسیاری در جلوگیری از ایجاد چین و چروک دور چشم ایفا میکند.در راستای حفظ رطوبت میتوان از کرم‌های مخصوص دور چشم و یا ماسک های خانگی که به راحتی می‌توان در خانه تهیه کرد،استفاده کنید.همچنین استفاده از پچ‌های دور چشم  میتواند در کاهش خطوط اطراف چشم، نقشی اساسی ایفا کند.در زیر دستور چند ماسک خانگی معجزآزا برای داشتن چشمان زیبا و جذاب و پوست صاف براتون به اشتراک می‌گذاریم.

ماسک های خانگی برای اطراف چشم

  • ماسک دور چشم نعناع و عسل برا آبرسانی و حفظ رطوبت
  • ماسک دور چشم گوجه فرنگی و لیمو برای گودی زیر چشم
  • ماسک دور چشم روغن بادام و آبلیمو برای گودی زیر چشم
  •  ماسک دور چشم سیب زمینی، عسل و روغن زیتون برای رفع گودی زیر چشم
  • ماسک سفیده تخم مرغ برای سفت شدن پوست
  • ماسک ضد چروک زردچوبه و عسل

روش دیگر حفظ رطوبت دور چشم،استفاده از روغن‌ های گیاهی است مانند:

اینجوری چشماتو جذاب و گیرا کن!

  • روغن آلوئه ورا برای از بین بردن چروک زیر چشم
  • روغن آرگان برای از بین بردن چروک زیر چشم
  • روغن لیمو برای از بین بردن چروک زیر چشم
  • روغن کرچک برای از بین بردن چروک زیر چشم
  • روغن اسطوخدوس برای از بین بردن چروک زیر چشم
  • روغن گل رز برای از بین بردن چروک زیر چشم

روغن‌های گیاهی حاوی موادی بسیار مغذی هستند و می‌توانند پوست اطراف چشم را رطوبت رسانی کند و لطافت را به پوست شما بازگردانند.کمبود رطوبت پوست می‌تواند باعث خشکی پوست شده و ایجاد خطوط و چین و چروک ها در اطراف چشم را به همراه داشته باشد.

۲. برای داشتن چشمانی زیبا و جذاب زیر چشم هایتان را ماساژ دهید

اینجوری چشماتو جذاب و گیرا کن!

یکی دیگر از کارهایی که در پاسخ به سوال چگونه چشم هایی زیبا و جذاب داشته باشیم؟ باید انجام دهید ماساژ چشم است اما چگونه؟

یک ماساژ ساده و اصولی صورت، مخصوصا در اطراف چشم ،باعث بهبود گردش خون در اطراف چشم ها می‌شود، اینکار همچنین پف اطراف چشم را کاهش می‌دهد. برای اینکار می‌توانید از روغن‌هایی که در بالا نام برده شد، استفاده کنید.فراموش نکنید که برای انجام ماساژ دور چشم از روغن مناسب با  پوست خود استفاده کنید.

ابتدا روغن را در کف دست خود ریخته تا کمی روغن گرم شده و به دمای بدن برسد،سپس با حرکت دایره ‌ای شروع به ماساژ دادن دور چشم و یا حتی ابروها کنید.این کار به مرور باعث جوانسازی دور چشم،کاهش چین و چروک و همچین جلوگیری از افتادگی پلک‌ها می‌کند.

همچنین می‌توانید برای جذب بهتر محصولات و کاهش تیرگی دور چشم چند روز در هفته صورت و اطراف چشم خود را با قطعه‌ای یخ ماساژ دهید.اینکار پف زیر چشم را کاهش داده و پوستی شاداب و درخشان را به نمایش می‌گذارد.

استفاده از یخ باعث کنترل چین و چروک اطراف چشم نیز خواهد شد.نگه داشتن قطعه‌ایی یخ در زیر چشم به بهبود فرورفتگی و تیرگی دور چشم کمک می‌کند و باعث آرامش چشم‌ها می‌شود.اینکار به شما احساس سبکی و آرامش بیشتری میدهد و روند رسیدن به چشمانی زیبا و جذاب را تسریع می‌کند.

نکات مهم برای داشتن چشمانی جذاب و سالم

اینجوری چشماتو جذاب و گیرا کن!

قدم بعدی برای مراقبت های دور چشم،انتخاب مرطوب کننده مناسب با پوست خود، است. اگر در اثر استفاده از مرطوب کننده دچار سوزش و یا قرمزی شدید حتما مصرف راقطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.همچنین از کرم های بدون عطر استفاده کنید زیرا رایحه می‌تواند باعث حساسیت چشم‌ها شود.

به تغذیه خود بسیار اهمیت داده و منابع گیاهی ویتامین A را مانند هویج،هلو،پاپایا،اسفناج و انبه در برنامه‌ی خود قرار دهید.

و مواد معدنی مختلفی را در رژیم غدایی خود قرار دهید.درطول روز به اندازه کافی (8لیوان) آب بنوشید تا بتوانید رطوبت پوست خود را حفظ کنید،حدود دو سوم بدن شما از آب تشکیل شده بنابراین نوشیدن آب کافی در روز برای حفظ سلامتی پوست و بدن ضروری است.

استفاده از لوازم آرایشی را محدود کرده زیرا آرایش به طور موقت باعث زیبایی چشم شما میشود اما در نهایت به پوست اطراف چشم آسیب زیادی می‌رساند.در هنگام پاک کردن آرایش از گلوله های نخی تمیز و یک پاک‌کننده مناسب، برای تمیز کردن چشم خود استفاده کنید.

استفاده از عینک آفتابی فقط برای زیبایی نیست، آنها نقش بسزایی در محافظت از چشم شما در برابر اشعه های مضر UVA و UVB دارند.اشعه‌های آفتاب می‌تواند بسیار برای بینایی مضر و مخرب باشد.

اینجوری چشماتو جذاب و گیرا کن!

اگر شغل شما به نحوی است که مجبورید طولانی مدت به صفحه نمایش نگاه کنید یا طولانی مدت مطالعه میکنید،در بین کار خود بیست دقیقه استراحت کنید و اطراف اتاق پیاده‌روی کنیدو به نقطه‌ای دیگر نگاه کنید.همچنین مرتبا پلک بزنید تا از خشک شدن چشم‌ها جلوگیری کنید.در صورت لزوم برای داشتن چشمانی درخشان و جلوگیری از خشک شدن آن،می‌توان از قطه‌های چشم استفاده کرد.

زمانی که چشم‌هایتان تحریک شد،به‌جای مالیدن چشم‌ها آنها را بشورید.از آنجایی که درطول روز ممکن است مدام نواحی اطراف چشم را لمس کنید بهتر است که در تمام روز مراقب تمیز بودن دست‌ها باشید.مالش چشم‌ها می‌تواند باعث سایش قرنیه شود.اگر چیزی وارد چشم شما شده است،آنها را با یک محلول استریل بشویید. و اگر مشکل همچنان ادامه داشت سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

نکاتی که در این مطلب از سوربان ذکر شد به شما کمک می کند تا از بینایی وزیبایی چشم خود مراقبت کنید.فراموش نکنید در هنگام مراقبت از چشم نباید از اطراف چشم و پوست دورر چشم غافل شدهمچنین مراقبت از مژه‌ها میتواند بر زیبایی چشم‌های شما بیافزاید.امیدواریم این مطالب در رسیدن به سوال چگونه چشم هایی زیبا و جذاب داشته باشیم؟  کمک شایانی کرده باشد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(4 امتیاز , میانگین: 4.8 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز