بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بوی بد عرق باعث می‌شود حسابی خجالت بکشیم و اعتماد به نفسمان پایین بیاید. لازم نیست این شرایط را تحمل کنید. با استفاده از روش‌های ساده‌ی خانگی که در ادامه اشاره خواهیم کرد، می‌توانید از شر بوی بد عرق و بدن خلاص شوید.

یکی از بزرگ‌ترین دردسرها بوی بد بدن است و رفع بوی بر عرق ممکن است برای افراد مختلف با چالش‌هایی متفاوت رخ بدهد. دلایل زیادی می‌تواند باعث بوی بد عرق باشد و اینکه شما از چه روشی برای از بین بردن بوی بد بدن استفاده می‌کنید به طور مستقیم به دلیلی که به آن گرفتار شده‌اید مرتبط است.

بدن، همواره مواد زائد خود را از روش‌های متفاوت تخلیه می‌کند. از جمله این روش‌ها تعریق است. تعریق، مواد زائد را به بیرون از بدن انتقال می‌دهد. عرق سبب ایجاد بوی ناخوشایندی برای افراد می‌شود.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که عرق به طور طبیعی هیچ‌گونه بویی ندارد! اما هنگامی که در زیر بغل یا کشاله ران ترشح می‌شود به دلیل وجود باکتری‌های موجود در این مناطق بوی بدی را به وجود می‌آورد.

در فصل تابستان که گرمای هوا افزایش پیدا می‌کند تعریق برای همه افراد زیادتر می‌شود. بهتر است جلوی تعریق گرفته نشود تا مواد زائد بتوانند به راحتی از بدن خارج شوند. اما می‌توان از طریق راه‌های متفاوت بوی بد عرق را از بین برد یا بوی بد آن را به بویی خوشایند تبدیل کرد. راه‌های متعددی برای از بین بردن بوی ناخوشایند تعریق وجود دارد. در ادامه  این مقاله از سایت سوربان قصد داریم بهترین، سریعترین و آسان ترین راه‌های از بین بردن بوی بد عرق را به شما معرفی کنیم.

با این 10 روش ساده‌ی خونگی اما تضمینی از شر بوی بد عرق خلاص شو!

روش های سریع و راحت خانگی برای از بین بردن بوی بد عرق

۱. روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از اسیدلوریک است که باکتری‌های موجود در بدن را از بین می‌برد و از این طریق به رها شدن از بوی بد بدن کمک می‌کند. مقدار کمی از روغن نارگیل را روی نواحی از بدن بمالید که مستعد عرق کردن هستند.

۲. روغن درخت چای

روغن درخت چای به دلیل اینکه یک ضدعفونی‌کننده است، می‌تواند باکتری‌ها و قارچ‌های روی پوست را از بین ببرد و از بروز دوباره‌ی بوی بد جلوگیری کند. یک کاسه‌ کوچک بردارید و روغن درخت را با مقداری آب مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به‌طور مستقیم در زیربغل و سایر نواحی مستعد عرق کردن بمالید.

۳. روغن نعنا

با این 10 روش ساده‌ی خونگی اما تضمینی از شر بوی بد عرق خلاص شو!

نعناع خواص ضدباکتریایی دارد و به همین دلیل می‌تواند جایگزین خوبی برای دئودرانت‌ها باشد. روغن نارگیل هم خواص ضدباکتریایی دارد و به از بین بردن باکتری‌های موجود روی پوست کمک می‌کند. می‌توانید چند قطره روغن نعناع را به‌طور مستقیم در قسمت زیربغل خود بمالید یا آن را با آب مخلوط کرده و به زیربغلتان اسپری کنید.

۴. سرکه‌ سیب

سرکه‌ سیب طبیعت اسیدی دارد و به توانایی خود در از بین بردن و پیشگیری از شکل‌گیری باکتری‌ها شناخته می‌شود که این موضوع می‌تواند از بروز مجدد بوی بد بدن جلوگیری کند. مقداری سرکه‌ سیب را با استفاده از پنبه به‌طور مستقیم به زیر بغل و سایر نواحی بدن خود بمالید که مستعد عرق کردن هستند.

۵. آب لیموترش

طبیعت اسیدی لیموترش سطح PH بدن را پایین می‌آورد و زنده ماندن باکتری‌ها را روی پوست دشوار می‌کند. می‌توانید برای رفع بوی بد بدن این روش را هر روز به کار ببرید.

لیموترش را دو نیم کنید و آن را به‌طور مستقیم در قسمت زیربغلتان بمالید.

۶. آب گوجه فرنگی

با این 10 روش ساده‌ی خونگی اما تضمینی از شر بوی بد عرق خلاص شو!

گوجه‌ فرنگی طبیعت اسیدی دارد و باکتری‌های پوست را از بین می‌برد. خاصیت قابض آن هم منافذ را کوچک می‌کند و تولید عرق را کاهش می‌دهد. می‌توانید برای رفع بوی بد بدن از این روش خانگی ۳ تا ۴ بار در هفته استفاده کنید.

در یک کاسه‌ بزرگ مقداری آب گرم بریزید و آب گوجه‌فرنگی را به آن اضافه کنید. زمانی که در حمام هستید، مخلوط را روی تمام بدنتان بریزید و اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند و بعد بشویید.

۷. گلاب

گلاب یک ترکیب قابض است و به همین دلیل اندازه‌ی منافذ پوست را کوچک می‌کند و تولید عرق را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، استفاده‌ موضعی از آن باعث می‌شود بدنتان بوی خوبی بگیرد. یک کاسه بردارید و گلاب و سرکه‌ سیب را با یکدیگر مخلوط کنید.

مخلوط ایجاد شده را درون بطری اسپری بریزید و هر زمان که لازم شد آن را زیر بغل و سایر قسمت‌های بدنتان اسپری کنید.

۸. سیب‌ زمینی

سیب‌زمینی هم یک ترکیب مفید دیگر در رفع بوی بد بدن است. سیب‌زمینی را خوب بشویید و پوست آن را بگیرید. سپس آن را به لایه‌های نازک برش بزنید. لایه‌های سیب‌زمینی را به زیر بغلتان بمالید. اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه بماند. سپس زیر بغل خود را با آب بشویید.

۹. چای سبز

با این 10 روش ساده‌ی خونگی اما تضمینی از شر بوی بد عرق خلاص شو!

آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدتانیک موجود در چای سبز به رفع بوی بد بدن از درون کمک می‌کنند.

استعمال موضعی چای سبز پوست را خشک نگه می‌دارد و باکتری‌ها را کنترل می‌کند. مصرف روزانه‌ی چای سبز تمام سموم بدن را از بین می‌برد. یک روز در میان از چای سبز استفاده‌ موضعی کنید، چون استفاده‌ روزانه می‌تواند بعضی انواع پوست را خیلی خشک کند.

نوشیدن منظم از چای سبز با شکم خالی هم می‌تواند اثرات مثبتی در رفع بوی بد بدن داشته باشد.

۱۰. جعفری

قرن‌هاست که برگ‌های جعفری به خواص ضدبوی خود شناخته می‌شوند. باور بر این است که کلروفیل موجود در برگ‌های جعفری در رفع بوی بد بدن و دهان مؤثر است. آب جعفری را هر روز بنوشید تا بهترین نتایج را بگیرید.

برگ‌های جعفری را به آب اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه بجوشد. مخلوط را از صافی رد کنید و آن را بنوشید.

کلام آخر

علاوه بر روش‌های خانگی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، رعایت بهداشت و استحمام روزانه، رفع موهای زائد در نواحی مستعد عرق کردن، پوشیدن لباس‌های پنبه‌ای و خوردن مواد غذایی سالم هم در رفع بوی بد بدن مؤثر هستند. در ادامه به چند روش مفید دیگر اشاره می‌کنیم:

با این 10 روش ساده‌ی خونگی اما تضمینی از شر بوی بد عرق خلاص شو!

  • از دئودرانت‌های طبیعی و بدون آلومینیوم استفاده کنید.
  • هر روز دوش بگیرید.
  • به زیر بغل و سایر نواحی مستعد عرق کردن سرکه‌ سیب بمالید.
  • کمتر غذاهای تند بخورید.
  • بدنتان را به‌طور مرتب از طریق مصرف چای سبز و چای شنبلیله سم‌زدایی کنید.


به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 1.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز