بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
جشن عروسی از جمله جشن های پر خرج به حساب می‌آید اما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید چگونه هزینه های جشن عروسی را مدیریت کنیم؟ چطور در هزینه های جشن عروسی صرفه جویی کنیم؟ چطور یک عروسی کم خرج بگیریم؟ در ادامه با ارائه راهکار هایی کاربردی و عالی پاسخ این سوالات را داده ایم.

جشن عروسی را می‌توان از جمله مراسم هایی دانست که خرج و مخارج آن میتواند سر به فلک بکشد عروسی برای جشن گرفتن شروع زندگی مشترک برگزار میشود اما هزینه ها و مخارج آن گاهی آقای داماد را تحت فشار انواع و اقسام قسط و قرض و وام قرار میدهد بهتر است اگر اصرار به برگزاری مراسم عروسی ،دارید از خرجهای اضافی جلوگیری کنید تا روزهای اول زندگی را با مشکلات مربوط به هزینه های سرسام آور عروسی نگذرانید.

در ادامه این مقاله از سوربان ترفندهایی را برای مدیریت عروسی و کاهش هزینه های عروسی را ذکر کرده ایم اگر می‌خواهید عروسی با کیفیت اما کم هزینه برگزار کنید تا انتها همراه ما باشید.

11 ترفند طلایی و کاربردی برای مدیریت و کاهش چشم گیر هزینه های عروسی!

۱۱ ترفند عالی برای مدیریت و کاهش هزینه های عروسی

۱. سعی کنید میهمانان کمتری دعوت کنید.

اگر بودجه محدودی برای برگزاری جشن عروسی دارید لازم نیست اقوام دور و خیلی دور یا دوستانتان را به مراسم عروسی دعوت کنید. با کم وزیاد کردن مهمانها تغییرات زیادی در هزینه ها را شاهد خواهید بود در پس اولین قدم برای مدیریت جشن عروسی و کاهش هزینه ها کاهش تعداد میهمانان است.

۲. دو عروسی بگیرید!

11 ترفند طلایی و کاربردی برای مدیریت و کاهش چشم گیر هزینه های عروسی!

شاید عنوان این مورد کمی عجیب به نظر برسد اما اگر تهران زندگی میکنید و برخی اقوام خارج از شهر تهران زندگی میکنند میتوانید یک عروسی کوچک در تهران و یک عروسی کوچک دیگر در شهرستان برگزار کنید در این صورت هم از پذیرایی و هزینه های اقامت اقوامی که از راه دور میآیند فارغ میشوید و هم هزینه ای که برای کل مهمانها در عروسی داخل تهران باید بپردازید کاهش خواهد یافت.

با این کار میتوانید عروسی کم خرج تری در شهرستان بگیرید و هم تمامی مهمان های شهرستان را به عروسی دعوت کنید این کار برای مهمانانی که در شهرستان هستند هم راحت تر خواهد بود.

البته در این مورد بهتر است دو عروسی نزدیک به هم از نظر زمانی بگیرید تا یک بار لباس عروس کرایه کنید ولی اگر لباس عروستان کرایه نیست و آن را خریده اید این مشکل برایتان حل خواهد شد.

۳. دسته گل مصنوعی بخرید.

در صورتی که بیش از یک مراسم عروسی دارید یا تهیه عکس و فیلم را در روز فرمالیته پیش از عروسی انجام میدهید، دسته گل مصنوعی تهیه کنید تا مجبور به خرید دو دسته گل طبیعی نشوید. به خصوص در فصل های سرد قیمت گل خیلی زیاد است. میتوانید با خرید گلهای لمسی احساس گل طبیعی را به بیننده منتقل کنید.

۴. ماشین عروس اجاره نکنید قرض بگیرید.

11 ترفند طلایی و کاربردی برای مدیریت و کاهش چشم گیر هزینه های عروسی!

در اغلب موارد عروس خانمها و آقا دامادها دوست دارند شب عروسی را در ماشین مدل بالا بگذرانند و به همین علت هزینه های زیادی صرف اجاره ماشین مدل بالا برای ماشین عروس می‌کنند و متحمل مسئولیت سنگینی میشوند.

بعضی از عروس دامادها نیز به جای اجاره ماشین عروس اتومبیل اقوام یا آشنایان خود را قرض میگیرند که در این مورد گرچه در هزینه ها صرفه جویی میشود اما استرس و مسئولیت بیشتری بر دوش آقا داماد قرار میگیرد همه میدانند ماشین خود شما بنز و بی ام و نیست؛ پس با اعتماد به نفس ماشین خود را تزئین کنید و یا اتومبیل اقوام نزدیک را قرض بگیرید.

۵. فقط جلوی ماشین را گل آرایی کنید.

دیگر دوره فیلم برداری از ماشین عروس در خیابان ها گذشته است. امروزه تنها تصویری که از ماشین عروس در فیلم دیده میشود تصویر پارک شدن آن در جلوی تالار و پیاده شدن عروس و داماد است. بنابراین مهمترین قسمت ماشین که باید گل آرایی شود روی کاپوت آن است از این رو از صرف هزینه برای گل آرایی سایر بخشهای ماشین میتوانید خودداری کنید.

۶. دیس پرس به جای سلف سرویس.

11 ترفند طلایی و کاربردی برای مدیریت و کاهش چشم گیر هزینه های عروسی!

اگر قصد دارید در مراسم عروسی خود چند نوع غذا سرو کنید می‌توانید برای صرفه جویی در هزینه ها به جای سلف سرویس گزینه دیس پرس را انتخاب کنید.

در نوع سلف سرویس اغلب برای جلوگیری از کم آمدن غذا توصیه میشود بیشتر از تعداد نفرات غذا سفارش دهید؛ اما در نوع دیس پرس خیالتان راحت تر است. همچنین در سلف سرویس معمولاً مقدار زیادی غذا اسراف میشود، همچنین اگر غذاها را به صورت دیس پرس سرو کنید دیگر نیازی به سفارش انواع و اقسام دسرها و سالادها نیست.

۷. در فصل های پاییز و زمستان عروسی بگیرید!

تالار عروسی و باغ تالار عروسی معمولاً در فصلهای سرد سال شامل تخفیف می‌شوند از آنجا که در این فصول مراسم های کمتری برگزار میشود دیگر مشاغل همچون آتلیه ها و آرایشگاه ها مشتری کمتری دارند و برای جذب مشتری تخفیفهای خوبی پیشنهاد میدهند.

۸. گل آرایی را اولویت آخر قرار دهید.

معمولاً تالار ها و باغ تالار های عروسی به خودی خود زیبا هستند اینکه شما میلیون ها تومان صرف گل آرایی و زیباسازی آن کنید به میزان بودجه شما بر میگردد اگر بودجه محدودی دارید یا میخواهید به هر دلیلی در هزینه های مراسم عروسی صرفه جویی کنید بهتر است بدانید که برای مهمانها غذا و موزیک مهمتر از گل است پس در تزئینات صرفه جویی کنید.

۹. کارت دعوت گران نخرید!

11 ترفند طلایی و کاربردی برای مدیریت و کاهش چشم گیر هزینه های عروسی!

این روزها به علت مشغله کاری مهمانها و عروس و داماد بیشتر مهمانها به گرفتن عکس کارت عروسی اکتفا می‌کنند آن تعداد هم که کارت را تحویل می گیرند، بعد از عروسی کارت را به زباله دان میسپارند خیلی کم پیش می آید کسی کارت عروسی را به صورت یادگاری نگه دارد. پس لزومی ندارد کارتهای گران قیمت تهیه کنید. یک کارت ساده و زیبا میتواند پیام رسان خوبی از تاریخ و آدرس مراسم شما باشد.

البته یک راه حل خوب برای عروس و داماد های امروزی استفاده از کارت دعوت آنلاین میباشد که این گزینه هم یک تصمیم عالی و مدرن و امروزی است که باعث صرفه جویی در هزینه های عروسی هم خواهد شد.

۱۰. لوکیشن عکاسی لوکس و گران انتخاب نکنید!

برای کار عکاسی و فیلم برداری باید لوکیشنی را جهت تهیه آلبوم عکس و کلیپ انتخاب کنید. بعضی از لوکیشنها ورودی گرانی دارند قبل از روز عروسی هزینه ورودی خودتان و ساقدوش ها را حتما با آتلیه هماهنگ کنید تا در محدوده بودجه شما باغ یا عمارتی را به شما پیشنهاد دهند.

۱۱. هر خانواده یک گیفت

اگر دوست دارید که هدایایی را در انتهای عروسی یا در زمان مراسم عقد به مهمانان بدهید، میتوانید برای انجام این کار به جای تقدیم گیفت به هر نفر، به هر خانواده یک گیفت هدیه دهید. با این کار در هزینه های مربوط به گیفت صرفه جویی کرده اید.

11 ترفند طلایی و کاربردی برای مدیریت و کاهش چشم گیر هزینه های عروسی!

کلام آخر

در پایان لازم به ذکر است که همانطور که هزینه های عروسی میتواند به طرز سرسام آوری زیاد شود صرفه جویی در هزینه های عروسی نیز میتواند تا حد زیادی از مخارج اضافی آن جلوگیری کند.

مدیریت هزینه های عروسی بستگی به بودجه شما و اهمیتی که برای این مراسم قائل هستید دارد. موارد ذکر موارد ذکر شده تنها پیشنهاداتی برای مدیریت هزینه های عروسی بود که به شما برای برگزاری یک جشن عروسی کم خرج پیشنهاد دادیم.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز